و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

شب قدر

« بسم الله الرحمن الرحیم اناانزلناه فی لیله القدر و ماادریک ما لیله القدر لیله القدر خیر من الف شهر تنزل الملائکه و الروح، فیها باذن ربهم من کل امر سلام هی حتی مطلع الفجر » « ما «آن» را فرود آوردیم درشب قدر و چه میدانی که شب قدر چیست؟ شب قدر از هزار ماه برتر است فرشتگان و آن روح دراین شب فرود می‌آیند به اذن خداوندشان از هر سو. سلام بر این شب تا آنگاه که چشمه خورشید ناگهان می‌شکافد! » تاریخ قبرستانی است طولانی و تاریک، ساکت و غمناک، قرن‌ها از پس قرن‌ها هم تهی و هم سرد، مرگبار و سیاه و نسل‌ها در پی نسل‌ها، همه تکراری و همه تقلیدی، و زندگی‌ها، اندیشه‌ها و آرمان‌ها همه سنتی و موروثی، فرهنگ و تمدن و هنر و ایمان همه مرده ریگ!

ادامه مطلب ...

خواص لیمو

لیمو (از مرکبات) محصولی معجزه آسا برای کشتن سلول های سرطان است ؛ که 10000 بار قوی تر از شیمی درمانی است. چرا ما در مورد آن نمی دانیم ؟ چون آزمایشگاه ها (شرکت های دارو سازی) با ساخت مشابه و مصنوعی آن سود زیادی میبرند. شما هم اکنون می توانید به یک دوست کمک کنید تا از آنها بی نیاز شود و بداند که آب لیمو در پیشگیری از بیماری بسیار مفید است. طعم آن  شیرین یا ترش، و لذت بخش  است و فاقد اثرات و حشتناک  شیمی درمانی  است.

ادامه مطلب ...

خدایا

گفتم: خدایا از همه دلگیرم، گفت: حتی از من؟

گفتم: خدایا دلم را ربودند، گفت: پیش از من؟

گفتم: خدایا چقدر دوری، گفت: تو یا من؟

گفتم: خدایا تنهاترینم، گفت: پس من؟

گفتم: خدایا کمک خواستم، گفت: از غیر من؟

گفتم: خدایا دوستت دارم، گفت: بیش از من؟

کوله‌بارم بر دوش، سفری باید رفت، سفری بی‌همراه،

گم شدن تا ته تنهایی محض،

یار تنهایی من با من گفت: هر کجا لرزیدی، از سفر ترسیدی،

تو بگو، از ته دل، من خدا را دارم ...

شاید این چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسیم!

موفقیت

 

 

اگر کسی موفقیت بطلبد، اما اوضاع را برای شکست آماده کند، 

دچار همان وضعی خواهد شد که برای آن تدارک دیده است.

... و تو را دوست بدارد ...

 

آرزویم اینست:  

 نتراود اشک در چشم تو هرگز   

مگر از شوق زیاد 

  و به اندازه ی هر روز  

 تو عاشق باشی 

  عاشق آنکه تو را می خواهد 

  و به لبخند تو از خویش رها می گردد   

و تو را دوست بدارد  

 به همان اندازه 

  که دلت می خواهد...  

دهم ماه رمضان

روزه، تمرین و مشق استقامت، خویشتنداری، پارسایی و تسلیم ناپذیری در برابر هوس ها و خواهش های کم ارزش بشری است. جان های خود را برای برخورداری از ارزش های انسانی ورزیده سازیم.

اولین حق؛ حق گذشت، نفی کینه

جامعه‌ای که نمی‌تواند از گذشته خویش عبور کند و نمی‌تواند چشم بر اشتباهات گذشته بپوشد، روی به آینده ندارد. و فراموش نکنیم که جامعه از من و شما تشکیل می‌شود و اگر می‌خواهیم جامعه خوبی داشته باشیم، پس باید هر یک از خویشتن خویش شروع کنیم و هرگونه کینه و کینه‌توزی را از جان خویش پاک نماییم. و باور کنیم که راه سعادت ما جز با دوری از کینه توزی هموار نخواهد شد.

ادامه مطلب ...

شیر هم شیر بود گر چه به زنجیر بود

شرف و قیمت و قدر تو به فضل و هنر است

نه به دیدار و به دینار و به سود و به زبان

هر امیری که به فضل و به هنر گشت بزرگ

نشود خرد به بد گفتن بهمان و فلان

گر چه بسیار بماند به نیام اندر، تیغ

نشود کند و نگردد هنر تیغ، نهان

ور چه از چشم نهان گردد ماه اندر میغ

نشود تیره و افروخته باشد به میان

شیر هم شیر بود گر چه به زنجیر بود

نبرد بند و قلاده شرف شیر ژیان

باز هم باز بود گرچه که او بسته بود

شرف بازی از باز فگندن نتوان

امام علی (ع)

به خدا سوگند اگر تمام شب را بر روی خارهای مغیلان به سر برم و با غل و زنجیر به این سو و آن سو کشیده شوم این حالت را خوش تر دارم تا خدا و رسولش را در قیامت ملاقات کنم در حالی که حق بعضی از بندگان خدا را به ظلم گرفته باشم یا به بیت المال مسلمین خیانت کرده باشم.

