و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

یک سوم سال ۱۳۹۱ تعطیل است

بررسی تعطیلات رسمی سال جاری نشان می‌دهد که اگرچه براساس تقویم تنها 21 روز تعطیل رسمی در سال ۹۱ وجود دارد اما تعطیلات اداری به حدود ۱۳۰ روز می‌رسد.
آفتاب نوشت: از اول فروردین ماه سال جاری تا بیست و نهم اسفند ماه تنها ۲۱ روز تعطیل رسمی وجود دارد. اما محاسبه روزهای جمعه و تعطیلات اداری روزهای پنجشنبه و آن چه در روال معمول روزهای بین دو تعطیلی نامبرده می‌شود نشان می‌دهد که میزان تعطیلات اداری سال جاری به نسبت کل روزهای سال بیش از یک سوم روزها را تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش ، ۵۲ روز جمعه و ۵۲ روز پنجشنبه در سال ۹۱ وجود دارد. روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه که تعطیل رسمی هستند به ترتیب یکشنبه و دوشنبه‌اند از آن جا که روز شنبه روز کاری است اما بین تعطیلات جمعه و یکشنبه و دوشنبه قرار گرفته عملا تعطیل خواهد شد.
از سوی دیگر یکشنبه و دوشنبه بیست و نهم و سی‌ام مرداد ماه نیز با همین وضعیت مواجهند.
سه‌شنبه دهم بهمن ماه تعطیل رسمی است. چهارشنبه روز کاری و پنجشنبه و جمعه نیز روز تعطیل محاسبه می‌شوند بنابراین در روال اداری کشور روز چهارشنبه نیز تعطیل خواهد بود.
همچنین یکشنبه بیست و دوم بهمن ماه تعطیل رسمی است که روز شنبه قبل از آن بین دو تعطیلی قرار می‌گیرد. امسال سال کبیسه است و اسفند ماه ۳۰ روزه است.
ضمنا در حالی که بیست و نهم اسفند ماه سه شنبه و روز تعطیل رسمی است و چهارشنبه سی‌ام اسفند ماه بین تعطیلی روز اول فروردین ماه و آخرین روز تعطیل سال است. با احتساب این روزها ۱۳۰روز تعطیل در سال ۹۱ وجود دارد که ۳۵ درصد کل ۳۶۶ روز این سال را تشکیل می‌دهد.

نظرات 5 + ارسال نظر
خداشناسی یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 22:50 http://khodashenasi.mihanblog.com/post/author/734640


با سلام
روز طبیعت رو بر شما و خانوادة محترمتان تبریک میگم .
خدا رو شکر که در این ایام عید توفیق دیگری به من عنایت فرمود که به وبلاگ ارزشمند و آموزنده شما سر بزنم و فرصت را غنیمت شمرده از نوشته های زیبایی که برای آن زحمت کشیدید ، استفاده کنم .
بار خدایا عمر و زندگی این دوست مهربانم را در سال جدید پر برکت قرار ده ، تا بار دیگر هم بتونم به وبلاگ این عزیزم مراجعه نموده و از دانش و علمش بهره ببریم .
موفق باشید

باعث شرمندگی شد. در خدمتیم.

مورچه دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:57

10 درس زندگی از انیشتین


اول قوانین را یاد بگیرید بعد بازی کنید "اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد".

۱- کنجکاوی را دنبال کنید

"من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم "
چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟

پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

۲ -پشتکار گرانبها است

"من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی می گذارم"

تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند.مانند تمبر پستی باشید ؛ مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید .

با پشتکار می توانید به مقصد برسید.

۳ - تمرکز بر حال

"انرژی متمرکز، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است ."

پدرم به من می گفت نمی توانی در یک زمان بر دو اسب سوار شوی .من دوست داشتم بگویم تو می توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز .یاد بگیرید که در حال باشید.تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام می دهید.

