و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

هدف ایران است

فرارو- یک تحلیل‌گر مسایل بین الملل می‌گوید هدف اصلی استقرار سپر دفاعی موشکی در ترکیه ایران است. به عقیده وی ترکیه نیز پس اخذ امتیازاتی از غرب خواهد پذیرفت که این سامانه در خاک آن کشور مستقر شود.
در پی پیشنهاد ایالات متحده در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در بروکسل مبنی بر استقرار سپر دفاعی موشکی در خاک ترکیه، این کشور شروطی را برای استقرار این سامانه دفاعی ر خاک این کشور تعیین کرده است.

1-تهدید آمیز نبودن این طرح علیه هیچ یک از همسایگان ترکیه
2-پوشش دادن همه خاک ترکیه از سوی این طرح 
3-شریک کردن آنکارا در سیستم فرماندهی 
4-کنترل این طرح و عدم درز اطلاعات این سیستم به کشورهای غیر عضو ناتو به ویژه اسراییل 
از جمله شروطی است که گفته می‌شود جزء عمده شرط هایی است که هم اکنون در مذاکره بین مقامات ترکیه و ناتو مورد بحث و بررسی است.
صادق زیباکلام گفت: «درست است که روسیه همچنان برای ناتو مشکلاتی را ایجاد می‌کند ولی من معتقدم که ایران هدف مقدم تری برای ناتو است.»
وی افزود: «ایران کشوری است که توان موشکی خوبی دارد و می‌تواند در آینده موشک‌های دور برد تولید کرده یا خریدداری کند. بنابراین از نظر ناتو ایران می‌تواند اروپا را هدف بگیرد. پس هدف اصلی استقرار سپر دفاعی موشکی در ترکیه، ایران است.»
این کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به دلایل تاسیس ناتو اظهار کرد: «کار ویژه ناتو صرفا رویارویی با بلوک شرق و پیمان ورشو بود اما پس از فروپاشی شوروی و بعد از آنکه بسیاری از کشورهای اروپای شرقی به کشورهای آزاد تبدیل شدند و بعضا روابط دوستانه‌ای با غرب برقرار کردند، کار ویژه ناتو هم تغییر کرد.»
وی اضافه کرد: «با وقوع 11 سپتامبر، پیش آمدن بحث بنیاد گرایی و نقش القاعده این تغییر کار ویژه حتی بیشتر هم شد. بطوریکه الان در افغانستان ناتو جلودار رویارویی با القاعده است. بنابراین اگر روزی روزگاری مقابله با تهدیدات کمونیسم و بلوک شرق مطرح بود الان سایر تهدیدات از جمله القاعده و بنیاد گرایی برای ناتو مطرح شده است.»
زیباکلام با بیان اینکه از نظر غربی‌ها ایران نیز یک تهدید بالقوه به شمار می‌آید، گفت: «ایران در ساخت و در اختیار گرفتن سلاح‌های تهاجمی از جمله موشک‌های زمین به زمین موفقیتی‌هایی داشته است و به تلاش‌‌های خودش برای دستیابی به موشک‌های زمین به زمین ادامه می‌دهد.»
وی ادامه داد: «با توجه به حالت خصمانه‌ای که میان ایران و جهان غرب وجود دارد، کشورهای غربی این توان موشکی ایران را یک نگرانی تلقی می‌کنند و این سوال در ذهن آنها هست که آیا ممکن است در آینده ایران خطر موشکی بالقوه‌ای را برای کشورهای غربی ایجاد کند یا نه.»
این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ترکیه استقرار این سامانه دفاعی را مشروط به آن کرده است که این سامانه تهدیدی علیه ایران و سوریه نباشد آیا مقامات این کشور بدون تحقق این شروط حاضر به استقرار سپر دفاعی در خاک خود خواهند شد، گفت: «ترک ها مقداری مقاومت کرده و چانه زنی خواهند کرد با این عنوان که ایران آن تهدیدی نیست که شما فکر می‌کنید و استقرار این سپر دفاعی نیز عملا برای سویه بی معنا است، برای اینکه سوریه مشرف به دریای مدیترانه است و اروپا را مستقیم تحت نظر دارد.»
وی ادامه داد: «ولی این کشور پس از گرفتن امتیازات لازم از غرب تن خواهد داد که این سامانه در کشور آنها مستقر شود، در واقع آن داستان تراژیک و تاسف آوری که در رابطه با روسیه داشتیم متاسفانه در رابطه با ترکیه هم تکرار می‌شود، یعنی کشوری امتیازاتی از غرب می‌گیرد و حاضر می‌شود علیه ایران تصمیم گیری می‌کند.»
زیباکلام در توضیح دلایل اینکه چرا کشورها غرب را در جبهه‌ای که علیه ایران تشکیل شده همراهی می‌کنند، گفت: «چون آنچه غرب به ترکیه و یا هر کشور دیگری می‌تواند بدهد بیش از آن چیزی است که ایران به آنها می‌دهد.»
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا استقرار احتمالی این موشک‌ها باعث تیره شدن روابط ایران و ترکیه خواهد شد، بیان کرد: «ترک‌ها این انتظار را از ایران دارد که ایران آنها را درک کند به این معنی که ما نباید از آنها بخواهیم که مسایل کلان ملی‌شان را به خاطر ایران فدا کنند.»

نظرات 4 + ارسال نظر
مورچه یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 14:08 http://gistela.blogspot.com

من مشکلی دارم به نام چهره ...من یک احساس نازیبایی دارم که همیشه با من است . حتی زمانی که در بهتریم حالت خودم بوده ام. من تیپ سبزه هستم...از شیرازی چه انتظاری می رود؟! اما دقیقا چهره ای که می پسندم متضاد خودم است. می دانم شاید مبتذل به نظر برسد اما من حقیقتا از این بابت ناراحتم ..اسمش هرچه هست عدم اعتماد به نفس و ..این آرزو که ای کاش زیبا بودم ...همیشه با من است.می دانم که چهره ای نه زیبا اما دلپسندی دارم می دانم که امواجم مثبت است می دانم که اکثرکسانی که اولین بار مرا می بینند تمایل به دیدار مجدد من دارند ...اما اینها هیچکدام ان ارزوی کودکانه را خاموش نمی کنند که اخ اگه می شد....
.......
من هم همینطور

مورچه شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:13

روز ، ایستگاه اتوبوس :
دخترحدود 16 - 17 ساله این پا و این پا می کند از پسر می پرسه این اتوبوس کی می آید؟
پسر (16-17 سال)می گه آنموقع که شرکت واحد کار می کردم هر نیم ساعت یکبار می آمد ولی حالا نمی دونم.
دختر در ایستگاه منتظر می ماند نیم ساعت می گذرد ، یک ساعت اتوبوس نمی آید . کلاس بعدی دوستان پسر تمام شده است و آنها به ایستگاه رسیده اند و با تعجب از پسر جوان می پرسند هنوز نرفته ای.
دختر صبرش دیگر تمام شده است و بلند می گوید یک روز خواستم اتو نزنم مگر می گذارند ، سوار اولین ماشینی که اینباره بوق زد می شود. ماشین 100 قدم رفت و ایستاد دختر از پنجره به پسر اشاره می کند و می گوید سوار شو .
پسر با تعجب سوار می شه تو دل می گه تا حالا دیده بودم دختر سوار کنند پسر نه ، تو ماشین کلی می خندند ،
راننده که پسر سوسولی به نظر می رسد از پسر می پرسد کجا پیاده می شی ؟ پسر می گه مسیرم با دختر یکیه .
دختر پیاده می شه پسر هم پیاده می شه پسر تشکر می کنه دختر می گه ایندفعه واسه تو اتو زدم ؟!؟!

