و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

پایان سال ۱۳۸۸ و آغاز ...

ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی             از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی 

باز کن پنجره جانت را و به رسم نوروز،  

گل به دامان چمن ریز و به شادی برخیز 

ای تو از مهر و سخاوت سرشار، تازه شو از نفس صبح بهار در بهار سیز یک آدینه روز، خواهد آمد شهریار انتظار نوروز پیام آور مهر است.  

در این ایام دلهای پرمهرمان را به روزهای سبز و زیبای بهار پیوند زنیم و شادی را برای یکدیگر به ارمغان آوریم. باشد که سال ۸۹ سال همه ما باشد.

جای دارو میوه بخوریم

چرا اغلب ما در داروخانه‌ها و در انواع و اقسام داروها به دنبال اکسیری برای جوان شدن و جوان ماندن هستیم. حال آنکه این اکسیرها در خانه ما موجود است. ما در خانه و یخچال خانه انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌هایی را داریم که ما را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های خطرناک و حتی پیری محافظت می‌کنند. بله میوه‌ها و سبزی‌ها. که شاید کمتر کسی باور کند که این دسته از مواد غذایی سرشار از داروهایی هستند که در هیچ داروخانه‌ای یافت نمی‌شود. در این مقاله تنها به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

ادامه مطلب ...

تغذیه در عید نوروز

شیرینی ها:یکی از مهم ترین مواد غذایی که زینت‌بخش میهمانی‌های نوروز است، انواع شیرینی‌هاست. مصرف شیرینی در دید و بازدیدهای عید رواج زیادی دارد. به طور کلی در انواع میهمانی‌ها، شیرینی یکی از مهم ترین موادی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراط در مصرف شیرینی می‌تواند لطمات فراوانی به سلامت انسان وارد سازد. یکی از زیان‌های مهم مصرف زیاد شیرینی، چاقی و عوارض و اختلالات ناشی از آن است. مواد قندی و نشاسته‌ای به آسانی تبدیل به چربی شده و در بدن ذخیره می‌شوند و ایجاد چاقی می‌کنند.
ضمنا افراط در مصرف شیرینی به سلامت دندان‌ها لطمه‌ وارد کرده و موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. همچنین باعث افزایش فشار خون و چربی‌های نامطلوب خون شده که در نهایت سلامت قلب و عروق را دچار اختلال می‌نماید.

ادامه مطلب ...

اگر می خواهید دیرتر پیر شوید

پیری زودرس که امروزه زودتر از زمان معمول آن به سراغمان می آید باعث دلواپسی ما می شود. شاید شما دوستان و اطرافیانتان را دیده اید که هر روز با نگرانی از پیر شدن و چین و چروک افتادن صورت خود اظهار نارضایتی می کنند اما در این مطلب از سایت «MSNBC» به شما می گوییم که چگونه با رژیم غذایی مناسب روند پیری خود را کند کنید. توصیه عمومی برای یک رژیم ضدپیری عبارت است از مصرف کالری و چربی های اشباع شده کمتر و مصرف بالای غلات سبوس دار، ماهی چرب، میوه و سبزی تازه و کاهش مصرف نمک و شکر. علاوه بر این توصیه ها، برخی غذاهای مشخص نقش مهمی در جلوگیری از این روند دارد و باید به طور منظم در رژیم غذایی وجود داشته باشد.

ادامه مطلب ...

طب سوزنی 'بهترین معالج کمردرد'

درد کمر حدود نیمی از بیمارانی که در این برنامه مطالعاتی، با طب سوزنی تحت مداوا قرار گرفته بودند، برای چندین ماه بکلی از بین رفته بود، در حالی که تنها یک چهارم کسانی که با داروها و سایر روش های درمان متداول در غرب، مداوا می شدند، احساس بهبود کرده بودند. 

دکتر هاینز اندرز، که در این تحقیقات شرکت داشته می گوید: "طب سوزنی یک راه حل بسیار موثر و نوید بخش برای معالجه کمردردهای مزمن است. نه تنها با استفاده از طب سوزنی شدت درد بیمار کاهش می یابد، ناتوانی های جسمی بیمار نیز که غالبا ناشی از کمردرد است رو به بهبودی گذاشته و در نتیجه کیفیت زندگی بیمار بهتر می شود."

ادامه مطلب ...

'نفس عمیق مانند ماساژ برای ایجاد آرامش مفید است'

محققان آمریکایی می گویند نفس عمیق به همان اندازه ماساژ و گوش دادن به موسیقی ملایم می تواند در کاهش از اضطراب نقش داشته باشد.

این محققان با مطالعه بر ۶۸ نفر متوجه شدند کسانی که در طول سه ماه ده جلسه ماساژ دریافت کرده اند، به میزان پنجاه درصد از از اضطرابشان کاسته می شود.

تاثیر برگزاری جلسات تن آرامی (ریلکسیشن) نیز در کاهش از اضطراب به همان اندازه ماساژ بوده است.

نتیجه این مطالعه که بر روی مبتلایان به اختلال اضطراب عمومی انجام شد، در مجله افسردگی و اضطراب منتشر شده است.

ادامه مطلب ...

چرا تپش قلب می‌گیریم؟

 متخصص قلب و عروق گفت: تپش قلب در اکثر موارد به دلیل بیماری قلبی نیست. اضطراب، بی‌خوابی، خستگی و کم‌ خونی می‌تو‌اند‌ سبب تپش قلب شود.
بابک شریف کاشانی به فارس گفت: تپش‌ قلب می‌تواند به دلیل درگیری‌های قلبی باشد اما همیشه تپش قلب، به دلیل بیماری قلبی نیست.
وی گفت:‌ تنگی نفس در حالت خوابیده، ورم اندام‌ها، کبود شدن سر انگشتان و لب‌ها از علائم بیماری قلبی هستند.
شریف کاشانی اضافه کرد: پایین نگاه داشتن سطح فشار خون، دریافت رژیم غذایی کم‌چرب، کاهش وزن اضافی، ترک سیگار و تغییر در نحوه زندگی از عوامل پیشگیری‌کننده تپش قلب است.

ادامه مطلب ...

آشنایی با MBA

بهینه سازی استانداردهای زندگی در جامعه و کار در سازمان مستلزم بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمان های اقتصادی و اجتماعی است. و برای رسیدن به چنین موقعیتی ناچار از بهینه سازی و اصلاح ساختار بینشی، دانشی و عملی در مقوله مدیریت هستیم تا بتوانیم بهره وری را افزایش دهیم و از ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات موجود کالا و خدمات بیشتری را تولید نماییم و موقعیت های اقتصادی بیشتر و بهتری را برای کشور یا سازمان خود فراهم سازیم.

ادامه مطلب ...

زنی که برهنه به خیابان‌ها آمد تا مردم راحت باشند

همسر دوک کاونتری انگلیس زنی خیلی محبوب و محترم بود. وقتی ظلم شوهر و مالیات سنگینی که باعث بدبختی مردم شده بود، را مشاهده کرد، اصرار زیادی کرد به شوهرش که مالیات رو کم کنه ولی شوهرش از این کار سرباز می‌زد. بالاخره شوهرش یه شرط گذاشت، گفت اگر بر هنه دور تا دور شهر بگردی من مالیات رو کم می کنم. گودیوا قبول می‌کنه. خبرش در شهر می‌پیچد، گودیوا سوار یک اسب در حالی که همه‌ی پوشش بدنش موهای ریخته شده روی سینه‌اش بود در شهر چرخید، ولی مردم شهر به احترامش اون روز، هیچکدوم از خانه بیرون نیامدند و تمام درها و پنجره‌ها رو هم بستند. در تاریخ انگلیس و کاونتری بانو گودیوا به عنوان یک زن نجیب و شریف جایگاه بالایی داره و مجسمه اش در کاونتری ساخته شده است.

قدر داشته های مان را بدانیم

قصاب با دیدن سگی که به طرف مغازه اش نزدیک می شد حرکتی کرد که دورش کند. اما کاغذی را در دهان سگ  دید. کاغذ را گرفت. روی کاغذ نوشته بود " لطفا ۱۲ سوسیس و یه ران گوشت بدین"  ۱۰دلار همراه کاغذ بود. قصاب که تعجب کرده بود سوسیس و گوشت را در کیسه ای گذاشت و در دهان سگ گذاشت. سگ هم کیسه را گرفت و رفت. قصاب که کنجکاو شده بود و از طرفی وقت بستن مغازه بود تعطیل کرد و بدنبال سگ راه افتاد.

ادامه مطلب ...

رژیم غذایى در بیماران دیابتى (2)

براى فهم دقیق تر موارد یاد شده، استفاده از توصیه هاى زیر برای یک بیمار دیابتی مى تواند بسیار مفید باشد:

1- استفاده از فیبرهاى محلول زمان لازم براى جذب قند خون را افزایش داده و از افزایش ناگهانى قند خون پس از مصرف وعده غذایى جلوگیرى مى کند. پس مصرف یک عدد سیب با پوست، حبوبات و سبزى هاى سرشار از فیبر به شما در کنترل قند خون کمک بزرگى مى کند. منابع غنی از فیبر محلول عبارتند از : سیب، مرکبات مثل پرتقال، لیمو و گریپ فروت، توت فرنگی و غلات سبوس دار.

2- مصرف سیب زمینى، هویج، آردهاى سفید و جوانه گندم آرد شده براى شما ممنوع است، به خصوص سیب زمینى که ضریب گلیسمى ( سرعت ورود قند به خون ) بالایى داشته و به سرعت قند خون را افزایش مى دهد.

ادامه مطلب ...

تاثیر مصرف دارچین در بیماران دیابتی

تازه ترین تحقیقات نشان می‌دهد بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند با افزودن کمی دارچین به رژیم غذایی خود به حفظ سلامت بدنشان کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در این مطالعه بیماران دیابتی که به مدت 40 روز، روزانه یک گرم دارچین به رژیم غذایی معمول خود افزودند، میزان قند خون، کلسترول و چربی‌های خونشان تا 30 درصد کاهش یافت و کاهش میزان کلسترول ، قند و چربی خون در بیماران دیابتی تاثیر مفیدی در بهبود سلامتی دارد.

وقتی بدن حساسیت خود را نسبت به هورمون انسولین از دست می‌دهد، دیابت نوع دوم بروز می‌کند. انسولین قند را از خون به سلول های بدن منتقل می‌کند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین وقتی بدن به انسولین پاسخ ندهد، مقدار قند یا گلوکز در خون بالا می‌رود و منجر به خستگی و تاری دید می‌شود.

ادامه مطلب ...

خرما برای دیابتی‌ها هم محدودیت دارد

دیابتی ها می پرسند: آیا همراه چای می‌توان خرما مصرف کرد؟

در پاسخ باید بگویم که بیماران مبتلا به دیابت بر اساس نوع خاصی از بیماری که با آن درگیر هستند و سایر شرایط جسمی‌شان که مثلا اضافه وزن دارند، قندشان تحت کنترل است یا مدام تغییر می‌کند، بیماری‌های دیگری که همراه با دیابت دارند یا خیر، قطعا برنامه تغذیه‌ای متفاوتی خواهند داشت، لذا خواهشمندیم به هیچ‌وجه برنامه خود را همانند دیگر مبتلایان اجرا نکنید و توصیه‌های شخصی را از متخصص تغذیه و مشاور رژیم غذایی خود بگیرید.

ادامه مطلب ...

احساسات را ابراز کن

پسر جوان پس از مدتها از منزل خارج شد. بیماری روحیه او را مکدر کرده بود و حالا با اصرار مادرش به خیابان آمده بود. از کنار چند فروشگاه گذشت. ویترین یک فروشگاه بزرگ توجه او را به خود جلب کرد و وارد شد. در بخشی از فروشگاه که مخصوص موسیقی بود چشمش به دختر جوانی افتاد که فروشنده آن قسمت بود. فروشنده دختر ی بود همسن خودش و لبخند مهربانی بر لب داشت. لبخند آن دختر به نظر خودش زیباترین چیزی بود که به عمر دیده بود! دختر نگاهی به او کرد و پرسید: می توانم کمکتان کنم؟

در یک نگاه در وجودش علاقه ای را نسبت به او احساس کرد ولی هیچ عکس العملی از خود نشان نداد . فقط گفت: من یک لوح موسیقی می خواهم .

ادامه مطلب ...

دوستانه با دوستان رسانه ای: قبر و قیامتی هم هست

عصرایران - حضرت علی (ع) در طول زندگی پر فراز و نشیب خویش ، برغم آن که جنگ های فراوان داشت و در همه نبردهایش از غزوه های دوران رسول(ص) تا جنگ های بزرگ دوران خلافتش ، شمشیرش از خون دشمنان سیراب بود ، هرگز و هرگز اصول اخلاقی را ولو درباره دشمنانی که علیه او تیغ کشیده بودند ، زیر پا نگذاشت.

ادامه مطلب ...