و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

هرگز زود قضاوت نکن !

مرد مسنی به همراه پسر ۳۲ ساله‌اش در قطار نشسته بود. در حالی که مسافران در صندلی‌های خود نشسته بودند، قطار شروع به حرکت کرد. به محض شروع حرکت قطار پسر که کنار پنجره نشسته بود. پر از شور و هیجان شد. دستش را از پنجره بیرون برد و در حالی که هوای در حال حرکت را با لذت لمس می‌کرد فریاد زد: پدر نگاه کن درخت‌ها حرکت می‌کنن.  مرد مسن با لبخندی هیجان پسرش را تحسین کرد. کنار مرد جوان، زوج جوانی نشسته بودند که حرف‌های پدر و پسر را می‌شنیدند و از حرکات پسر جوان که مانند یک کودک ۳ ساله رفتار می‌کرد، متعجب شده بودند. ناگهان جوان دوباره با هیجان فریاد زد:  پدر نگاه کن دریاچه، حیوانات و ابرها با قطار حرکت می‌کنند. زوج جوان پسر را با دلسوزی نگاه می‌کردند. باران شروع شد چند قطره روی دست مرد جوان چکید. او با لذت آن را لمس کرد و چشم‌هایش را بست و دوباره فریاد زد: پدر نگاه کن باران می‌بارد،‌ آب روی دست من چکید. زوج جوان دیگر طاقت نیاورند و از مرد مسن پرسیدند: ‌چرا شما برای مداوای پسرتان به پزشک مراجعه نمی‌کنید؟ مرد مسن گفت: ما همین الان از بیمارستان بر می‌گردیم. امروز پسر من برای اولین بار در

زندگی می‌تواند ببیند.

نکاتی درباره میان وعده غذایی کودکان

زمانی که کودکان از مدرسه می آیند، مستقیما" به آشپزخانه رفته و دنبال چیزی برای خوردن می گردند. این صحنه ای است که هر روز در خانه با آن مواجه هستیم. شما چگونه می توانید مطمئن باشید کودکتان مواد مغذی لازم را دریافت می کند درحالیکه تمایلی به خوردن شام ندارد؟ شما میتوانید با انجام اقداماتی کودک خود را به داشتن میان وعده خوب بعد از مدرسه راهنمایی کنید تا احساس رضایت کنند و به خوردن شام مغذی تمایل داشته باشند.
خود را جای کودکتان قرار دهید و جدولی مربوط به آنچه آنها بطور نرمال در هفته می خورند، رسم نمایید. برخی کودکان کوچکتر ممکن است میان وعده صبح داشته باشند، اما اغلب کودکان سنین مدرسه میان وعده صبح ندارند. بنابر این طبیعی است که آنها در ساعات بعد از مدرسه بسیار گرسنه باشند و تمایل به مصرف  تنقلات ناسالم پیدا کرده و دور از چشمان شما از بیرون از منزل تهیه کنند.

ادامه مطلب ...

راه بهشت

مردی با اسب و سگش در جاده‌ای راه می‌رفتند. هنگام عبور از کنار درخت عظیمی، صاعقه‌ای فرود آمد و آنها را کشت. اما مرد نفهمید که دیگر این دنیا را ترک کرده است و همچنان با دو جانورش پیش رفت. گاهی مدت‌ها طول می‌کشد تا مرده‌ها به شرایط جدید خودشان پی ببرند. پیاده ‌روی درازی بود، تپه بلندی بود، آفتاب تندی بود، عرق می‌ریختند و به شدت تشنه بودند. در یک پیچ جاده دروازه تمام مرمری عظیمی دیدند که به میدانی با سنگفرش طلا باز می‌شد و در وسط آن چشمه‌ای بود که آب زلالی از آن جاری بود. رهگذر رو به مرد دروازه ‌بان کرد و گفت:

ادامه مطلب ...

سخن روز (پنجشنبه)

یک ملا و یک درویش که مراحلی از سیر و سلوک را گذرانده بودند و از دیری به دیر دیگر سفر می‌کردند، سر راه خود دختری را دیدند در کنار رودخانه ایستاده بود و تردید داشت از آن بگذرد. وقتی آن دو نزدیک رودخانه رسیدند دخترک از آنها تقاضای کمک کرد. درویش بلا درنگ دخترک را برداشت و از رودخانه گذراند. دخترک رفت و آن دو به راه خود ادامه دادند و مسافتی طولانی را پیمودند تا به مقصد رسیدند. در همین هنگام ملا که ساعت‌ها سکوت کرده بود خطاب به همراه خود گفت: «دوست عزیز! ما نباید به جنس لطیف نزدیک شویم. تماس با جنس لطیف برخلاف عقاید و مقررات مکتب ماست. در صورتی که تو دخترک را بغل کردی و از رودخانه عبور دادی.» درویش با خونسردی و با حالتی بی‌تفاوت جواب داد: «من دخترک را همان جا رها کردم ولی تو هنوز به آن چسبیده‌ای و رهایش نمی‌کنی».

در مسئله حجاب هم 4=2×2

گفتاری از محمدرضا زائری

در نظام الهی خلقت، سنت‌ها و قوانینی حاکم هستند که برای افراد و جوامع و زمان‌های مختلف ثابت و یکسانند. برخلاف عمل برای آخرت که تنها از اهل تقوى پذیرفته می‌شود، اثر و نظام حاکم در اینگونه امور برای مؤمن و بیایمان، پیر و جوان، زن و مرد و...در دنیا تفاوتی ندارد.
مثلا ترحم بر یتیم و دست مهربانی بر سر او کشیدن موجب گشایش دل و آرامش می‌شود یا صله رحم باعث طول عمر است. در این قضیه فرقی ندارد که شما نماز شب می‌خوانید یا مشروب می‌خورید، اگر دست محبت بر سر یتیم بکشید، دل
تان باز می‌شود و تفاوتی ندارد که برای مصیبت عاشورا گریه کردهاید یا ترانه غیرمجاز گوش دادهاید. اگر صله رحم کردید، عمرتان طولانی خواهد شد.

ادامه مطلب ...

مهم این است که سیاستمدار کار درست را انجام دهد

بخش دوم گفت و گوی «مفصل فرارو» با آقای زیباکلام به شرح زیر است: 

فرارو> برگردیم به بررسی وقایع، پس از راهپیمایی‌های انبوه معترضین انتخاباتی واقعه 30 خرداد رخ داد. در آن روز شنبه جمعیت انبوهی از معترضین در خیابان‌های تهران پراکنده شدند و درگیری شدیدی بین نیروهای پلیس، بسیج و ضد شورش با معترضین رخداد. به صورتی که بنا به گفته پلیس در آن روز 13 نفر کشته شدند. برخی از تحلیل‌گران با توجه به وقایع این روز و روزهای 18 تیر، نماز جمعه آقای هاشمی، 13 آبان، روز قدس و نهایتا روز عاشورا از وجود فضای انقلابی در ایران سخن گفتند. آیا به نظر شما معیارهای فضای انقلابی در آن روزها وجود داشت یا خیر؟

ادامه مطلب ...

متاسفانه ما نه از دوخرداد درسی گرفتیم نه از22خرداد

بخش اول گفت و گوی «مفصل فرارو» با آقای زیباکلام به شرح زیر است:
فرارو> آقای دکتر به عنوان اولین سوال در بررسی وقایع یک سال گذشته آیا می‌توان وقایع پس از 22 خرداد را منفک از تاریخ تحولات سیاسی پس از انقلاب اسلامی بررسی کرد و یا این‌که ریشه‌های این اتفاقات را باید در 32 سال پس از انقلاب جست و جو نمود؟ 

صادق زیباکلام: ما از سه زاویه می‌توانیم به مسئله 22 خرداد بپردازیم. اول اینکه از منظر سوال شما به آن نگاه کنیم یعنی این که آیا می‌توان 22 خرداد را فارغ از آن‌چه که از 22 بهمن سال 57 در ایران رخ داده است نگاه کرد؟
دوم این که ما به خود 22 خرداد به بپردازیم به عنوان انتخابات دهم ریاست جمهوری که از نیمه دوم سال 87 آغاز شد و 22 خرداد 88 اوج آن بود، که پس از آن نیز وقایع جدیدی رخ داد. این هم شکل دیگری از بررسی این واقع سیاسی- اجتماعی به حساب می آید.

ادامه مطلب ...

هیچ نشانه ای برای ایمان، بهتر از اخلاق خوب نیست

پای سخنان استاد الهی قمشه ای
*
چطور می شود دل آدم پر از شادی حقیقی بشود؟ عملا اولین قدم چیست؟ این همه انبیا و اولیا یعنی شاعران آسمانی مدند و ما را به شادمانی دعوت کردند. راه را هم نشانمان داده اند. چرا ما باید در کنار گنج از گدایی بمیریم در حالی که همه چیز داریم. چرا همت نکنیم و به جاهای خوب نرسیم؟
پایان تمام تلاش های انبیا، اخلاق است. پیامبر می فرماید من برای مکارم اخلاق مبعوث شده ام. هیچ نشانی برای ایمان بهتر از اخلاق خوب نیست. حدیث داریم که افضل مردم در ایمان کسی است که اخلاقش بهتر باشد.

ادامه مطلب ...

سخن روز ( پنجشنبه )

- مهم نیست چه سنی داری هنگام سلام کردن مادرت را در آغوش بگیر. 

- یادت باشد گاهی اوقات بدست نیاوردن آنچه می خواهی نوعی شانس و اقبال است.  

- هر وقت فرصت کردی دست فرزندانت را در دست بگیر. به زودی زمانی خواهد رسید که او اجازه این کار را به تو نخواهد داد. 

- از کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد، بترس. 

- فروتن باش، پیش از آنکه تو به دنیا بیایی خیلی از کارها انجام شده بود.

قطعنامه جدید چه می گوید؟

عصرایران - چهارمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ، روز چهارشنبه ، 19 خرداد 1389 با 12 رای مثبت، 2 رای منفی کشورهای ترکیه و برزیل و تک رأی ممتنع لبنان ، به تصویب رسید و بدین ترتیب تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال گردید.
مهم ترین بخش های این قطعنامه به شرح زیر است:

*ممنوعیت فعالیت های اتمی تجاری ایران (اشخاص حقیقی و حقوقی)در خارج مانند هرگونه شرکت در طرح های استخراج اورانیوم در کشورهای دیگر یا شرکت در تولید مواد یا تکنولوژی های اتمی  
*ممنوعیت انتقال مستقیم یا غیرمستقیم  سلاح های سنگین مانند تانک، خودروهای زرهی، هواپیماها و هلیکوپترها و  کشتی های جنگی و سیستم های موشکی به ایران
*توقیف اموال و دارائی‌های رئیس سازمان انرژی اتمی مرکز تکنولوژی هسته‌ای اصفهان 

ادامه مطلب ...

چای منگنز و روی بدن را تأمین می‌کند

عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات چای کشور گفت: نوشیدن روزانه پنج فنجان چای 25 درصد نیاز بدن به منگنز و 60 درصد نیاز به روی را تأمین می‌کند.
فاطمه پارسا امروز در گفتگو با فارس با اشاره به کاربرد ضایعات چای در صنایع مختلف اظهار داشت: قبل از میلاد در کشور چین چای مصرف دارویی داشت تا اینکه در قرن ششم پس از میلاد چای ارزش روحانی و معنوی پیدا کرد و به عنوان یک نوشیدنی عمومی پذیرفته شد.
وی افزود: این نوشیدنی به تدریج عامه‌پسند شده به طوری که در حال حاضر دو سوم از جمعیت جهان آن را به عنوان یک نوشیدنی خوش طعم با خاصیت برطرف کنندگی خستگی، تحریک کننده و افزایش دهنده نیرو می‌شناسند

ادامه مطلب ...

