و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

چرا خاتمی به ژاپن نرفت؟ (از صادق زیباکلام)

فرارو- چرا خاتمی به ژاپن نرفت؟ عده‌ای می‌گویند او ممنوع الخروج شده است، عده‌ای دیگر می‌گویند او خودش نرفت و...، اسماعیل کوثری نماینده اصولگرای مجلس معتقد است خاتمی آزاد است که به هر کشوری برود و این اخبار برای مظلوم نشان دادن او است.
اما این شبهه نیز مطرح می‌شود که چرا هیچ یک از مقامات کشوری ممنوع الخروج شدن وی را تکذیب نکردند. با این حساب همچنان ابهام‌های فراوانی درباره چرایی عدم سفر رییس جمهور اسبق کشور به ژاپن مطرح می‌شود. هیچ یک از فعالین سیاسی پاسخی درخور برای این پرسش نیافتند. به همین دلیل موضوع را با یک تحلیل‌گر سیاسی در میان گذاشتیم با این تصور که شاید مسئله نیازمند تحلیل سیاسی ‌باشد نه پرس و جوی سیاسی.

ادامه مطلب ...

شکلات تلخ برای کبد مفید است

آفتاب:" مارک ترسز " یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه ‌ای با رسانه‌ های دولتی انگلستان، عنوان کرد: این تحقیق که بر روی 21 بیمار کبدی انجام شد، این موضوع را مشخص کرد که افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده ‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند. همچنین مصرف شکلات تلخ می ‌تواند از افزایش فشار خون پس از مصرف غذا که باعث بروز ناراحتی ‌های کبدی در افراد مستعد می‌ شود، بکاهد. به گزارش تبیان بر اساس این تحقیق مشخص شد که آنتی اکسیدان موسوم به فلاوانول در شکلات سیاه و تلخ عامل اصلی در کاهش فشار خون و دردهای مزمن کبدی است و باعث سُست شدن عضلات بدن به هنگام احساس دردهای کبدی می‌ شود. در این گزارش همچنین آمده است که وجود ارتباط مستقیم میان مصرف این شکلات و درمان بیماری‌ های کبدی باعث شده تا برخی از پزشکان این ماده را برای بیماران خود و در کنار داروها تجویز کنند. به گزارش تبیان، بیماری‌ های کبدی که به " سیروز " کبدی معروف هستند، بنا به دلایل مختلف نظیر مصرف بیش از حد الکل و یا عفونت هپاتیتی بروز می ‌کنند که در صورت ادامه یافتن بیماری، امکان مرگ فرد با متلاشی شدن کبد وجود دارد.

طرح تهاجم بی‌سابقه نظامی، دیپلماتیک و مالی غرب علیه ایران

آفتاب: وقتی تحریم‌ها با ابزارهایی همچون دیپلماسی قدرتمند، و حضور قابل توجه نظامی در منطقه همراه شوند، تحریم های مالی می‌تواند اهرمی دیپلماتیک به دست دهد تا روی روسیه، چین، دولت‏های خلیج فارس و متحدین اروپایی و آسیایی ایالات متحده نیز بتوان متمرکز شد.

مطالب بالا جزیی از سیاست‌هایی است که از سوی کارشناسان ارشد امریکا به کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا داده شده است. بی دلیل نیست که اکنون دریاسالار مولن تاکید می‌کند که نیروهای نظامی آمریکا برای حمله به

ادامه مطلب ...

نکاتی در خصوص دیابت

افزایش شمار مبتلایان به بیماری دیابت در حال حاضر سبب شده است بسیاری از پزشکان جامعه درصدد افزایش آگاهی های لازم در این خصوص باشند. بجهت اهمیت ان برخی نکات با اهمیت در این خصو ماخوذ از سایت تغذیه و سلامت در ذیل آمده است. توصیه میشود متن حاضر را مطالعه و به دیگران هم نکات اموزنده آن را آموزش دهیم.

ادامه مطلب ...

داشتن آسپیرین در منزل همیشه مهّم است

چرا باید آسپیرین را در کنار خود داشته باشید؟ در باره حمله قلبی علاوه بر احساس درد در بازوی چپ، علایم دیگری برای حملهً قلبی وجود دارند. درد شدید در چانه، حالت تهوّع و تعریق زیاد نیز باید مورد توجّه قرار گیرد. ممکن است در زمان حملهً قلبی هیچ دردی در قفسهً سینه احساس نشود. حدود60% افراد که در خواب دچار حملهً قلبی شده اند. هرگز بیدار نشده اند. هرچند اگر چنین اتفاقی رخ دهد. ممکن است درد قفسهً سینه فرد را از خواب عمیق بیدار کند. در اینصورت بلافاصله دو عدد آسپیرین را در دهان خود حل کرده و بامقداری آب آنرا ببلعید. سپس به یکی از همسایگان و یا یکی از بستگان که محل سکونتش در فاصله بسیار نزدیک از شماست تلفن کرده و بگویید دچار حمله قلبی شده و دو عدد آسپیرین مصرف کرده اید و روی یک صندلی دسته دار یا مبل بنشینید و منتظر ورود آنها باشید و دراز نکشید !

تمیز کردن کلیه

سالها یکی پس از دیگری میگذرند و کلیه های ما خون ما را با دفع نمک، سم و هر گونه شیء ناخواسته که وارد بدن ما میشود فیلتر میکنند.با گذشت زمان ، نمک تجمع می یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد. چگونه می خواهیم بر این مشکل غلبه کنیم؟ بسیار آسان است ، اول یک دسته جعفری را برداشته و تمیز بشویید. سپس آن را در تکه های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با نوشیدن یک لیوان روزمره شما متوجه خواهید شد که تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج میشود. هنگام ادرار کردن هم شما متوجه تفاوتی خواهید شد که شما هرگز قبلا احساس نکرده اید. جعفری به عنوان بهترین  تمیز کننده کلیه شناخته شده و طبیعی است!

فرازهایی از دکتر شریعتی

ای زینب نگو در کربلا بر تو چه گذشت! بگو ما چه کنیم؟  

خدایا خدایـــــــــا سرنوشت مرا خیر بنویس و تقدیری مبارک تا هرچه را که دیر می خواهی زود نخواهم و هرچه را که تو زود می خواهی دیر نخواهم. 

مذهب شوخی سنگینی بود که محیط با من کرد و من سال ها مذهبی  بودم بدون آنکه خدایی داشته باشم

انسان به اندازه ای که برخوردارتر است انسان نیست بلکه انسان به اندازه ای که خود را نیازمند تر حس می کند انسان است. 

خدایا! به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم.

مارپیچ سرمایه ( از پرویز صداقت)

آفتاب- فروزان آصف نخعی: هژمونی امریکا در سال 2025 موضوعی است که نظریه پردازان زیادی به آن پرداخته‌اند؛ با این نگاه که این هژمونی ضعیف شده وقطب‌های جدیدی ظهور در عرصه جهانی ظهور خواهند کرد. این موضوع در گفت و گوی دیوید هاروی با جووانی اریگی واکاوی شده است. پرویز صداقت این گفت و گو را ترجمه و قرار است توسط نشر آزاد مهر تحت عنوان " مارپیچ سرمایه " منتشر شود. صداقت در گفت و گو با آفتاب ریشه‌های فکری اریگی را که منجر به نگاهی مبتنی بر سیستم جهانی شده و سعی دارد چرخه بحران هژمونیک را توضیح دهد به بحث می‌گذارد.
× ظاهرا شما کتابی را در تبیین اندیشه‌های جووانی اریگی، که یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان معاصر متعلق به رویکرد تاثیرگذار سیستم‌های جهانی است در دست انتشار دارید چرا این کتاب را برای ترجمه انتخاب کرده‌اید؟ اریگی کیست و چه افکار و عقاید او دارای چه اهمیتی بوده که دیوید هاروی که خود یک اندیشمند برجسته در حوزه اقتصاد سیاسی است با او مصاحبه کرده است؟

ادامه مطلب ...

