و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

خاتمی: افرادی که مرا تخریب می‌کنند باید مجازات شوند

آفتاب: رئیس دولت اصلاحات گفت: «افرادی که پروژه تخریب بنده و اصلاحات را راه انداخته‌اند به دلیل اینکه به نام ارزش و دین‌مداری در حال فعالیت هستند، باید مجازات شوند».
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، پایان شب گذشته سید محمد خاتمی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: «متاسفانه امروزه افرادی اقدام به چنین کارهایی می‌کنند که مدعی دین‌مداری و ارزشمداری در جامعه هستند».
وی اظهار داشت: «پرونده‌سازی، دروغ تهمت و افتراء هیچگونه تاثیری در نظر افکار عمومی ‌و مردم نخواهد گذاشت و این افراد باید از دو نظر مورد مواخذه قرار گیرند اول اینکه دارند دروغ می‌گویند و دوم اینکه به نام دین و ارزش اقدام به چنین کارهایی می‌زنند».

حتی یک مورد فساد به رغم پرونده سازیها در دولت اصلاحات کشف نشد
وی با بیان اینکه دولت اصلاحات از پاک‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب بوده است، اظهار داشت: «با وجود تلاشهایی که برای پرونده‌سازی و احضار مدیران به دادگاه اداری و دیوان محاسبات شد حتی یک مورد فساد کشف نشد در حالی که فسادها و رانتهای بزرگی ایجاد شده است».

خاتمی‌ افزود: «خوشبختانه تخریب، تهدید و تهمت و افتراهای صورت گرفته نتیجه عکس در جامعه داشته است».

وی در خصوص برنامه‌های آینده‌اش در صورت پیروزی احتمالی گفت: «کارها ساماندهی شده و گروه‌هایی برای تشخیص موقعیت و اقدامات پیش‌بینی شده برنامه‌ریزی کرده‌اند».

خاتمی ‌اضافه کرد: «البته مسئله حیاتی و مهم کشور ما مسئله اقتصادی است که در درون آن باید مسئله معیشتی و قدرت خرید مردم را مدنظر قرار داده و بالا ببریم».

در شرایط فعلی هر کسی روی کار بیاید با مشکل روبرو خواهد بود وی با بیان اینکه در این موقعیت هر کسی روی کار آید، قطعاً با مشکل روبرو خواهد شد، گفت: «باید زیر ساختهایی که تخریب شده، اصلاح شوند و مشکل کسری بودجه و کسری درآمدهای نفت را جبران کنیم».

خاتمی ‌احیاء تولید پایدار و رفع مشکلات پیش روی آن را از عمده‌ترین راهکارها جهت نجات اقتصاد کشور دانست و گفت: «کمک به تولید سازنده و گسترش و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال در جامعه مدنظر قرار خواهد گرفت».

وی با اشاره به اینکه باید کمبودهای درآمدی نفت را جبران کرد، اظهار داشت: «با درآمدهای نفت و استفاده صحیح از آن می‌توان مشکل اقتصاد و مسائل پیش رو را حل کرد».

رئیس جمهور سابق کشورمان افزود: «وظیفه رسیدگی به محرومان و ارائه خدمت صحیح به آنان مد نظر قرار خواهد بود و عدالت واقعی عدالت بنیادی خواهد بود».

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ارزیابی شما از پرونده‌سازی و رد صلاحیتتان در انتخابات آتی چیست، گفت: «تاکنون به رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری فکر نکرده‌ام و البته پرونده‌سازیها نیز صرفا درباره من نیست و متاسفانه بسیار رایج شده است».

وی افزود: «درد و غصه آنجاست که کسانی این پرونده سازی‌ها را انجام می‌دهند که مدعی انحصاری ایمان، اخلاق، ارزشها و دین‌مداری هستند در حالی که اگر بی دین‌ها این کار را می‌کردند، کسی غصه‌اش نمی‌گرفت».

صلاحیت مسئولان را مردم تعیین می‌کنند
وی تصریح کرد: «صلاحیت افراد برای مسئولیت‌ها را در درجه اول مردم تعیین می‌کنند و در انتخابات آزاد زمانی که روحانیون، علما، خانواده شهدا و مردم فردی را انتخاب کنند، وی را دارای صلاحیت دانسته‌اند».

رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد: «متاسفم که بگویم روش تعیین و رد صلاحیتها در نظام جمهوری اسلامی ‌برخی اوقات نقطه ضعف است کما اینکه چهره‌های جبهه‌ای به ناحق رد صلاحیت شدند».
وی افزود: «شورای نگهبان باید ایرادات موجود بر عملکردش را رفع کند تا رد صلاحیتهایش بر اساس مسائل سیاسی خوانده نشود و اگر کسی را رد کرد جامعه هم این را قبول داشته باشد».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد