و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

سخن روز (یکشنبه)

 

 

نه فقط به کسانی بدهید که به آنان عشق می ورزید! بلکه به کسانی هم که به شما توجهی نداشته و عشق نمی ورزند ببخشید. بویژه آنان که محروم و بینوا هستند. به آنانی ببخشایید که مدنظرتان نیستند و قصد بخشش به آنها را ندارید. به این ترتیب شما بیش از آنچه ارمغان داده اید ارزانی خود نموده و دریافت می نمایید.

نظرات 6 + ارسال نظر
دکتر سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:35

کاهش وزن با کاهش قند مصرفی
استفاده از مواد غذایی تازه، کاهش مصرف مواد غذایی فراوری شده و همچنین حذف مواد غذایی حاوی قند تا حد ممکن ، از بهترین راههای کاهش وزن است.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یونایتدپرس ، به گفته فیل لیمپرت کارشناس تغذیه از انجمن سلامت آمریکا، میانگین قند افزودنی مصرفی روزانه افراد به 23 قاشق چایخوری می رسد که تقریبا دو برابر میزان مجاز است.
وی تصریح کرد: زنان به طور میانگین در هر روز به 1800 کالری نیاز دارند که تنها تامین صد کالری آن (شش و نیم قاشق چایخوری قند یا شکر) از قندهای افزودنی و یا مواد غذایی حاوی قند مجاز است.
انرژی مورد نیاز مردان در هر روز به حدود 2 هزار و 200 کالری می رسد که آنها نیز به تامین تنها 150 کالری (نه و نیم قاشق چایخوری) با خوردن و نوشیدن مواد غذایی حاوی قند مجاز هستند.
لمپرت تامین کالری مورد نیاز بدن را از طریق قند افزودنی غیر ضروری دانست و افزود، وجود قند در برنامه غذایی روزانه به افزایش وزن و چاقی مفرط منجر خواهد شد و در نتیجه آنها خطر ابتلا به بیماریهایی چون تریگلیسرید بالا و بیماریهای قلبی - عروقی افزایش خواهد یافت.
این کارشناس کاهش قند افزودنی و حتی حذف آن را از برنامه غذایی در کنترل و کاهش وزن و همچنین تنظیم سطح گلوکز خون موثر دانست.

مورچه چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:34 http://www.rezaostadi.ir/?p=670


درس های عروسی سلطنتی پرنس ویلیام و کیت برای ایرانیان:
:
این روزها بازار اظهار نظر درخصوص عروسی سلطنتی جمعه گذشته که طی آن «پرنس ویلیام » و «کَیت» به عقد و ازدواج یکدیگر درآمدند به شدت داغ است. در این میان برخی چهره های رسمی و دولتی که احتمالا صرفا از سر کنجکاوی! این مراسم را دیده اند، اظهار نظرهای جالبی درخصوص این مراسم کرده و با یکسونگری کل آن را نفی کرده اند که جای تامل دارد. طبق آخرین خبرها پخش زنده این مراسم حدود ۲ میلیارد نفر بیننده تلویزیونی در سراسر دنیا داشته است که قطعا بخشی از آن دو میلیارد نفر مردم ایران بوده اند. اگر خواننده احتمالی این مطلب هم قصد دارد بنده را به تبلیغ شبکه های ماهواره ای معاند متهم کند، لطفا پیش از طرح اتهام سری به پشت بام خانه خود بزند تا با چرخشی ۳۶۰ درجه ای ـ در هر نقطه از ایران و حتی روستاهایش ـ از حجم آنتن های ماهواره ای موجود با خبر باشد تا بداند اینکه بخش عمده ای از مردم نیز امکان تماشای این برنامه را داشته و از این امکان نیز بهره برداری کرده اند چندان دور از ذهن نیست! صرف نظر از برداشت های یکسویه و متناقض، مقایسه این مراسم با جشن های ازدواج و عروسی رایج در کشورمان چند درس بزرگ برای ما دارد که برخی از آنها را در اینجا ذکر می کنم. با ذکر این توضیح که رسانه های دنیا همیشه چهره نجیبانه تر و بهتری از کشور خود ارائه می کنند و قطعا یکی از کارکردهای این مراسم نیز همین موضوع است و ما ایرانی ها معمولا از چنین امکانی به خوبی استفاده نمی کنیم و فیلم هایمان همیشه سرشار از سیاهی و بدبختی است.

