و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

درانتصاب مشایی هیچ تجدید نظری نمی‌شود

ابوترابی‌فرد : نظر مقام معظم رهبری برای کنارگذاشتن مشایی، کتبا به رییس‌جمهور ابلاغ شده است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: حذف رحیم مشایی از سمت‌های کلیدی و معاونت‌های رییس‌جمهور تصمیم استراتژیک نظام است. نظر مقام معظم رهبری نیز مبنی بر کنار گذاشتن آقای رحیم مشایی از سمت‌های معاونت ریاست جمهور کتبا به رییس‌جمهور ابلاغ گردیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد تاکید کرد: باید بدون کمترین درنگ، حکم عزل و یا قبول استعفای مشایی توسط ریاست جمهور اعلام شود.

ادامه مطلب ...

لاغری را با نوشیدن شیر امتحان کنید

سلامت نیوز: نوشیدن 2 لیوان شیر در طول روز و انجام تمرینات ورزشی امکان سوزاندن چربی و افزایش حجم عضلات را به همراه دارد.

دانشمندان کانادایی از دانشگاه ماک ماسترو با تحقیق و مقایسه دو استکان شیر بدون چربی با نوشابه معمولی و نوشابه گازدار دریافتند، شیر و استفاده ازآن بعنوان نوشیدنی سالم موجب حجیم شدن عضلات و در نتیجه لاغری در افراد می شود.

بنابراین گزارش، در این تحقیق 56 مورد در سنین 18 تا 30 سال را تقسیم کرده و در جریان 12 هفته تمرین داده شدند. 

این گزارش حاکی است: به هر یک از این گروه ها 5 روز در هفته بطور خصوصی و مشخصی برنامه کاری و تئوری های خاصی ارائه شد و با پایان یافتن تئوری ها آنان یک تا سه لیوان از این نوشیدنی ها می نوشیدند.

این گزارش می افزاید، در پایان هر دوره و در نتیجه گیری نهایی مشخص شد که ورزشکارانی که از شیر استفاده کرده اند بطور تقریبی یک کیلوگرم چربی و همچنین افرادیکه نوشابه گاز دار نوشیده اند 450 گرم چربی از بدن خود را از دست داده اند.

این گزارش حاکی است، نوشیدن شیر بطور تقریبی تا 40 درصد برابر با 1100 گرم و حتی بیشتر به تراکم و حجم عضلات کمک می کند.

نامه زیباکلام به هاشمی‌شاهرودی

شنبه, ۲۷ تیر | ۹:۴۱ قبل از ظهر

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه، خواستار آزادی دو تن دیگر از استادان علوم سیاسی دانشگاه تهران، یعنی دکتر عبدالله رمضان‌زاده و دکتر محسن میردامادی شد.

در این نامه خطاب به آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی ریاست قوه قضائیه کشور آمده است: احتراماً معزول می‌دارد که دو تن از اساتید همکار بنده در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، آقایان دکتر عبدالله رمضان زاده و دکتر میردامادی قریب به یک ماه است که در بازداشت به سر می‌برند بدون آنکه اتهامی به آنان وارد شده باشد.

حقیر بدون آنکه هیچ وابستگی سیاسی یا مرامی به این اساتید مکرم داشته باشم مصراً از جنابعالی خواهان رسیدگی عاجل به وضعیت آنان هستم.

ادامه مطلب ...

گزارش سحام نیوز از حواشی نماز جمعه تهران

سحام نیوز:امروز علی رغم گرمای هوا مردم حضوزی بی سایقه داشتند به طوری که از فاصله ٣ کیلومتری نمی شد با خودرو حرکت کرد. پیر و جوان همه با هم آمده بودند تا حضور و اعتراض خود را نسبت به نتایج انتخابات و آن هم با شزکت در نماز عبادی سیاسی جمعه اعلام کنند.
به گزارش سحام نیوز در خیابان های اطراف دانشگاه تهران حضور نیرو های امنیتی و نظامی مشهود بود.با این وجود مردم که قصد شرکت در نماز جمعه را داشتند علی رغم محدودیت ها سعی داشتند خود را به دانشگاه تهران محل بر پایی نماز جمعه برسانند ولی متاسفانه پاسخ آنان گاز اشک آور و باتوم بود.
گفتنی است در خیابان های اطراف دانشگاه تهران اتوبوس های بسیار زیادی وجود داشت که نشان دهنده انتقال بسیار زیاد عده ای از نمازگزاران با فراخوان نهاد های خاص و از نقاط گوناگون تهران بود.
در این میان مردم که حضور چشم گیری داشتند با فریاد الله اکبر اعتراض خود را نسبت به حضور بسیار زیاد و حرکات زننده لباس شخصی ها اعلام می کردند.

ادامه مطلب ...

اللهُمَ فکِّ کُلِ أَسیر

از طلوع رنگ رنگ انتظار              تـا غـروب لـحظـه های ماندگـار
مـن نشسـتم کنــج دیــوار دل       تـا بیـایـد صـاحـب ایـن روزگـار
دفتـر پر شد ز نقاشـی عـشق      پر ز شعر و قصه های بی شمار
دستهـایـم از دعـا غافـل نشـد       من شدم آن عاشـق شب زنده دار  

ای خدای عزیز و ای خدای قادر و ای خدایی که در وعده ات صادقی، اینک هزاران نفر از امت مسلمانت با ایمان به استجابت دعایشان مبنی بر آزادی عزیزان در بندشان، در عصر جمعه و به مانند پیامبر و مومنین در محاصره جاهلان و واپسگرایان و با امید قاطع به طلوع صبح و پیروزی، با ذکر نورانی صلوات بر محمد و آلش به درگاه تو آمده اند تا رهایی امت مظلوم پیامبر رحمت و آزادگی و همینطور آزادی مجاهدین راستین راه انبیائت را از در گاه تو درخواست نمایند.
ای خدای توانا این بندگان مظلومت را نا امید مگردان
آمین یا رب العالمین

فارس- شعارهای نماز جمعه دیروز

فارس نوشت: برخی هواداران موسوی در خیابان‌های اطراف نماز جمعه از جمله خیابان‌ انقلاب، قدس و طالقانی حضور داشتند و دائماً شعارهای «الله‌اکبر»، «یاحسین، میرحسین»، «هاشمی زنده باد، موسوی پاینده باد»، «ما اهل کوفه نیستیم، پول بگیریم بایستیم»، « درود بر خمینی، سلام بر موسوی»، «ایرانی می‌میرد؛ ذلت نمی‌پذیرد»، «هاشمی‌، هاشمی،‌ سکوت کنی خائنی»، «مرگ بر روسیه»، «مرگ بر چین» سر می‌دادند. این افراد همچنین تصاویری از مرحوم طالقانی و میرحسین موسوی در دست داشتند.

تعجب علی لاریجانی از تصمیم جدید احمدی‌نژاد

اعتمادملی: اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد می‌شود، این خبری است که حتی در تعطیلات تابستانی مجلس هم نتوانست باعث جلوگیری از واکنش نمایندگان به معرفی بخشی از اعضای کابینه دهم از سوی محمود احمدی‌نژاد شود و تنها چند ساعت پس از آنکه وی برخی سمت‌های جدید دولت را میان حلقه نزدیکانش توزیع کرد، واکنش‌ها نیز آغاز شد. علی مطهری، نماینده تهران  از شگفت‌زدگی علی لاریجانی، رئیس مجلس پس از شنیدن اخبار کابینه خبر داد و افزود که بر حسب اطلاع انتصاب‌های جدید با مسوولان عالی نظام نیز هماهنگ نشده است.
ادامه مطلب ...

حاشیه های نمازجمعه

ایلنا: در نماز جمعه امروز تهران علاوه بر حضور پر رنگ مردم تهران، باید از حضور چشم‌گیر نیروهای امنیتی نیز به عنوان یک ویژگی برجسته نام برد.

از حاشیه‌های نماز جمعه امروز تهران، مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران، تجمع نیروهای امنیتی به حدی بود که عبور جمعیت با مشکل روبرو شده بود.

-اندکی قبل از پایان نماز جمعه، حجم نیروهای امنیتی به خصوص مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به شدت افزایش یافت و با پرواز یک فروند بالگرد این وضعیت تشدید شد.

ادامه مطلب ...

چهار اصل مهم در رژیم درمانی چاقی

تبیان -  امروزه شما با رژیم های غذایی گوناگونی برخورد می کنید و یا آگهی های فراوانی را می بینید که همگی ادعای بهترین راه کاهش وزن را دارند. واقعیت آنست که خیلی از این نوع رژیم ها جنبه تبلیغاتی داشته و بعضا نه تنها برای شما کاهش وزن محسوس را ایجاد نمی نمایند، بلکه شما را از گرفتن رژیم های صحیح نیز نا امید می سازند. علاوه بر آن، این گونه رژیم ها حتی در صورت ایجاد کاهش وزن نیز در خیلی از موارد اثرات گذرا داشته، پس از مدتی علاوه بر بازگشت وزن، شما را با مشکلات عدیده به وِیژه بیماری های پوستی و ضعف عمومی همراه خواهند کرد.

ادامه مطلب ...

باز هم آقای اردوغان-صادق زیباکلام

چکیده  : رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه جدای از آنکه کراوات می‌زند، هرگز نه ادعای رهبری جهان اسلام را داشته، نه خود را مدافع حقوق محرومان و ضعفا در دنیا اعلام کرده، نه گفته که می‌خواهد در برابر نظام سلطه بایستد، نه اعلام کرده که سازمان ملل، شورای امنیت و آژانس بین‌المللی هسته‌ای را به رسمیت نمی‌شناسد و نه برای خانم محجبه مصری که در آلمان به قتل می‌رسد تشییع‌جنازه سمبلیک به راه انداخته. مع‌الذالک آنقدر در سیاست خارجی‌اش عزت دارد که برای بیش از یکصد مسلمانی که در چین به دست نیروهای چینی‌ کشته شدند و صدها نفر دیگر، که در ناآرامی‌های اخیر آن کشور بازداشت شده‌اند، به رهبر چین اعتراض کرد و برخورد با مسلمانان در آن کشور را نسل‌کشی خواند. او آنطور برای مسلمانان دیگر مرام داشت که به روس‌ها نیز در قبال کشتار مسلمانان چچن اعتراض کند.یقینا بسیاری از مسلمانان جهان از «برخورد دوگانه» مسوولان ایران در قبال پایمال شدن حقوق مسلمین در دنیا در‌شگفت‌اند. در حالی که ما در قبال قتل‌عام 184 مسلمان چینی سکوت کامل می‌کنیم، که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده، همزمان با آن وقتی یک شهروند آلمانی به یک شهروند دیگر که مسلمان هست و محجبه حمله کرده و او را به قتل می‌رساند ما تشییع‌جنازه سمبلیک راه می‌اندازیم.

ادامه مطلب ...

اتحادیه اروپا روادید دیپلماتهای ایرانی را تمدید نمی کند

مهر: برخی منابع خبری اروپایی از تصمیم غیر قانونی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر تمدید نکردن روادید دیپلماتهای ایرانی در این اتحادیه به بهانه رویدادهای داخلی خبر دادند.

 فایننشال تایمز مدعی شد دیپلماتهای بلند پایه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا درباره خودداری از صدور و تمدید روادید دیپلماتها وکارمندان سفارتخانه های ایران دراین اتحادیه به توافق رسیدند. درمتن گزارشی که از طرف ریاست سوئدی این اتحادیه منتشر شده آمده است : تا اطلاع ثانوی اقدامی درباره تمدید روادید این افراد صورت نخواهد گرفت.

ادامه مطلب ...

خواص تغذیه ای عسل

سلامت نیوز: کارشناسان تغذیه با توجه به خواص تغذیه ای عسل، مصرف این فرآورده طبیعی با ارزش را که در آموزه های دینی هم بر آن تأکید شده توصیه می کنند.

نجم آبادی، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره خواص تغذیه ای عسل افزود: «عسل جایگزین بسیار خوبی به جای شکر است، عسل به علت داشتن فروکتوز جذب آهسته تری از شکر دارد که از این حیث در زمینه پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون بسیار مفید بوده و موجب سیری طولانی تری در فرد می شود.»

ادامه مطلب ...

اعتراف به حقوق مردم

شهید مطهری در کتاب سیری در نهج البلاغه ، که هم چنان کتابی خواندنی و پر نکته
است، به حقوق مردم از دیگاه امام علی علیه السلام اشاره کرده است. امروز میلاد آن امام بزرگوار است. بیش از همیشه به نگاه او و تفسیر او از قدرت و حکومت و حقوق ملت نیازمندیم.

ادامه مطلب ...

دلارهای آمریکایی، اعتراض مردمی ایران را نابود می کند

این نوشته برگردان مقاله‌ای از حمید دباشی است که به زبان انگلیسی در سایت شبکه خبری سی.ان.ان منتشر شد.

حمید دباشی- رییس جمهور اوباما در مواردی چند، با عبارات کاملا حساب شده و سنجیده از جنبش حقوق مدنی ایران حمایت کرد بدون آن که صریحا در امور داخلی ایران دخالت کند.

این اقدام به ویژه از آن جهت تحسین برانگیز است که کنگره آمریکا از جهت مخالف به او فشار می آورد. حتی تا شب پیش از انتخابات، اعمال تحریم‌های سنگین‌تر علیه ایران را در دستور کار قرار داده بود و این قبیل تحریم‌ها درست به مردان و زنان جوانی ضربه می زند که اعضای کنگره ناگهان میل به حمایت از آنها را پیدا کرده‌اند.

ادامه مطلب ...

دیگه اون آق منصور نبود

مسعود بهنود

آق منصور حق نظر  دوره صدارت وثوق الدوله [کابینه قرارداد 1919] گرفتار شد و نزدیک بود به سرنوشت دیگر یاغی های زمان مبتلا شود اما وقتی بعد از سقوط آن دولت  نجات یافت، سوراخ دعا را یافته بود، خدمت  بزرگان می کرد و برای خودش  دستگاهی  به هم زده بود. جهال از او حساب می بردند به حساب آن بود که دیگر به قول همان روزگار لولهنگش آب بر می داشت، اگر احترامش می کردند برای این بود که میرآب های درخونگاه را به او سپردند. از همین راه زندگیش راه می رفت و زندگی نوچه ها و  لات و لوطی هایش تامین می شد. ورنه آق منصور عددی نبود، قد و قواره ای نداشت، پهلوانی نکرده بود، فقط می گفتند لوطی و فکر مردم است که آن هم بزودی یادش رفت.

ادامه مطلب ...