و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

مارتین لوتر کینگ

گرفتن آزادی از مردمی که نمیخواهند برده بمانند،سخت است 

اما دادن آزادی به مردمی که میخواهند برده بمانند سخت تر است.

راز خوشبختی در زندگی مشترک !

روزی یک زوج، بیست و پنجمین سالگرد ازداوجشان را جشن گرفتند. آنها در شهر مشهور شده بودند به خاطر اینکه در طول 25 سال حتی کوچکترین اختلافی با هم نداشتند. تو این مراسم سردبیرهای روزنامه های محلی هم جمع شده بودند تا علت مشهور بودنشون (راز خوشبختی شون رو) بفهمند.

ادامه مطلب ...

و خدا ...

 

از تصادف جان سالم به در برده بود و می گفت زندگی اش را مدیون ماشین مدل بالایش است. و خــدا همچنان لبـخند می زد

شکایت شتر

مردی هنگام مرگ خود در خواست کرد تمام اهل خانواده اش در بالینش جمع شوند تا از آنها حلالیت بطلبد. در آخر گفت شتر مرا هم بیاورید تا او هم مرا حلال کند، چون شتر را به حضور او آوردند دست محبتی بر سر و صورت او کشید و گفت: ای حیوان! مدتها بود که به من سواری می دادی و از برای من زحمت می کشیدی چنانچه در این مدت صدمه ای به تو رسیده یا در آب و علفت کوتاهی نموده ام مرا حلال کن. شتر گفت: هر بدی از ناحیه تو به من رسیده می گذرم؛ مگر یکی از آنها را که هرگز نمی بخشم و آن اینکه گاهی تو افسار مرا به پالان الاغ می بستی و سوار او می شدی و مرا به دنبال الاغ می بردی و مردم با دیده حقارت به من نگاه می کردند که الاغی جلو دار من شده، بر من این کار تو سخت می گذشت و در قیامت جلوی تو را می گیرم که چرا توهین به حیثیت من نمودی و الاغی را بر من مقدم داشتی. مگر نمی دانستی مقدم داشتن کوچک و نادان بر بزرگ و دانا خلاف عدالت و گناهی نابخشودنی است!

(منبع: منهاج السرور)

 

   

زندگی

زندگی یک پاداش است، نه یک مکافات! 

فرصتی است کوتاه تا ببالی، بیایی، بدانی و بیاندیشی. 

بفهمی و زیبا بنگری و در نهایت در خاطره ها بمانی. 

همین

صادق هدایت در کتاب بوف کور

صادق هدایت در کتاب بوف کور خود می نویسد. سی و هفت درد و عیب اساسی ما ایرانیان که هیچوقت درمان نشد. به قسمتی از درد های اجتماعی ما ایرانیان توجه کنید:  

.

ادامه مطلب ...

سخن روز (دوشنبه)

 

یک پرستار استرالیایی بزرگ‌ترین حسرت‌های آدم‌های در حال مرگ رو جمع کرد و پنج حسرت رو که بین بیشتر آدم‌ها مشترک بوده را منتشرکرد. اولین حسرت؛ کاش جرات‌اش رو داشتم اون جوری زندگی می‌کردم که می‌خواستم٬ نه اون جوری که دیگران ازم توقع داشتن. حسرت دوم؛ کاش این قدر سخت کار نمی‌کردم. حسرت سوم؛ کاش شجاعت‌اش رو داشتم که احساسات‌ام رو به صدای بلند بگم. حسرت چهارم؛ کاش رابطه‌هام رو با دوستام حفظ می‌کردم و حسرت پنجم؛ کاش شادتر می‌بودم.

تشریح تکنولوژی بیورزنانس تراپی

در سالهای بین1930-1920 میلادی دانشمندان آلمانی و روسی دریافتند که تمام سلولهای بدن بنا به ساختار فیزیکی خود دارای ارتعاشات ویژه ای هستند که این ارتعاش ها در هر سلول منحصر به فرد می باشد (مانند اثر انگشت دست) و در حقیقت این قانون خلقت کشف گردید، و دانستند که هیچ سلول زنده ای از این قانون مستثنی نیست. قانون کشف شده دیگر آن است که که ارتعاشات سلول سالم با سلول بیمار متفاوت می باشد و میزان این تفاوت دقیقا به نوع بیماری و عامل بیماری بستگی دارد و تا کنون ثابت نشده است که دو بیماری مختلف به یک میزان در فرکانس سلول سالم ایجاد اختلال نماید.

ادامه مطلب ...

رشد 92 درصدی طلا و سکه در سال گذشته

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: شاخصه مهم سال 90 خرید بی سابقه طلا و سکه توسط عامه مردم و توجه آنان به سمت بازار سرمایه بخصوص سکه،ارز و طلا بود که این خود بی نظیر بود،این در حالی است که تا قبل از این افراد حرفه ای و خاص وارد خرید و فروش این بازار می شدند.

ادامه مطلب ...

«وجدان بیدار»

کتاب «وجدان بیدار» روایت زندگی مردی است که در سده شانزدهم میلادی به مبارزه علیه انحراف کلیسا و ظلم و دروغگویی ارباب دین بر می خیزد؛ آنها که با تفسیری خشک و سختگیرانه از دین، ستمگری بر مردم را به اوج رسانده اند و همه زشتکاری هایشان را نیز به نام خدا و پیامبرخدا مسیح توجیه می کنند.

ادامه مطلب ...

لطفا کرم ضد آفتاب بمالید!

سخنرانی ونه گات در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه ام. آی. تی : لطفا کرم ضد آفتاب بمالید!  

اگر میخواستم برای آینده ی شما فقط یک نصیحت بکنم، مالیدن کرم ضد آفتاب را توصیه میکردم. آثار مفید و دراز مدت کرم ضد آفتاب توسط دانشمندان ثابت شده است، در حالی که سایر نصایح من هیچ پایه و اساس قابل اعتمادی جز تجربه های پر پیچ و خم شخص بنده ندارند. ... اینک این نصایح را خدمتتان عرض میکنم:

ادامه مطلب ...

یک سوم سال ۱۳۹۱ تعطیل است

بررسی تعطیلات رسمی سال جاری نشان می‌دهد که اگرچه براساس تقویم تنها 21 روز تعطیل رسمی در سال ۹۱ وجود دارد اما تعطیلات اداری به حدود ۱۳۰ روز می‌رسد.
آفتاب نوشت: از اول فروردین ماه سال جاری تا بیست و نهم اسفند ماه تنها ۲۱ روز تعطیل رسمی وجود دارد. اما محاسبه روزهای جمعه و تعطیلات اداری روزهای پنجشنبه و آن چه در روال معمول روزهای بین دو تعطیلی نامبرده می‌شود نشان می‌دهد که میزان تعطیلات اداری سال جاری به نسبت کل روزهای سال بیش از یک سوم روزها را تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب ...

سیزده بدر

  

صرف نظر از علت های ایجاد رسوماتی مثل نوروز و سیزده بدر، اگر همین الان به این رسوم نگاه کنیم، چیزی جز صمیمیت و زیبایی نمی بینیم. برای همین زنده نگهداشتن این رسومات تاریخی و انتقال آن به نسل های دیگر شایسته است. هرچند در طول زمان نیاز به تعدیلات و ترمیماتی دارد.

کوروش، پادشاه هخامنشی

بی‌بی‌سی در نوروز امسال، طی یک مجموعه برنامه در تلویزیون، وبسایت و رادیوی خود، انتخاب بزرگترین شخصیت تاریخ ایران زمین را به رای مخاطبانش گذاشت. در ابتدا گروهی از کارشناسان و شخصیت های دانشگاهی طی بحثی طولانی شش شخصیت برجسته تاریخ ایران زمین را از میان چهره های پیشنهادی مردم برگزیدند. سپس این شش نفر شامل زرتشت، کوروش، فردوسی، ابوعلی سینا، حافظ و مصدق انتخاب که به رای مخاطبان گذاشته شدند. لازم به ذکر است که اعلام شد این رای گیری، یک نظرسنجی علمی نبود و نتیجه حاصل از آن، تنها نظر بخشی از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی است و لزوما نظر کلی فارسی زبانان را بازتاب نمی دهد. در مورد هر یک از این شخصیت ها فیلمی ساخته شده که در ایام نوروز از تلویزیون و سایت فارسی بی سی سی پخش شد.

در نهایت پس از رای گیری، مخاطبان "" کوروش، پادشاه هخامنشی""  را به عنوان نفر اول انتخاب کردند.

عشق

 
اگر عشق نبود به کدامین بهانه ای می خندیدیم و می گریستیم؟ 
کدام لحظه های ناب را اندیشه می کردیم؟ 
چگونه عبور روزهای تلخ را تاب می آوردیم؟
آری...بی گمان پیشتر از اینها مرده بودیم، اگر عشق نبود.
(دکتر علی شریعتی)