۱ ـ قابل پخش از تلویزیون ایران
مراسم مذکور حتی با معیارهای ممیزی تلویزیون ایران کم اشکال ترین و یکی از برنامه های قابل پخش از تلویزیون ایران بود. کافی است به پوشش بانوان حاضر در مراسم مناسب و حجم اندک آرایش آنها دقت کنید. در تلویزیون گاهی سریال ها و فیلم هایی ساخته می شود که از شدت حجم آرایش بازیگر زن و گاهی مرد! «پخش تلویزیون» مجبور به دستکاری تصویر و تغییر رنگ ها می شود تا پخش آن فیلم یا سریال اعتراض علماء و مذهبیون کشور را به دنبال نداشته باشد حال آنکه چنین مشکلی تقریبا در این مراسم عروسی به چشم نمی خورد و با حذف چند پلان جزیی، این مراسم با معیارهای سخت گیرانه پخش تلویزیون همخوانی داشت. این نشان می دهد اعضای خانواده سلطنتی و میهمانان آنها تا چه اندازه به پوششی رسمی و وزین توجه داشته اند.

۲ ـ سادگی لباس عروس و داماد
«عروس» فردی است که در آینده ملکه انگلستان خواهد شد. لباس پوشیده و آستین بلند او نیز نکته قابل تاملی است! او از حداقل آرایش استفاده کرده و برخلاف اغلب دختران ایرانی تاج نگین هم بر سر نگذاشته و ترجیح داده بود از یک تِل قدیمی استفاده کند که به مادر بزرگش تعلق داشت. کافی است این وضعیت را با اکثر عروسی های ایرانی مقایسه کنید که عروس از شدت آرایش خلیجی، اروپایی، ترکیه ای و… گاهی به سختی توسط داماد قابل شناسایی است. عروسی هایی که در آن لباس نیمه برهنه عروس مُد قالب است و هرچه لباس عروس تجملاتی تر باشد، او احساس بهتری از حضور در مراسم دارد. لباس نظامی داماد هم بسیار جالب توجه بود! آیا داماد نمی توانست گران قیمت ترین کت و شلوار جهان را سفارش دهد؟ چرا این کار را نکرد؟! شما به این سوال پاسخ دهید.

۳ ـ برگزاری مراسم در کلیسا
«برگزاری مراسم عروسی در مکانی مذهبی و مقدس» اتفاقی است که به هیچ وجه در ایران رُخ نمی دهد و معمولا همه عروس و دامادها به دنبال برگزاری مراسم در سالن های مجلل هستند. چنین اتفاقی یک ضعف فرهنگی است و گناه آن به گردن دستگاههایی است که می توانستند در این زمینه فرهنگسازی کنند اما چنین اقدامی نکرده اند. در همین شهر تهران مسجدهای زیبایی در بلوار میرداماد، میدان صنعت و… وجود دارد که می تواند در آن مجلسی عروسی هم برپا شود اما فقط به برگزاری مراسم های ختم اختصاص یافته است.

۴ ـ مراسمی سنگین و رنگین

در این مراسم خبری از ریختن نقل و پولک بر سر عروس و داماد نبود. برخلاف رسم رایج عروسی های این دوره و زمانه هم، خانواده دسته گلی از جنس پول درست نکرده و دور گردن عروس نینداخته بودند تا میزان توانایی مالی خود را به رُخ دیگران بکشند. همه چیز سنگین، موقر و جدی بود و در کنار توجه به سنت های مذهبی، احترام به مقبره سرباز گمنام به عنوان یک سنت ملی هم فراموش نشده بود.

۴ ـ مراسمی معنوی
برخلاف اغلب مراسم های عروسی ایرانی که در آن بحث مهم و محوری در هنگام عقد میزان مهریه و مسائل مادی است، این مراسم در بخش «جاری شدن خطبه ازدواج» یکی از معنوی ترین مراسم هایی است که هر انسان با عقل و شعوری می تواند در زندگی خود شاهد آن باشد. به این جملات دقت کنید:« ما در پیشگاه خدا جمع شده ایم تا این مرد و این زن را به همسری یکدیگر دربیاوریم… نهادی که از طرف خدا توسط مسیح و کلیسا بین ما به ودیعه گذاشته شده…این ازدواج نهادی نیست که ساده انگاشته شود، بلکه نهادی است که باید با ترس از خدا و وفادارانه آن را پیش برد. به همان شیوه الهی که از طرف خدا بین انسان ها نهادینه شده است تا فرزندانی که از این نهاد برمی خیزند در اطلاعت از فرامین خدا رشد کنند.جایی تا غرایز طبیعی مثل محبت و علاقه در بین انسان ها نمود پیدا کند.

