و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

چای سبز، فقط دو فنجان

چای به‌عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌های گرم از دیرباز مورد توجه افراد جوامع مختلف قرار داشته و طرفداران بی‌شماری را به خود اختصاص داده است. قدمت مصرف چای به بیش از پنج هزار سال می‌رسد و در این میان، چینی‌ها و ژاپنی‌ها درخصوص خواص این گیاه تحقیقات زیادی انجام داده و مطابق با آمار احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها به علت نوشیدن چای سبز در آنها کمتر است.

ادامه مطلب ...

چرا ورزش به همراه رژیم غذایی؟

عصرایران- در هنگام شروع یک رژیم کاهش وزن، متخصصین تغذیه به شما توصیه اکید به داشتن فعالیت بدنی به همراه رژیم غذایی می نمایند. اما خیلی از افرادی که از چاقی رنج می برند حاضرند رژیم غذایی سختی را حداقل برای یک مدت زمانی تجربه نمایند ولی ادعا می کنند که وقتی برای ورزش و فعالیت بدنی ندارند.، یا آن که بهانه می آورند که بدلیل مشکلات اسکلتی نمی توانند پیاده روی را داشته باشند. خیلی از افراد وقتی صحبت از فعالیت بدنی و ورزش به میان می آید تصور می کنند که باید حتما به ورزشگاه بروند و یا وسایل ورزشی گران قیمت خریداری نمایند. لازم است بدانید شما می تواند ورزش را از منزل با امکانات کم نیز آغاز نمایید. امکاناتی که برای ورزش کردن به آنها نیاز دارید بسیار ساده اند؛ شما باید فقط شروع کنید .

ادامه مطلب ...

گیاهان دارویی(زنحبیل)

زنجبیل از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است.  

خواص داروئی:  این گیاه همراه با گیاهان دیگر بعنوان تقویت کننده معده و بادشکن و ضد نفخ بکار می رود. همچنین پزشکان چینی جدیدا کشف کرده اند که شربت زنجبیل بهترین دارو برای معالجه زخم معده می باشد. زنجبیل تازه و شربت زنجبیل با چای زنجبیل در بدن گرما تولید کرده و بدین وسیله مواد سمی و زادئ بدن را بصورت عرق از بدن خار می سازد. این گیاه برای خانم هائیکه عادت ماهیانه آنها عقب می افتند تجویز شده است. زنجبیل بهترین داروی سرمخوردگی و گلو درد میباشد.

ادامه مطلب ...

فردوسی بزرگ کهِ درود و داد و دَهِش یزدان بر او باد

در این خاک زرخیز ایران زمین

نبودند جز مردمی پاک دین

همه دینشان مردی و داد بود

وز آن کشور آزاد و آباد بود

چو مهر و وفا بود خود کیششان

گنه بود آزار کس پیششان

همه بنده ناب یزدان پاک

همه دل پر از مهر این آب و خاک

پدر در پدر آریایی نژاد

ز پشت فریدون نیکو نهاد

بزرگی به مردی و فرهنگ بود

گدایی در این بوم و بر ننگ بود

کجارفت آن دانش و هوش ما

که شد مهر میهن فراموش ما

که انداخت آتش در این بوستان

کز آن سوخت جان و دل دوستان

چه کردیم کین گونه گشتیم جوار؟

خرد را فکندیم این سان زکار

نبود این چنین کشور و دین ما

کجا رفت آیین دیرین ما؟

به یزدان که این کشور آباد بود

همه جای مردان آزاد بود

در این کشور آزادگی ارز داشت

کشاورز خود خانه و مرز داشت

گرانمایه بود آنکه بودی دبیر

گرامی بد آنکس که بودی دلیر

نه دشمن در این بوم و بر لانه داش

نه بیگانه جایی در این خانه داش

از آنروز دشمن بما چیره گشت

که ما را روان و خرد تیره گشت

از آنروز این خانه ویرانه شد

که نان آورش مرد بیگانه شد

چو ناکس به ده کدخدایی کند

کشاورز باید گدایی کند

به یزدان که گر ما خرد داشتیم

کجا این سر انجام بد داشتیم

بسوزد در آتش گرت جان و تن

به از زندگی کردن و زیستن

اگر مایه زندگی بندگی است

دو صد بار مردن به از زندگی است

بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم

برون سر از این بار ننگ آوریم

لذت زندگی

یک تاجر آمریکایى نزدیک یک روستاى مکزیکى ایستاده بود که یک قایق کوچک ماهیگیرى از بغلش رد شد که توش چند تا ماهى بود!
از مکزیکى پرسید: چقدر طول کشید که این چند تارو بگیرى؟
مکزیکى: مدت خیلى کمى !
آمریکایى: پس چرا بیشتر صبر نکردى تا بیشتر ماهى گیرت بیاد؟
مکزیکى: چون همین تعداد هم براى سیر کردن خانواده‌ام کافیه !
آمریکایى: اما بقیه وقتت رو چیکار میکنى؟
مکزیکى: تا دیروقت میخوابم! یک کم ماهیگیرى میکنم!با بچه‌هام بازى میکنم! با زنم خوش میگذرونم! بعد میرم تو دهکده میچرخم! با دوستام شروع میکنیم به گیتار زدن و خوشگذرونى! خلاصه مشغولم با این نوع زندگى !

ادامه مطلب ...

گیاهان دارویی ( زیره )

زیره گیاهی است یکساله کوچک و علفی که ارتفاع آن 60 سانتیمتر است ریشه آن دراز و باریک برنگ سفید، ساقه آن راست و برگهایش به شکل نوار باریک و نخی شکل و برنگ سبز می باشد. گلهای زیره سفید یا صورتی بصورت چتری در انتهای ساقه  ظاهر می شود. این گیاه بطور وحشی در مناطق مدیترانه می روید. زیره برنگهای زرد تیره، سبز و خاکستری وجود دارد. در گویش محلی طبس به آن کرابیه می گویند. ترکیبات شیمیایی شامل زیره دارای تانن، روغن زرین و اسانس است.

ادامه مطلب ...

گیاهان دارووی ( قهوه )

قهوه درختی است که ارتفاع آن تا هشت متر میرسد دارای ساقه ای استوانه ای شکل و برگهای نوک تیز، متقابل، بیضوی و همیشه سبز می باشد. گلهای قهوه برنگ سفید و بطور رگوهی در کنار برگها ظاهر می شود. میوه آن که به نام قهوه معروف است بشکل تخم مرغی و برنگ سبز بوده که تدریجا زرد و سپس قرمز می شود. بهترین نوع قهوه، قهوه عربی است که بحالت خودرو در حبشه،‌سودان و مناطق استوائی آفریقا وجود دارد ولی اکنون کشت آن در برزیل، ونزوئلا، جزائر آنتیل و دیگر مناطق آمریکای جنوبی مرسوم است.

ادامه مطلب ...

روانشناسی حسادت

 گفتگو با دکتر افتخار حمیدی روانشناس

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید، وقتی از جایزه «برترین بازیکن جهان سال 2009 میلادی» محروم ماند و مقابل چشمانش جایزه را به لیونل مسی، بازیکن آرژانتینی تیم بارسلونا دادند، به خبرنگاران گفت: «راستش، خیلی دلم می‌خواست جایزه را من می‌بردم ولی دلم می‌خواهد این را همه بدانند که من به «مسی» حسادت نمی‌کنم.» ...

حسادت، آدم مشهور و غیرمشهور نمی‌شناسد و سراغ همه می‌رود. کمتر کسی است که بتواند ادعا کند حسادت در طول زندگی اصلا سراغش نرفته باشد. اما سوال این است که با این حس شایع و ویرانگر باید چه‌کار کرد؟ اگر شما نیز با چنین سوالاتی مواجه هستید، گفتگوی ما را با دکتر افتخار حمیدی، روان‌شناس بخوانید.

ادامه مطلب ...

آنچه از حوله حمام نمی‌دانستید

حوله یکی از لوازم بهداشت فردی است که بعد از استحمام، بدن را با آن خشک میکنند. این کار رطوبت روی پوست را برطرف کرده و به نظافت پوست کمک می‏کند، اما اگر به بهداشت حوله توجه نشود و مثلا به شکلی نامناسب شسته یا خشک یا نگهداری شود، به محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب‏ها تبدیل می‌شود. اما سوال این است که برای پیشگیری از این مشکل چه باید کرد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش، پای صحبت‏های دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشسته‏ایم...

ادامه مطلب ...

خودسانسوری والدین در حضور فرزندان

دکتر اکبر رهنما, روان‌شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد درخصوص خودسانسوری والدین در حضور فرزندان :

بعضی از زوجین به دلیل ترس از بدآموزی برای فرزندانشان، از ارتباط‌های ساده و صمیمانه- حتی ابراز محبت‌های معمولی در حضور بچه‌ها هم پرهیز می‌کنند. به نظر شما آیا این رفتار درستی است؟ شاید شما هم مرتکب چنین اشتباهی می‌شوید...

ادامه مطلب ...

افق امیدوارکننده نیست

فرارو- استاد دانشگاه تهران بر این باور است که افق در پرونده هسته‌ای ایران روشن نیست و احتمال توافق 5+1 و شورای امنیت برای تحریم ایران بسیار جدی است.

صادق زیباکلام در تحلیل آرایش بین‌المللی برای تحریم ایران به خبرنگار «فرارو» گفت: «تغییر محسوسی در وضعیت پدید نیامده است. انگلستان، فرانسه، آلمان و آمریکا، هم‌چنان بر تحریم‌های گسترده تر ایران تاکید دارند. چین هم‌چنان با اکراه حرکت می‌کند و روسیه اگرچه می‌گوید مذاکره باید ادامه پیدا کند، ولی راغب است که تسلیم چهار قدرت دیگر بشود.»

ادامه مطلب ...

روغن کنجد، این معجون ناشناخته

چربی ها و روغن های خوراکی اصولا از منابع طبیعی تهیه می شوند. این منابع خود به دو دسته حیوانی و گیاهی تقسیم می شوند. چربی های به دست آمده از منابع حیوانی را نیز می توان در 3 گروه طبقه بندی کرد: چربی شیر، چربی های ذخیره ای حیوانی و روغن های دریایی.
    فواید اسیدهای چرب
    اسیدهای چرب اشباع نشده باید در جیره غذایی روزانه وجود داشته باشند. زیرا بدن قادر به ساخت برخی از آنها نیست. در این میان اسیدهای چرب غیراشباع چندپیوندی در تغذیه انسان اهمیت ویژه ای دارند که مهمترین آنها اسید لینولنیک است.

ادامه مطلب ...

خطرات روش‌ها کاهش وزن در کوتاه مدت

سلامت نیوز: استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت:«در بیشتر رژیم‌های غیر اصولی که کاهش سریع وزن را به دنبال دارد بدن تنها آب خود را از دست می‌دهد.»

دکتر تیرنگ نیستانی کاهش وزن ایده ال را 3تا 4 کیلو گرم در ماه دانست واظهار داشت:« رژیم غذایی با کاهش وزن تدریجی علاوه بر اینکه قابل تحملتر است، عوارضی نداشته و تقریباً غیر قابل بازگشت می‌باشد.» وی افزود:«کاهش وزن از طریق رژیم غذایی همراه با ورزش بهترین و اصولی‌ترین روش برای کاهش وزن و داشتن وزن ایده‌آل است که متاسفانه بسیاری از افراد بدون رعایت اصول اولیه تنها به دنبال کاهش سریع وزن بدن هستند.»

ادامه مطلب ...

بدترین جاها

انتخاب جایی که مسواک‏تان را قرار می‏دهید، جایی که تلویزیون تماشا می‏کنید و مکانی که مواد غذایی را نگهداری می‏کنید و خیلی انتخاب‌های دیگر می‏تواند تاثیر زیادی بر سلامت شما داشته باشد. باور ندارید؟ ۱۴ نکته زیر را بخوانید تا ببینید بدترین جاهای خانه و هواپیما و کلاس‌های بدنسازی و... کجاست.

ادامه مطلب ...

تحلیل زیبا کلام از بیانیه موسوی و اظهارات اخیر کروبی

اعتماد - صادق زیباکلام : تصور لبخند پیروزی و احساس غرور از شکست و عقب نشینی اصلاح طلبان به دنبال بیانات اخیر آقای کروبی، بر چهره اصولگرایان تندرو خیلی امر بعیدی به نظر نمی رسد. به رسمیت شناختن دولت دهم و پذیرش نتیجه انتخابات 22 خرداد از جانب کروبی به تعبیری حلقه پذیرش و به رسمیت شناختن این دولت و به تبع آن، پذیرش نتیجه انتخابات  22 خرداد را کامل می کند. ابتدا میرحسین موسوی در بیانیه هفدهم اش بعد از حوادث عاشورا از مواضع قبلی اش عقب نشینی کرد و انتخابات دهم را به رسمیت شناخت. کم و بیش همزمان با ایشان آقای خاتمی نیز در مکتوبی خطاب به رهبری، دولت و انتخابات را به رسمیت شناخت و برداشتن این گام از سوی آقای کروبی حلقه را کامل کرد. اصولگرایان، امروز و پس از گذشت هفت ماه پس از 22 خرداد، می توانند به درستی ادعا کنند که حریف بالاخره شکست را پذیرفت.

ادامه مطلب ...