مورچه شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 14:50

ملک سلیمان
بلیط رایگان آموزش و پرورش بود به اتفاق خانواده رفتیم سینما دهکده .
داستان فیلم در زمان سلیمان نبی می گذرد :شیاطین و اجنه به زمین حمله می کنند و پیامبر ماموریت می یابد با آنها مبارزه کند.
شاکله فیلم : ترکیبی از فیلمهای شجاع دل ، سریال لاست ، جن گیر ، فیلمهای ترسناک و التماس دعاهای ارشاد است .
نقاط قوت فیلم : جلوه های ویژه هزینه و زحمت زیادی برده است
نقاط ضعف فیلم: هنرپیشه اصلی فیلم(امین زندگانی) که به هیچ عنوان صلابت یک جنگجو و پیامبر را ندارد . خط داستانی فیلم که کشش لازم را ندارد . جنبه کلامی فیلم که بر جنبه بصری فیلم گاهی اوقات پیشی گرفته ، حالت شعاری فیلم
امتیاز از 20 کاربر: 8
کلام نهایی : شهرک ما دچار مشکلات جدی در زمینه آسفالت و ایزولاسیون پشت بام هاست کاشکی بودجه سنگین این فیلم را به شهرک ما اختصاص می دادند، خیرش هم بیشتر بود.

مورچه سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:43

آخرین کلمات
آخرین کلمات یک الکتریسین : خوب حالا روشنش کن...
آخرین کلمات یک انسان عصر حجر : فکر میکنی توی این غار چیه؟
آخرین کلمات یک بندباز : نمیدونم چرا چشمام سیاهی میره...
آخرین کلمات یک بیمار : مطمئنید که این آمپول بی خطره؟

آخرین کلمات یک پزشک : راستش تشخیص اولیه ام صحیح نبود. بیماریتون لاعلاجه...

آخرین کلمات یک پلیس : شیش بار شلیک کرده، دیگه گلوله نداره...

آخرین کلمات یک جلاد : ای بابا، باز تیغهء گیوتین گیر کرد...

آخرین کلمات یک جهانگرد در آمازون : این نوع مار رو میشناسم، سمی نیست...

آخرین کلمات یک چترباز : پس چترم کو؟

آخرین کلمات یک خبرنگار : بله، سیل داره به طرفمون میاد...

آخرین کلمات یک خلبان : ببینم چرخها باز شدند یا نه؟

آخرین کلمات یک خونآشام : نه بابا خورشید یه ساعت دیگه طلوع میکنه!

آخرین کلمات یک داور فوتبال : نخیر آفساید نبود!

آخرین کلمات یک دربان : مگه از روی نعش من رد بشی...

آخرین کلمات یک دوچرخه سوار : نخیر تقدم با منه!

آخرین کلمات یک دیوانه : من یه پرنده ام!

آخرین کلمات یک شکارچی : مامانت کجاست کوچولو؟...

آخرین کلمات یک غواص : نه این طرفها کوسه وجود نداره...

آخرین کلمات یک فضانورد : برای یک ربع دیگه هوا دارم...

آخرین کلمات یک قصاب : اون چاقو بزرگه رو بنداز ببینم...

آخرین کلمات یک قهرمان : کمک نمیخوام، همه اش سه نفرند...

آخرین کلمات یک کارآگاه خصوصی : قضیه روشنه، قاتل شما هستید!

آخرین کلمات یک کامپیوتری : هارددیسک پاک شده است...

آخرین کلمات یک گروگان : من که میدونم تو عرضه ی شلیک کردن نداری...

آخرین کلمات یک متخصص آزمایشگاه : این آزمایش کاملاً بی خطره...

آخرین کلمات یک متخصص خنثی کردن بمب: این سیم آخری رو که قطع کنم تمومه...

آخرین کلمات یک معلم رانندگی : نگه دار! چراغ قرمزه!

آخرین کلمات یک ملوان: من چه می‌دونستم که باید شنا بلد باشم؟

آخرین کلمات یک ملوان زیردریایی: من عادت ندارم با پنجره بسته بخوابم...

آخرین کلمات یک سرباز تحت آموزش هنگام پرتاب نارنجک: گفتی تا چند بشمرم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد