و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

ضرورت تغییر نگرش به زندگی (بخش اول)

به دفعات با خودم می گفتم که واقعا ما باید این همه ناملایمات و فشارهای اطراف را تحمل کنیم و در نهایت با روح و جسم افسرده و خسته از این دنیا برویم. اگر ما نتوانیم بخشی از زندگی خود را که در این جهان است به درستی سپری کنیم آیا میتوانیم الباقی آن را در جهان یا جهان های دیگر با کیفیت بگذرانیم. این همه خستگی ها که بر جسم و روان ما تحمیل میشود آیا جایی برای تکامل روح ما باقی میگذارد. من گاهی اوقات در گپ دوستانه به بقیه می گویم اگر ما در اداره زندگی خود و یا مثلا فرزندان و نزدیگان خود ناموفق باشیم، چطور بعضاً مدعی میشویم در اداره کارمان موفقیم. مگر توان و انگیزه ما در مثلاً تعامل با نزدیکانمان کمتر از محیط کار است. بنظرم این روش اداره و برخورد با زندگی محل اشکال جدی است. چاره چیست ؟ راستش خودم هم نمی دانم. اما در برخی موارد بنظرم کارهایی می آمد که انجام دادم و تصور میکنم در این خصوص کمکم کرد.

مثال ها را ملموس تر و کاربردی تر بزنم تا کمی هم به واقعیت ها نزدیک شویم و از حالت انتزاعی هم خارج شویم. خود من شاید دو یا سه سال قبل با اندک ناملایماتی مثل برخورد غیر متمدنانه یک راننده در خیابان ( البته از نظر من ) و یا زیاده خواهی اطرافیانم برآشفته می شدم و بدون درنگ واکنش نشان می دادم. اما از زمانی که تصور کردم که این روش تعامل با محیط اطراف انسان را از هدف اصلی که بنظرم تکامل روح است بازمی دارد، سعی در تغییر روش دادم. به هر روشی که دست زدم و هر مسیری که رفتم، نتیجه آن که در حال حاضر وقتی به دو یا سه سال اخیر نگاه میکنم می بینم که علی رغم افزایش فشارهای محیطی تنش در زندگی روزانه من کمتر شده است. این در حالی است که در ابتدا تصور می کردم که تغییر نگرش ممکن است در عملکرد روزانه من تاثیر منفی داشته باشد و با تمام توان تلاش کردم که اثرات این تغییر روش در تعامل با محیط، بر نحوه عملکردم اثر نامطلوب نگذارد. اما هم اکنون که به گذشته نزدیک می نگرم، می بینم که تغییر روش موجب بهبود عملکرد و روش زندگی هم شده است.

تا اینجا فکر نمیکنم راه حلی داده باشم و قرار هم نیست راه حلی بدهم. فقط می خواهم بگویم که با تغییر نگرش به محیط می توان زندگی بهتر داشت. (چقدر نویسندگی سخت است و علی رغم ادعای من در دوران دبیرستان در داشتن بهترین انشاء ها، اما فکر کنم نویسنده خوبی نیستم و یا دیگر برای نویسنده شدن دیر شده است.)

اخیرا یکی از دوستان کتابی به من داد که بدلیل نبود فرصت کاقی بیش از یک ماهی طول کشید تا تمام کتاب را مطالعه کردم. بنظرم رسید این کتاب برای شروع مسیر کتاب خوبی است و اگر با جدیت این کتاب را مطالعه کنیم و هر روز چند صفحه آن را مطالعه کنیم (البته نه مثل من که یک ماه طول کشید) و بعد از مطالعه هم کمی درباره آن فکر کنیم، شاید راه ورود خوبی برای تغییر در نگرش باشد. بهر حال من اول کتاب را معرفی می کنم و در صورتی که بتوانم چند ساعتی این شب ها یا تعطیلی آخر هفته وقت بگذارم، خلاصه چند صفحه ای آن را بصورت چند متن در این وبلاگ خواهم آورد. قطعاً مطالعه خلاصه تهیه شده توسط من کفایت موضوع نخواهد کرد ولی شاید برای آنان که علاقه مند به حرکت در این مسیر هستند (که من به همه توصیه میکنم) شروع خوبی باشد. باید پس از مطالعه این تلخیص سراغ خود کتاب بروند و مطالعه عمیق تری نمایند. 

نویسنده کتاب سوزان جفرز در مقدمه کتاب میگوید:
من در زمینه رقص با زندگی راهی طولانی را طی کرده ام و در حیرتم که دلایل ناراحتی ما در زندگی، بزرگ و کوچک، تا چه اندازه مسلم و بدیهی هستند. راه صاف هموار است، چرا بر سر راهت سنگ میپاشی؟
و در جایی دیگر میگوید:
... بعد از آنکه با هراسهایم برخورد کردم و زندگی به وجود آوردم که به راستی شگفت انگیز بود، احساس کردم که هنوز در تلاش و تقلا هستم. احساس تلاش و تقلای درونی خواه تجربه بیرونی من خوب یا بد بود در هر شرایط وجود داشت.
بررسی و توجه به اینکه چرا این تلاش وجود داشت سببی شد تا بدانم چه عواملی زندگی را دشوار و چه عواملی زندگی را ساده میکند. این کتاب را از آن جهت با شما درمیان میگذارم تا آموختههای جدیدم را با شما در میان گذاشته باشم...

اسم کتاب :  با زندگی برقصیم

نویسنده : سوزان جفرز

ترجمه : مهدی قراچه داغی

انتشارات : شباهنگ 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
دوست یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:35

زندگی کوتاه است
قوانین را زیر پا بگذار
بسرعت ببخش
با صداقت عاشق شو و با حرارت ببوس
همیشه بخند
هیچ وقت لبخند را از لب هایت دریغ نکن
مهم نیست زندگی چقدر عجیب است
زندگی همیشه آنطور که ما فکر می کنیم پیش نمی رود
اما تا زمانی که هستیم ، باید بخندیم و سپاس گزار باشیم

وبگرد یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:53

کوشکی:انقلاب اسلامی درمصر و.. توهم است
هرچند نگرش احساسی به حوادث مصر، تونس، اردن و یمن برای ما حالت خوشایندی فراهم آورده تا آنجا که خیال می‌کنیم میوه انقلاب اسلامی در این کشورها به ثمر رسیده اما واقعیت حکایت از امور دیگری دارد! ...حتی دولت علی عبدالله صالح در یمن با صدور مجوز راهپیمایی و عدم سرکوب نظامی مردم معترض تلاش می‌کند بر غضب مردم فائق آید!

دکتر محمدصادق کوشکی در یادداشتی نوشت:

1-مدتی پیش یکی از عوامل مؤثر در سازمان سیا در جمعی محدود گفته بود پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاصل یک خطای وحشتناک استراتژیک غرب بود! خطایی که دیگر تکرار نمی‌شود!
2- هرچند نگرش احساسی به حوادث مصر، تونس، اردن و یمن برای ما حالت خوشایندی فراهم آورده تا آنجا که خیال می‌کنیم میوه انقلاب اسلامی در این کشورها رسیده و ما بایستی صبر کنیم تا میوه‌های رسیده به دامان ما بیافتند، اما واقعیت حکایت از امور دیگری دارد!

3- اولین سؤال این است که ما در این کشورها و کشورهایی مشابه (مراکش و...) چه کاشته‌ایم و چه کرده‌ایم که حال منتظر محصولیم؟ آیا دستگاه سیاست خارجی ما در این کشورها بذر تفکر انقلاب اسلامی را پراکنده ساخته و یا رایزنی‌های فرهنگی ما در این کشورها به تربیت نیروهای انقلابی مشغول بوده‌اند؟ اصلاً چرا راه دور برویم؟ در حوادث سال گذشته بی‌بی‌سی فارسی چه کرد؟ آیا رسانه‌های ما (مثلاً العالم یا الکوثر) توانسته‌اند یک دهم آنچه بی‌بی‌سی فارسی در تشویق و تشجیع حوادث خیابانی سال گذشته ایفای نقش کرد، در تقویت اعتراضات تونس، مصر، اردن و یا یمن مؤثر باشند؟

4- آنچه در مصر و تونس و... می‌گذرد نشانه خستگی مردم این کشورها از استبداد و دیکتاتوری و فساد و فقر است! مردم این کشورها می‌دانند چه نمی‌خواهند اما نمی‌دانند چه می‌خواهند و این مهمترین مانع در مسیر تبدیل این حرکت‌ها به انقلاب و نظام اسلامی در این کشورهاست!
5- شدت سرکوب در این کشورها اجازه ظهور هیچ نمونه‌ای از رهبری انقلابی (و البته اسلامی!) را نداده است! نه رهبری فردی مانند سیدحسن نصرالله و نه کادر رهبری مانند رهبران حماس! حتی اخوان‌المسلمین مصر نیز بر اثر شدت اختناق نمی‌تواند در اندازه رهبر یک انقلاب اسلامی ظاهر شود، چه رسد به این که یک نظام اسلامی را در حساس‌ترین نقطه جهان عرب برپا کند!