بخشی از وصیت نامه ادوارد ادیش از بزرگترین تاجران امریکایی

من ادوارد ادیش هستم که برای شما می نویسم، یکی از بزرگترین تاجران امریکایی با سرمایه ای هنگفت و حساب بانکی که گاهی خودم هم در شمردن صفرهای مقابل ارقامش گیج می شوم. دارای شم اقتصادی بسیار بالا که گویا همواره به وجودم وحی می شود چه چیز را معامله کنم تا بیشترین سود از آن من شود، البته تنها شانس و هوش نبود. من تحصیلات دانشگاهی بالایی هم داشتم که شک ندارم سهم موثری در موفقیتهای من داشت. یادم هست وقتی بیست ساله بودم خیال می کردم اگر روزی به یک چهلم سرمایه فعلیم برسم خوشبخترین و موفقترین مرد دنیا خواهم بود و عجیب است که حالا با داشتن سرمایه ای چهل برابر بیشتر از آنچه فکر می کردم باز از این حس زندگی بخش در وجودم خبری نیست.

ادامه مطلب ...

قانون خلاقیت

"قانون خلاقیت" این است که به جای این که آرزوهای دیرین خود را با این بهانه که رویاهایی محال هستند سرکوب کنید، به طوزی سازنده به آنها بنگرید. یعنی بدانید که آرزوهای راستین شما چیستند و به طور منظم به سراغ آنها بروید و در صورت لزوم آنها را عوض یا جابجا کنید. وقتی آرزوهایتان را می نویسید، جایگاه ذهنی آنها نیز منظم میشود. 

وعده گوته را بیاد آورید که " انجام آنچه را که میتوانی یا می اندیشی که می توانی، آغاز کن! در جسارت، نبوغ، اقتدار و اعجاز نهفته است."

هشدار وزارت بهداشت درباره روند رو به رشد سرطان‌ خون درکشور

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت با هشدار نسبت به روند رو به رشد انواع سرطان‌های خون در کشور و ارتباط این بیماری‌ها با آلاینده‌های هوا، تاکید کرد: بحث آلودگی بنزن و آزبست در کلانشهرهای کشور جدی است و باید در این زمینه فکری اساسی شود.
دکتر رشید رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس گزارش برنامه ثبت سرطان کشور هرچند میزان بروز سرطان‌های مری و معده به عنوان سرطان‌های شایع کشور در بسیاری از استان‌ها مقداری کاهش یافته اما رتبه سرطان خون در کشور در حال افزایش است.

ادامه مطلب ...

۷ دلیل برای اینکه باید لبخند بزنید

ایسنا نوشت : آیا شما هم از جمله کسانی هستید که اغلب صبح‌ها با خلق پایین از خواب بیدار می‌شوند و نمی‌توانند از جای خود حرکت کنند؟ این مشکل یک راهکار فوق العاده ساده و بدون خرج دارد.
دکتر لائورل هاس از کارشناسان علوم بهداشتی در آمریکا طی یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه اگزرسایز تی وی در این باره گفت: راه‌حل این مشکل لبخند زدن است اگر به جای نشستن در خانه تلاش کنید تا با لبخندی روی چهره وارد جامعه شوید به زودی جواب این لبخند را از اطرافیان خود دریافت می‌کنید و حالتان بهتر می‌شود.
دکتر هاوس در این رابطه افزود: 7 دلیل قانع کننده وجود دارد که به شما ثابت می‌کند لبخند زدن واقعا برای سلامتی شما مفید است. این دلایل عبارتند از :

ادامه مطلب ...

ماه رمضان

از ماه رمضان چه میخواهیم؟ 

این سالها هرکس متناسب با سن و سالش چه از این ماه بدست آورده است؟ 

از این همه فوائد و اثرات ذکر شده در این ماه، چه بخشی از آن نصیب ما شده است؟ 

و سوالات دیگر و دیگر ...

الان وقت فکر کردن به اینهاست. 

بنظر میرسد پس از تفکر در این موارد هست که روزه دار خواهیم بود و الا همین میشویم که هستیم و به همین شکل هم می رویم.

و شاید در این حالت بتوانیم بفهمیم چرا با وجود خیل روزه داران و نمازگزاران و ... کشوری با ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی بسیار هستیم و شاید در آن زمان باشد که بتوانیم چاره کنیم.

همین.

چرا خانمها عملیات جنسی را متوقف می سازند ؟

تصورات کلیشه ای وجود دارد که وقتی دو نفر در یک رابطه دو جانبه ی تعهد آور قرار دارند و پس از گذشت مدت زمانی دیگر با هم ارتباط جنسی برقرار نمی کنند، تنها کسی که پایان این رابطه را طلب می کند بدون شک خانم است. در یک چنین حالتی خانم ترجیح می دهد کتاب بخواند، به موهایش رسیدگی کند، لباس ها به خشکشویی ببرد و خلاصه هر کاری که ممکن است انجام دهد، فقط ارتباط صمیمانه فیزیکی با همسر مهربان و دوست داشتنی خود برقرار نکند. البته او همیشه اینگونه نبوده؛ به هر حال زمان هایی وجود داشته که ارتباط آنها پر شور و حرارات بوده و هر دو نفر برای هم از جذابیت بالایی برخوردار بوده اند؛ اما در حال حاضر باید با تاسف زیاد گفت که آن عشق و شور و حرارات اولیه از بین رفته و خبری از آن نیست.

ادامه مطلب ...