افسردگی‌،‌ درد را تشدید می‌کند

ایسنا: محققان می‌گویند؛ افسردگی و درد معمولا با هم همراه هستند اما پیش از این، نحوه مکانیسم این ارتباط شناخته نشده بود. ‌در پژوهش جدیدی که به سرپرستی محققان دانشگاه آکسفورد انجام گرفته، این محققان نشان داده‌اند که افسردگی در واقع درد را تشدید می‌کند و یا به طور دقیق‌تر هر دو فاکتور روی هم تاثیرگذار هستند. دکتر چانتال برنا و دستیاران وی برای بررسی تعامل بین افسردگی و درد از تصاویر مغزی استفاده کرده‌اند تا دریابند که داوطلبان سالم چگونه نسبت به درد واکنش نشان می‌دهند. این یافته‌ها نشان داد که افزایش خلق و خوی افسرده بخشی از مدار عصبی در مغز را که تنظیم کننده احساسات است، دچار اختلال می‌کند و در نتیجه احساس درک درد شدت پیدا می‌کند.
به عبارت دیگر،وقتی افراد سالم با افکار منفی یا گوش دادن به موسیقی افسرده، غمگین می‌شوند، مغز آنها درد را به شکل حساس‌تری پردازش می‌کند و در نتیجه احساس درد برای آنها ناخوشایندتر می‌شود. به گزارش دیلی میل، محققان تشریح کردند که قرار گرفتن در وضعیت ذهنی منفی و افت خلقی، توانایی فرد را برای تنظیم احساسات منفی مرتبط با احساس درد کاهش می‌دهد.

سخن روز (چهارشنبه)

اتوبوس های بخش خصوصی ولیعصر سر هر ایستگاه کلی معطلی دارند. حساب و کتاب کمک راننده با مسافرها طول می کشد و توقف در هر ایستگاه را از حد تحمل خارج می کند. آخرین مسافری که در ایستگاه پارک ساعی پیاده شد را ندیدم اما به محض اینکه اتوبوس شروع به حرکت کرد یک نفر داد زد که صبر کن. راننده پایش را از روی گاز برداشت. انواع و اقسام صداهای اعتراضی از مسافران خسته بلند شد. کمک راننده که نصف هیکلش را بیرون برده بود به راننده گفت «برو بابا؛ حالا می خواد بیاد بگه صد تومن کم دادی». یکی دو نفر دیگر هم از میان جمع گفتند «برو آقا». راننده مردد بود. سعی می کرد از آینه بغل مردی را که لنگان لنگان به اتوبوس نزدیک می شد ببیند. گاهی پایش روی گاز می رفت و هنوز اتوبوس کنده نشده بود دوباره ترمز می کرد. نظر همه به مردی میان سالی که نمی توانست سریع بدود جلب شده بود. ظاهر ژنده پوشی داشت. کمک راننده با بی حوصلگی داد زد «چی می گی بابا»؟ دوباره صداهای اعتراض پراکنده بلند شد که «آقا برو دیگه، ول کن». اما راننده آنقدر دست دست کرد که بالاخره مرد خودش را به در اتوبوس رساند. دستش را دراز کرد و گفت «صد تومان زیادی دادی».

خواص انار

انار درختچه به طول 5-8 متر، با برگهای براق، کشیده و باریک، گل های قرمز با قطر 3 سانتی متر و میوه هایی شش گوش و کروی به قطر 7-12 سانتی متر با پوست قرمز و یا زرد، چرمی و دانه های فراوان میباشد. انار بومی ایران و هند میباشد و از 4000 سال قبل از میلاد نیز مورد استفاده قرار میگرفته است. مصرف انار از  ایران به هند، و از آنجا به آفریقای شمالی و چین و سپس به اروپا و امریکا گسترش یافت است. واژه انگلیسی انار از زبان یونانی به معنی "سیب پرهسته" برگرفته شده است.

ادامه مطلب ...

توصیه های کاربردی برای کاهش وزن

بسیاری از ما مراقب هستیم که چه می خوریم و ورزش هم می کنیم, اما هنوز نتوانستیم شکم مان را کوچک کنیم یا به وزن مطلوب برسیم.

کارهایی هست که ما انجام نمی دهیم, همچنین کارهایی هست که بیش از حد انجام می دهیم, توجه به اینها می تواند تاثیر به سزایی در سلامتی ما داشته باشد.

ادامه مطلب ...