6- بعلاوه آن که فقر اندیشه‌ای در کشورهایی مانند یمن و تونس خود به مانعی جدی در تبدیل خیزش‌های مردمی این کشورها به انقلاب و بالمال نظام اسلامی تبدیل شده است!
7- از سوی دیگر تمرکز آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی بر این مناطق حساس (بویژه اردن و مصر) باعث خواهد شد تا خیزش غضب‌آلود مردم این سامان در حد تعویض سران نظام‌های حاکم باقی بماند و تداوم پیدا نکند!

8- فعلاً مهمترین خواسته مردم تونس تغییر کادر حاکم بر کشور است، و مردم اردن هم به وضع موجود (فقر، فساد اقتصادی و...) معترضند، مردم مصر هم که به حد انفجار رسیده‌اند! چرا که تحمل حتی یک روز از نظام فاسد و دیکتاتور مبارک برای هیچ انسان آزاده‌ای قابل تحمل نیست! و یمن هم حالتی شبیه مصر دارد. این رویدادها شروط لازم برای وقوع انقلاب اسلامی در این کشورها محسوب می‌شود. اما شروط کافی نیستند!
9- نبود رهبری واحد، عدم انسجام (تلفیق نیروهای اسلام‌گرا، دموکراسی‌خواه و حتی بعضاً سلفی و...) میان نیروهای معترض و تلاش غرب برای توقف اعتراضات در این کشورها، دلایلی جدی برای عدم وقوع انقلاب اسلامی در این کشورها محسوب می‌شوند.

10- بعید نیست مردم مصر با حذف مبارک و تشکیل یک حکومت دموکراتیک ساکت شوند (چون گزینه‌ای دیگر در دسترس خود نمی‌بینند) و همین‌گونه مردم تونس! شاه اردن هم بلافاصله پس از اولین راهپیمایی تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مردم بکار بسته است و حتی دولت علی عبدالله صالح در یمن با صدور مجوز راهپیمایی و عدم سرکوب نظامی مردم معترض تلاش می‌کند بر غضب مردم فائق آید!
11- یک ضرب‌المثل خراسانی می‌گوید نه بیل زدیم نه پایه، انگور خوردیم در سایه! اما با کمال تأسف این اتفاق در عالم واقع رخ نمی‌دهد! اگر انقلاب اسلامی در لبنان و فلسطین پا گرفته محصول تلاش‌های گمنامانه هزاران سرباز بی‌ادعای انقلاب اسلامی است! مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد!

12- و البته تنها سؤال بی‌پاسخ آن است که نمایندگان ویژه رئیس جمهور در یکی دو ماه گذشته چه پیام‌هایی را برای شاه اردن و رؤسای جمهور فاسد مصر و یمن داشته‌اند؟ سفر بقایی به یمن و مصر و سفر مشایی به اردن نشان از چه دارد؟ آیا دولت ما در جریان رویدادهای این کشورها هست؟

امیر یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:55

حملات خفیف مغزی در واقع خیلی بیشتر از آنچه متخصصان تصویر می‌کنند به مغز آسیب می‌رسانند و عوارض و اثرات سوء آن مدت زمان بیشتری ادامه پیدا می‌کنند.

متخصصان مغز و اعصاب در آمریکا تاکید کردند که سکته‌های مغزی خفیف، آسیب نهایی به مغز را موجب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این سکته‌های خفیف و جزئی در اصطلاح «حمله ایسمیک گذرا» یا (TIA) نامیده می‌شوند هرچند ممکن است در نوبت اول آسیب قابل ملاحظه‌ای به مغز وارد نکنند اما در نهایت صدمه جدی به این بافت وارد خواهند کرد.

روزنامه یو اس ای تودی در این باره نوشت: تیم پزشکی سکته به سرپرستی دکتر لارا بوید در مرکز مطالعات مغزی در بخش بهداشت ونکوور و دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا روی 13 بیمار در بیمارستان عمومی ونکوور مطالعه کرده و آنها را با 13 شرکت کننده سالم در این بررسی‌ها مورد مقایسه قرار دادند. این بیماران طی 14 تا 30 روز تحت آزمایش قرار داشتند و از مغز آنها سی تی اسکن و تصاویر ام آر آی تهیه شد.

دکتر بوید در این باره اظهار داشت: مطالعات ما نشان داد که حملات خفیف مغزی در واقع خیلی بیشتر از آنچه متخصصان تصویر می‌کنند به مغز آسیب می‌رسانند و عوارض و اثرات سوء آن مدت زمان بیشتری ادامه پیدا می‌کنند. این یافته پزشکان را بر آن داشته تا نسبت به مراقبت از این بیماران روشهای موثرتر و دقیق‌تری را جستجو کنند.

شرح این مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

سارا یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 17:36

مورد خطرناک






از نظر گاندی هفت موردی که بدون هفت مورد دیگر خطرناک هستند:

1-ثروت، بدون زحمت
2-لذت، بدون وجدان
3-دانش، بدون شخصیت
4-تجارت، بدون اخلاق
5-علم، بدون انسانیت
6-عبادت، بدون ایثار
7-سیاست، بدون شرافت

این هفت مورد را گاندی تنها چند روز پیش از مرگش بر روی یک تکه کاغذ نوشت و به نوه‌اش داد

دوست چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:19

سلام - با اصل موضوع من هم موافقم. اما واقعا میشود با این همه مشکلات و استرس های موجود بدنبال این روش ها بود. میشود با مشکلات به راحتی روبرو شد و بدون ناراحتی با انها برخورد نمود. منتظر قسمت های بعدی این مقاله خواهم بود و متشکرم از شروع این مبحث جدید و جذاب.

مورچه یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:01 http://footbal3.ir

جام جهانی 2022 قطر
‌ دولت قطر 11 سال فرصت دارد تا خود را برای میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی جهان آماده کند. در این فاصله اقتصاد قطر با جهش قابل ملاحظه در بخش های مختلف همراه خواهد بود.
دولت قطر در صدد ساخت 9 ورزشگاه جدید به اضافه بازسازی سه ورزشگاه دیگر است که در هفت شهر آن پراکنده خواهند بود.
پیش بینی ها حاکی از این است که ساخت و بازسازی ورزشگاه ها حدود سه میلیارد دلار هزینه داشته باشد. همچنین دولت قطر در پنج سال آینده خط راه آهنی به ارزش 25 میلیارد دلار احداث خواهد کرد به اضافه اینکه در صدد ساخت راه های جدید به ارزش 20 میلیارد دلار است.
خبرنگار العربیه افزود: قطر، همچنین طرحی را برای ساخت شبکه مترو در دست دارد که ورزشگاه ها را به یکدیگر مرتبط می کند.
ساخت یک فرودگاه جدید به ارزش 11 میلیارد دلار و بندری به ارزش پنج میلیارد و 500 میلیون دلار از دیگر طرح های مورد نظر دولت قطر است که در چارچوب آمادگی برای میزبانی جام جهانی اجرا می شود.
تحلیلگران پیش بینی کرده اند که ارزش کل هزینه های دولتی برای مجهز کردن کامل زیر ساخت ها یکصد میلیارد دلار خواهد بود که در اثر آن هزاران شغل نیز ایجاد و صدها طرح در زمینه های مختلف به شرکت های داخلی و بین المللی واگذار خواهد شد.
اقتصاد قطر با رشد بیش از 15 درصد در سال جاری در حرکت بوده است و این رقم سال آینده به 21 درصد افزایش خواهد یافت به گونه ای که قطر سرازیر شدن منابع مالی لازم برای میزبانی جام جهانی را مورد حمایت قرار خواهد داد.
ما چه کرده ایم : برنامه های توسعه 5 ساله و 20 ساله ؛ سند چشم انداز و هزاران برنامه ریزی که خاک خورده و با تغییر مدیران به فراموشی سپرده می شود ؛ کاش ما هم یک تعهد و اشتیاق جدی مانند جام جهانی داشتیم و از این رخوت ، بی کاری ، بی برنامگی و ندانم کاری نجات پیدا می کردیم.

لطیفه سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:50

بچه از باباش می پرسه: بابا! تو بهشت زنها از شوهراشون جدا زندگی می کنند
یا با هم هستن؟ باباهه می گه: بچه جون! اگه زنها با شوهراشون یک جا باشن
که اونجا دیگه بهشت نمی شه

تنهای تنها چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:19

آرامش فضای پرشوری است که رقص مهربانی، خنده و آزادی را فعال می کند .

مارینا شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:22 http://www.marinanurs.blogfa.com

وبلاگ بسیار زیبا و پر محتوایی دارید..خیلی خیلی محشر..
از موزیک بی کلامت هم ممنونم واقعا ارام بخش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد