و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

دوستت دارم‌

دوستت دارم‌ها را نگه می‌داری برای روز مبادا،

دلم تنگ شده‌ها را، عاشقتم‌ها رااین‌ جمله‌ها را که ارزشمندند الکی خرج کسی نمی‌کنی

باید آدمش پیدا شود

باید همان لحظه از خودت مطمئن باشی و باید بدانی که فردا، از امروز گفتنش پشیمان نخواهی شد

سنت که بالا می‌رود کلی دوستت دارم پیشت مانده، کلی دلم تنگ شده و عاشقتم مانده که خرج کسی نکرده‌ای و روی هم تلنبار شده‌اند!

ادامه مطلب ...

مشخصات سال خرگوش

 

نخستین جملات ”پائولا دلسول“ در کتاب مشهور و همه‌گیر وی ”طالع‌بینی چینی“ در مورد سال خرگوش این است:

”محققاً امسال سال آرامی نخواهد بود. انتظار هر نوع تغییر و تحولی می‌رود. به همه توصیه می‌شود اندکی با احتیاط باشند. از نظر سیاسی هر نوع تغییر و تحولی، اعم از حرکات نمایشی... انـقلا ب... مبـارزا ت پی‌گیر جنـگ‌افـروزانه... و بالاخره فجایع جهانی پیش‌بینی می‌شود

ادامه مطلب ...

گفت‌وگوی تاریخی فالاچی و قذافی

اوریانا فالاچی، روزنامه‌نگار فقید ایتالیایی در زمان حیات خویش به نقاط مختلف جهان سفرهای متعددی کرد و با سیاست‌مداران و رهبران دنیا به گفت‌وگو نشست. وی در سفرهای خود به لیبی رفت و با دیکتاتور روان‌پریش این کشور نیز به گفت‌وگو نشست. این روزها که قذافی در حال انتقام‌گیری از ملت خویش است، خواندن گزیده‌هایی از این مصاحبه برای شناخت بهتر یک دیکتاتور، یاری خوبی می‌رساند . این مصاحبه در زیر چادری انجام گرفت که قذافی در آن سکونت داشت.

ادامه مطلب ...

ترجیح می دهم که با خداوند در جهنم باشم تا بدون او در بهشت

مرد دانایی بود که به مدت چند سال آرزو داشت که راه خدا به او نشان داده شود. هر روز از بقیه انسان ها جدا می شدو دعا می کردکه با یک معلم مذهبی، یک مقدس، یک آگاه به حقایق رو به رو شود. یک روز همان طور که دعا می کردصدایی شنید: به فلان محل برو، مردی را خواهی دید که راه سعادت و خوشبختی را به تو نشان خواهد داد.

وقتی این کلمات را شنید قلبش از شادی پر شد. به محلی که صدا به او گفته بود رفت. وقتی مرد ساده و فروتنی را دید که لباس های ژنده بر تن داشت و پاهایش گل آلود بود، غرق در تعجب شد.

ادامه مطلب ...

کسی که پناهگاهش خداست

کسی که پناهگاهش خداست، در هشیاری دائمی از حضور خداوند زندگی می کند. چنین فردی هرگز تنها نیست. یک نفر دیگر همیشه با او و در کنار اوست و او را راهنمایی می کند، حمایت می کند و او را به سوی پیشرفت می برد. او صدای نرم پاهایش را می شنود، فشار گرم دستهای او را روی دستهای خود حس می کند. او صدای دوست نادیده اش را می شنود و همیشه احساس امنیت و اعتماد می کند حتی در برابر خطر و مرگ.

از خداوند شکرگزار باشیم

اگر توجه ما به رنج بردن معطوف شود، فقط رنج ها را به خود جذب می کنیم. در میانه رنج ها، بیائید مواهب خود را بشناسیم. معمولا" ما فقط در یک جنبه زندگی رنج می بریم. خیلی چیزهای دیگر هست. باید یک تکه کاغذ بردارید و فهرستی از موهبت هایی که دارید، بنویسید، تاجری بود، یک روز ورشکست شد. اولین کاری که کرد این بود یک برگه کاغذ برداشت و تمام چیزهایی را که هنوز داشت روی آن نوشت. او متوجه شد هنوز خیای چیزها دارد که باید برای آنها شکرگزار باشد. با قلبی سپاسگزار از اول شروع کرد و دوباره تجارت موفقی بنا کرد. اگر نعمت هایی را که داریم بشماریم. رنج هایمان به عقب رانده می شوند.

ادامه مطلب ...

سخن روز ( یک شنبه)

 

گویند روزی دزدی در راهی، بسته ای یافت که در آن چیز گرانبهایی بود و دعایی نیز
پیوست آن بود. آن شخص بسته را به صاحبش برگرداند. او را گفتند: چرا اینهمه مال را
از دست دادی؟ گفت: صاحب مال عقیده داشت که این دعا، مال او را حفظ میکند و من دزد
مال او هستم، نه دزد دین. اگر آن را پس نمی دادم و عقیده صاحب آن مال، خللی می
یافت، آن وقت من، دزد باورهای او نیز بودم و این کار دور از انصاف است.

کشف الاسرار

فرزندان خود را در اغوش بگیرید

بغل کردن مطمئناً احساس خیلی خوبی به شما می بخشد و شواهد نشان می دهد تاثیرات بسیار خوبی هم بر سلامتی ما دارد. در تحقیقی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، محققان دریافتند که بغل کردن هورمون "اکسیتوسین" را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. درواقع، وقتی زوجین 20 ثانیه همدیگر را بغل می کنند، سطح اکسیتوسین در بدنشان که طی تولد بچه و شیردهی آزاد می شود، بالا می رود. افرادیکه در روابط عاشقانه هستند، بیشترین افزایش اکسیتوسین را دارند.

ادامه مطلب ...

قدردانی

شخص جوانی با تحصیلات عالی برای شغل مدیریتی در یک شرکت بزرگ درخواست داد. در اولین مصاحبه پذیرفته شد؛ رئیس شرکت آخرین مصاحبه را انجام داد. رئیس شرکت از شرح سوابق متوجه شد که پیشرفت های تحصیلی جوان از دبیرستان تا پژوهشهای پس از لیسانس تماماً بسیار خوب بوده است، و هرگز سالی نبوده که نمره نگرفته باشد. رئیس پرسید: آیا هیچ گونه بورس آموزشی در مدرسه کسب کردید؟. جوان پاسخ داد: هیچ. رئیس پرسید: آیا پدرتان بود که شهریه های مدرسه شما را پرداخت کرد؟. جوان پاسخ داد: پدرم فوت کرد زمانی که یک سال داشتم، مادرم بود که شهریه های مدرسه ام را پرداخت می کرد.

ادامه مطلب ...

رژیم غذایی برای کبد چرب

اگر بیماری کبد چرب در شما تشخیص داده شود و یا مشکوک به این بیماری باشید در این صورت یکی از اولین سوالاتی که احتمالا برای شما مطرح می شود این است که ؛ برای حفظ عملکرد مطلوب کبدتان کدام غذاها را باید مصرف نمایید؟ ساده ترین و صحیح ترین جواب به سوال مذکور این است که به شرایط شما بستگی دارد، چرا که عوامل متعددی در این بیماری دخیل هستند و لذا بهترین رژیم غذایی به علل ابتلا به  این بیماری و شرایط شما بستگی خواهد داشت.
برای مثال رژیم غذایی مطلوب برای فردی که به غیر از کبد چرب به بیماری دیابت نیز مبتلا است با رژیم غذایی شخصی که به دیابت مبتلا نیست فرق می کند.

ادامه مطلب ...

پیشگیری از ‌١٥ بیماری‌ مهم با مصرف میوه و سبزی

به گزارش ایسنا، گروه میوه‌ها شامل انواع میوه‌ها است و مصرف روزانه 2 تا 4 واحد از آن توصیه می‌شود. هر واحد میوه شامل یک عدد میوه متوسط، نصف لیوان میوه‌های دانه شده مانند انگور، نصف لیوان آب میوه تازه و طبیعی و یک چهارم لیوان میوه خشک است.
هر واحد میوه حاوی 15 گرم کربوهیدرات و 60 کیلوکالری انرژی است. در هر واحد از میوه تازه، منجمد و خشک شده حدود 2 گرم فیبر وجود دارد. آب میوه نسبت به میوه تازه مقدار کمتری فیبر دارد. میوه‌های تازه کامل، بیشتر از آب میوه‌ها حالت سیری ایجاد می‌کنند و برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، مناسبترند. زیاده‌روی در مصرف میوه‌ها اگر موجب دریافت کالری زیاد شود، می‌تواند موجب چاقی شود.

ادامه مطلب ...

ضرورت تغییر نگرش به زندگی (بخش چهارم)

به بخش چهارم ضروررت تغییر به زندگی می رسیم. بازهم توصیه می کنم با درنگ و تعمق با این متن برخورد نمایید. هرچند ممکن است در تلخیص موضوع کمی ویراستاری نیاز باشد که دلیل مشغله نشده است. اما لطفا دقیق بخوانید: 

یکی از عوامل که سبب میشود از زندگی خود لذت بیشتری ببرید، جلوگیری از افراط در کار است. گمان می کنیم اعتیاد به کارسبب رشد و بالندگی می شود. سبب موفقیت بیشتر میشود. حال آنکه انسان های موفق متعددی هستند که بدون اعتیاد به کار به آنچه می خواسته اند، رسیده اند. اعتیاد به کار با کار درست انجام دادن و دلسوزی با کار مغایر است. راه حل چیست؟

ادامه مطلب ...

تاثیر شکسته شدن سکوت خواص دوپهلو چه بود؟

طی 20 ماه سپری شده از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، یکی از ترجیع بندهای برخی مسوولان و سخنرانان و سیاسیون، بویژه طیف اصولگرایان تندرو، به نقش محوری سکوت خواص دوپهلو یا بی بصیرت در ایجاد فتنه اختصاص یافته بود.

به گزارش خبرنگار «آینده»؛ به زعم برخی، چهره‌هایی نظیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجج اسلام ناطق نوری، سیدحسن خمینی، حسن روحانی، و آقایان محسن رضایی، علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف، محمدرضا باهنر و حتی تعدادی از مراجع معظم تقلید نظیر آیات عظام جوادی آملی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی و مکارم شیرازی نیز از جمله کسانی بودند که انتظارات جریان اصولگرای تندرو را در اعلام وفاداری به نظام و اعلام برائت از جریان موسوم به فتنه اعلام نکرده بودند.

ادامه مطلب ...

قوانین مورفی

تعریف : اگر بیش از یک ر اه برای انجام کاری انجام کاری وجود داشته باشد و یکی از آنها به فاجعه منجر شود ، شخص از همان راه استفاده خواهد کرد. این جمله قانون اصلی مورفی است که به طور خلاصه این طور هم بیان شده است: هر چیزی که امکان خراب شدنش وجود دارد، خراب می شود. عبارت اخیر میان هکرها هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. این شبه قانون بدبینانه که به قانون فینگر هم مشهور است برداشتی است از اصل دوم ترمودینامیک که می گوید : بی نظمی در جهان رو به افزایش است.

ادامه مطلب ...