و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

هنر عذرخواهی

معذرت خواهی و ابراز ناراحتی از اینکه شاید دیگران را ناراحت کرده باشیم؛ هنر و در واقع مهارتی است که کسب کردنی می باشد و با تمرین می توان آنرا تقویت کرد.

موقعیتی را در نظر بگیرید که به دلیل یک اشتباه که از جانب شما سر زده است، دوستتان یا همسرتان ناراحت شده است. در این حالت چند انتخاب وجود دارد :

ادامه مطلب ...

یادداشتی از نلسون ماندلا

 من باور دارم ...
که دعوا و جرّ و بحث دو نفر با هم به معنى این که آن‌ها همدیگر را دوست ندارند نیست.
و دعوا نکردن دو نفر با هم نیز به معنى این که آن‌ها همدیگر را دوست دارند نمى‌باشد.

من باور دارم ...
که هر چقدر دوستمان خوب و صمیمى باشد هر از گاهى باعث ناراحتى ما خواهد شد و ما باید بدین خاطر او را ببخشیم.

ادامه مطلب ...

ویکی‌لیکس و توهم توطئه نخبگان ایرانی

آنقدرها طول نکشید تا نخبگان سیاسی ایرانی، اعم از دولتی یا مستقل، نسبت به پدیده افشای اسناد وزارت خارجه امریکا در سایت ویکی‌لیکس به اظهارنظر بپردازند اما اظهار ایرانی‌ها و درست‌تر گفته باشیم عقیده نخبگان سیاسی ایرانی در خصوص پدیده ویکی‌لیکس و افشای اسنادی که از سوی آن صورت گرفته است، چیست؟ در پاسخ باید گفت پاسخ نخبگان ما در مجموع در چارچوبه گفتمان فرضیه توطئه خلاصه می‌شود.  

مابقی مقاله از دکتر صادق زیباکلام در سایت ایشان . http://www.zibakalam.com/news/378

فردا تاسوعا و سپس عاشوراست

  

مطلبی جالب از یک سایت دیدم و بد نیست که باتفاق مرورش کنیم. موضوع آن این است که علمای دین دورران ابتدای اسلام چه کردند که کار به عاشورا کشید. شاه بیت این متن هم فرمایشان حضرت امام حسین علیه السلام است.

ادامه مطلب ...

ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن

اگر شما قصد کاهش وزن دارید پیاده روی در صبح گاه  و هر اقدام دیگری که می توانید برای حرکت دادن بدنتان انجام دهید مفید است. برای کاهش وزن و پایین نگه داشتن وزن  نیازمند فعالیت بدنی و ورزش می باشید. متخصصین عقیده دارند که ورزش باید بخشی از الگوی زندگی روزانه شما گردد و شروع روز با ورزش بهترین عادت رفتاری است. البته راهکار کلیدی این است که هر جا و هر زمان  که می توانید ورزش کنید چه در صبح باشد چه بعد از ظهر و چه عصر.

ادامه مطلب ...

سپرده های بانکی ایرانیان در ترکیه روز به روز افزایش می یابد

جدیدترین گزارش ها نشان می دهد سپرده های ایرانیان، 22 درصد کل سپرده های خارجی بانک های ترکیه را تشکیل می دهد.
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه القبس چاپ کویت، موسسه نظارت و کنترل بانک های ترکیه اعلام کرد سپرده های بانکی ایرانی ها در بانک های ترکیه به رقم 4 میلیارد و 300 هزار میلیون لیره ترکیه معادل 2 میلیون و 967 هزار دلار برابر با 3 میلیارد و 100 میلیون و 515 هزار تومان رسید.
ارزش هر لیره ترکیه معادل 6880 ریال ایران است.

ادامه مطلب ...

آداب معاشرت

درخصوص آداب معاشرت بحث های زیادی شده است. اخیرا میلی با مضمون "آداب معاشرت" از  کتاب آقای منصور احمدی دریافت کردم که در برگیرنده چنین آدابی است. هرچند شاید برخی از این نکات در فرهنگ ما کمتر مورد توجه باشد ولیکن در مجموع مفید است. حداقل تکلیفمان را در برخی موارد میدانیم. در ادامه این موارد ذکر خواهد شد که بر حسب نیاز میتواند در برخوردها و معاشرت با دیگران کمکمان کند.

ادامه مطلب ...

صلاح الدین

دیشب فرصتی دست داد و بعد از مدت ها فیلمی دیدم به نام Kingdom of heaven محصول 2005 و به کارگردانی ریدلی اسکات. البته من زیاد تو کار فیلم و کارگردان ها و ... نیستم. برای همین مورچه (یکی از خوانندگان پر و پا قرص این وبلاگ) احتمالا اگر نظری درخصوص این فیم دارد و بنویسد ممنونش خواهیم شد. 

موضوع فیلم صلاح الدین بود. برایم جالب بود و بعد از فیلم تو اینترنت چند دقیقه ای دنبال این شخصیت گشتم (بقول جانگیرشاه تو لپ تاپ سرجش کردم). قبلا نکاتی شنیده بودم ولی بنظرم سرگذشت این سلطان جذاب بود. لذا تلخیصی از زندگینامه اش را برای مطالعه دوستانی که به این وبلاگ سر میزنند میگذارم. بنظر بد نیست با این شخصیت آشنا بشویم.

ادامه مطلب ...

سخن روز ( شنبه )

امام حسین علیه السلام فرمودند: عاقل، با کسی که می ترسد او را دروغگو پندارد هم سخن نمی شود، از کسی که می ترسد او را رد کند درخواستی نمی کند، به کسی که می ترسد او را بفریبد تکیه نمی نماید و به کسی که به امید او اطمینانی نیست امید نمی بندد.

رژیم پر پروتئین برای کاهش وزن

سالهای طولانی است که رژیمهای پروتئین به عنوان یک روش پر طرفدار در بین مبنلایان به چاقی که دست به گریبان معضل افزایش وزن هستند،  مطرح می باشد. در طی این سالیان مخالفتهای زیادی نیز با این روش تغذیه وجود داشته استا. اما به هر حال امروزه رژیم های پر پروتئین تبدیل به روشی رایج برای کاهش وزن شده اند و بر اساس تحقیقات انجام گرفته نشان داده شده که این امکان وجود داردکه پروتئین بیش از چربی و کربوهیدرات توانایی سیرکنندگی و ارضای احساس گرسنگی را داشته باشد.

ادامه مطلب ...

شـــــــــــــک ! ...

هیزم شکن صبح از خواب بیدار شد و دید تبرش ناپدید شده. شک کرد که همسایه اش آن را دزدیده باشد برای همین تمام روز او را زیر نظر گرفت. متوجه شد همسایه اش در دزدی مهارت دارد مثل یک دزد راه می رود مثل دزدی که می خواهد چیزی را پنهان کند پچ پچ میکند. آن قدر از شکش مطمئن شد که تصمیم گرفت به خانه برگردد لباسش را عوض کند و نزد قاضی برود.
اما همین که وارد خانه شد تبرش را پیدا کرد. زنش آن را جابه جا کرده بود. مرد از خانه بیرون رفت و دوباره همسایه را زیر نظر گرفت: و دریافت که او مثل یک آدم شریف راه می رود حرف می زند و رفتار می کند.»

کاش می دانستی

  

کاش می دانستی 

بعداز آن دعوت زیبا به ملاقات خودت

من چه حالی بودم!

خبر دعوت دیدارت چونکه از راه رسید

پلک دل باز پرید

من سراسیمه به دل بانگ زدم

ادامه مطلب ...

با اعتقاد، اعتماد و امید زندگی کنید

 

اهالی روستایی تصمیم گرفتند که برای نزول باران دعا کنند. روزی که تمام اهالی برای دعا در محل مقرر جمع شدند،فقط یک پسربچه با چتر آمده بود، این یعنی اعتقاد.

اعتماد را می توان به احساس یک کودک یکساله تشبیه کرد،وقتی که شما آنرا به بالا پرتاب می کنید،او میخندد. چراکه یقین دارد که شما او را خواهید گرفت، این یعنی اعتماد.

هر شب ما به رختخواب می رویم بدون اطمینان از اینکه روز بعد زنده از خواب بیدار شویم. ولی شما همیشه برای روز بعد خود برنامه دارید، این یعنی امید.

سخن روز ( سه شنبه )

همیشه

ذره ای حقیقت پشت هر " فقط یه شوخی بود"، 

کمی کنجکاوی پشت "همینطوری پرسیدم"،

 قدری احساسات پشت "به من چه اصلا" ،

مقداری خرد پشت "چه میدونم"

واندکی درد پشت "اشکال نداره" وجود دارد.