سفرنامه نوروز ۱۳۸۹ ( بخش پایانی )

روز پنج فروردین بود. کم کم عزم برگشت داشتیم. صبح بعد از صبحانه رفتیم طاق بستان. محوطه تاریخی طاق بستان، در دامنه کوهی به همین نام و در کنار چشمه ای در شمال شرقی حاشیه شهر کرمانشاه قرار دارد. در این محوطه، آثاری از دوره ساسانی شامل سنگ نگاره اردشیر دوم و دو ایوان سنگی به نام های ایوان کوچک و بزرگ وجود دارد. ایوان کوچک در سمت چپ سنگ نگاره اردشیر دوم و ایوان بزرگ در سمت چپ ایوان کوچک دیده می شود. سنگ نگاره های این محوطه عبارتند از (توضیحات بیشتر در اینجا):

ادامه مطلب ...

جملاتی از دکتر علی شریعتی

- اگر در صحنه حق و باطل نیستی، اگر شاهد عصر خودت و شهید حق بر باطل نیستی، هر جا که میخواهی باش. چه به شراب نشسته و  چه به نماز ایستاده. هر دو یکیست  

- ای خدای بزرگ به من کمک کن تا وقتی می خواهم درباره ی راه رفتن کسی قضاوت کنم, کمی با کفش های او راه بروم. 

- در بی کرانه زندگی دو چیز افسونم کرد: آبی اسمان که می ببینم و می دانم نیست و خدایی که نمی بینم و می دانم هست

ادامه مطلب ...

سفرنامه نوروز ۱۳۸۹ ( بخش پنجم)

در ابتدا تشکر کنم از یکی از همراهان سفر که زحمت تایپ و قراردادن این سفرنامه را در وبلاگ بعهده دارد. چرا که اگر با بنده بود بدلیل مشغله کاری همان سفرنامه اولی هم هنوز نوشته نشده بود.

روز چهارم فروردین براساس شنیده ها از جذابیت غار قوری قلعه ابتدا بسمت این غار حرکت کردیم. این غار بعنوان برگترین و شگفت انگیز ترین غار آبی آسیا در 86 کیلومتری شهر کرمانشاه در مسیر جاده پاوه و در شمال شهر جوانرود واقع است. این غار که هم اکنون به عنوان یکی از مطرح ترین جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه وغرب کشورمحسوب می شود، طبق نظر کارشناسان بزرگترین غار آبی آسیا و طولانی ترین غار آبی ایران است.بنابر گفته‌ی زمین شناسان، قوری قلعه ‪ ۶۵‬میلیون سال قدمت و سه‌هزار و ‪۱۴۰‬ مترعمق دارد. غارنوردان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی قوری قلعه را در سالهای ‪۱۳۳۶‬ ،‪۱۳۴۵‬و ‪ ۱۳۶۳‬شمسی بررسی و تقریبا ‪ ۵۵۰‬متر را از آن کشف کرده‌اند. همچنین در سال ‪ ۱۳۶۸‬شمسی، حدود یکهزارو ‪ ۳۴۰‬متر از آن توسط غارنوردان کرمانشاه شناسایی گردید. 

ادامه مطلب ...

بسیاری از اتهامات هواداران انقلاب به امریکا بی‌اساس است

آفتاب- فروزان آصف نخعی: ما ایرانیان زندانی توهمات غلط‌‌مان در مناسبات میان ایران وامریکا در 30 سال گذشته هستیم و متاسفانه چپ‌های مارکسیستی، چپ‌های مسلمان، اصلاح طلبان و... از شهامت لازم برخوردار نبوده‌اند که اعتراف کنند بسیاری از کیفرخواست‌های صادر شده آنان علیه امریکا در عالم واقع وجود خارجی نداشته است.
دکتر صادق زیباکلام محقق و استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران، به مناسبت سالروز قطع رابطه ایران وامریکا در گفت و گو با آفتاب گفت: امروز نیز در ادامه فقر بینش سیاسی ، در حوادث پس از انتخابات سال گذشته جناحی که خود را در انتخابات پیروز می‌داند معتقد است همه این اعتراض‌ها را آمریکایی‌ها به راه انداخته‌اند و افرادی که گوشت و پوست و خونشان حامی اصلی انقلاب بوده‌ را متاسفانه یک شبه به عوامل آمریکا منتسب کردن.

ادامه مطلب ...

رئیس جمهوری فراری را دستگیر کنید

در حالیکه اوضاع سیاسی قرقیزستان در پی نا آرامی های روز گذشته همچنان مبهم است، رهبران مخالف از فرار رئیس جمهوری خبر داده و خواستار دستگیری او شده اند.
بامداد روز پنجشنبه، 19 فروردین (8 آوریل)، سخنگویان رهبران مخالف دولت قربان بیک باقی یف، رئیس جمهوری قرقیزستان، اعلام کردند که وفاداری نیروهای مسلح را کسب کرده و با تسلط بر مراکز اصلی دولتی در بیشکک، پایتخت، یک دولت انتقالی را برای اداره امور این کشور تشکیل داده اند.
رهبران مخالف همچنین از مردم خواسته اند تا با یافتن باقی یف و مقامات ارشد دولت سرنگون شده او، این اشخاص را دستگیر کنند و برای رسیدگی جرایم و تخلفات آنان، به ماموران دولت انتقالی تحویل دهند.
به گفته مخالفان، قربان بیک باقی یف دست کم همراه با یکی از وزیران خود به مناطق جنوبی کشور گریخته و در نظر دارد با تجهیز حمایت محلی، مقاومت در برابر دولت انتقالی را سازمان دهد.

ادامه مطلب ...

حکایت روز ( پنج شنبه )

یک (روز) خانواده ی لاک پشتها تصمیم گرفتند که به پیک نیک بروند. از آنجا که لاک پشت ها به صورت طبیعی در همه ی موارد یواش عمل می کنند، هفت سال طول کشید تا برای سفرشون آماده بشن! در نهایت خانواده ی لاک پشت خانه را برای پیدا کردن یک جای مناسب ترک کردند. در سال دوم سفرشان (بالاخره) پیداش کردند. برای مدتی حدود شش ماه محوطه رو تمیز کردند، و سبد پیکنیک رو باز کردند، و مقدمات رو آماده کردند. بعد فهمیدند که نمک نیاوردند! پیکنیک بدون نمک یک فاجعه خواهد بود، و همه آنها با این مورد موافق بودند. بعد از یک بحث طولانی، جوانترین لاک پشت برای آوردن نمک از خانه انتخاب شد.

ادامه مطلب ...

لبخند روز ( پنجشنبه )

۱- اشتباه موردی

کارمندی به دفتر رییس خود رفت و گفت: «معنی این کار چیست؟ شما این ماه 200 دلار کمتر از چیزی که توافق کردیم به من دادید.»

رییس پاسخ داد: «میدانم، ولی من ماه پیش 200 دلار بیشتر به تو پرداخت کردم و هیچ شکایتی نکردی.»

کارمند گفت: «درسته، من اشتباهات موردی را میتوانم بپذیرم، ولی وقتی بصورت عادت شود وظیفه خودم میدانم به شما گزارش کنم!»  

۲- برنارد شاو

روزی نویسنده جوانی از جرج برنارد شاو پرسید:«شما برای چی می نویسید استاد؟» برنارد شاو جواب داد:«برای یک لقمه نان»نویسنده جوان برآشفت که:«متاسفم!برخلاف شما من برای فرهنگ مینویسم!»وبرنارد شاو گفت:«عیبی نداره پسرم هر کدام از ما برای چیزی مینویسیم که نداریم!»

ادامه مطلب ...