و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

صد و یک روش برای بهبود انگیزش، بهره وری و رضایت شغلی کارکنان

1. سعی کنید فرهنگ بومی کارکنان خود را بشناسید. سازمان دارای فرهنگ خاص خود است و هر واحد نیز خرده فرهنگ خود را دارد.افراد نیز دارای فرهنگ سازمانی-درون واحدی –گروهی و بین فردی هستند و اشارات و رفتارهای آنها به شما می آموزد که چه انتظاراتی از شما دارند و شما نیز برای بیان انتظارات متقابل خود و سازمان از زبان و فرهنگ خاص آنها استفاده نمائید. برای مثال در یک تیم یا واحد افراد نمی خواهند مورد تشویق فردی قرار گیرند چون رابطه قدیمی دوستی با همکاران را بیشتر و ارزشمند تر از پاداش کار خود می دانند و ممکن است تشویق فردی شما ایشان را از گروه جدا نماید.و ایشان شاید پاداش فردی شما در اتاق کار خودتان را بیشتر ترجیح دهند.

2. قوانین و مقررات محیط کار را از زمان مصاحبه استخدام یا جذب و انتقال فرد برای وی شفاف بیان و در معرض دید قرار دهید.بیبشترین کمک برای شما در هدایت سازمان رعایت قوانین از سوی همه است و بزودی افراد خاطی با چند تذکر دوستانه همکاران و کمک شما برای درک بهتر موضوع آنها را رعایت خواهند نمود.

ادامه مطلب ...

جرالد سلنته Jerald Celente

جرالد سلنته  که از استعداد خارق العاده ای در پیش بینی روند سیاسی و اجتماعی و اقتصادی حوادث برخوردار است، معتقد است که در آینده ای نه چندان دور سربازان استخدام شده توسط دولت آمریکا، شورشیان آمریکائی را در کمپ های گروهی در بند خواهند کرد. سلنته معتقد است آمریکا به زودی شاهد شورشها و طغیانهای اجتماعی نظیر آنچه که اخیرا در یونان اتفاق افتاد، خواهد بود. دلیل این امر نیز وضعیت پیش رونده رکود تورمی(Stagflation) در آمریکا می باشد که دولت آمریکا را ناگزیر به استفاده از نیروهای مسلح برای مقابله با بحرانهای اجتماعی احتمالی خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

خاتمی اکنون سرمایه یی بیشتر از پیش است

چکیده مقاله

خاتمی رفت. رفتنش مثل آمدنش، برای من غیرمنتظره بود. انتظار نداشتم بیاید. چون پیشاپیش معلوم بود این انتخابات، انتخاباتی دیگر است. انبوه فتنه ها که در کمین آمدنش بودند، به هر عاقلی می گفت که آمدن به صلاح نیست. اما او شجاعانه آمد. رفتنش نیز اما برای من غیرمنتظره بود. گردبادی که در آستانه اولین حرکت های تبلیغاتی اش برخاست، عقل و هوش را از سر هر انسان متوسط جویای نام و نان و مقامی می برد. اما او شجاعانه رفت. احساس اندوه عمیقی از خبر رفتن او دارم

ادامه مطلب ...

خاتمی رسماً از نامزدی در انتخابات انصراف داد

آفتاب: سید محمد خاتمی با صدور بیانی‌‌های، رسماً از نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران انصراف داد.
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، بیانیه انصراف سید محمد خاتمی از ادامه حضور در عرصه انتخابات به عنوان نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه 26 اسفند ماه منتشر شد.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در این بیانیه آورده است با وجود انصراف، به حضور فعال خود در صحنه برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات ادامه خواهد داد.
محوراین بیانیه «تصمیم اخلاقی فراتر از کسب قدرت» است و خاتمی با تاکید بر این اصل، کناره‌گیری خود را از ادامه حضور در رقابت‌‌های انتخاباتی اعلام کرده است. در این بیانیه سید محمد خاتمی به حضور فعال خود در صحنه انتخابات و تلاش برای اجماع نامزد‌‌های انتخاباتی تاکید دارد.
رئیس دولت اصلاحات تاکید کرده است که همچنان برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات، حضوری فعال خواهد داشت.

ادامه مطلب ...

مدیرعامل ایران خودرو : اقتصاد سال 87 تلخ ترین خاطره ام است

منوچهر منطقی که در آخرین نشست خود با خبرنگاران در سال 87 سخن می گفت بار دیگر از رفتار تصمیم گیران اقتصادی کشور با بنگاه های صنعتی لب به انتقاد گشود؛ «در همه جای دنیا دولتمردان پس از بروز بحران اقتصادی به یاری صنایع شان رفته اند. اما در ایران می بینید هنوز عملکرد بانک ها و سایر سازمان ها با قبل و بعد از بحران تفاوتی نکرده است. سایر کشورها برای نجات صنایع شان تعرفه ها را بالا برده اند، منابع مالی را به سهولت در اختیار آنها گذاشته اند، به خریداران تسهیلات ارزان داده اند، بهره های بانکی را کاهش داده اند و مدت بازپرداخت بدهی های صنایع را طولانی تر کرده اند که تمامی این تصمیم ها در تضاد با روشی است که در کشور ما می گذرد.»

ادامه مطلب ...

ایرانیان باستان، سرآمد پوشاک و پارچه در جهان

ایرانیان از بیش از 10 هزار سال پیش دارای تمدن بوده‌اند. از این رو، ریشه‌ی بسیاری از دستاوردهای بشر را در این تمدن می‌توان یافت. برای مثال، نخستین ابزار ریسندگی و بافندگی در غار کمربند، نزدیک بهشهر، یافت شده است که به 7 هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. به علاوه، در قدیمی‌ترین بخش‌های شهر باستانی شوش، که در خوزستان قرار دارد، سوزن‌های سوراخ‌دار پیدا شده است.

این دستاوردهای و نوآوری‌های دیگری که در دوران‌های بعدی رخ داد، صنعت پارچه و پوشاک ایران را پیشتاز و سرآمد جهانیان کرد. جالب است بدانید اسکندر مقدونی، با آن‌که به ایران حمله و آن را اشغال کرده بود، لباس ایرانی می‌پوشید. در این جا به برخی از نوآوری‌های ایرانیان در زمینه‌ی پوشاک و پارچه اشاره می‌شود

ادامه مطلب ...

خواص دارویی سیر

سیر از سبزیهایی است که تاریخی کهن دارد. انسان خواص درمانی این گیاه را پنج قرن قبل از میلاد مسیح شناخته بود.
محل کشت سیر، شرق است که میزان وسیعی کشت داده می شود. در ماه فروردین هر یک از پیاز های کوچک سیر را در خاک کاملاً خشک به فاصله 15 تا 20 سانتی متر می کارند و بین ماه های تیر و مرداد، که برگ ها پژمرده شود، جمع آوری می شود.
این گیاه در نواحی مختلف ایران به خصوص در شمال کشور به طور گسترده پرورش می یابد.
اهمیت و خواص سیر در احادیث اسلامی مورد توجه است، از این رو رسول خدا(ص) فرمودند: سیر بخورید و خود را بآن معالجه کنید زیرا در سیر شفا و بهبودی هفتاد مرض و بیماری است.

ادامه مطلب ...

خواص دارویی سیب

درخت سیب در اکثر نقاط دنیا پرورش داده می شود و در هر جای دنیا وجود دارد د تمام مردم دنیا آن را می شناسند.
سیب انواع مختلف دارد: ترش و شیرین. که هر دو نوع آن دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی مناسبت نیست که یک ضرب المثل انگلیسی می گوید: «خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد پزشک بی نیاز می کند.»
سیب دارای کالری، پروتئین، کلیسم، فسفر، آهن و انواع ویتامین های B3 ـ B2 ـ B1 ـ A و ویتامین C می باشد.

ادامه مطلب ...

فنون جذب آقایان !

اصولا چه زمانی به جلوی آینه می روید؟ وقتی از خانه خارج می شوید. وقتی میهمان مهمی به خانه تان می آید. وقتی قرار است به مهمانی بروید.

چه زمانی زیباترین حرف ها را می زنید؟ وقتی با افراد فامیل و کسانی که با آنها رو در بایستی دارید ،ملاقات می کنید. زمانی که تلفنی با فرد غریبه ای صحبت می کنید؟

اگر می خواهید عشق و جاذبه ی روز های نخست آشنایی به قصه ی یکی بود ، یکی نبود تبدیل نشود و همچنان همسرتان برای دیدن شما مشتاق باشد و اولین اولویت زندگی همسرتان باشید، بهتر است رفتار خودتان را در روز های اول به یاد آورید.

امید وارم زیباترین حرف های زندگی تان را به نزدیک ترین فرد زندگی تان بگوئید و دلنشین ترین رفتار را برای کسی داشته باشید که موظفید بیشترین جاذبه را برایش داشته باشید.

ادامه مطلب ...

خواص دارویی گریپ فروت

میوه ای برای شکنندگی مو ،گریپ فروت، میوه ای است شبیه پرتقال، ولی درشت تر از آن و درون آن به رنگ های سفید، صورتی و قرمز پرورش می یابد و گاه به اندازه یک طالبی بزرگ رشد می کند.
میوه گریپ فروت دارای پوست زرد روشن است. قسمت هایی که از درخت گریپ فروت مورد استفاده غذایی و پزشکی قرار می گیرد عبارتند از: میوه و گل
خواص:
گریپ فروت ، اشتها را تقویت می کند.
گریپ فروت، عمل هضم را آسان می نماید و جریان عصیر (شیره) معدی و ترشح کیسه صفرا را سرعت می بخشد.
گریپ فروت، دارای ویتامین «ث» است. این ویتامین در حفظ سلامت قلب و عروق بدن موثر است.
گریپ فروت، به تولید قند و مواد حیاتی دستگاه بدن کمک می کند.

ادامه مطلب ...

مرگ بر سیب زمینی

چکیده  : محمد علی ابطحی در وبلاگش نوشت:در یکی از این شهرها مردم شعار می‌داده‌اند مرگ بر سیب زمینی. اطرافیان نمی‌دانستند معنای این شعار چیست. پیغام داده بودند قبل از سفر شما در این‌جا بین مردم سیب زمینی مجانی توزیع کرده بودند. سیب زمینی تبلیغاتی! مردم این کارها را اهانت به خودشان تلقی می‌کنند. کسانی هم که معتقدند روستائیان به خاطر تقسیم پول به رییس جمهورفعلی رأی خواهند داد همین اشتباه را می‌کنند. مردم روستاها آدم های باهوشی هستند. آن‌ها هم این کارها را اهانت می‌دانند.

ادامه مطلب ...

مصاحبه با ریچارد فرای، ایرانشناس آمریکایی

دوشنبه 19 اسفند 1387 -  فریبا امینی

ریچارد نلسون فرای استاد بازنشته دانشگاه هاروارد است. دکتر فرای زندگینامه اش را با عنوان "ایران بزرگ: اودیسه قرن ‏بیستم" نوشته است که در سال 2005 منتشر شد. او در سن 89 سالگی، همچنان عاشق ایران یا - همانطور که دهخدا ‏خطابش می کرد - "ایراندوست" است. وی تاکید دارد که ایران اولین قانون غیر مذهبی را در تاریخ تدوین کرده است و ‏خاطرنشان می کند که قوانین ایرانی بعدها توسط رومی ها کپی شده اند. فرای معتقد است ایران در آینده به یک قدرت ‏فرهنگی در سطح جهان تبدیل شده و به تمدن جهان کمک خواهد کرد. مصاحبه با وی را می خوانید. ‏

ادامه مطلب ...

لایحه بودجه 88 با منافع مردم مغایر است

سیزده تن از اساتید دانشگاه و اقتصاددانان کشور در نامه سرگشاده‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار اصلاحات اساسی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت شدند.
اقتصاددانان متذکر شدند، تصویب بودجه به شکل فعلی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، به فقیرتر شدن فقرا خواهد انجامید و رکود تورمی را بر اقتصاد کشور حاکم خواهد کرد.
متن کامل نامه:
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی؛
بر اساس اعلام نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی، در لایحه بودجه سال 1388 به دولت اجازه داده شده است تا از محل افزایش یکباره و قابل توجه قیمت حامل‌‏های انرژی درآمدی معادل 200 هزار میلیارد ریال کسب و صرف بخشی از هزینه‌های پیش‌بینی شده و نیز پرداخت نقدی به اقشاری از مردم بنماید.
ادامه مطلب ...

مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد؛ 9 راه تاثیر بحران جهان بر اقتصاد

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش ها، دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز در پاسخ به درخواست غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون اقتصادی و حسین فدایی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به نتایج بررسی های به عمل آمده پیرامون چگونگی تاثیر بحران مالی کنونی جهان بر اقتصاد ایران خاطرنشان ساخت تبعات احتمالی این بحران دامنگیر اقتصاد نیز خواهد شد، البته هر چند کشور ما روابط اقتصادی چندانی با اقتصاد جهانی ندارد اما بحران به وجود آمده در اقتصاد جهانی از مسیرهایی از جمله قیمت نفت، بودجه کشور، واردات، نرخ ارز، بازار سرمایه، بازار پول و بازار تامین اطمینان بر اقتصاد ایران اثر خواهد گذاشت و اقتصاد کشور را دچار بحران خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

خاتمی: افرادی که مرا تخریب می‌کنند باید مجازات شوند

آفتاب: رئیس دولت اصلاحات گفت: «افرادی که پروژه تخریب بنده و اصلاحات را راه انداخته‌اند به دلیل اینکه به نام ارزش و دین‌مداری در حال فعالیت هستند، باید مجازات شوند».
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، پایان شب گذشته سید محمد خاتمی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: «متاسفانه امروزه افرادی اقدام به چنین کارهایی می‌کنند که مدعی دین‌مداری و ارزشمداری در جامعه هستند».
وی اظهار داشت: «پرونده‌سازی، دروغ تهمت و افتراء هیچگونه تاثیری در نظر افکار عمومی ‌و مردم نخواهد گذاشت و این افراد باید از دو نظر مورد مواخذه قرار گیرند اول اینکه دارند دروغ می‌گویند و دوم اینکه به نام دین و ارزش اقدام به چنین کارهایی می‌زنند».

ادامه مطلب ...