و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

بشار اسد اشتباه ناپلئون را تکرار نکند

اصلاحات نوش داروی بشار اسد برای کشوری بود که این روزها به سختی رنگ آرامش را هر چند برای چند ساعت به خود می‌بیند. جمعه خشم این بار در سوریه خودی نشان داد تا خاندان اسد با خود این پرسش را تکرار کنند: زمان برای ما هم به سر رسید؟ اکنون بشار جوان باید راه دیگری بیندیشد. آیا وی می‌تواند به نسخه ای عمل کند که برای حسنی مبارک مصری تجویز شد و یا پا جا پای معمر قذافی می‌گذارد و می‌ایستد.
مهدی مطهرنیا، کارشناس مسایل سوریه، درباره آینده مسایل این کشور برای دیپلماسی ایرانی توضیح می‌دهد.
با توجه به پیشنهاد اصلاحات و گفتگوی بشار اسد، چرا جمعه شاهد بزرگترین تظاهرات در کشور سوریه بودیم؟

ادامه مطلب ...

خوبی آدم ها

 

 همیشه از خوبی‌های آدم‌ها برای خودت دیوار بساز.

پس هر وقت در حق تو بدی کردند، فقط یک آجر از دیوار بردار

بی‌انصافیست اگر دیوار را خراب کنی

گفتند: تو که بیایى خون به پا مى کنى، راستش را به ما نگفتند

سید مهدی شجاعی در یادداشتی در خبرآنلاین نوشت:

راستش را به ما نگفتند یا لااقل همه راست را به ما نگفتند.

گفتند: تو که بیایى خون به پا می کنى، جوى خون به راه مى اندازى و از کشته پشته مى سازى و ما را از ظهور تو ترساندند.
درست مثل اینکه حادثه اى به شیرینى تولد را کتمان کنند و تنها از درد زادن بگویند. ما از همان کودکى، تو را دوست داشتیم. با همه فطرتمان به تو عشق مى ورزیدیم و با همه وجودمان بى تاب آمدنت بودیم. عشق تو با سرشت ما عجین شده بود و آمدنت، طبیعى ترین و شیرین ترین نیازمان بود.

اما ... اما کسى به ما نگفت که چه گلستانى مى شود جهان، وقتى که تو بیایى. همه، پیش ازآنکه نگاه مهرگستر و دستهاى عاطفه تو را توصیف کنند، شمشیر تو را نشانمان دادند

ادامه مطلب ...

گیلاس کوچک، درمانی بزرگ برای چاقی

خبرگزاری آریا- خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر می کند و جلوی اشتهای او را می گیرد و در عین حال او را چاق نمی کند.به گزارش آریا،نام علمی گیلاس (Prunus avium) و از خانواده ی (Rosaceae) می باشد، در طبیعت سه نوع گیلاس به رنگ‏ های قرمز، سیاه  و زرد یافت می ‏شود.
بر طبق آخرین و بهترین اخبار به دست آمده مشخص گردیده که گیلاس‏ ها منبع غنی آنتی ‏اکسیدان‏ ها هستند. گیلاس ‏ها غذای متداولی در عصر حجر بوده‏ اند و باستان‏ شناسان بقایای هسته‏ های گیلاس را در بسیاری از غارها و صخره‏ های مسکونی ما قبل تاریخ یافته ‏‏اند.

ادامه مطلب ...

10 فایده شگفت انگیز سیب

 سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود. در زیر لیستی از فواید این میوه خوش طعم آورده شده است:

پایین آوردن کلسترول
سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید. مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب‌ در هر روز تقریبا به میزان 16 درصد سطح کلسترول را پایین می‌آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب‌ مفید نیست.

ادامه مطلب ...

آریوبرزن

بدسلیقگی های اخیر درخصوص برداشتن مجسمه یکی از سرداران ایران زمین، حداقل این فایده را داشت که بعضی با خود اندیشیدند که صاحب این جنجال اخیر کیست؟ من هم علی رغم ادعای نداشتن وقت کافی حتی برای خانواده، چند روزی بود که می خواستم بدانم این سردار پارسی که بوده و چه کرده که اینچنین در قرن بیست و یکم دوستان و دشمنانی اینچنین پیدا کرده است. بالاخره این مجال بدست آمد و دیشب که در اعماق یافته های گوگل بررسی می کردم به دانسته هایی رسیدم که خلاصه آن را اینجا میگذارم. بنظر می رسد، این بنده خدا، حداقل با دشمنان فعلی اش سر ناسازگاری ندارد و آزاری هم به آنان نرسانده و نمی رساند. البته کسانی هستند که دنبال آزار رسانان نمی گردند و هرکس و چیزی که اصطلاحاً با آن حال نکنند را نمی پذیرند و با سر انگشت تدبیر، به خدمتشان میرسند. بگذریم، برویم سراغ خلاصه ای از این سردار ایرانی. 

ادامه مطلب ...

به کیفیت زندگی بها دهید

 

شما به کیفیت زندگی فکر کنید. کمیت و اندازه اش را به گمانم خدا تعیین میکند.

" بی شعوری "

چند هفته قبل کتابی تحت عنوان " بی شعوری " اثر دکتر خاویر کرمنت ترجمه محمود فرجامی، را در ایمیلی دریافت کردم. این کتاب ظاهرا موفق به اخذ مجوز از ارشاد نشده است. بهرحال، کتاب خوبی است و یکبار مطالعه این کتاب با روش تندخوانی توصیه می شود. کتاب ته مایه طنز دارد. با مطالعه این کتاب با اوصاف و رذائل انسان های "بی شعور" آشنا می شویم. بخش کوچکی از کتاب را در ادامه می آورم تا با فضای کتاب بیشتر آشنا شوید. چون خود کتاب را نمی توانم ضمیمه کنم (بلد نیستم)، برای مطالعه، به این وبلاگ بروید: 

"  فرد از آن نوع بی شعورهایی بود که تقریباً غیر قابل درمان اند؛ انسانی با ضمیر غیر قابل نفوذ. اولین بار که به او گفتم بی شعور است، کم نیاورد و پاسخ داد: بی شعور پدرته! جواب دادم: راست میگی. ولی نمی دونستم تو هم پدرم رو می شناسی. دوستش بودی؟
گفت: منظورم این بود که فحشت داده باشم.
پرسیدم: چرا؟
گفت: بخاطر اینکه اگه من بی شعورم تو هم بی شعوری!
گفتم: خب به همین خاطره که می تونم بهت کمک کنم. " 
 

  http://assholism.blogfa.com/post-1.aspx 

لبخند

 

 

مفیدترین حاضرجوابی، حاضرجوابی در لبخند است.  

 

فوراً لبخند را با لبخند پاسخ دهید.