نهادی که به یک زن و یک مرد اجازه می دهند تا بتوانند از یکدیگر قوت بگیرند و اینک این دو نفر در حضور ما به همسری یکدیگر در می آیند..

ویلیام! آیا این زن را به همسری می پذیری تا طبق قانون خداوند در پیمان مقدس زنشاویی با هم زندگی کنی؟ آیا دوستش خواهی داشت؟ مایه دلخوشی اش خواهی بود و در تنگدستی او را یاری خواهی کرد؟

کیت! آیا این مرد را به همسری می پذیری تا طبق قانون خداوند در پیمان مقدس زناشویی با هم زندگی کنی؟ در ناخوشی و تندرسی ارجش خواهی نهاد و با چشم پوشی از دیگران تا وقتی که زنده ای خود را وقف او خواهی کرد؟

در غم و شادی، تنگدستی و فراوانی، ناخوشی و تندرستی دوستت خواهم داشت و غمخوارت خواهم بود تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند. طبق قانون خداوند. با تو پیمان وافادری می بندم.با جسمم تو را می پستم و آنچه را در این دنیا دارم نثارت می کنم

خداوندا این حلقه را متبرک دار ! این زن و مرد زیر سایه تو وفادار به هم زندگی کنند.به عهد و پیمان خود وفادار باشند و این حلقه نشانی باشد از این موضوع زیر سایه سرورمان عیسی ـ مسیح. باشد که در جهانی دیگر جاودانی شوید. آمین!

این جملات بخش هایی از این مراسم است که برخلاف تبلیغات رایج که تلاش می کند غیر ایرانی ها و غیر مسلمانان را افرادی بی دین و لامذهب و بی بند و بار جلوه دهد، نشان می دهد پاینبدی به موازین اخلاقی و کانون مقدس خانواده تا چه اندازه مورد توجه تمامی انسان ها از همه مذاهب است. کاش شبکه های تلویزیونی داخلی همین بخش کوچک و اندک را برای یکبار هم که شده پخش کنند.

۵ ـ بوسه پایانی
در اغلب مراسم های عروسی در دنیا و از جمله ایران، بعد از جاری شدن خطبه عقد، عروس و داماد یکدیگر را به نشانه عشق و محبت می بوسند. البته جنس این بوسه با آن نوع بوسه هایی که در فیلم های هالیوودی و اروپایی میان بازیگران رد و بدل می شود کاملا متفاوت است و افراد حاضر در مراسم نیز این تفاوت را درک می کنند! به همین دلیل رها کردن تمامی نقاط مثبت این مراسم و ارائه نشانی های غلط در خصوص این جشن جای تامل فراوان دارد. کاش مسوولان فرهنگی درخصوص علت تماشای این مراسم از سوی مخاطبان ایرانی گزارشی تهیه کنند و با ریشه یابی درست این موضوع، برنامه هایی درخصوص «ازدواج ایرانی» بسازند. این کاری است که یکبار «حسن فتحی» در فیلم ازدواج به سبک ایرانی انجام داده و دیگر دنبال نشده است.

دکتر پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:25

گروهی از پزشکان انگلیسی با انجام تحقیقاتی طولانی به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن یک لیوان آب جوش در صبح هنگام بیدار شدن از خواب باعث تنظیم بدن و دفع سموم رسوب کرده در آن می شود . بنا بر اعلام این پزشکان بهتر است پس از نوشیدن آب جوش به مدت 20 دقیق بر پشت دراز کشید. مچنین مناسب است مقداری آب لیمو به آب جوش اضافه شود تا کبد را بیشتر تحریک کند و بدن را از سموم پاک کند. پژوهشگران انگلیسی همچنین به این نتیجه رسیده اند که برای دفع سموم بدن بهتر است اشخاص هفته ای یک بار معجون آب هویج و آب سیب و اندکی آب کرفس و آب چغندر مصرف کنند.

دوست یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:33

از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چه بنا کردی؟

گفت : چهار اصل
1- دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم
2- دانستم که خدا مرا میبیند پس حیا کردم
3- دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش کردم
4- دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم

مورچه دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:54

آیا میدانستید که بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است ؟

آیا میدانستید که شیرینی تنها مزه ای است که جنین در رحم مادر هم می فهمد ؟

آیا میدانستید که زنبور عسل ۵ چشم دارد که ۲ تا اصلی در بغل سر و ۳ تا بر روی سر اون قرار داره ؟

آیا میدانستید که بیست درصد آب شیرین جهان میان آمریکا و کانادا قرار دارد ؟

آیا میدانستید که مورچه در مایکروویو زنده میماند ؟

آیا میدانستید که خوردن ۱ سیب اول صبح، بیشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگی می‌شود ؟

آیا میدانستید که کره زمین از ۱۰۲ عنصر بوجود آمده و این ۱۰۲ عنصر در بدن انسان وجود دارد ؟

آیا میدانستید که در هر ثانیه ۵۰۰۰ بیلیون بیلیون الکترون به صفحه TV برخورد میکند تا تصویر را ایجاد کند ؟

آیا میدانستید که گرمترین نقطه جهان نقطه ای بنام گندم بریان در کویر لوت ایران با ۷۵ درجه گرما می باشد ؟

آیا میدانستید که استرس تا ۵ برابر سیستم ایمنی بدن را پایین میآورد ؟

آیا میدانستید که حس بویایی خرس تقریبا صد برابر قوی تر از انسان است ؟

آیا میدانستید که دود سیگار موجود در محیط بیشتر از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندانهای کودکان نقش دارد ؟

آیا میدانستید که پروانه ها، چشم های مرکب دارند که تعداد آنها گاهی به هیجده هزار می رسد ؟

آیا میدانستید که در برج ایفل دو میلیون و نیم پیچ به کار رفته است ؟

آیا میدانستید که طول رگهای بدن انسان پانصد و شصت هزار کیلومتر است ؟

آیا میدانستید که زیباترین مجسمه تاریخ ایران مجسمه برنزی نادر شاه افشار است ؟

آیا میدانستید که حس بویایی انسان قادر به دریافت و تشخیص ده هزار بوی متفاوت است ؟

آیا میدانستید که کشور ایران هفدهمین کشور وسیع دنیاست ؟

آیا میدانستید که مرد در قیاس با زن مى‌تواند حروف ریزترى را بخوانند ولی شنوایى زن بهتر از مرد است ؟

آیا میدانستید که مروارید در سرکه حل می شود ؟

آیا میدانستید که یک پنجم اکسیژنی که مصرف می کنیم توسط مغز مصرف می شود ؟

آیا میدانستید که انسانی با عمر متوسط بیش از ۱۶۳ میلیون لیتر هوا استنشاق می کند ؟

آیا میدانستید که تعداد دهانه های آتشفشان سطح مریخ چهار برابر ماه است ؟

آیا میدانستید که بیش از ۱۵ هزار نوع برنج وجود دارد ؟

آیا میدانستید که پر مصرف ترین دارو در جهان قرص آرام بخش "والیوم" است ؟

آیا میدانستید که سی برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می کنند، در زیر خاک مدفون شده اند ؟

آیا میدانستید که در یک سانتی متر از پوست شما 12 متر عصب و 4 متر رگ و مویرگ وجود دارد ؟

آیا میدانستید که رشد کودک در بهار بیشتر است ؟

آیا میدانستید که برای اخم کردن باید 43 ماهیچه را به کار گیرید ولی برای لبخند زدن تنها حدود 17 ماهیچه به کار می افتد ؟

آیا میدانستید که هر دو هزار اخم، یک چروک بر روی صورت ایجاد می کند ؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:16

برای هر نفر یک قاشق چای خوری سرصاف چای خشک در نظر بگیرید. به میزان لازم آب جوش در قوری ریخته، روی کتری یا سماور بگذارید و تا زمانی که دم بکشد (حدود 5 دقیقه) صبر نمایید.
باید توجه داشت که چای سبز رنگ زرد کمرنگی دارد و در صورتی که غلیظ مصرف شود طعم آن تلخ و زننده است. بعد از خالی شدن چای قوری، مجدداً دوبار دیگر روی آن آب جوش بریزید.
گفته می شود که خواص چای سبز در مرتبه دوم و سوم بیشتر می باشد. ضمناً اگر از طعم چای سبز به تنهایی لذت نمی برید می توانید از چای سبز مخلوط با هل یا گل یاسمن که در بازار موجود می باشد، استفاده نمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد