و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

زندگی را فقط با فصلهای دشوارش نبین

مردی چهار پسر داشت. آنها را به ترتیب به سراغ درخت گلابی ای فرستاد که در فاصله ای دور از خانه شان روییده بودک. پسر اول در زمستان، دومی در بهار، سومی در تابستان و پسر چهارم در پاییز به کنار درخت رفت. سپس پدر همه را فراخواند و از آنها خواست که بر اساس آنچه دیده بودند درخت را توصیف کنند. پسر اول گفت: درخت زشتی بود، خمیده و در هم پیچیده.

ادامه مطلب ...

چرا مایکروسافت ماشین نمی سازه؟!

 در یکی از نمایشگاههای کامپیوتری که برگزار شده بود بیل گیتس موسس مایکروسافت و ثروتمندترین مرد جهان صنعت کامپیوتر را با صنعت اتومبیل مقایسه و ادعا کرد:

اگر تکنولوژی جنرال موتورز با سرعتی مانند سرعت پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر پیشرفت کرده بود امروز همه ما ماشین‌هایی سوار می‌شدیم که قیمتشان 25 دلار و مصرف بنزین آن 4 لیتر در هر 1000 مایل بود!!!

جنرال موتورز هم در جواب بیل گیتس اعلام کرد:

ادامه مطلب ...

روز اول سال تحصیلی

در روز اول سال تحصیلى، خانم تامپسون معلّم کلاس پنجم دبستان وارد کلاس شد و پس از صحبت هاى اولیه، مطابق معمول به دانش آموزان گفت که همه آن ها را به یک اندازه دوست دارد و فرقى بین آنها قائل نیست. البته او دروغ می گفت و چنین چیزى امکان نداشت. مخصوصاً این که پسر کوچکى در ردیف جلوى کلاس روى صندلى لم داده بود به نام تدى استودارد که خانم تامپسون چندان دل خوشى از او نداشت. تدى سال قبل نیز دانش آموز همین کلاس بود. همیشه لباس هاى کثیف به تن داشت، با بچه هاى دیگر نمی جوشید و به درسش هم نمی رسید. او واقعاً دانش آموز نامرتبى بود و خانم تامپسون از دست او بسیار ناراضى بود و سرانجام هم به او نمره قبولى نداد و او را رفوزه کرد.

ادامه مطلب ...

ذهن کامل

ذهنی تکامل یافته است که ظرفیت حیرت کردن را حفظ کرده باشد. ذهنی بالغ است که مدام به شگفتی در آید، از دیگران، از خودش از هر چیزی. زندگی حیرتی است همیشگی، دو دستی چسبیدن به هر چیزی نشانگر بی اعتمادی است. اگر به زن یا مردی عشق می ورزی و دو دستی به او چسبیده ای، این به تمام معنا نشان می دهد که اعتماد نمی کنی عشق هرگز قادر به تملک نیست. عشق آزادی بخشیدن به دیگری است . عشق هدیه ای بدون قید و شرط است. عشق معامله نیست.

ادامه مطلب ...

پیام سلامتی

سیب بخورید

دانشمندان استرالیایی پس از تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدند که بیشترین مواد مفیدی که نه تنها ریسک ابتلا به سرطان را کاهش داده بلکه ارگانیزم انسان را از بیماری های عروقی و فلبی در امان می دارد، سیب است. سیب به لطف وجود آنتی اکسیدان های قوی در خود، واکنش مطلوبی بر ارگانیزم انسان دارد. در هر سیب دو برابر بیش از چای، سه برابر بیش از پرتقال و بیش از هشت برابر نسبت به موز، آنتی اکسیدان وجود دارد. مصرف دائم سیب و آب سیب از تخریب سلول های مغزی که موجب فراموشی میشوند جلوگیری میکند.

ادامه مطلب ...

الکساندر فلیمینگ

کشاورز فقیر اسکاتلندی بود و فلمینگ نام داشت. یک روز، در حالی که به دنبال امرار معاش خانواده اش بود، از باتلاقی در آن نزدیکی صدای درخواست کمک را شنید، وسایلش را بر روی زمین انداخت و به سمت باتلاق دوید. پسری وحشت زده که تا کمر در باتلاق فرو رفته بود، فریاد می زد و تلاش می کرد تا خودش را آزاد کند. فارمر فلمینگ او را از مرگی تدریجی و وحشتناک نجات می دهد.

ادامه مطلب ...

عشقی به این قشنگی !

یک داستان واقعی

این داستانی که در زیر نقل می شود یک داستان کاملا واقعیست که در ژاپن اتفاق افتاده است

شخصی مشغول تخریب دیوار قدیمی خانه اش بود تا آنرا نوسازی کند. توضیح اینکه منازل ژاپنی بنابر شرایط محیطی دارای فضایی خالی بین دیوارهای چوبی هستند.  

این شخص در حین خراب کردن دیوار در بین آن مارمولکی را دید که میخی از بیرون به پایش فرو رفته بود.

ادامه مطلب ...

از شانسی که در زندگیت یک بار بهت رو میده مواظبت کن!

یک خانم 45 ساله که یک حملهء قلبی داشت و در بیمارستان بستری بود. در اتاق جراحی که کم مونده بود. مرگ را تجربه کند خدا رو دید و پرسید آیا وقت من تمام است؟ خدا گفت:نه شما 43 سال و 2 ماه و 8 روز دیگه عمر می کنید.

در وقت مرخصی خانم تصمیم گرفت در بیمارستان بماند و عملهای زیر را انجام دهد: کشیدن پوست صورت، تخلیه چربیها(لیپو ساکشن)، ... و جمع و جور کردن شکم . همچنین به فکر رنگ کردن موهاش و سفید کردن دندوناش بعد از بیمارستان بود.

ادامه مطلب ...

نامه عمربن الخطاب ، به یزدگرد سوم و جواب یزدگرد سوم

پس از نبرد و رزم پهلوانی قادسیه و کشته شدن سپهسالار ایران ' رستم فرخزاد ' به دست اعراب که توفان شن بر سپاهیان ایران فرو ریخت و مایه شکستشان شد، نیروهای رزمنده ایران پراکنده شدند. یزدگرد سوم شاه ایران، به امید فراهم کردن نیروهای کار آمد و پیکارجوی تازه، تلاشی همه سویه را آغاز کرد. میان نبرد قادسیه تا نهاوند، چهار ماه به درازا کشید. عمرابن خطاب در این میانه نامه ای به شاهنشاه ایران می فرستد که پاسخی دریافت می کند. او در این نامه یزدگرد را به خداپرستی و دست کشیدن از آتش پرستی و روی آوردن به خدای تازیان به نام 'الله و اکبر' و پذیرفتن دین اسلام فرا می خواند.

ادامه مطلب ...

چگونه یک پارادایم شکل می گیرد؟

گروهی از دانشمندان 5 میمون را در قفسی قرار دادند. در وسط قفس یک نردبان و بالای نردبان موزگذاشتند. هر زمانی که میمونی بالای نردبان می‌رفت دانشمندان بر روی سایر میمون‌ها آب سرد می‌پاشیدند. پس از مدتی، هر وقت که میمونی بالای نردبان می‌رفت سایرین او را کتک می‌زدند. پس ازمدتی دیگر هیچ میمونی علی‌رغم وسوسه‌ای که داشت جرات بالا رفتن از نردبان را به خود نمی‌داد.

ادامه مطلب ...

آیا نوشیدن آب گرم (بعد از غذا ) از سکته قلبی پیشگیری میکند ؟

چینی ها و ژاپنی ها با غذایشان چای گرم می نوشند نه نوشیدنی سرد شاید وقت آن باشد که ما هم خود را با این عادت خوب آنها وفق دهیم.

 خوردن یک  لیوان نوشیدنی خنک بنظر خیلی مطبوع میرسد. حال آنکه زمانی که شما آب سرد بعد از غذا میل میکنید آب سرد می تواند توده های چربی را که شما با غذا خورده اید سفت و منجمد کند. این عمل فرآیند هضم غذا را کند کرده و نیز زمانی که با اسید معده ترکیب می شود تجزیه شده و بسرعت توسط روده جذب می شود. حتی سریعتر از غذای جامد. این ماده سطح روده را می پوشاند و تبدیل به چربی شده و محمل مناسبی برای سرطان می شود. پس بهترین کار اینست که پس از خوردن غذا سوپ یا نوشیدنی گرم بخوریم . 

ادامه مطلب ...

خلاصه کتاب رهبری (نویسنده:جان مکسول و مترجم:فضل اله امینی)

آیا همه انسانها از استعداد رهبری برخوردارند یا نه؟

درست است که در عده ای از انسانها مواهب طبیعی به هنگام تولد بیش از دیگران است اما توان رهبری آمیزه ای است از مهارتهای گوناگون که کمابیش می توان همه آنها را آموخت و اصلاح کرد. اما این کارها را نمی توان یک روزه انجام داد، رهبری هنری است پیچیده که جنبه های مختلف دارد: احترام، تجربه، توانایی عاطفی، هنر آمیزش با مردم، نظم، آرمان، پویایی، وقت شناسی و .... که رهبر برای موفقیت در کسب این عوامل باید از آسیاب روزگار عبور کند.

ادامه مطلب ...

مقدار کالری مصرفی در طول روز

یکی از موارد با اهمیت در زندگی روزانه تنظیم مقدار کالری مصرفی در طول روز میباشد. با توجه به تغییر اساسی در نوع زندگی انسان و ضرورت اصلاح رژیم غذایی روزانه ب آن شدیم کهبطور بسیار خلاصه جدول فعالیت های روزانه و مقدار تقریبی کالری مصرفی آن را ذکر کنیم.

ادامه مطلب ...

فواید بغل کردن

بغل کردن مطمئناً احساس خیلی خوبی به شما می بخشد و شواهد نشان می دهد تاثیرات بسیار خوبی هم بر سلامتی ما دارد. در تحقیقی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، محققان دریافتند که بغل کردن هورمون "اکسیتوسین" را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. درواقع، وقتی زوجین 20 ثانیه همدیگر را بغل می کنند، سطح اکسیتوسین در بدنشان که طی تولد بچه و شیردهی آزاد می شود، بالا می رود. افرادیکه در روابط عاشقانه هستند، بیشترین افزایش اکسیتوسین را دارند.

ادامه مطلب ...

۳ دقیقه زمان برای خواندن

١٨ سال پیش من در شرکت سوئدى ولوو استخدام شدم . کار کردن در این شرکت تجربه جالبى براى من به وجود آورده است.  اینجا هر پروژه‌اى حداقل ٢ سال طول می‌کشد تا نهایى شود، حتى اگر ایده ساده و واضحى باشد. این قانون اینجاست. جهانى شدن (globalization)  باعث شده است که همه ما در جستجوى نتایج فورى و آنى باشیم. و این مشخصاً با حرکت کند سوئدی‌ها در تناقض است. آن‌ها معمولاً تعداد زیادى جلسه برگزار می‌کنند، بحث می‌کنند، بحث می‌کنند، بحث می‌کنند و خیلى به آرامى کارى را پیش می‌برند.
ادامه مطلب ...