و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

عزیزترین پاره وجود

روزی پسر بچه ای نزد شیوانا رفت( در تاریخ مشرق زمین شیوانا کشاورزی بود که او را استاد عشق و معرفت ودانایی می دانستند)و گفت : " مادرم قصد دارد برای راضی ساختن خدای معبد و به خاطر محبتی که به کاهن معبد دارد، خواهر کوچکم را قربانی کند. لطفا خواهر بی گناهم را نجات دهید ."

شیوانا سراسیمه به سراغ زن رفت و با حیرت دید که زن دست و پای دخترخردسالش را بسته و در مقابل در معبد قصد دارد با چاقو سر دختر را ببرد. جمعیت زیادی زن بخت برگشته را دوره کرده بودند و کاهن معبد نیز با غرور و خونسردی روی سنگ بزرگی کنار در معبد نشسته و شاهد ماجرا بود.

ادامه مطلب ...

روزی که امیرکبیر گریست

نواندیش : در سال ۱۲۶۴ قمری، نخستین برنامه ی دولت ایران برای واکسن زدن به فرمان امیرکبیر آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانی ایرانی را آبله کوبی میکردند. اما چند روز پس از آغاز آبله کوبی به امیر کبیر خبردادند که مردم از روی ناآگاهی نمیخواهند واکسن بزنند. به ویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویسها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه یافتن جن به خون انسان میشود هنگامی که خبر رسید پنج نفر به علت ابتلا به بیماری آبله جان باختهاند، امیرکبیر بی درنگ فرمان داد هر کسی که حاضر نشود آبله بکوبد باید پنج تومان به صندوق دولت جریمه بپردازد.

ادامه مطلب ...

یادداشت علی مطهری در باره خاطراتش از مرحوم آیت اله منتظری

علی مطهری در مقاله ای خاطراتی از روزگار رفاقت آیت الله منتظری با استادشهیدآیت الله مطهری و نیز دیدار با آیت الله منتظری در دوران حصر نوشت. در این مقاله که برای تابناک ارسال شده است، آمده است: رحلت فقیه عالی قدر آیت الله حسینعلی منتظری ثلمه ای در اسلام وارد کرد که هیچ چیز جایگزین آن نیست . آیت الله منتظری نزدیک ترین دوست و یار شهید آیت الله مطهری بود . این دو بزرگوار یازده سال در مدرسه فیضیه هم مباحثه بودند ، هشت سال شاگرد مرحوم آیت الله بروجردی در فقه و اصول بوده و دو شاگرد برجسته آن مرجع تقلید به شمار می رفتند .

ادامه مطلب ...

آیت‌الله‌العظمی منتظری به دیار حق شتافت

پارلما‌ن‌نیوز: آیت‌الله العظمی منتظری، از مراجع عالی‌قدر تقلید که هشتاد و هفتمین سال عمرش را می‌گذراند، شب گذشته بر اثر بیماری در شهر قم به دیار باقی شتافت.

پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس«پارلمان‌نیوز»، درگذشت این مرجع عالی‌قدر را به ملت ایران تسلیت می‌گوبد.

اخبار اولیه حاکی از آن است که شب گذشته آیت‌الله منتظری بعد از خواندن نماز شب و بعد از دقایقی که به بستر رفته بود، درگذشت.

ادامه مطلب ...

کلم در پیشگیری و درمان زخم معده معجزه می کند

دکتر پرویز قدیریان 

کلم حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که در درمان سرطان نقش دارد و مهمتر از همه کلم بهترین دارو برای پیشگیری و درمان زخم های دستگاه گوارش، مخصوصا زخم معده است. در یک بررسی علمی بر روی گروه بزرگی از زندانیان در آمریکا که به زخم های اثنی عشر یا دوازدهه و همچنین معده دچار بودند، با تجویز آب کلم معلوم گردید که زخم های مورد بحث پس از سه هفته مصرف آب کلم در 93 درصد افراد تحت مطالعه التیام یافته است

ادامه مطلب ...

قدرت هاشمی اسطوره یا واقعیت/گفتاری از صادق زیباکلام

هوش و استعداد هاشمی همیشه برایش دردسرآفرین و اسباب گرفتاری نبوده است. فی الواقع یکی از عوامل مهمی که باعث شائبه «اسطوره قدرت» هاشمی شده همین هوش و استعداد و IQ بالای وی است.

شاید سخنی به گزاف نرفته باشد اگر ادعا شود اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از پیچیده ترین و در عین حال یکی از دشوارترین چهره های نظام اسلامی ایران برای تحلیل است.

ادامه مطلب ...

