و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

وقتی ...

وقتی 15 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم ...صورتت از شرم قرمز شد و سرت رو به زیر انداختی و لبخند زدی...

ادامه مطلب ...

خواص دارویی پیاز

از پیاز به عنوان یک داروی ضد عفونی کننده استفاده می شود. مالیدن آب پیاز به صورت از ایجاد لکه ها جلوگیری می کند. و از مخلوط آب پیاز و عسل می توان به عنوان یک کرم ضد چروک استفاده کرد. پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد و اسید فولیک و مقدار کمی آهن، مس و روی است که تاکنون تحقیقات زیادی برای اثبات خواص آن صورت گرفته است. خوردن پیاز در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است؛ چرا که پیاز با جلوگیری از کاهش مواد معدنی به ویژه کلسیم موجود در سلول‌های استخوانی از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

ادامه مطلب ...

رشد 1 و تورم 12.5 درصدی اقتصاد ایران

صندوق بین المللی پول روز گذشته (یک‏شنبه) جدیدترین گزارش خود موسوم به چشم‎انداز اقتصادی جهان را منتشر کرد. 
صندوق بین المللی پول ارزیابی خود از سه شاخص کلان اقتصاد ایران را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش اقتصاد ایران در سال 2010 رشد 1 درصدی را تجربه کرد که این رقم میان کشورهای خاورمیانه یکی از کمترین رشدهاست.
متوسط رشد اقتصادی خاورمیانه در سال 2010 به 3.8 درصد رسیده است. رشد اقتصادی برخی از کشورهای منطقه برای سال 2010 به این ترتیب بوده است: عربستان 3.7 درصد، الجزایر 3.3 درصد، امارات 3.2 درصد، کویت 2 درصد، عراق 0.8 درصد، قطر 16.3 درصد و سودان 5.1 درصد.
رشد کشورهای مصر 5.1 درصد، مراکش 3.2 درصد، سوریه 3.2 درصد، تونس 3.7 درصد، لبنان 7.5 درصد و اردن نیز 3.1 درصد اعلام شده است.

ادامه مطلب ...

8 میلیاردرسرشناس ایرانی رابشناسید

شناختن میلیاردرهای ایرانی زیاد سخت نیست. به مدد افزایش قیمت مسکن ظرف چندسال گذشته هرکس بالاتر از خیابان انقلاب تهران،خانه داشته باشد باید او را جزو میلیاردرها به حساب آورد اما دراین میان هستند کسانی که نه فقط آزروی خانه ای که دارند،که از روی سهام و کارخانه و تولیدشان می شود فهمید که چقدر دارایی دارند.
به گزارش مشرق به نقل از تجارت نیوز، البته بازهم اثبات این که آدم ها در بورس چقدر سهم دارند یا ارزش داراییهای منقول وغیرمنقول آنها چقدر است بسیار سخت تر از آن است که فکرش را می کنیم چه آن که در ایران نه نظام مالیاتی شفاف است ونه آدم ها علاقه ای به خود اظهاری دارند.

ادامه مطلب ...

سخن روز ( سه شنبه )

 

آنکه قصد پاکسازی یک کوه را دارد کارش را با برداشتن ریگ های کوچک آغاز می کند.

بورس فعلی یعنی تلف کردن منابع مالی و انسانی کشور

رشد پر شتاب شاخص بازار داد و ستد سهام از ابتدای امسال و رکوردهای پی در پی آن اگر چه از دید دولتمردان و مدیران بورسی کشور از جمله مصداق فبها المراد و نعم المطلوب نام گرفته اما از دید برخی اقتصاد دانان رشد پر سرعت قیمت سهام شرکت ها در حالیکه هنوز هیچ اتفاق جدیدی در واقعیت اقتصادی کشور پدید نیامده ، دستاوردی جزء زیان دیدن سهامداران خرده پا را در آینده ای نزدیک نخواهد داشت.

در این راستا دکتر بهمن آرمان ، مدیر پیشین اداره مطالعات و بررسی های اقتصادی بورس تهران ( 1371-1376) در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، به بررسی اوضاع بورس کشور پرداخت و افزود : بنابر مفروضات اقتصادی زمانیکه اقتصاد کشوری در وضعیت رکود تورمی قرار گرفته باشد افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه معنی چندانی نداشته و با واقعیت همسو نیست.

ادامه مطلب ...

چه کسانی از حذف چهارصفر زیان می بینند؟

حق، علی  - مطابق تازه ترین اظهارنظر محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، طرح حذف چهارصفر از پول ملی با تایید این نهاد طی 6 ماه آینده برای اجرا به دولت ارایه خواهد شد. طرحی که زمزمه های جدی در خصوص اجرای آن از دو سال پیش مطرح شد، زمانی که بهمنی در اولین واکنش ها به تبعات اجرای آن در مهرماه 88 گفت:" حذف سه صفر از پول ملی ایجاد تورم نمی کند و هزینه ها را نیز کاهش می دهد، همچنین اثرات روانی آن بر تورم نیز در کوتاه مدت خواهد بود."

وی سه ماه بعد هم گفت:" اینکه سه یا چهار صفر از رقم واحد پول ایران حذف شود، منوط به اجرای طرح تحول اقتصادی و مشخص شدن قیمت‌های واقعی است."

بهمنی یک ماه بعد هم اظهار داشت:" حذف سه صفر پول ملی را فعلا لازم نمی دانیم و پس از اجرای هدفمندی یارانه ها و مشاهده آثار آن در این مورد تصمیم گیری می شود."

ادامه مطلب ...

استرس 10 چهره خاموش دارد!

آیا شما بیش از اندازه استرس دارید یا اینکه اصلا نمی‌دانید استرس بر شما غالب است یا نه؟ اگر جزو گروه اول هستید، یعنی می‌دانید که استرس بیش از حد آزارتان می‌دهد، پس قطعا علایم ناراحتی‌تان را می‌شناسید و درصدد رفع آن هستید.

سردرد آخر هفته

به گفته دکتر تادشودت، استاد دانشگاه واشنگتن، سردردهای میگرنی ضربان‌دار که در اواخر هفته به سراغ افراد می‌آید نشان‌دهنده ابتلای فرد به استرس است. وی کمبود خواب و تغذیه نادرست به خاطر پرداختن بیش از حد به کار یا درس را از جمله عوامل بروز این‌گونه سردردهای استرسی می‌داند، بنابراین در طول هفته خوب بخورید و خوب بخوابید تا سردرد نگیرید و استرس به سراغ‌تان نیاید.

ادامه مطلب ...

تکنیک های هدف گذاری در برنامه کاهش وزن

دلایل بسیاری برای ایجاد کاهش وزن در افراد چاق یا دارای اضافه وزن وجود دارند از جمله: تندرستی، دست یابی به ظاهر بهتر ، دست یابی به احساس بهتر و داشتن سطح انرژی بدنی بالاتر. صرف نظر از اینکه دلیل لاغر شدن چه باشد کاهش وزن موفق و مدیریت وزن صحیح پس از کاهش وزن در گرو انتخاب اهداف و انتظاراتی معقول و منطقی می باشد. اگر اهداف معقولی را برای خود در نظر بگیرید شانس تان برای دست یابی به اهداف مدنظرتان و همچنین برای حفظ کاهش وزنتان افزایش خواهد یافت.

ادامه مطلب ...

دعا

خداوند به چهار طریق به دعاهای ما جواب می دهد. اول وقتی است که می گوید "بلی". دوم زمانی است که می گوید "نه" و در سومین حالت می گوید "صبر کن" و چهارمین می گوید "اینجا چیز بهتری هست".  

وقتی خدا به دعا می گوید "بلی" ما احساس شادی و سپاس می کنیم. و ایمانمان قوی تر می شود. سه جواب دیگر خداست که درک و فهمش سخت است و واقعا ایمان ما را به آزمایش می گذارد. وقتی خدا به دعای ما "نه" می گوید حکمتی در آن نهفته است. جین ایگلو می گوید: 

 

"آن قدر عمر کرده ام که خدا را برای جواب ندادن به بسیاری از دعاهایم شکر کنم". 

 

از کتاب قرص های آرامش و شادی نوشته جی. پی. واسوانی

چیزهایی که با زلزله نمی لرزند

وقتی توفان کاترینا به نیواورلئان رسید و سدها شکست، مردم آمریکا آن آمریکای دیگر را کشف کردند. آمریکایی که هالیوود درباره اش فیلمی نمی سازد و به تمییزی بورلی هیلز نیست. مردم دیدند که آدمهایی که مامور حفظ نظم و قانون هستند خودشان در حال بار زدن اجناس فروشگاهها هستند. پلیس نمی توانست جلوی غارت را بگیرد چون کم نبودند ماموران پلیسی که به غارت مشغول بودند. واقعیت آمریکا ربطی به تصویری که از خودش داشت نداشت. یادم است همکار تگزاسیم بعد از دیدن مردمی که روی سقف خانه هایشان گیر افتاده بودند گفت ما مثل جهان در حال توسعه هستیم.

ادامه مطلب ...

سخن روز ( سیزده بدر )


وقتی هنری فورد هفتاد و پنج ساله بود، از او رمز موفقیتش را پرسیدند. او جواب داد: زندگی من بر سه قانون بنا شده است. زیادی نمی خورم، زیادی نگران نمی شوم و اگر تمام سعی خود را در کاری می کردم، کاملاْ مطمئن بودم که اتفاقی که افتاده، به نفع من خواهد بود.

سخن روز (جمعه)


بهترین روز زندگی من امروز است.



سیزده پیشنهاد عملی برای غلبه بر وسوسه (قسمت دوم)

پیشنهاد عملی ششم، بیرون کردن بلافاصله افکار شیطانی و هوس، بمحض آنکه بسراغ انسان می آید و تنبیه خود است.

و هفتم آنکه بدانیم ذهن بیکار، کارگاه شیطان است. اگر می خواهیم از وسوسه آزاد باشیم باید خودمان را همیشه محافظت نماییم. مانند مادرانی که همیشه مراقب اند، تا دخترانشان سرگرم کاری باشند. اگر می خواهی بر وسوسه غلبه کنی، همیشه خودت را سرگرم کاری سودمند کن.

هشتم آنکه مواظب غداهایمان باشم. غذایمان باید خالص و از پول حلال باشد. بدون رفتاری ستمگرانه و سودجویانه نسبت به دیگران.

ادامه مطلب ...

سیزده پیشنهاد عملی برای غلبه بر وسوسه (قسمت اول)

اول آنکه یک بار برای همیشه تصمیم بگیریم که هرگز دوباره به گناه نخواهیم افتاد. نقل است که بیشتر مردم که از گناه فرار می کنند، معمولا نشانه پستی خود را به جا می گذارند. اگر بخواهیم بر وسوسه غلبه کنیم، باید آماده و مشتاق باشیم که دستهایمان را هم اکنون و هم اینجا از گناه بشوییم و همه نوع فداکاری به خاطرش بنماییم. هیچ بهایی برای وارد شدن به زندگی جدید گران نیست.

ادامه مطلب ...