و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

رنجش یک نوجوان بیرجندی و استعفای او از همیاری پلیس

گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، متن نامه این همیار پلیس که خطاب به فرمانده پلیس نوشته شده، عصر امروز به خبرگزاری فارس ارسال شد.
فرمانده محترم پلیس
سلام؛
من یک همیار پلیسم که در سال پیش با یک کارت شناسایی که خانم مدیر به من داد، همکار شما شدم. البته مثل شما و آقای پلیسی که دیروز با ما برخورد کرد، هیچ وقت لباس پلیس نپوشیدم، اما مثل شما و آن آقای پلیس یک دسته قبض جریمه دارم و با همان دسته قبض چند بار جریمه کردم، اما از دیروز آن کارت و دسته قبض را کنار گذاشته‌ام و دیگر نه همیار پلیسم و نه همکار شما، چون فهمیدم همه اینها الکی است. اگر الکی نبود، چرا آن آقای پلیس حرف من را باور نکرد.

ادامه مطلب ...

درسی از خواجه نصیر الدین

خواجه نصیر الدین دانشمند یگانه ی روزگار در بغداد مرا درسی آموخت که همه ی درس بزرگان در همه ی زندگانیم برابر آن حقیر می نماید و آن این است که در بغداد هر روز بسیار خبرها می رسید از دزدی قتل و تجاوز به زنان در بلاد مسلمانان که همه از جانب مسلمانان بود. روزی خواجه مرا گفت می دانی از بهر چیست که جماعت مسلمان از هر جماعت دیگر بیشتر گنه می کنند با آنکه دین خود را بسیار اخلاقی و بزرگمنش می دانند ؟ من بدو گفتم : بزرگوارا همانا من شاگرد توام و بسیار شادمان خواهم شد اگر ندانسته ای را بدانم .

ادامه مطلب ...

نقلی از بهلول

آورده‌اند که شیخ جنید بغداد به عزم سیر از شهر بغداد بیرون رفت و مریدان از عقب او شیخ احوال بهلول را پرسید. گفتند او مردی دیوانه است. گفت او را طلب کنید که مرا با او کار است. پس تفحص کردند و او را در صحرایی یافتند. شیخ پیش او رفت و در مقام حیرت مانده سلام کرد. بهلول جواب سلام او را داده پرسید چه کسی (هستی)؟ عرض کرد منم شیخ جنید بغدادی. فرمود تویی شیخ بغداد که مردم را ارشاد می‌کنی؟ عرض کرد آری.. بهلول فرمود طعام چگونه میخوری؟ عرض کرد اول «بسم‌الله» می‌گویم و از پیش خود می‌خورم و لقمه کوچک برمی‌دارم، به طرف راست دهان می‌گذارم و آهسته می‌جوم و به دیگران نظر نمی‌کنم و در موقع خوردن از یاد حق غافل نمی‌شوم و هر لقمه که می‌خورم «بسم‌الله» می‌گویم و در اول و آخر دست می‌شویم.

ادامه مطلب ...

ماستها را کیسه کرد

اصطلاح بالا کنایه از: جا خوردن، ترسیدن، از تهدید کسی غلاف کردن و دم در کشیدن و یا دست از کار خود برداشتن است

فی المثل گفته می شود:«فلانی چون سنبه را پرزور دید ماستها را کیسه کرد.» یا به عبارت دیگر به محض اینکه صدای مدیر یا ناظم بلند شد بچه ها ماستها را کیسه کردند و غیره

اکنون ببینیم وقتی که ماست داخل کیسه می شود چه ارتباطی با ترس و تسلیم و جا خوردگی پیدا می کند

ادامه مطلب ...

هویج

محققین و کارشناسان تغذیه معتقدند، فیبر موجود در هویج، موجب از بین رفتن چربی های اضافه بدن می شود. به گفته آنها هویج بر خلاف آب هویج، کالری پائینی دارد و به ایجاد احساس سیری در افراد کمک می کند. همچنین بتا کاروتن موجود در هویج ضد سرطان است و مصرف روزانه آن ضمن تقویت قوای ایمنی بدن، ضریب ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. از سوی دیگر تحیات نشان می دهد که هویج در کاهش چربی و کلسترول خون موثر است و به همین دلیل از ابتلا به بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که بخش قابل توجهی از خواص هویج در پوست آن است و نباید آن را پوست کند . برای تمیز کردن هویج ، می توان زیر جریان آب از فرچه یا برس مخصوص استفاده کرد. تا پوست آن به خوبی تمیز شده و قابل خوردن باشد.

سریال تلویزیونی نسبتا جدید

 ایران اکونومیست (گروه اقتصادی): سریال تلویزیونی نسبتا جدید "متشکرم" هفته ها است که خانواده ها را به خود جذب کرده و باعث تفریح و گذران وقت آنان شده است. با اینکه غیر از یکی  دو مرکز استان در کشور، این سریال عمدتاً در تهران پخش می شود ولی با یک بررسی سرانگشتی میتوان آن را سریال موفقی دانست. سریالی که هر هفته مردم را پای تلویزیون کشانده و مطامع تهیه کنندگان آن را تامین می کند. به دور از داستان خانوادگی لطیف آن که مورد علاقه عامه مردم است این  هدیه شرقی بی دلیل به ایران نیامده است.

ادامه مطلب ...

عاقبت قاتلان امام حسین (علیه السلام)

اعدام‌هاى دسته جمعى

مختار تمام کسانى را کـه در روز عاشورا، با اسب بر بدن مقدس امام حسین(علیه السلام) و شهدا تاخته بودند و تـعـدادشان ده نفر بود، را دستگیر کردند، دست و پایشان را بستند، از پشت بر زمین خواباندند و به زمین میخ کردند و اسب‌ها را با نعل تازه، بر بدن‌هاى آنان تاختند تا پیکر آنان درهم شکـسته شد و به هلاکت رسیدند. سپس بدن‌هاى آنان را به آتش سوزاندند.

ادامه مطلب ...

در حاشیۀ طرح مجلس برای قانونمندکردن به‌کارگیری عناوین علمی

1. بر اساس خلاصه مذاکرات جلسه مورخ 1345.2.19 شورای اقتصاد، در حاشیۀ موضوع ایجاد مدارس حرفه‌ای در جوار کارخانجات، بحثی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه "متأسفانه مشکل جامعه ما این است که هنوز به عناوین اهمّیت می‌دهیم و اگر عنوان دکتر و مهندس جلوی اسم ما باشد خیلی اهمیت دارد" و براین اساس وزیر وقت اقتصاد تقاضا می‌نماید من بعد "از استعمال عناوینی مانند دکتر و مهندس خودداری شود و تا حدودی حسادتها و حساسیت‌ها رفع گردد"، سپس در همان جلسه مقرر می‌شود این موضوع بررسی و طی بخشنامه‌ای ابلاغ گردد.  اگرچه بیش از 42 سال از این تصمیم می‌گذرد و نگارنده به این بخشنامه دسترسی پیدا نکرد، لکن به نظر می‌رسد آن حساسیتها هنوز باقی است.
ادامه مطلب ...

نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) توسط اوباما

اوباما در مراسم عشای ربانی ملی امریکا با ذکر روایتی از پیامبر مکرم اسلام گفت:در اسلام حدیثی وجود دارد که می خوانیم که "هیچکدام از شما یک مومن حقیقی نیست تا آن روز که آنچه بر خود آرزو می داردبرای برادر خود نیز آرزو دارد."
به گزارش آینده به نقل از «شیعه نیوز»، وبلاگ کاخ سفید (وابسته به سایت رسمی آن) ، روز پنج شنبه 5 فوریه به سخنرانی باراک حسین اوباما رییس جمهور جدید امریکا پرداخت.

ادامه مطلب ...

روز 29 بهمن روز سپندار مذگان

نظرات یک دوست:

وقتی به شروع و چگونگی وقوعش فکر می کنم، بنظرم همه چیز گیج و پیچیده می آید! اما ظاهرا این گیجی چندان هم عجیب ودور از انتظار نیست،چون عبارت "ضربه فرهنگی" را چنین تعریف کرده اند: "تغییراتی در فرهنگ که موجب به وجود آمدن گیجی، سردرگمی و هیجان می شود."

این ضربه چنان نرم و آهسته بر پیکر ملت ما فرود آمد که جز گیجی و بی هویتی پی آمد آن چیزی نفهمیدیم!

ادامه مطلب ...

زرتشتییان هم «روز مادر» را گرامی می‌دارند

زرتشتیان به عنوان نخستین پاسداران مقام زن در تاریخ، جشن بزرگداشت زن را همزمان با جشن اسفندگان گرامی می‌دارند.
این جشن که واپسین جشن از سری جشن‌های ماهیانه زرتشیان به شمار می‌آید، هر ساله 29 بهمن ماه برگزار می‌شود

ادامه مطلب ...

داستانی آموزنده

کودکی ده ساله که دست چپش در یک حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود ، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یک استاد سپرده شد. پدر کودک اصرار داشت استاد از فرزندش یک قهرمان جودو بسازد استاد پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعد می تواند فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاه ها ببیند.

ادامه مطلب ...

و این هم دانشجویان

چهار دانشجو که به خودشان اعتماد کامل داشتند یک هفته قبل از امتحان پایان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر دیگر حسابی به خوشگذرانی پرداختند. اما وقتی به شهر خود برگشتند متوجه شدند که در مورد تاریخ امتحان اشتباه کرده اند و به جای سه شنبه، امتحان دوشنبه صبح بوده است. بنابراین تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا کنند و علت جا ماندن از امتحان را برای او توضیح دهند.

ادامه مطلب ...

شعری از پروفسور هشترودی

منحنی قامتم، قامت ابروی توست

خط مجانب بر آن، سلسله گیسوی اوست

حد رسیدن به او، مبهم و بی انتهاست

بازه تعریف دل، در حرم کوی دوست  

چون به عدد یک تویی من همه صفرها

آن چه که معنی دهد قامت دلجوی توست

پرتوی خورشید شد مشتق از آن روی تو

گرمی جان بخش او جزئی از آن خوی توست

بی تو وجودم بود یک سری واگرا

ناحیه همگراش دایره روی توست

زمین خوردن بار سوم

مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در خانه خدا (مسجد) بخواند. لباس پوشید و راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت.

مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و در همان نقطه مجدداً زمین خورد! او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی خانه خدا شد.

ادامه مطلب ...