و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

چو ایران نباشد .....

نام جاوید ای وطن ***صبح امید ای وطن
چهره کن در آسمان***همچو مهر جاودان
وطن ای هستی من***شور و سرمستی من
چهره کن در آسمان***همچو مهر جاودان
بشنو سوز سخنم***که هم آواز تو منم
همه ی جان و تنم***وطنم وطنم وطنم وطنم
بشنو سوز سخنم***که نواگر این چمنم
همه ی جان و تنم***وطنم وطنم وطنم وطنم
همه با یک نام و نشان***به تفاوت هر رنگ و زبان
همه شاد و خوش و نغمه زنان***ز صلابت ایران جوان
ز صلابت ایران جوان***ز صلابت ایران جوان 

دریغ بر ملتی که ۰۰۰

دریغ بر ملتی که لباسی بر تن می کند که خود نمی بافد ، نانی را می خورد که خود درو نمی کند ، شرابی می نوشد که از چرخشت او جاری نمی گردد.

دریغ بر ملتی که زورمدار را همچون قهرمانی تشویق می کند ، و سلطه جوی پرابهت را عطابخش می انگارد.

دریغ بر ملتی که در رویای خویش خواهشی را خوار می شمرد ، اما در بیداری تسلیمش می شود.

دریغ بر ملتی که دم بر نمی آورد ، مگر هنگامی که در تشییع جنازه گام برمی دارد ، خود را نمی ستاید مگر در میان ویرانه هایش ، و عصیان نمی کند مگر هنگامی که گردنش در میان تبر و کنده قرار دارد.

ادامه مطلب ...

متن کامل سخنرانی پرزیدنت اوباما در قاهره

افتخار دارم در قاهره، شهری که به زمان محدود نمیشود،  میهمان دو مؤسسه معتبر هستم. بیش از یک هزار سال، الازهر چراغ تعلیمات اسلامی و بیش از یک قرن دانشگاه قاهره منشأ پیشرفت مصر بوده اند. متفقاً، شما نمایندۀ هم آهنگی میان سنت و پیشرفت هستید. من از میهمان نوازی شما و ملت مصر سپاسگزارم. این افتخار را نیز دارم که بهمراه خود حسن نیت مردم آمریکا و درودی از صلح از سوی جوامع مسلمان کشورم را برای شما به ارمغان آورده ام.  السلام علیکم.ما در برهه ای از زمان ملاقات میکنیم که میان ایالات متحده و جهان اسلام تنش  وجود دارد- تنشی که در تاریخ و فرای آمریکا ریشه دارد. طی قرنها، رابطه میان اسلام و غرب همزیستی و همکاری و همچنین درگیری و جنگ مذهبی را در بر داشته است. در دورانی اخیر، استعمار که حقوق و فرصتها را از بسیاری مسلمانان سلب کرد، و جنگ سرد که بسیاری اوقات بدون اعتنا به آرمانهای کشورها آنان را آلت دست خود قرار داد، به تنش افزودند.

ادامه مطلب ...

احتمال این‌که تکلیف انتخابات در مرحله اول روشن شود وجود دارد

آفتاب: نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس پیش از ظهر جمعه در یک نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های خارجی، در پاسخ به سوال خبرنگار العربیه درباره رقیب اصلی خود گفت: «نظرسنجی‌ها شیب‌ تندی به سمت بالا دارد و به نظر می‌آید اگر این شیب حفظ شود، احتمال این‌که تکلیف انتخابات در مرحله اول روشن شود وجود دارد. رقیب اصلی من روشن است و طبیعتا نفر بعدی در نظرسنجی‌ها رقیب اصلی من خواهد بود».

در این نشست خبرنگار روزنامه الموندو اسپانیا به برخی اظهارات اخیر رییس‌جمهور و حامیان وی درباره میرحسین موسوی و استفاده از عباراتی نظیر فاسد و دزد اشاره کرد و نظر موسوی را در این رابطه جویا شد که وی پاسخ داد: «ما از اول سعی کردیم فضای انتخاباتی را اخلاقی نگه داریم و احتمال می‌دهیم با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها، بداخلاقی‌هایی از سوی برخی افراد صورت گیرد. از ابتدا به ستادهای خود اعلام کرده‌ایم که در این نوع موارد خونسردی خود را حفظ کنند و تنها به توضیح مواضع و برنامه‌ها بپردازند».

ادامه مطلب ...

گزارش مستدل نوبخت از سقوط آزاد اقتصاد ایران در دولت نهم

آفتاب: تالار حافظ دانشگاه آزاد کرمان روز بی نظیری را پشت سر گذاشت. جایی که دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با استقبال گرم دانشجویان به این دانشگاه آمد و با استدلال اقتصادی قابل توجه خود توانست آمار‌های بی‌پشتوانه حامیان دولت نهم را رسوا کند.

به گزارش خبرنگار آفتاب در کرمان، جمع اندکی از حامیان دولت بارها قصد داشتند تا با سوالات انحرافی خود جلسه را متشنج کنند اما دانشجویان حاضر در محل سخنرانی دکتر محمد باقر نوبخت جو سالن را آرام نگه داشتند تا استدلال دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در مورد روند برنامه‌های اقتصادی دولت میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد به گوش همه برسد.
دبیر کل حزب اعتدال و توسعه، در ابتدای سخنانش گفت: «در قانون اساسی طبق اصل 110 مسئولیت تنظیم، تدوین و ابلاغ سیاست‌های نظام بر عهده مقام معظم رهبری گذاشته شده که در سال 1383 برای یک دوره 20 ساله اهداف بلندی را تحت عنوان سند چشم انداز تعیین فرمودند که بر پایه آن سیاست‌های متناسب با آن اتخاذ شد و چهار برنامه پنج ساله تبیین شد تا کشور به آن اهداف برسد و امروز اگر می‌خواهیم در مورد دولت داوری کنیم باید ببینیم که آیا توانسته است در مسیر توسعه یافتگی و رسیدن به این اهداف موفق شود»؟

ادامه مطلب ...

رژیم 1400کالری ، رژیمی فوق العاده برای افراد دیابتی !

اگر شما مبتلا به دیابت هستید و باید رژیم 1400 کالری داشته باشید می توانید در این مقاله با ما همراه باشید. البته این رژیم ممکن است به دلیل ساختار های متفاوت افراد پاسخ های متفاونی داشته باشد . در بعضی از افرادی که دیابت دارند ممکن است به مراتب بهتر از سایرین پاسخ دهد. اما تعدیل و تنطیم در رژیم تان را نباید فراموش کنید. اما چرا این رژیم مطرح می شود؟


اگر شما فردی هستید که مبتلا به دیابت می باشید و پزشک تان به شما رژیم 1400 کالری را تجویز کرده است اما علت تجویز او را نمی دانید به توضیحات زیر دقت بفرمایید:

ادامه مطلب ...

کم هزینه ترین لذت های دنیا چیست؟

اعصابم خورده، بدهکارم ، گرفتارم و ... 
اگه کمی و فقط کمی بخواهیم از زندگی لذت ببریم و نگاهمان را کمی بهتر کنیم بسیاری از لذت ها نه وقت زیادی می خواهد و نه پول زیادی. پس منتظر تغییرات زیاد در یه روزی که معلوم نیست کی باشد نباشیم...در کوچکترین اتفاقات عظیم ترین تجارب بشر نهفته است . باور کنید ...

 

 1-گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.

 2 -سعی کنیم بیشتر بخندیم.

 3- تلاش کنیم کمتر گله کنیم.

ادامه مطلب ...

مقایسه زهرا رهنورد و میشل اوباما در CNN

آفتاب: شبکه خبری آمریکایی CNN در گزارشی، نقش «زهرا رهنورد»، همسر میر حسین موسوی را با نقش «میشل اوباما»، همسر رییس‌جمهور ایالات متحده مقایسه کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، شبکه CNN، «زهرا رهنورد» را «میشل اوباما»ی ایران توصیف کرده و نوشته است هیچ‌گاه در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران، یک کاندیدا، همسر خود را در راس فعالیت‌های انتخاباتی قرار نداده است.

یکی از طرفداران میر حسین موسوی به CNN گفته است: «این اولین بار پس از انقلاب است که یک زن را پشت رییس‌جمهور می‌بینیم. ما بسیار خوشحالیم، چرا که می‌توانیم یک "بانوی اول" داشته باشیم».

موسوی : من نیز داماد لرستان هستم.

کلمه: دکتر زهرا رهنورد در جمع کثیر دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: چرا دانشجو به دلیل اعلام نظر زندانی می‌شود؟ دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد.

زهرا رهنورد تاکید کرد: ستاره‌ها برای شب‌های زیبای آسمان خوب است نه برای دانشجو. تحریم شده ها، تبعیدی‌ها و محروم‌ها همه باید به دانشگاه برگردند و به تحصیل ادامه دهند و تحقیق و پژوهش در دانشگاه باید بدون سانسور انجام شود و نباید زبان دانشجو و استاد بریده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: آنچه اهداف انقلاب اسلامی برای دانشگاه‌ها بود، استقلال دانشگاه، دانشجو و حفظ شخصیت استاد، دانشجو و کارکنان دانشگاه بود ولی چرا امروز این طور نیست؟ چرا دانشجو به دلیل اعلام نظر زندانی می‌شود؟ دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد.

ادامه مطلب ...

خاتمی: شورای نگهبان نظر صریح رهبری را اجرا نکرد

آفتاب: سید محمد خاتمی گفت: «بنده احساس می‌کردم که همان کفن‌پوشان و همان کسانی که آن مشکلات را ایجاد می‌کنند ممکن است با با یک دست دادن تنها با کلینتون چنان قشقرقی برپا  و مشکلاتی ایجاد کنند که دیگر آن روندی که بنده احساس می‌کردم به نفع و مصحلت کشور هست نتوانم ادامه دهم».

خاتمی که با سایت یاری گفتگو کرده است، علاوه بر بیان مطلب فوق، به شرح برخی ناکامی‌ها و نیز رویدادهای دوره ریاست‌جمهوری خود پرداخته است.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، بخش نخست این گفتگو به شرح زیر است:

آقای خاتمی، یکی از شعارهای شما شفافیت بود و به دنبال تحقق دولت شفاف و پاسخگو بود ید که یکی از جذابیت‌های سخنان شما هم در این رابطه بود، مردم می‌گفتند کسی آمده که می‌گوید باید به ما پاسخ بدهد، این شفافیت با آن محجوبیت و اخلاق‌مداری شما دارید تضاد ندارد؟
اجازه بدهید با توجه به اینکه این مصاحبه در زمانی انجام می‌گیرد که با حادثه رحلت عالم عارف اخلافی، فقیه بزرگوار حضرت آیت‌الله الظعمی بهجت روبه‌رو هستیم به این ضایعه اشاره‌ای بکنم.

ادامه مطلب ...

لطیفه

اولین :  یه اصفهانی یک خوشه انگور را به خانه برد و به زن و فرزندانش هرکدام یک دانه داد. بچه ها گفتند: بابا جان چرا یک دانه؟ مرد جواب داد: عزیزانم ! بقیه اش هم همین مزه را می دهد!!!   

دومین : میگن توی اصفهان همه کاندیداها برای اینکه صرفه جویی کنن پوستر تبلیغاتی چاپ نکرده بودن هر روز از یه درختی آویزون می شدن  .

سومین : چه جوری میشه فهمید که راننده ی ماشینه جلویی خانومه؟؟؟  

1:هروقت پشتش بوق زدی دستشو ببره به روسریش 

 :۲راهنمای چپ رو بزنه بپیچه راست 

3: ماشینش که پنچر شد در کاپوت رو بزنه بالا 

4:با سرعت 140 یه پیچ رو در نهایت خونسردی دور بزنه

ایا خطرات استفاده از کولر خودرو را می دانید؟

لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید.

 پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد ازچند دقیقه می توانید سیستم تهویه مطبوع  خودرو را روشن نمایید.

ایا می دانید دلیل انجام این کار چیست؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلی وسیستم تهویه هوای  خودرو از خود گازبنزن ساطع می کنند که یک گازبسیار سمی و سرطانزاست( حتما" بارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید ،این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است.) علاوه بر سرطانزایی ، گاز بنزن به استخوان ها اسیب رسانده ( مسمومیت استخوان ها) ونیز باعث ابتلا به انومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلوبولهای قرمز خون)  و کاهش سطح گلوبولهای سفید بدن می گردد.همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلوبولهای سفید خون) ودر مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان  باعث سقط جنین در خانمها نیز می گردد.

ادامه مطلب ...

4 مورد در مورد موبایل

مواردی وجود دارد که می توان در مواقع فوری خطرناک انجام داد. موبایل شما می تواند یک نجات

مواردی را که می توانید با موبایل انجام دهید را ببینید.

اول :  وضعیت فوق العاده

شماره تلفن وضعیت فوق العاده در تمام دنیا 112 است. اگر شما در یک مکان خارج از محدوده شبکه موبایل خود قرار داشته باشید، شماره 112 را بگیرید و موبایل در هر شبکه موجود جستجو می کند تا یک تماس وضعیت فوق العاده برای شما برقرار کند. و جالب اینکه این شماره حتی زمانیکه صفحه کلید قفل است نیز کار می کند. امتحان کنید.

دوم: آیا تا بحال کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته اید؟

ادامه مطلب ...

گزارش اختصاصی «موج سوم» از همایش بزرگ دوم خرداد

فاطمه شمس: در دوازدهمین سالگرد پیروزی اصلاح‌طلبان در دوم خرداد 1376، ایرانیان ایران‌دوست با همان شور و شکوه و اشتیاق گرد هم آمدند تا نوید بیست دوم خردادی از جنس دوم خرداد را به هم و دیگران بدهند. بیش از بیست‌هزار ایرانی، از پیر و جوان، مرد و زن،‌ دانش‌آموز و دانشجو، معلم و استاد و روشنفکر، هنرمند و کارمند و کارگر و کارآفرین، از کرد و ترک و لر و بلوچ و عرب و فارس با دین و آیین و گویش و لهجه‌های مختلف و با حضوری کم‌نظیر از همان دست که دوازده سال قبل در ورزشگاه شیرودی تهران اتفاق افتاد، دوم خرداد هشتاد و هشت را بار دیگر با نام خاتمی و موسوی و به دعوت «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» (موج سوم)، «ستاد 88»، «یاری»، «دختران فیروزه‌ای» و «دانشجویان حامی موسوی» به روزی خاطره‌انگیز بدل ساختند؛ روزی که طعم پیروزی و امید می‌داد. پس از چهار بهار نه‌چندان سبز، دوم خرداد هشتاد و هشت، ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی در حمایت از خاتمی و موسوی یکپارچه سبزپوش بود. رنگی که نشان از رویش دوباره امید در دل‌ها داشت و خبر از رستاخیزی دیگر از پس زمستانی طولانی می‌داد.

ادامه مطلب ...

حاشیه های مراسم سالگرد دوم خرداد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، همایش سالگرد دوم خرداد، شب گذشته با حضور سید محمد خاتمی رییس بنیاد باران و حامیان میرحسین موسوی در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد که حاشیه‌های این مراسم به شرح زیر است:
* مراسم با دقایقی تاخیر در ساعت 16 و بیست دقیقه با سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن کریم آغاز شد در حالی که حاضران از ساعت‌ها قبل در ورزشگاه آزادی جمع شده و سرودهای مختلف از جمله «یار دبستانی» و «ای ایران» می‌خواندند.
* این مراسم، علی‌رغم آنکه یکی از بزرگترین همایش‌های جبهه دوم خرداد به حساب می‌آمد، تقریبا از حضور شخصیت‌های اصلاح‌طلب خالی بود و از هنرمندان نیز افرادی از جمله سهیل محمودی، کیومرث پوراحمد، لیلی رشیدی، پگاه آهنگرانی، بهاره رهنما، حمید فرخ نژاد، کامبوزیا پرتوی، ساعد باقری و چند نفر از کمدین‌های تلویزیون حضور داشتند.

ادامه مطلب ...