و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

از پدر

رمضان عرصه نمایش میزان صبوری عشاق است. و عشق به مسابقه ای تبدیل می شود برای خوشبخت کردن و شاد کردن و رحمت رسانی به دیگران. 

در رمضان یکی به آرزویی می رسد و دیگری به آرزویی می رساند و این جشن باشکوه ادامه دارد. من شما را به این ضیافت فرا می خوانم.

از دوست عزیزی

چیز هایی که از دست داده ای را به حساب نیاور

چون گذشته هرگز برنمی گردد

اما گاهی اوقات ، آینده می تواند چیزهایی که از دست داده ای را برگرداند

به آن فکر کن ...

ماه رمضان

 

ماه رمضان شد، می و میخانه بر افتاد 

عشق و طرب و باده به وقت سحر افتاد

هدف و ...

به اطراف که نگاه می کنیم، تقریبا همه مان، پی هدف در حال گذران عمریم. بی هدفی بیداد می کند. راستی چه باید کرد. بدون داشتن هدف و انگیزه کافی در زندگی، عملا فقط منتظر پایانیم و این بنظر من بدترین نگرش به دنیاست. واقعا منظور از این همه تشکیلات دنیوی همین بوده. نمیدانم، لیکن بنظر منتظر پایان راه در این دیار بودن، به خطا رفتن است. بیدار شدن و کار و خواب و ... و کمی استراحت و معاشرت. نه این ها کافی نیست.  

چه کنیم ؟

افزایش هزینه های ایران برای تجارت

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرده است که این کشور پول واردات نفت ایران را نه با دلار حساب می‌کند و نه با طلا. و بهای نفت ایران را تنها با لیره، واحد پول ترکیه، پرداخت می‌کند. ترکیه سالانه حدود ۸ میلیارد متر مکعب گاز از ایران وارد می‌کند. این کشور سال گذشته روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام نیز از ایران وارد کرد. پیش از این نیز دو خریدار عمده نفت ایران یعنی چین و هند اعلام کرده بود که پول نفت ایران را به یوان و روپیه پرداخت می کنند.

ادامه مطلب ...

شکرگذاری

راندا برن " می گه من افراد زیادی رو می شناسم که هیچ امیدی به معجزه  و تغییر در زندگیشون وجود نداشت. اونها با کلید شکرگزاری تونستند معجزات عجیبی را بیافرینند. سلامت دوباره ی کلیه ها، شفای قلب بیمار، بازگشت بینایی، از بین رفتن تومور، رشد استخوان و باز سازی مجدد بیمار، حتی درست شدن ارتباطاتی که کاملا" به پایان رسیده بود، تبدیل یک ازدواج نا موفق به یک ازدواج با عشق، متحول شدن روابط والدین با فرزندانشون، پولدار شدن افراد فقیر، سرازیر شدن وفور نعمت به زندگی افراد، و....... همه نمونه های مختلفی هستند از مواردی که راندا برن معتقده افراد اون رو با کلید شکر گزاری به دست آوردند!

ادامه مطلب ...

راستش را به ما نگفتند یا لااقل همه راست را به ما نگفتند

گفتند : تو که بیایى خون به پا مى کنى، جوى خون به راه مى اندازى و از کشته پشته مى سازى و ما را از ظهور تو ترساندند. درست مثل اینکه حادثه اى به شیرینى تولد را کتمان کنند و تنها از درد زادن بگویند.ما از همان کودکى، تو را دوست داشتیم. با همه فطرتمان به تو عشق مى ورزیدیم و با همه وجودمان بى تاب آمدنت بودیم.

ادامه مطلب ...

خدا پشت پنجره ایستاده

جانی کوچولو با پدر و مادر و خواهرش سالی برای دیدن پدربزرگ و مادربزرگ رفته بودن به مزرعه. مادربزرگ یه تیرکمون به جانی داد تا باهاش بازی کنه. موقع بازی جانی به اشتباه یه تیر به سمت اردک خونگی مادربزرگش پرت کرد که به سرش خورد و اونو کشت .

جانی وحشت زده شد...لاشه رو برداشت و برد پشت هیزمها قایم کرد. وقتی سرشو بلند کرد دید که خواهرش همه چیزو ... دیده ... ولی حرفی نزد.

ادامه مطلب ...

تا جایی که فهمیده‌ ام

قرار نبوده این‌قدر وقتمان را در آخور‌ های سر پوشیده‌ی تاریک بگذرانیم به جای چریدنِ زندگی و چهار نعل تاختن در دشتهای بی‌مرز .

قرار نبوده تا نم باران زد دست‌ پاچه شویم و زود چتری ازجنس پلاستیک روی سر‌ بگیریم مبادا مثل کلوخ آب شویم .

قرار نبوده اینقدردور شویم و مصنوعی .

ادامه مطلب ...

سخن روز ( جمعه)

دیوانگی یعنی 

ادامه دادن همان رفتار و مسیر همیشگی و انتظار نتیجه متفاوت داشتن

دکتر علیرضا شیری

با آدم ضعیف تر از خودتون تا حالا پینگ پونگ بازی کرده اید؟ منظورم اینایی هستن که تازه راکت بدست شده اند و چند ساعتی مربی داشته اند و تازه از استایل والیبال اومده اند تو تنیس روی میز (با راکت اسبک میزنند) خیلی عجیبه که اینها چون بد بازی میکنند، نمیتونی ببریشون و اصلا هم مهم

نیست مهارتت! طرف عملا یه بازی دیگه میکنه و توهم زده که پینگ پونگ داره بازی میکنه. من و تو هم عملا تو این توهم وقتمون حروم میشه و اتفاق بدتر اینه که وقتی با یه آدم حسابی میشینی پای بازی میبینی مهارتت خیلی کم شده و طول میکشه تا برسی به سطح بازی اصلی خودت!

ادامه مطلب ...

دلتنگی ...

 

دلتنگی ... دلتنگی ...
همانند سربازی که تازه از جنگ بازگشته
محتاج نوازش دست هایت هستم
باور کن که دلتنگی ... دلتنگی ...
دلتنگی مرگ تدریجی ست !!!

از دوست عزیزی

 

 دل تنگم و جز روی خوشت در نظرم نیست

در گیتی و افلاک به جز تو قمرم نیست
با عشق تو شب را به سحر گاه رسانم
بی لذت دیدار تو شب را سحرم نیست

باورهای انسان

انسانها همان گونه که باور داشته باشند می توانند بیندیشند. باورهای آدمی است که در هر لحظه به او القا میکند که چگونه بیندیشد. اصولا فرق بین انسانها، فرق میان باورهای آنان است. انسانهای موفق با باورهای عالی، موفقیت را برای خود خلق میکنند. انسانهای ثروتمند، باورهای عالی و ثروت آفرین دارند که با اعتماد به نفس عالی خود و بدون توجه به تمام مسائل به دنبال کسب ثروت میروند و به لحاظ باورهای مثبتشان به ثروت مطلوب خود میرسند. قانون زندگی قانون باورهاست. باورهای عالی سرچشمه همه موفقیتهای بزرگ است. توانمندی یک انسان را باورهای او تعیین می کند. انسانها هر آنچه را که باور دارند خلق میکنند . باورهای شما دستاوردهای شما را در زندگی میسازند . زیرا باورها تعیین کننده کیفیت اندیشه ها ، اندیشه ها عامل اولیه اقدامها و اقدامها عامل اصلی دستاوردها هستند .