۴ - تخیل قدرتمند است

"تخیل همه چیز است .می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود .تخیلی به مراتب از دانش مهم تر است "

آیا شما از تخیلات روزانه استفاده می کنید ؟ تخیل از دانش مهم تر است ! تخیل شما پیش نمایش آینده شما است .نشانه واقعی هوش دانش نیست ، تخیل است.

آیا شما هر روز ماهیچه های تخیلتان را تمرین می دهید ؟اجازه ندهید چیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.

۵ - اشتباه کردن

"کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمی گیرد "

هرگز از اشتباه کردن نترسید .اشتباه شکست نیست .اشتباهات شما را بهتر،زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید . قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید .

من این را قبل گفته ام و اکنون هم می گویم، اگر می خواهید به موفقیت برسید اشتباهاتی که مرتکب می شوید را سه برابر کنید.

۶ - زندگی در لحظه

" من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم ،خودش بزودی خواهد آمد"

تنها راه درست آینده شما این است که در "همین لحظه" باشید .

شما زمان حال را با دیروز یا فردا نمی توانید عوض کنید .،بنابراین این از اهمیت فوق العاده برخوردار است، که شما تمام تلاش خود را به زمان جاری اختصاص دارید .این تنها زمانی است که اهمیت دارد ، این تنها زمانی است که وجود دارد.

۷ - خلق ارزش

" سعی نکنید موفق شوید ، بلکه سعی کنید با ارزش شوید "

وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید،وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید .اگر شما با ارزش باشید ،موفقیت را جذب می کنید.

استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید، بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد.

تلاش کنید تا با ارزش شوید و موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد.

۸ - انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید

"دیوانگی : انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن "

شما نمی توانید کاری را هر روز انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید ،به عبارت دیگر، نمی توانید همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهید، و انتظار داشته باشید متفاوت به نظر برسید.برای اینکه زندگی تان تغیر کند، باید خودتان را تا سر حد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید، که متعاقبا زندگی تان تغییر خواهد کرد.

۹ - دانش از تجربه می آید

"اطلاعات به معنای دانش نیست. تنها منبع دانش تجربه است "

دانش از تجربه می آید . شما می توانید درباره انجام یک کار بحث کنید ، اما این بحث فقط دانش فلسفی از این کار به شما می دهد .شما باید این کار را تجربه کنید تا از آن آگاهی پیدا کنید .تکلیف چیست ؟ دنبال کسب تجربه باشید !

وقت خودتون رو صرف یادگرفتن اطلاعات اضافی نکنید .دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید .

۱۰ - اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید

"اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد"

دو گام هست که شما باید انجام بدهید .اولین گام این است که شما باید قوانین بازی که می کنید را یاد بگیرید ،این یک امر حیاتی است.گام دوم این که شما باید بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید .اگر شما بتوانید ایندوگام را انجام دهید موفقیت از آن شما می شود .

مورچه دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:36

کنار هم.
جمعه شب بود که خبر درگذشت یکی از اقوام دور را آخر میهمانی بصورت تلفنی شنیدم برایم سخت بود وسایل را جمع کردیم و از چیتگر به سمت خانه حرکت کردیم . بردن وسایل 4 طبقه بالا برایم مصیبتی شده بود نمی دانم به خاطر آلرژی ناشی از گرده های بهاری بود و یا شوک خبر . مثل اینکه باد کرده بودم و لباساهایم تنگ شده بود. 2 تا آمپول زدم و بعد از 3 - 4 ساعت حالم کمی بهتر شد .
وقتی یک خبر می تواند انقدر تاثیرات سوء در جسم و جانمان بگذارد تنها گذاشتن همدیگر می تواند فاجعه را برای داغدیده چند برابر کند . انشاالله امسال بیشتر پشت و پناه همدیگر باشیم.

وبگرد دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 13:01

بعضی وقتا شنیدن یه
" بگو ببینم چه مرگته "
از یه رفیق خیلی بیشتر از حرفای کلیشه ای
"عزیزم چی شده"
بیشتر میچسبه....!

نونوش دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 21:56

واسه این مردمی که هیچ شادی غیر از در کنار هم بودن ندارن چیز زیادی نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد