و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

دل من رای تو دارد سر سودای تو دارد

دل من رای تو دارد سر سودای تو دارد                         رخ فرسوده زردم غم صفرای تو دارد
سر من مست جمالت دل من دام خیالت                     گهر دیده نثار کف دریای تو دارد
گل صدبرگ به پیش تو فروریخت ز خجلت                     که گمان برد که او هم رخ رعنای تو دارد
جگر و جان عزیزان چو رخ زهره فروزان                          همه چون ماه گدازان که تمنای تو دارد
هله چون دوست به دستی همه جا جای نشستی      خنک آن بی​خبری کو خبر از جای تو دارد
به دو صد بام برآیم به دو صد دام درآیم                        چه کنم آهوی جانم سر صحرای تو دارد
خمش ای عاشق مجنون بمگو شعر و بخور خون          که جهان ذره به ذره غم غوغای تو دارد......

ترجمه منشورآزادی کوروش (اولین بیانیه حقوق بشر)

اینک که به یاری مزدا، تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه را به سر گذاشته ام اعلام می کنم که تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد. دین و آیین و رسوم ملتهائی که من پادشاه آنها هستم محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من ، دین و آیین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم ، یا ملتهای دیگر را موردتحقیر قراربدهند یا به آنها توهین نمایند. من از امروز که تاج سلطنت را به سرنهاده ام تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من میدهد هرگز سلطنت خود را بر هیچ ملتی تحمیل نخواهم کرد و هر ملتی آزاد است که مرا به سلطنت خود قبول نماید یا ننماید و هرگاه نخواهند مرا پادشاه خود بدانند من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد.

ادامه مطلب ...

فاتحه خواندن بر مزار ویکتور هوگو

استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی خاطره ای از روزهای کودکی در پاریز و سفرش به پاریس، را در وبلاگ خود منتشر کرده است.
استاد پاریزی نوشته است : " مرحوم سید احمد هدایت زاده پاریزی (معلم کلاس سوم و چهارم من)، روزها، ساعت های تفریح مدرسه می آمد روی یک نیمکت، در برابر آفتاب، زیرهلالی ایوان مدرسه که پدرم ساخته بود می نشست و صفحاتی از بینوایان ویکتور هوگو را برای پدرم می خواند. "

وی در ادامه نقل کرده است : " حقیقت آن است که سی چهل سال قبل که به پاریس رفتم، بسیاری از نام های شهر پاریس و محلات آن، مثل مونپارناس و فونتن بلو و امثال آن کاملا برایم شناخته شده بود. یک روز متوجه شدم که نامه ای از پاریز از همین هدایت زاده برایم رسیده.

او در آن نوشته بود: « نور چشم من، حالا که در پاریس هستی، خواهش دارم یک روز بروی سر قبر ویکتور هوگو، و از جانب من سید اولاد پیغمبر ، یک فاتحه بر مزار این آدم بخوانی.» تکلیف مهمی بود و خودم هم شرمنده بودم که چرا درین مدت من به سراغ قبر مردی که این همه در روحیه من موثر بوده است نرفته بودم. » "

Interview with god

I dreamed I had an Interview with god
So you would like to Interview me? "God asked."
If you have the time "I said"
God smiled
My time is eternity
What questions do you have in mind for me?
What surprises you most about humankind?
Go answered ….

ادامه مطلب ...

آرش کمانگیر

تیرگان یکی از ۴ عید بزرگ باستانی ایرانیان است که روز نیایش برای آب میباشد. و در چنین روزی است که آرش کمانگیر تیر خود را از فراز البرز بسوی توران پرتاب میکند و مرز از دست رفته ایران زمین را نجات میدهد. روز سیزدهم تیرگان به گفته بعضی روزیست که حماسه آرش کمانگیر اتفاق افتاد. فردوسی در شاهنامه درجنگ ایران و توران به زیبایی این افسانه رو به تصویر کشیده و شاعر معاصر "سیاوش کسرایی" این داستان رو به زبانی دیگه بازگو کرده. کسرایی در خاطراتش انگیزه سرودن منظومه "آرش کمانگیر" را حفظ غرور ملی می‏داند و پاسخی به "افراسیاب" که در پی شکستن و خدشه دار کردن غرور ملی ایرانیان است.

ادامه مطلب ...

زندگی برای سال 1389

زندگی شما می‌تواند به زیبایی رویاهایتان باشد. فقط باید باور داشته باشید که می‌توانید کارهای ساده‌ای انجام دهید. در زیر لیستی از کارهایی که می‌توانید برای داشتن زندگی شادتر انجام دهید، آورده شده است. هر روز آنها را به کار بگیرید و از زندگی خود در این سال لذت ببرید.

ادامه مطلب ...

Proverb

A Great JAPANESE Proverb
If one can do it, U too can do it

If none can do it, U must do it

 &

Its IRANIAN Version
If one can do it, let him do it

If none can do it, why waste our time on it

Narimani

و زمان پس از گذشتن

زن جوانی در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود . چون هنوز چند ساعت به پروازش باقی مانده بود، تصمیم گرفت برای گذراندن وقت کتابی خریداری کند. او یک بسته بیسکوئیت نیز خرید و برروی یک صندلی نشست و در آرامش شروع به خواندن کتاب کرد...
مردی در کنارش نشسته بود و داشت روزنامه می‌خواند. وقتی که او نخستین بیسکوئیت را به دهان گذاشت، متوجه شد که مرد هم یک بیسکوئیت برداشت و خورد. او خیلی عصبانی شد ولی چیزی نگفت. پیش خود فکر کرد: «بهتر است ناراحت نشوم. شاید اشتباه کرده باشد.» ولی این ماجرا تکرار شد. هر بار که او یک بیسکوئیت برمی‌داشت ، آن مرد هم همین کار را می‌کرد. این کار او را حسابی عصبانی کرده بود ولی نمی‌خواست واکنش نشان دهد. وقتی که تنها یک بیسکوئیت باقی مانده بود، پیش خود فکر کرد: «حالا ببینم این مرد بی‌ادب چکار خواهد کرد؟»

ادامه مطلب ...

5 دقیقه فرصت

در یک پارک زنی با یک مرد روی نیمکت نشسته بودند و به کودکانی که در حال بازی بودند نگاه می­کردند. زن رو به مرد کرد و گفت پسری که لباس ورزشی قرمز دارد و از سرسره بالا می­رود پسر من است . مرد در جواب گفت : چه پسر زیبایی و در ادامه گفت او هم پسر من است و به پسری که تاب بازی می­کرد اشاره کرد. مرد نگاهی به ساعتش انداخت و پسرش را صدا زد : سامی وقت رفتن است . سامی که دلش نمی­آمد از تاب پایین بیاید با خواهش گفت بابا جان فقط 5 دقیقه. باشه ؟ مرد سرش را تکان داد و قبول کرد . مرد و زن باز به صحبت ادامه دادند . دقایقی گذشت و پدر دوباره فرزندش را صدا زد : سامی دیر می­شود برویم . ولی سامی باز خواهش کرد 5 دقیقه این دفعه قول می­دهم .

ادامه مطلب ...

فرمول "زاد و ولد کنید تا استان شوید"

این دومین باری است که رئیس جمهور برای استان شدن مناطقی از کشور ، شرط جمعیتی می گذارد و از مردم می خواهد اگر می خواهند استان شوند ، فکری به حال ازدیاد جمعیت شان کنند .
به گزارش عصرایران ، اولین بار در 16 آذر 1385 بود که محمود احمدی نژاد در سفر استانی خود به مازندران چنین شرطی را مطرح ساخت.
او که در آن زمان نیز مانند این روزها از قابلیت ایران برای پذیرش جمعیت 120 میلیونی سخن می گفت ، در شهر تنکابن سخنرانی کرد در پاسخ به درخواست های مکرر مردم برای استان شدن غرب مازندران گفت:یکی از مشکلات مازندران طولانی بودن این استان است و دولت علاقه‌مند است که به مشکل این منطقه رسیدگی کند که اگر قول دهید که بعد از سه تا چهارسال جمعیت را به حد نصاب برسانید ما هم قول می‌دهیم این مشکل برطرف شود.

ادامه مطلب ...

بهترین راه حل برای کاهش وزن

بسیاری از افراد هستند که بارها تصمیم گرفته اند برای کاهش وزن رژیم غذایی خاصی را اجرا کنند ولی شرایط احساسی خاصی در زندگیشان ایجاد شده که نتوانسته اند رژیم غذایی را ادامه دهند و متاسفانه در خیلی موارد به افزایش وزن بیشتری رسیده اند.
حتما برای شما نیز مواقعی پیش آمده است که هنگام هیجان و استرس و یا ناراحتی،  مقادیر زیادی غذا و خوراکی خورده باشید بدون اینکه واقعا احساس گرسنگی بکنید. ممکن است گاهی اوقات در مواجهه با مشکلات سخت برای کسب آرامش و کم کردن استرس و یا حتی برای اینکه خودتان را مشغول نگه دارید تا کمتر به مشکل فکر کنید، به سمت غذا خوردن اشتیاق پیدا نمایید. اگر از جمله افرادی هستید که در هنگام هیجان ها و کشمش های زندگی بیشتر غذا می خورید باید بدانید افراد زیادی هستند که مانند شما مواقع بسیاری از روی احساسات غذا می خورند و نه از روی گرسنگی. اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید لازم است که بدانید که غذا خوردن از روی احساس تا چه حد می تواند زحماتتان را برای کاهش وزن مختل کند ، لذا بهتر است از راهکارهایی برای اصلاح عادات غذایی خود بهره مند گردید.

ادامه مطلب ...

در سردابه های شیطان

استنلی میلگرم در سال 1963 یک آگهی در روزنامه های امریکا به چاپ رساند و از داوطلبانی که می خواستند قدرت حافظه خود را آزمایش کنند،خواست تا آخر هفته به آزمایشگاه او بیایند.در این آگهی امده بود که این آزمایش بیشتر از یک ساعت وقت انها را نمی گیرد و به هر داوطلب 5 دلار دستمزد داده می شود.روز مقرر نزدیک به صد نفر مقابل آزمایشگاه میلگرم صف کشیدند.دکتر میلگرم نگاهی به جمعیت انبوه انداخت...آدم ها از بیست تا پنجاه ساله خودشان را به آنجا رسانده بودند.قسمت اول نقشه اش درست از آب در آمده بود

ادامه مطلب ...

خویشتنداری

ظرفیت انسان برای خویشتنداری یکی از قدرتمندترین و سودمندترین توانایی‌های وی به شمار می‌آید. یافته‌های پژوهشی نشان داده‌اند که افراد در میزان خویشتنداری با هم تفاوت دارند. برخی از مردم بهتر از دیگران می‌توانند زندگی‌شان را اداره کنند، خشمشان را کنترل کنند، تغذیه متعادلی داشته باشند، به تعهداتشان عمل کنند یا رازدار باشند. اما چرا بعضی افراد در شرایط دشوار قادر به کنترل خویش نیستند؟ زیرا خویشتنداری کار آسانی نیست و ممکن است فرد در مسیرش با موانعی برخورد کند. از آنجایی که آشنایی با این موانع می‌تواند به غلبه بر آنها کمک کند، به ذکر مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

ادامه مطلب ...

چند نکته به اقایان

اگر میخواهید که همسرتان همواره زنی با طراوت و سرزنده و مادری سنجیده و مهربان برای فرزندتان باشد تصور نکنید که مجبورید بهای سنگینی برای حصول به این نتیجه بپردازید.فقط کافیست دقایقی را دقیقا" به حرفهای او گوش دهید.

1-   وقتی احساس میکنید همسرتان ناراحت است منتظر حرف زدن او نمانید.اگر شما آغاز گر صحبت باشید 50 درصد ناراحتی اش را از بین برده اید. نگذارید سکوت طرفین فضای سنگینی بر خانه حاکم کند

2-   وقتی به او اجازه صحبت میدهید بدانید ناراحت شدن از اینکه او چرا ناراحت است کمکی به حل مسئله نمیکند.

ادامه مطلب ...