و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

حکایت روز ( شنبه )

روزی مرد کوری روی پله‌های ساختمانی نشسته و کلاه و تابلویی را در کنار پایش قرار داده بود روی تابلو خوانده میشد: من کور هستم لطفا کمک کنید . روزنامه نگارخلاقی از کنار او میگذشت نگاهی به او انداخت فقط چند سکه در داخل کلاه بود. او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه از مرد کور اجازه بگیرد تابلوی او را برداشت و آن را برگرداند و اعلان دیگری روی آن نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و انجا را ترک کرد.

ادامه مطلب ...

۵ جمله خوب و 7 جمله بد برای کودکان

اگر کودک کاری را انجام می دهد که باعث رنجش شماست، به او بگویید که دچار مشکل شده اید. مثلا ً به او بگویید: “صدای بلند تلویزیون باعث می شود دچار سردرد شوم” و ازاو بخواهید در حل مشکل به شما کمک کند. در این صورت او که خود را دشمن شما نمی بیند خود را موظف می داند کاری انجام ندهد که برای شما مشکل آفرین باشد. اگر به رضایت خاطر شما اهمیت دهد، رفتار بد را خاتمه خواهد داد.
ادامه مطلب ...

"روز سیاه" تهران ؛ چه مردمانی شده ایم ما؟!

عصرایران - پنجشنبه گذشته ، برای تهران یک روز سیاه بود و  میدان کاج سعادت آباد هم مرکز این سیاهی؛ جایی که یک جوان چاقو خورده ، 45 دقیقه نقش بر زمین بود و از مردمی که اطرافش جمع شده بودند ، التماس می کرد که به دادش برسند اما "مردم فهیم و با فرهنگ" ما ، تنها تماشاچی مرگ یک همنوع خود بودند تا شعر "بنی آدم اعضای یکدیگرند" در میان وارثان سعدی ، عینیت یابد!
ماجرا از این قرار بوده که دو نفر در این میدان درگیر می شوند و یکی به ضرب چاقو ، دیگری را نقش بر زمین می کند و مانع آن می شود که دیگران به داد قربانی برسند.
فیلمی که از این حادثه خونبار در اینترنت منتشر شده ، نشان می دهد که افراد پرشماری پیرامون قاتل و مقتول گرد آمده و با خونسردی مشغول تماشای ماجرا و گوش دادن به سخنان قاتل بودند که در مذمت قربانی سخن می گفت و هر از گاهی نیز لگدی بر پیکر خونین و نیمه جان او می زد!

ادامه مطلب ...

سخن روز ( پنجشنبه )

 

 

 

            خداوندا من با تمام کوچکیم یک چیز از تو بیشتر دارم و آن هم خدای است 

که من دارم و تو نداری.  ( دکتر شریعتی )

سخن روز ( پنجشنبه )

 

 

خداوند رحمت کند گذشتگان همه را. یادش بخیر مادر بزرگی داشتیم که همیشه دورش جمع میشدیم و مجلس نگه دار همه ما بود. یادمه علی برادرم رو خیلی دوست داشت. چون اون همیشه خودشو واسه اون لوس میکرد و هرچی می گفت گوش میداد. بگذریم این مادر بزرگ دوست داشتنی ما که خداوند انشاء ا... روحش رو شاد کنه همیشه می گفت مادرم دین خدا ممکنه به نازکی نخ بشه اما پاره نمیشه! البته نمی دونم هنوز هم در آن دنیا نظرش همینه یا اینکه با توجه به خیلی چیزها نظرش عوض شده است!؟ بهرحال امروز یادش افتادم و طلب مغفرت و علو درجات براش از خدا کردم. زن بی غل و غشی بود و فکر میکنم خداوند مثل ماها به ادعا و قیافه و حرف نگاه نکنه. پس اون رستگاره انشاء ا...

متحیرم چرا با این پشتوانه میدان در اختیار متملقان است.

دکتر عماد افروغ با حضور در دفتر سایت آینده و بازدید از این سایت با پرسشهای گوناگون تحریریه سایت درباره جامعه شناسی معترضان 88, مفهوم ولایت فقیه، نحوه مدیریت بحران 88, تقدم ملاکها و ارزشها و.... پاسخ گفت.

وی با بیان این که " امام را کسی می دانم که می کوشید جناحی حذف نشود، " اظهار داشت:

ما بهترین فرصت را داریم. هم برای طیف راست ما و هم برای طیف چپ ما ، که از گذشته خود عبرت بگیرند، در گذشته خطا کردند، هر دو مدیریت حذفی و واگنی داشتند، هردو ازبالا تا پایین را سعی کردند حذف کنند، نمی دانستند که لازمه اداره صحیح جامعه وحدت در عین کثرت است، هردو از خط امام فاصله گرفتند، من امام را کسی می دانم که می کوشید جناحی حذف نشود، امام می گفتند حدود آزادی ، عدم حذف دیگری است، می گفتند آزادی است به شرطی که باعث تخریب گروه دیگر نشود.امام خیلی مراقبت می کردند که گروهی حذف نشود به نظر من یک فرصت است که اینها بازنگری کنند.

ادامه مطلب ...

هدف ایران است

فرارو- یک تحلیل‌گر مسایل بین الملل می‌گوید هدف اصلی استقرار سپر دفاعی موشکی در ترکیه ایران است. به عقیده وی ترکیه نیز پس اخذ امتیازاتی از غرب خواهد پذیرفت که این سامانه در خاک آن کشور مستقر شود.
در پی پیشنهاد ایالات متحده در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در بروکسل مبنی بر استقرار سپر دفاعی موشکی در خاک ترکیه، این کشور شروطی را برای استقرار این سامانه دفاعی ر خاک این کشور تعیین کرده است.

ادامه مطلب ...

آیا رژیم غذایی شما سالم است؟

آیا تا به حال به این نکته اندیشیده اید که عادات غذایی و نگرش های شما در مورد غذا  صحیح هستند و یا خیر . و آیا تا به حال به این اندیشیده اید که رفتارهای غذایی تان مورد تایید متخصصین می باشد و یا خیر؟
بهتر است که خصوصیات یک رژیم غذایی طبیعی را مرور کنید به ویژه اگر قصد کاهش وزن نیز دارید. ما در این مقاله به بحث و گفتگو در مورد  پاره ای  از عادات غذایی طبیعی و غیر طبیعی می پردازیم . بدین منظور نوعی پرسشنامه را تدارک دیده ایم که به شما در جهت شناخت بهتر عادات غذایی و نگرش ها و تصوراتتان در مورد غذا خوردن کمک می نماید. به موازات اینکه به پرسشنامه خود امتیاز می دهید متوجه خواهید شد که تا چه حد رفتارهای غذایی شما با توصیه متخصصین در مورد تغذیه سالم و کاهش وزن و حفظ وزن سالم مغایرت دارند.

ادامه مطلب ...

جامعه شناسی معترضان سال88

افروغ: برای اینکه یک برداشت اجمالی از اوضاع و احوال بعد از انتخابات به دست دهیم، باید اتفاقاتی که از بدو انتخابات با آن روبرو بودیم را بررسی کنیم .من با شما موافقم که اتفاقاتی که رخ داد و شیوه برخوردها علاوه بر تاثیرگذاری روی ابعاد ایدئولوژیک و تحت الشعاع قرار دادن رفتارهای سیاسی، به باورهای دینی مردم هم تسری پیدا کرد. ما نباید خود را به غفلت بزنیم و یا اسیر نوعی خودفریفتگی بشویم، چون این غفلت یا از سر توهم است یا از سر رندی. 

ادامه مطلب ...