و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

خوردن شام پس از صرف افطار کامل باید حذف شود

ایسنا: خوردن شام پس از صرف افطار کامل باید حذف شود؛ چراکه در غیر این صورت روزه‌دار دچار سوءهاضمه و آسیب‌های گوارشی خواهد شد.

دکتر سیامک خالقی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: بی‌غذایی و کم‌غذایی و نخوردن غذا به مدت طولانی معمولا تأثیر سوء بر روی دستگاه گوارش نمی‌گذارد و فقط بیمارانی که زخم‌های گوارشی دارند و ترشح اسید معده آنها بسیار افزایش یافته است، باید مراقب بی‌غذایی باشند .

دکتر خالقی با بیان اینکه آن دسته از افرادی که مشکلاتی از قبیل زخم‌های گوارشی و مشکلات عروقی و مخاطی دستگاه گوارش دارند باید قبل از روزه از نظر مشکلاتی که احتمالا برای آنها به‌وجود خواهد آمد با پزشک خود مشورت کنند، افزود: بیمارانی که مشکل قند پیشرفته و غیر‌قابل کنترل دارند و گرسنگی طولانی مدت و خوردن غذا به‌طور ناگهانی می‌تواند سطح قند آنها را دچار تغییر کند، صحیح نیست روزه بگیرند و همچنین روزه گرفتن برای بیماران حاد که استفراغ و تهوع دارند، بیماران عفونی تب‌دار و دارای دردهای شکمی که در آنها بدن کم آب می‌شود مضر است؛ زیرا بی‌آبی به بدن آسیب می‌رساند .

تشریح مهمترین وظیفه و کارویژه تشکیلات "راه سبز امید"

فرارو- عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با میمون و مبارک دانستن اعلام موجودیت تشکیلات «راه سبز امید» مهمترین وظیفه و کار ویژه آن را جلوگیری از گسترش یاس و سرخوردگی در میان اقشار ناراضی جامعه دانست.

دکتر صادق زیباکلام در خصوص اعلام موجودیت تشکیلات «راه سبز امید» در گفتگو با فرارو گفت: «اولا معتقدم که در ابتدا نبایستی خیلی امید و انتظار یک تشکیلات منضبط، منسجم و سازمان یافته را با مشخص بودن رهبری برنامه هایش را داشته باشیم.»

وی افزود: «آنچه که آقای مهندس موسوی مطرح کردند بیش از آنکه یک تشکیلات منضبط و منسجم باشد در حقیقت یک ایده، طرح و چارچوب است و باید بعدها اعضا و جوارح آن شکل بگیرد. به تعبیر پزشکان در حال حاضر تنها یک جنین شکل گرفته است.»

ادامه مطلب ...

اشتباهات مهم در رژیم لاغری ‌

خیلی از ما پس از افزایش وزن، راهی را برای حل این مشکل انتخاب می نماییم.از آنجا که ‌امروزه افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، در بین دوستان و فامیل، هر کس تجربه ای را برای رژیم لاغری توصیه ‌می نماید. ‌کافی است ما در فردی که رژیم را توصیه می کند کاهش وزنی دیده باشیم، آن موقع با اطمینان بیشتری به توصیه های او عمل می ‌کنیم. جالب آنکه بعضی اوقات، بدون آنکه نتیجه یک رژیم را دیده باشیم آن را تجربه می نماییم. از آنجا که خیلی از اوقات این ‌تجربیات نه تنها باعث کاهش وزن ما نمی‌شوند، بلکه عوارضی را به همراه دارند، توجه به یکسری از نکات در انتخاب رژیم غذایی باعث ‌می شود همراه با کاهش وزن ، از عوارض ناخواسته جلوگیری کنیم.‌در این مقاله به 6 اشتباه اساسی در بعضی از رژیم های لاغری اشاره می شود:‌

ادامه مطلب ...

خوردن شیر و پنیر عمر را طولانی می‌کند

فارس: تحقیقات جدید حاکی از آن است که مصرف روزانه شیر و پنیر در کودکان عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

 محققان اعلام کردند که کودکان با مصرف شیر و پنیر در غذاهای روزانه خود می‌توانند انتظار عمر طولانی‌تری را داشته باشند.

پژوهشگران در این تحقیقات 4 هزار و 373 کودک انگلیسی را در دهه 30 میلادی تا 65 سال بعد مورد مطالعه قرار داده‌اند.

این محققان دریافتند کودکانی که به طور روزانه از مقدار بیشتری کلسیم استفاده می‌کنند، کمتر دچار مرگ‌های ناگهانی می‌شوند.  

محققان با مطالعه و بررسی رژیم غذایی خانواده‌ها متوجه شدند که مصرف روزانه کلسیم که در شیر دیده می‌شود، به طولانی زندگی کردن افراد کمک زیادی می‌کند.

محققان معتقدند که کودکان در دوران مدرسه و کودکی باید حتماً شیر بخورند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که 400 میلی‌گرم کلسیم که در نیم کوارت شیر وجود دارد، خطر مرگ ناگهانی را 60 درصد کاهش می‌دهد.

آب بهترین و نوشابه‌ بدترین نوشیدنی‌ برای رفع عطش

ایسنا : رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، آب را بهترین نوشیدنی در فصل گرما برشمرد و افزود: چای رقیق، دوغ کم نمک، شربت کم شیرین در مراحل بعدی برای رفع عطش در هوای گرم توصیه می‌شود.

دکتر پریسا ترابی، با بیان اینکه سالمندان دیرتر متوجه کم آبی و حس تشنگی می‌شوند، اظهار کرد: از این رو افراد سالخورده ملزم به نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب هستند که به مراتب مناسب‌تر از چای، دوغ، نوشابه‌های گاز دار و شربت است.

وی، با تاکید به سالمندان برای به همراه داشتن یک بطری آب سالم در خارج از منزل گفت: باید توجه داشت که نوزادان و شیرخواران را هم نباید در اوج گرما (ساعت 10 تا 16) از منزل خارج کنند و در تغذیه انحصاری شیرخوار تا 6 ماهگی حتی در شرایط آب و هوایی گرم نیاز به خوراندن آب و سایر مایعات نیست؛ اما پس از 6 ماهگی در کنار تغذیه کمکی و شیر مادر نوشیدن آب و مایعات به شیرخوار توصیه می‌شود.

ادامه مطلب ...

شعار <عزت >وزارت خارجه دولت نهم کجا رفت؟

زیبـاکلام: شعار <عزت >وزارت خارجه دولت نهم کجا رفت؟

چکیده  : این عزت نیست که ما به دلیل وابستگی که به چین و روسیه داریم روی خود را از قتل‌هایی که بر علیه مسلمانان می‌شود برگردانیم من هیچ عزتی در این موضوع نمی بینم. اگر ما بنا به دلایلی در قبال روسیه وچین مجبور به سکوت باشیم، باز هم ما از موضع عزت حرکت نمی کنیم به نظر من کشوری از موضع عزت در سـیاست خارجی‌اش حرکت می‌کند که وابستگی نداشته باشد. هیچ فرقی ندارد که ما به چین، روسیه یا آمریکا و انگلیس وابسته باشیم. وابستگی،‌وابستگی است و فرقی نمی‌کند به کدام کشور باشد.

ادامه مطلب ...

لذت نبردن از زندگی، عمر‌ ‌را کوتاه می‌کند

پژوهشگران اعلا‌م کردند که لذت نبردن‌ ‌از زندگی باعث مرگ زودهنگام و کوتاه ‌شدن عمر می‌شود.‌ ‌نتایج یک پژوهش در ژاپن نشان داد ‌افرادی که تصور‌ ‌می‌کنند زندگی کردن بی‌ارزش است، زودترمی میرند. ‌‌گفتنی است، افزایش خطرمرگ و میر در بین‌ ‌این قبیل افراد عمدتاً به خاطر ابتلا ‌به بیماری‌های قلبی- عروقی و نیز عوامل خارجی‌ ‌به ویژه خودکشی است.‌ ‌ پژوهشگران بر روی 43هزار و 391 زن و‌‌ ‌مرد در گروه های سنی40 تا 79 ساله طی یک دوره 7‌ساله مطالعه کردند.‌ ‌دراین دوره 3 هزار و 48 نفر از شرکت‌‌ ‌کنندگان فوت کردند.‌ ‌از تمام این افراد سوال شده بود آیا از‌ ‌زندگی خود لذت می برند که 59 درصد آنها جواب مثبت دادند،4/36 درصد مطمئن نبودند و4‌/6 ‌درصد جواب منفی داده ‌بودند.‌ ‌نتایج تحقیقات نشان داد، افرادی که از‌ ‌زندگی لذت نمی‌بردند کمتر به دنبال کار یا ‌ازدواج می‌رفتند، سطح تحصیلات پایین‌تری‌ ‌داشتند، ازنظر سلامت جسمی ‌، وضعیتشان بدتر و از لحاظ روانی استرس بیشتری داشتند و به‌ ‌طورکلی درد ‌بیشتری را در بدن خود احساس می کردند. آنها همچنین تمایل بیشتری به‌ ‌کاهش ‌فعالیت و تحرک جسمی داشتند که تمام این فاکتورها می تواند موجب مرگ زود‌هنگام‌ ‌انسان شود.‌‌

رازهای صمیمیت بین همسران

پارسی طب: به مردان قدرت دهید ، تا صمیمیت فوران کند . مرد موجودی عاشق قدرت است . مرد از این که قدرتمند باشد حظ میکند . در آسمان اوج میگیرد و شما را نیز همراه خود بالا می برد.

از اینکه توانا باشد یا احساس توانایی کند لذت میبرد. تا وقتی که مشغول کشتن این احساس در مردان هستید بدانید که تنها میتوانید خواب خوشبختی را ببینید. ا

گر قدرت مرد را نادیده بگیرید یا از آن انتقاد کنید بدانید که دیگر پری رویاهایش نخواهید بود.او دنبال کسی است که به قدرتهایش ایمان داشته باشد. و حتی ضعفهایش را در جهت تقویت تواناییهایش مثبت جلوه دهد.پس بدانید که:

ادامه مطلب ...

خطاهای 10گانه همسران جوان

سلامت ایران - دکتر پروین ناظمی : زوج‏های جوان شباهت زیادی به دانشجوهای سال اول دانشگاه دارند. آنها تازه مشغول یادگیری خم وچم زندگی مشترک‌اند. آگاهی از اشتباهات معمول در اوایل ازدواج می‏تواند کمک کند که مانع بروز آنها شویم. در پیچ و خم دل‌دادگی و حرف‌های نگفته جوانی، واقعیت‌های یک عمر زندگی در کنار یکدیگر و تجربه حوادث تلخ و شیرین و مهارت‌های لازم برای شناخت و تجزیه و تحلیل مشکلات زندگی فراموش می‌شود. یادآوری چند نکته به همه ما کمک می‌کند تا مسافتی دورتر از شروع زندگی مشترک و رویاپردازی‌های عاشقانه را مشاهده کنیم...

ادامه مطلب ...