و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

فرق احمدی‌نژاد و موسوی ازنگاه توکلی

آن روزها به مسئولان ستادهای سابقم در استانها و دوستانم که هنوز رابطه ای با هم داریم، گفتم که آقای موسوی دارای پایگاه اجتماعی‌ای است که ولو نخواهد، قدرت ایجاد تحریک اجتماعی در برابر رهبری را دارد و آقای احمدی نژاد دارای پایگاه اجتماعی است که ولو بخواهد، قدرت تحریک اجتماعی در برابر رهبری را ندارد. به همین دلیل گفتم که چون رهبری را رکن رکین کشور می دانم و هم از نظر اعتقادی و هم از نظر سیاسی اعتقاد دارم که باید از ایشان تبعیت کنیم و ایشان با قدرت جامعه را هدایت کنند، چون مقابله با رهبری را سم مهلکی برای جامعه می دانم، اضطرارا به کسی که حتی اگر بخواهد نمی تواند کاری کند رای می دهم و به کسی که می تواند این تحرک را ایجاد کند ولو نخواهد رای نمی دهم گرچه مزیتی برای احمدی نژاد بر موسوی قائل نیستم به همین دلیل اضطرارا به احمدی نژاد رای می دهم. 

چای سفید،‌ خوش طعم و گوارا

اگر می‌خواهید طعمی متفاوت و عجیب و غریب را مزه کنید و طعم متفاوتی از چای را که در گذشته دور‌ طرفداران بسیاری داشته است،‌ تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک فنجان چای سفید بنوشید. چای سفید چایی است که اگرچه از برگ‌های چای تهیه می‌شود، اما از روش متفاوتی در فرآوری آن استفاده خواهد شد.

در این روش، برگ‌های چای در شرایطی قرار می‌گیرند که به آرامی پژمرده می‌شوند و این در حالی است که کمترین میزان اکسیداسیون را متحمل خواهند شد و به همین علت از نظر طعم و مزه با چای سبز که این روزها نوشیدن آن بشدت مورد توجه قرار گرفته است، بسیار متفاوت خواهد بود.

ادامه مطلب ...

آرامش

 

 

مرد جوانی کنار نهر آب نشسته بود و غمگین و افسرده به سطح آب زل زده بود. استادی از آنجا می گذشت. او را دید و متوجه حالت پریشانش شد و کنارش نشست. مرد جوان وقتی استاد را دید بی اختیار گفت: " عجیب آشفته ام و  همه چیز زندگی ام به هم ریخته است. به شدت نیازمند آرامش هستم و نمی دانم این آرامش را کجا پیدا کنم؟"

ادامه مطلب ...

چند خوردنی مفید برای مقابله با چاقی

به گزارش ایسنا، یک پروفسور زیست پزشکی در مطالعات خود دریافته است که انواع پیازهای خوراکی، چای سبز و عصاره برگ زیتون می‌توانند با چاقی و بیماریهای ناشی از آن مانند بیماری قلبی، دیابت و کبد چرب مقابله کنند. این خوردنی‌ها حتی در صورتی که فرد یک رژیم غذایی پرچرب و پر از کربوهیدرات را داشته باشد، باز هم تاثیرگذار و مفید هستند.

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، پروفسور لیندسی براون، استاد دانشگا کوئینزلند جنوبی در بررسی‌های خود طیفی از خوراکی‌ها را روی موشهای آزمایشگاهی آزمایش کرده است که این موشها رژیم غذایی ناسالم و مملو از قند و چربی داشتند.

ادامه مطلب ...

سخن روز (سه شنبه)

 

 

امشب وقتی به خانه باز می گردید؛ بروید و در گوش همسرتان زمزمه کنید که 

 "عزیزم تو برای من بسیار پر ارزشی."  

پاداش شما چشمهایی پر از برق عشق و سپاس است. شادی در قلب او جوانه می زند 

به همین سادگی! فقط امتحان کنید.

خواص اعجاب آور چای سبز

مصرف چای سبز در تعداد انگشت شماری از خانواده ها رایج است اما این اطمینان وجود دارد که افراد با آگاهی از فواید این چای بیشتر به سمت مصرف این نوشیدنی باارزش جذب می شوند. اخیرا از فواید بسیار چای سبز صحبتهای زیادی می شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند. هم چای سیاه و هم چای سبز دارای رنگدانه هایی هستند که اثر کاهش ابتلا به سرطانهای مختلف در آنها دیده شده است. زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است. با این حال چای بدون کافئین هم وجود دارد.

ادامه مطلب ...

سخن روز (یکشنبه)

 

 

نه فقط به کسانی بدهید که به آنان عشق می ورزید! بلکه به کسانی هم که به شما توجهی نداشته و عشق نمی ورزند ببخشید. بویژه آنان که محروم و بینوا هستند. به آنانی ببخشایید که مدنظرتان نیستند و قصد بخشش به آنها را ندارید. به این ترتیب شما بیش از آنچه ارمغان داده اید ارزانی خود نموده و دریافت می نمایید.

پنج درس مهم مالی برای کودکان

زمانی‌که موضوع سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری کردن مطرح می‌شود ذهن بیشتر افراد به سهام و اوراق مشارکت معطوف می‌شود. مطمئناً این‌ها، ابزارهای اصلی سرمایه‌گذاری برای ایجاد ثروت هستند، اما هر دوی آن‌ها نیاز به یک سرمایه اولیه یا وجه نقد دارند؛ البته وجه نقدی که ممکن است از "هرکجا " باشد.
برای بیشتر مردم کلمه هرکجا عبارت شغل را تداعی می‌کند. درک ارتباط بین کار و پول، درسی است که همه ما، در طول عمر خودمان فرا گرفتیم. آموزش این درس به کودکان، روش ارزشمندی است به‌منظور کمک به آن‌ها برای اجتناب از مخاطرات مالی که در آینده متوجه آن‌ها خواهد بود.

ادامه مطلب ...

خوردنی های از بین برنده استرس

به گزارش ایسنا، کارشناسان معتقدند که یک رژیم غذایی تحریک کننده، نامنظم و آشفته، در واقع پیش فاکتوری برای بروز استرس است، اما با دنبال کردن یک رژیم غذایی منظم و همچنین انتخاب خوردنی‌هایی مناسب می‌توان تا حد امکان استرس روزانه را از خود دور نگهداشت. اولین خوردنی های استرس زا در این فهرست، «ماست» است. خوردنی بعدی، «شکلات تلخ» است. مرکبات هم خوردنی‌های مناسبی برای برطرف کردن استرس هستند. «بادام درختی» و «چای» گیاهی، «ماهی» و «کلم بروکلی» و در نهایت آخرین ماده معجزه آسا در کاهش استرس «سیر» در این لیست جای دارند.

۱۷ توصیه متخصصان تغذیه به فشار خونی ها

بیماری پرفشاری خون یکی از مهم ترین مشکلات بهداشتی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است که در صورت درمان نشدن موجب بروز بیماری های قلبی عروقی که به عنوان دومین عامل مرگ ومیر در جهان مطرح است می شود. فشارخون بالا عامل مرگ ۱/۷ میلیون نفر (حدود ۱۳ درصد از کل مرگ و میرها) در جهان است و ۴/۴ درصد از کل بار بیماری ها نیز به فشارخون بالا نسبت داده می شود. ۶۰۰ میلیون نفر در جهان دارای فشارخون بالا هستند و در آمریکا از هر چهار نفر، یک نفر دچار پر فشاری خون است. سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی کلیوی و سایر بیماری ها تنها به افرادی که فشارخون بالا دارند محدود نمی شود بلکه در افرادی که فشارخون آنها کمی بالاتر از حد طبیعی است نیز بروز می کند. پرفشاری خون از هر سنی ممکن است شروع شود ولی بیشتر از دوره میانسالی یا سالمندی آغاز می شود.

ادامه مطلب ...

10 اشتباه رایج در مورد دیابت

از آنجا که درمان دیابت دارای ابعاد وسیعی بوده و تغییرات وسیعی را در شیوه زندگی فرد مبتلا می طلبد به طبع باید ها و نباید های زیادی را برای افراد دیابتی ایجاد خواهد کرد که ممکن است گاها" غیر کارشناسی بوده و تنها اثرشان ایجاد تصویری اشتباه و ناخوشایند از این بیماری در ذهن مبتلایان باشد. در اینجا به 10 اشتباه و سوء تفاهم رایجی که در مورد این بیماری وجود دارد اشاره کرده و آنها را با هم تصحیح می کنیم:

ادامه مطلب ...

کی میوه بخوریم (دکتر محمدرضا وفا)؟

مثل تمام موضوعات مرتبط با سلامت ، تغذیه هم از باورها و توصیه های عامیانه در امان نبوده و همیشه از اطرافیانمان اطلاعات عجیب و جالبی در باره اینکه چه بخوریم و چه نخوریم ، می شنویم .

البته در مورد بعضی از خوراکیها مثل میوه ، بین تمام مردم توافق نسبی وجود دارد و همه میدانند که خوردن میوه ضامن سلامتی است . ولی در مورد زمان خوردن میوه توصیه های ضد و نقیضی وجود دارد . یکی از باورهای رایج در این زمینه این است که میوه را نباید همزمان با وعده های غذائی مثل ناهار یا شام مصرف کرد چون میوه مانع جذب مواد مغذی می شود.

ادامه مطلب ...

راهکارهای ثمربخشی فعالیت بدنی در کاهش وزن

وقتی یک برنامه فعالیت بدنی منظم را (خواه به قصد کاهش وزن، خواه برای بهبود سلامت کلی بدنتان) شروع می کنید ، اشتیاق و انگیزه در شما بالاست. حتی اگر ورزش مهیج ترین فعالیت برای شما نباشد، بازهم شروع می کنید به تجربه احساسی بهتر و لذت بردن از مشاهده نتایج موثر تلاشتان. شاید شما هم از افرادی هستید که زمان خود را مدیریت می نمایید به طوریکه هر روز زودتر از خواب برخیزید و زمانی را برای ورزش صرف کنید تا بدون تلاش زیاد از از برنامه خود پیروی کنید و غیره..

ادامه مطلب ...

خدایا ...

 

خدا: بنده ی من نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است.

بنده: خدایا !خسته ام! نمی توانم.

خدا: بنده ی من، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخوان.

بنده: خدایا !خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم.

ادامه مطلب ...