فال حافظ (آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست)

آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست

چشم میگون لب خندان دل خرم با اوست

گر چه شیرین دهنان پادشهانند ولی

او سلیمان زمان است که خاتم با اوست

روی خوب است و کمال هنر و دامن پاک

لاجرم همت پاکان دو عالم با اوست

خال مشکین که بدان عارض گندمگون است

سر آن دانه که شد رهزن آدم با اوست

دلبرم عزم سفر کرد خدا را یاران

چه کنم با دل مجروح که مرهم با اوست

با که این نکته توان گفت که آن سنگین دل

کشت ما را و دم عیسی مریم با اوست

حافظ از معتقدان است گرامی دارش

زان که بخشایش بس روح مکرم با اوست

بهترین مواد غذایی برای سلامتی پوست

بیشتر افراد پول زیادی را برای آرایشهای گران قیمت می پردازند تا مشکلات پوستشان مثل جوش های صورت، چین و چروک و خشکی پوست درمان شود، اما بیشتر آرایشگران راه ارزان قیمت تر را انتخاب می کنند و آن پوشاندن عیبهای پوست با آرایش است

 اما سالم ترین و مؤثرترین درمان غذاهایی است که مشکلات را بهبود می بخشد. گروهی از خوراکی های طبیعی و سالم می توانند بهبود دهنده مناسب و پیشگیری کننده قوی انواع گوناگون مشکلات پوست باشند.  این خوراکی ها به طور واضح برای بهبود پوست بهتر است و هزینه مواد گران قیمت آرایشی یا ویزیت دکتر متخصص پوست را بسیار کاهش می دهد.

ادامه مطلب ...

دولتمردان باید عاری از خطا و اشتباه باشند

دولتمردان باید عاری از خطا و اشتباه باشند در نظام مردمسالاری سوئد همه افرادی که در پست های دولتی به کار گمارده می شوند باید از هر گونه خطایی، چه در گذشته و چه در زمانی که مشغول خدمت هستند، پاک باشند.

در انتخابات پارلمانی سوئد در سال 2006 ائتلافی از احزاب دست راستی با به دست آوردن 178 کرسی نمایندگی، اکثریت کرسی های مجلس را نصیب خود کرد و دولت تشکیل داد.  

ادامه مطلب ...

افرادی که صورت جوان دارند 'بیشتر عمر می کنند'

براساس این مطالعه شاید لئوناردو دی کاپریو با آن صورت جوان طول عمر درازی داشته باشد

مطالعات تازه نشان می دهد افرادی که از موهبت صورتی جوان برخوردارند احتمالا بیش از کسانی که پیرتر از سن خود به نظر می رسند عمر می کنند.

دانشمندان دانمارکی پس از مطالعه 387 جفت دوقلو می گویند شادابی طبیعی صورت می تواند نشانه ای برای پیش بینی طول عمر باشد.

ادامه مطلب ...

لبخند روز (سه شنبه)

- مرد اولی: امان از دست این زنها!؟ زنم تمام دارائیمو برداشت و رفت! دومی: خوش به حالت! زن من تمام دارائی مو برداشت و نرفت !!!  

- زمانی که یک زن که با مردی ازدواج می کند انتظار دارد که او تغییر کند ولی اینگونه نمی شود و زمانی که یک مرد با زنی ازدواج می کند مطمئن است که آن زن تغییر نمی کند و اینگونه می شود

تقویت مغز و حافظه

 ایسنا:هر چه سن بالا می‌رود از توان حافظه کاسته می‌شود و به تدریج رو به تحلیل می‌گذارد اما داشتن رژیم غذایی درست و انتخاب مواد غذایی مناسب می‌تواند به تداوم عملکرد مطلوب سلولهای خاکستری مغز کمک کند و در نتیجه کارایی حافظه را در حد مطلوب نگه دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که مواد شیمیایی طبیعی در برخی از غذاها و خوردنی‌ها، چاشنی‌ها و نوشیدنی‌ها برای مقابله با کاهش توان ذهنی موثر و مفید هستند.

به گفته متخصصان تغذیه، برخی از مواد غذایی که می‌توانند حافظه انسان را فعال، هوشیار و قوی نگه دارند شامل کاکائو، قهوه، زرده تخم مرغ، ادویه هندی کاری، رزماری، ماهی آزاد، سس گوجه فرنگی، گردو، میوه گیاه قره قاط و مارچوبه هستند.

به آرامی آغاز به مردن می کنی

به آرامی آغاز به مردن می کنی 
اگر سفر نکنی، 
اگر کتابی نخوانی، 
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی، 
اگر از خودت قدردانی نکنی. 

ادامه مطلب ...

اکثریت نادان و اقلیت خائن

اوریانا فالاچی در یک مصاحبه از وینستون چرچیل سوال می کند. آقای نخست وزیر، شما چرا برای ایجاد یک دولت استعماری و دست نشانده به آنسوی اقیانوس هند می روید و دولت هند شرقی را بوجود می آورید،اما این کاررا نمی توانید در بیخ گوش خودتان یعنی در ایرلند که سالهاست با شما در جنگ و ستیز است انجام دهید؟ وینستون چرچیل بعد از اندکی تامل پاسخ می دهد:برای انجام این کار به دو ابزار مهم احتیاج هست که این دوابزار مهم را درایرلند دراختیار نداریم. خبرنگار سوال می کند این دوابزار چیست؟ چرچیل در پاسخ می گوید :    اکثریت نادان و اقلیت خائن

از رژیم لاغری ناامید نشوید!

دکتر حمیدرضا فرشچی  

شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که رژیمهای لاغری فراوانی را امتحان نموده اید و "دیگر از رژیم گرفتن خسته شده اید". در این مقاله به چند علت رایج برای این ناامیدی و نیز راهکارهایی برای برون رفت از این معضل می پردازیم.

ادامه مطلب ...