و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

خشمت را بسوزان قبل از آنکه خشم تو را بسوزاند (۱)

خشم آتشی بی مهار است. آتشی در جنگل که از شاخه ای به شاخه دیگر و از درختی به درخت دیگر توسعه می یابد و لطمات جبران ناپذیری وارد می کند. به حکایت زیر می پردازیم.

یک زوج عشق خود را همیشه تازه نگه میداشتند. هر زور بعد از ظهر، وقتی شوهر از اداره به خانه برمی گشت، زن در کنار خانه منتظرش بود و به او خوشامد می گفت. یکدیگر را در آغوش می گرفتند و به خانه می رفتند و از آنچه در طی روز بر آنها گذشته بود، حرف می زدند.

ادامه مطلب ...

ضرورت تغییر نگرش به زندگی (بخش سوم)

بدون توضیح میرویم سراغ قسمت سوم خلاصه " ضرورت تغییر نگرش به زندگی ". فقط یادآوری می نمایم که برای این متن کمی وقت بگذاریم. اندیشه ای وجود دارد که لرزه به اندام هر انسانی می اندازد. اینکه عمری تلاش کنیم تا به بالای نرده بام برسیم و تازه متوجه شویم که نرده بان را به دیواری جز آنچه می خواسته ایم، تکیه داده ایم. با بالا رفتن از نردبان می خواهیم به موفقیت برسیم. موفقیت یعنی رسیدن به یک زندگی متعادل و سرشار در مشارکت با دیگران برای دستیابی به احساس عشق، سپاس و تنعم، بدون توجه به اینکه تلاش ها ما به چه شکل و شمایلی نتیجه خواهد داد. پس باید در انتخاب دیوار دقت کنیم. 

ادامه مطلب ...

سفرتان را از همین حالا شروع کنید

 

یکی از لاماهای تبت در زمان اشغال سرزمینش توسط چینی ها، پیاده از هیمالیا عبور کرد. وقتی از او پرسیدند که چگونه توانسته کاری به این دشواری را انجام دهد، جواب داد بسیار ساده است. یک قدم یک قدم برداشتم. آری قدم به قدم.  

به خود لطف کنید. با خود مهربان باشید. سفرتان را از همین حالا شروع کنید.  

از کتاب با زندگی برقصیم نوشته سوزان جفرز

ضرورت تغییر نگرش به زندگی (بخش دوم)

دهم بهمن قرار شد که درخصوص ضرورت تغییر نگرش به زندگی گفتگویی داشته باشیم و من هم تدریجا خلاصه کتاب با زندگی برقصیم را در اینجا ذکر کنم. اما بدلیل مشغله فراوان تا الان نشد. ولی بهر حال قسمت اول این خلاصه تقدیم میشود. البته کوتاه و خلاصه. توصیه میکنم چندبار آهسته و آرام این متن را بخوانید و سپس احساس خود را بیان کنید.

ادامه مطلب ...

نوشته روی باد

  

پیش از شما
به سان شما
بی شمارها
با تار عنکبوت
نوشتند روی باد
کین دولت خجسته ی جاوید زنده باد

بمناسبت رخدادهای اخیر و نهضت بیداری مسلمانان جهان 

از محمد رضا شفیعی کدکنی

پادشاه بزرگ یونان

پادشاه بزرگ یونان، الکساندر، پس از تسخیر کردن حکومت های پادشاهی بسیار، در حال بازگشت به وطن خود بود. در بین راه، بیمار شد و به مدت چند ماه بستری گردید. با نزدیک شدن مرگ، الکساندر دریافت که چقدر پیروزی هایش، سپاه بزرگش، شمشیر تیزش و همه ی ثروتش بی فایده بوده است. او فرمانده هان ارتش را فرا خواند و گفت: من این دنیا را بزودی ترک خواهم کرد. اما سه خواسته دارم. لطفاً، خواسته هایم را حتماً انجام دهید. فرمانده هان ارتش درحالی که اشک از گونه هایشان سرازیر شده بود موافقت کردند که از آخرین خواسته های پادشاهشان اطاعت کنند.

ادامه مطلب ...

لازم است گاهی ...

لازم است گاهی از خانه بیرون بیاییم و ببینیم بازهم می‌خواهیم به آن برگردیم؟

لازم است گاهی از مسجد، کلیسا و خانقاه خارج شویم و ببینیم هنوز هم اعتقادی داریم؟

لازم است گاهی از محل کار بیرون بروی، ببینیم که آرزوهای جوانی مان برآورده شده است؟

لازم است گاهی درختی، گلی را آب دهیم، حیوانی را نوازش کنیم، دست تهیدستی را بگیریم و ببینیم هنوز از طبیعت، لطافت روح و شادی انسانیت چیزی در وجودمان هست؟

لازم است گاهی از پای کامپیوتر و سرگرمی های ماشینی برخیزیم و با خانواده به گردش برویم و پای درددل رفیقی بنشینیم و ببینیم از زندگی واقعی لذت میبریم؟  

لازم است گاهی ....

مزایای مصرف آجیل برای سلامت قلب

مصرف آجیل مانند گردو و بادام  در جایی که  بخشی  از یک رژیم غذایی متعادل باشند می تواند مزایایی را برای سلامت بدن به ویژه سلامت قلب ها در بر داشته باشد . اما نکته مشکل ساز در مورد مصرف آجیل در کشور ما این است که اکثر افراد وقتی در مقابل خود آجیل را می بینند به خوردن مقادیر اندک و متعادل از آجیل بسنده نمی کنند و بیشتر از حد مجاز می خورند و نمی توانند میزان مصرف خود را تحت کنترل داشته باشند.
اگر مغزها در حد اعتدال در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شوند برای سلامت قلب مفید می باشند. مغزها شامل چربی های چند زنجیره ای غیر اشباع و دیگر مواد مغذی هستند و مصرف آنها به عنوان میان وعده گزینه مناسبی است. گردو، بادام و فندق و اغلب انواع دیگر مغز ها غنی از مواد مغذی مفید هستند.

ادامه مطلب ...

ضرورت تغییر نگرش به زندگی (بخش اول)

به دفعات با خودم می گفتم که واقعا ما باید این همه ناملایمات و فشارهای اطراف را تحمل کنیم و در نهایت با روح و جسم افسرده و خسته از این دنیا برویم. اگر ما نتوانیم بخشی از زندگی خود را که در این جهان است به درستی سپری کنیم آیا میتوانیم الباقی آن را در جهان یا جهان های دیگر با کیفیت بگذرانیم. این همه خستگی ها که بر جسم و روان ما تحمیل میشود آیا جایی برای تکامل روح ما باقی میگذارد. من گاهی اوقات در گپ دوستانه به بقیه می گویم اگر ما در اداره زندگی خود و یا مثلا فرزندان و نزدیگان خود ناموفق باشیم، چطور بعضاً مدعی میشویم در اداره کارمان موفقیم. مگر توان و انگیزه ما در مثلاً تعامل با نزدیکانمان کمتر از محیط کار است. بنظرم این روش اداره و برخورد با زندگی محل اشکال جدی است. چاره چیست ؟ راستش خودم هم نمی دانم. اما در برخی موارد بنظرم کارهایی می آمد که انجام دادم و تصور میکنم در این خصوص کمکم کرد.

ادامه مطلب ...

وصیتی زیبا برای زنده ماندن

 

 

روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملحفه سفید پاکیزه ای که از چهار طرفش زیر تشک تخت بیمارستان رفته است، قرار می گیرد و آدم هایی که سخت مشغول زنده ها و مرده ها هستند از کنارم می گذرند.

 آن لحظه فرا خواهد رسید که دکتر بگوید مغز من از کار افتاده است و به هزار علت دانسته و ندانسته زندگیم به پایان رسیده است.

ادامه مطلب ...

نامه بن علی به حسنی مبارک: فایده ندارد برادر من ...

سلام آقای محمد حسنی سید مبارک
این روزها که در تبعیدگاهم "جده" روزگار می گذرانم و هیچ کدام ازدوستان سابق سراغی از من نمی گیرند ، مدام به تو فکر می کنم و اتفاقات مصر را از تلویزیون مرحمتی ملک عبدالله دنبال می کنم.
همین دیشب بود که تلویزیون داشت درگیری های خیابانی قاهره را نشان می داد ، اولش فکر کردم تونس است و داغ دلم تازه شد اما زود متوجه شدم که مصری ها هم راه افتاده اند.با دیدن این تصاویر حسی دوگانه در من ایجاد شد ، از یک سو خاطرات تلخ خودم بار دیگر از مقابل چشمانم رژه رفتند و از سوی دیگر همسرم لیلا - که این روزها افسرده شده - را صدا زدم و گفتم: عزیزم ! زیاد غصه نخور ، به زودی خانم سوزان مبارک به همراه شوهرش اینجا می آید و هر دو از تنهایی در میاییم.

ادامه مطلب ...

خدا آن جاست

به دنبال خدا نگرد خدا در بیابان های خالی از انسان نیست 

خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست 

به دنبالش نگرد 

خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست 

خدا در قلبی است که برای تو می تپد 

خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد 

خدا آن جاستدر جمع عزیزترین هایت 

ادامه مطلب ...

بازخوانی خطبه ای که هاشمی هنوز به محتوای آن اعتقاد دارد

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری روز گذشته بار دیگر با تاکید بر آنچه که در آخرین خطبه های نماز جمعه به امامت خود در تهران مطرح کرده بود ، اعلام کرد که همچنان به مواضعی که در آن نماز جمعه بر آن تاکید کرده بود ، پای بند و معتقد است.
به گزارش عصر ایران رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار با اعضای شورای مرکزی  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان ضمن اعلام مطلب فوق مهم ترین عامل استقرار انقلاب و نظام اسلامی را " رضایت مردم " دانست و گفت :‌" اگر همراه مردم که صاحبان اصلی این انقلاب هستند، حرکت کنیم، دشمنان داخلی و خارجی نخواهند توانست گزندی به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند."

ادامه مطلب ...