و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

در مجالی که برایم باقیست

 در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای می سازیم

ادامه مطلب ...

داستان زندگی بنیان گذار ایران ناسیونال

در سال 1303 خورشیدی در خانواده سید علی اکبر خیامی، مرد روحانی مشهدی، که همیشه شال سبزی به سر می‌بست پسری به دنیا آمد که نامش را احمد گذاشتند. سید علی اکبر از هفت سالگی احمد را به مدرسه فرستاد به این امید که درس بخواند و طبق سنت آن روزگار، کارمند دولت و حقوق بگیر شود امّا احمد عاشق کارهای صنعتی به خصوص سر و کلّه زدن با اتومبیل بود. همین که از مدرسه بیرون می‌آمد یک لُنگ می‌گرفت و به شست و شوی اتومبیل‌های کوچه خیابانها می‌پرداخت و با به دست آوردن پول از این راه به بودجه خانواده کمک می‌کرد. کمی که بزرگتر شد چند آچار و پیچ و مهره و گاز انبر خرید و در کوچه، خیابانها تعمیرهای ساده اتومبیل را هم انجام می‌داد.

ادامه مطلب ...

ورود ترکیه و برزیل در موضوع ایران - دکتر باوند

یک تحلیل گر مسائل بین الملل گفت:مجموعه اختلاف نظرهای گروه 1+5 با ترکیه و برزیل به دلیل آن است که این کشورها هرگونه تصمیم گیری برخلاف خواست غرب را خطی انحرافی از قطعنامه های شورای امنیت علیه پرونده هسته ای کشورمان قلمداد می کند.  هرمیداس باوند در گفت وگو با ایلنا، در رابطه با اظهارات اخیر یکی از مقامات روسیه مبنی بر اینکه ترکیه و برزیل از برنامه های هسته ای ایران کنار خواهند کشید و حضور این کشورها در بحث هسته ای این کشور بی معناست، گفت: از دیدگاه گروه 1+5 که روسیه نیز یکی از آنها به شمار می رود، هرگونه تفاهمی به غیر از تفاهم گروه وین بی معناست.

ادامه مطلب ...

"فارسی1" نان بی‌کفایتی "صداوسیما" را می‌خورد

فرارو- استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران بر این باور است که عملکرد صداوسیما در قبال تهاجم فرهنگی به هیچ وجه قابل دفاع نبوده و نان بی کفایتی این سازمان را شبکه‌هایی مانند فارسی 1 می‌خورد.
صادق زیباکلام در گفت‌وگو با فرارو گفت: «عملکرد صداسیما در قبال تهاجم فرهنگی غیر قابل دفاع است. به طوریکه این رسانه به هیچ وجه نتوانسته مخاطب‌های خود را جذب کند.»
وی افزود: «اقشار و لایه‌های تحصیل کرده جامعه ایران به هیچ وجه به صداوسیما به عنوان یک رسانه خبری و تحلیلی نگاه نمی‌کنند. متاسفانه نان بی کفایتی صداوسیمای ما را فارسی 1 و بی بی سی فارسی می‌خورد و فایده بران اصلی ناتوانی‌های صداوسیما آنها هستند.»

ادامه مطلب ...

آخرین دستاوردهای متخصصین

این یک راز نیست، فقط کافی است به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقاء) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنیم! آنها میگویند:

ادامه مطلب ...

آب، مایع حیات بخش

آب ماده اساسی کل ساختمان بدن ماست، تقریبا 60درصد بدن را آب تشکیل می‌دهد. تمام فعالیت‌های بدن و سیستم‌هایی که در بدن ما فعالیت می‌کنند کارشان به همین آب وابسته است. برای مثال مواد سمی از طریق حمل با اب از بدن دفع می شوند. آب مواد مغذی را حمل می کند و به سلول‌ها می‌رساند. آب رطوبت مخاط بدن ، بینی، گلو و پوست را تامین می‌کند. کمبود آب مارا به درجاتی از بی‌آبی مبتلا می‌کند، کم آبی بدن وقتی پدید می‌آید که به هر دلیلی آب بدن کم شده باشد ، حتی کم‌آبی متوسط خستگی و ضعف می‌آورد.

ادامه مطلب ...

سخن روز (پنجشنبه)

شادی امروزم را به خاطر نادانی دیروزم از دست دادم؛
خداوندا!
نادانی امروزم را بگیر تا شادی فردایم را از دست ندهم....

فقط کافی بود ...

فقط کافی بود یک خانه آن ورتر و در خانه ی همسایه به دنیا بیایم تا امروز راجع به هر چیزی طور دیگری فکر کنم

 

فقط کافی بود یک خانه آن ورتر و در خانه ی همسایه به دنیا بیایم 

تا امروز راجع به هر چیزی طور دیگری فکر کنم 

 

برگرفته از وبلاگ عکس نوشت

مسیر اسالم به خلخال و ...

سال گذشته در مردادماه و ایام تعطیلات سری به استان سر سبز اردبیل زدیم. راستش تا بحال اون طرف ها نرفته بودم. تا تعطیلات میشد میرفتم شمال. عکس های مسیر اسالم خلخال رو دیدم یاد اون مسافرت افتادم. واقعا همه چیز خوب بود. فکر میکنم مسافرت و گشت و گذار از مواردی است که بعدها که به گذر عمر نگاه کنیم این زمان ها جزء زمانهایی است که از عمر خوب استفاده کرده ایم. حالا این عکس ها رو ببینیم 

 

cid:2.458655881@web37404.mail.mud.yahoo.com 

 

ادامه مطلب ...

دانشمندان دلیل خاصیت ضدسرطان گل کلم را کشف کردند

سلامت - دانشمندان کشف کردند که چرا خوردن گل کلم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. چند تحقیق مختلف نشان داده بود که گل‌کلم یک superfood است که دارای خاصیت‌های ضد سرطانی است. اکنون محققان یک ماده شیمایی را در این سبزی شناسایی کردند که می‌تواند ژن‌هایی را که در رشد سلول‌های سرطانی نقش دارند تحت تاثیر قرار دهد. این ماده شیمیایی که سولفورفان نامیده می‌شود می‌تواند در نقص‌های ژنی به نام PTEN که در ایجاد سرطان پروستات موثر است نقش داشته باشد. این ژن به طور معمول مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود، اما در سلول‌های خاصی این ژن وجود ندارد و در این زمان است که بیماری سرطان پروستات شروع می‌شود. اما به نظر می‌رسد سولفوران از این عامل پیشگیری کرده و مانع از رشد سلول‌های سرطانی در بدن می‌شوند. این تحقیقات توسط موسسه تحقیقاتی غذا انجام شده است و در آن از بافت‌های پروستات در مردان و سلول‌های سرطانی در موش‌ها استفاده شده است. این کشف می‌تواند در نهایت منجر به طراحی شیوه‌های درمانی جدیدی برای بیماری سرطان پروستات شود که سالانه 36 هزار نفر را به خود دچار می‌کند. نتایج این تحقیقات در نشریه بیومد به چاپ رسیده است.

سه‌ چهارم مردم بلد نیستند درست عطسه کنند

عطسه و سرفه باعث انتقال بیماری به دیگران می‌شود، اما هنوز هم بسیاری از ما در هنگام عطسه کردن جلوی دهان یا بینی خود را نمی‌گیریم یا این کار را به خوبی انجام نمی‌دهیم. پوشاندن بینی و دهان در هنگام عطسه و سرفه کردن نه تنها نشانه ادب است بلکه می‌تواند جلوی انتقال ویروس‌ها و عفونت‌ها را در سطح جامعه بگیرد. اما محققان با انجام بررسی‌هایی که در حین گسترش ویروس آنفولانزای خوکی در سال گذشته انجام شد متوجه شدند فقط یک چهارم مردم در حین این کار جلوی دهان خود را می‌گیرند. از آن بدتر این که فقط 5 درصد از مردم این کار را به درستی انجام می‌دهند. کارشناسان توصیه می‌کنند که شما در هنگام عطسه کردن از دستمال استفاده کنید یا این که آرنج خود را به سمت دهانتان ببرید. با انجام این کار میکروب‌ها به کف دستتان منتقل نمی‌شود و به این ترتیب در صورتی که شما سطوح دیگر یا دست فرد دیگری را لمس کنید، میکروب‌ها منتقل نمی‌شوند. این تحقیقات که برای اولین بار در مورد عطسه و سرفه انجام شده است در مکان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های قطار و مترو، مکان‌های خرید عمومی و مانند این‌ها در نیوزیلند انجام شده است. نتایج این تحقیقات در کنفرانس بین‌المللی در مورد بیماری‌های عفونی مسری در آتلانتای آمریکا ارائه شده است.  

از هر 5 ایرانی، یک نفر به دیابت مبتلا یا در معرض آن است

جدی بگیریم 

طبق نتایج آخرین پژوهش‌ها؛ از هر 5 ایرانی، یک نفر به دیابت مبتلاست و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارد و بیشتر هزینه‌های این بیماری مربوط به درمان عوارض دیابت است.  هزینه‌های درمان دیابت در ایران، بیش از هزار میلیارد تومان در سال است. این در حالیست که 70 درصد افراد دیابتی فاقد عوارض این بیماری فقط 10 درصد هزینه‌ درمان دیابت را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین بیشترین هزینه‌ها مربوط به درمان عوارض دیابت است. در این شرایط کاهش هزینه‌های آتی دیابت فقط با ارتقای سطح مراقبت و درمان ‌به خصوص در زمینه «مراقبت از خود» امکان‌پذیر خواهد بود پس باید دیابت و آموزش آن جدی‌تر گرفته شوند. بر اساس این گزارش، امروزه بیش از 285 میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلایند و تا سال 2030 به بیش از 438 میلیون نفر خواهد رسید. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که بیش از 75 درصد کل جمعیت دیابتی‌ها، ‌متعلق به کشورهای در حال توسعه خواهند بود

سخن روز ( سه شنبه )

* بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست.(حضرت علی علیه‌السلام)  

* دوست داشتن انسان‌ها به معنای دوست داشتن خود به اندازه ی دیگری است. (اسکات پک) 

* آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است. (مترلینگ) 

* هیچ وقت به گمان اینکه وقت دارید ننشینید زیرا در عمل خواهید دید که همیشه وقت کم و کوتاه است. (فرانکلین)

* بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)

کلسترول خوب وبد برای سلامت قلب

از آنجا که نوع و مقدار کلسترول بدنتان اثرات مهمی بر سیستم قلبی عروقی شما دارد پس ایده بسیار خوبی است که کلسترول و اجزای آن را به خوبی بشناسید و بدانید که چگونه می توانید سطوح کلسترول خونتان را مدیریت کنید .
در مقاله قبلی به توصیف کلسترول خون و معرفی مقادیر مطلوب کلسترول خون و نحوه مراقبت از کلسترول خون پرداختیم و در این مقاله به بررسی اجزای کلسترول خون (کلسترول LDLو کلسترول HDL) و تری گلیسرید خون می پردازیم .

ادامه مطلب ...

سفری دو روزه به شهمیرزاد

یکی از دوستان بسیار عزیزم زنگی زد و گفت دو روزه بریم شهمیرزاد و منم بدون اطلاعاع از کم و کیف ماجرا گفتم بزار یک هماهنگی اولیه بکنم ( صرفا هماهنگی) و چند دقیقه بعد زنگ زدم و گفتم بریم و قرار شد فردا صبحش یعنی پنجشنبه بریم به شهمیرزاد. خلاصه بعد از ظهر راه افتادیم و رفتیم . اول سمنان و بعد هم مهدیشهر و سرانجام شهمیرزاد. حدود سه ساعت و نیم کشید تا رسیدیم اونجا. البته چون اطلاعاتی قبلش از محل نداشتیم تو این مدت کلی به وضعیت شکم رسیدیم که باید با کلی ورزش جبران کنیم. کمی هم به اطراف شهر سر زدیم. هوای محل با توجه به بحرانی بودن هوا و اینکه دو روز هم بخاطر هوای گرم (!؟) تعطیل شده بود نسبتا خوب بود. حالا بد نیست تا ایجا اومدیم درباره این شهر کمی بدونیم.

ادامه مطلب ...