و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

فرمول موفقیت من (برایان تریسی)

موفقیت برای من مثل خیلی از موضوعات دیگر بدون رعایت تکنیک ممکن نیست و  تکنیک من به کار بستن یک فرمول در زندگی است و آن فرمول رعایت تعادل در زندگی‌تان است. شاید با خود بگویید خب تعادل که خیلی هم کار سختی نیست و حتما راز دیگری برای موفقیت وجود دارد که آدم‌های موفق آن را با دیگران در میان نمی‌گذارند، رازی مثل داشتن سرمایه، دوست و آشنای خوب یا موقعیت خانوادگی عالی اما داشتن تمام این‌ها بدون در نظر گرفتن تعادل تقریبا غیرممکن است.

ادامه مطلب ...

پیام رستگاری

میزان در آن روزگار، حق است. پس آنکه میزانش گران باشد، رستگار است 

و آنکه در پایبندی به حق، کوتاه آمده باشد، خود را زیانکار ساخته است. (پ)

دو روی سکه قطع صادرات نفت

تصمیم قطع پیش‌دستانه صدور نفت به اتحادیه اروپا، در صورتی که اتخاذ شده باشد تصمیم درستی است. اروپا در چند ماه اخیر به ویژه با تصویب تحریم نفتی ایران از ماه «ژوئن»، قدم در راه نادرستی گذاشته است. از موضع بالا حرف زدن آن هم با چاشنی تهدید، در عالم دیپلماسی، اصلا پسندیده نیست. حالا ممکن است ایران، در تنظیم روابطش در برخی حوزه‌ها کم‌سلیقگی‌هایی هم داشته باشد اما رفتار غرب با ایران در این مدت شرم‌آور بوده است.

ادامه مطلب ...

سخن روز (پنجشنبه)

پیامبر اسلام (ص) به تکرار می فرمودند : هرکس آراسته به عدل و انصاف و خدمت به خلق و عشق به انسان ها، نباشد، از دایره دین خارج است. (پ)

اعتماد بنفس

شبی اوباما و همسرش تصمیم گرفتند که کاری غیرعادی انجام دهند و برای شام به رستورانی که زیاد هم گران قیمت نبود، بروند. وقتی به رستوران رفتند صاحب رستوران از محافظان رئیس جمهور پرسید که می تواند خصوصی با همسر رئیس جمهور صحبت کند و آنها هم اجازه دادند. 

ادامه مطلب ...

خوشبخترین مردم کدام کشورها زندگی می کنند؟

نتیاج یک نظرسنجی نشان داد با وجود مشکلات اقتصادی، جنگ ها، تنش ها، درگیری ها و بلایای طبیعی، مردم جهان نسبت به 5 سال پیش، احساس خوشبختی بیشتری می کنند.
به گزارش جذاب نیوز به نقل از رویترز، براساس این نظرسنجی به نظر می رسد مردم کشورهای اندونزی، هند و مکزیک، خوشبخترین آدم های روی کره زمین هستند.
سه چهارم افرادی که در این نظرسنجی در سراسر جهان شرکت کرده بودند گفته اند که در زندگی شان، خوشبخت هستند . یک سوم بقیه هم گفتند که بسیار خوشبخت هستند.

ادامه مطلب ...

روایت مرد مخوف ساواک از دلایل فروپاشی رژیم شاه

به گزارش پارسینه، پرویز ثابتی، سخنگوی غیر رسمی ساواک -سازمان اطلاعات و امنیت کشور-  و مرد امنیتی مرموز حکومت شاه، بعد از سی و سه سال سکوت در گفتگو با صدای رسمی دولت آمریکا، به بیان خاطرات خود و دفاع از رژیم شاه و ساواک پرداخت.
ابتی که مدیر امنیت داخلی ساواک  بوده است در مورد نوشتن خاطراتش گفت: خاطراتم را از همان اول انقلاب نوشته ام ولی تاحالا منتشر نکرده ام، مسائل منفی را نگفته بودم که مورد سوءاستفاده جمهوری اسلامی قرار نگیرد و تنش نیروهای مخالف رژیم شاه را زیاد نکند!
ثابتی در مورد ارتباط ساواک و شخص خودش با موساد و سیا گفت: باسیا و موساد در تماس بودیم و ارتباط حرفه ای داشتیم مبادله اطلاعاتی داشتیم و سفر به اسرائیل هم می کردم، ولی رابطه خارج از مسائل اداری با موساد نداشتم!

ادامه مطلب ...

حکیم فردوسی

حکیم فردوسی استاد بی همتای شعر و خرد پارسی و بزرگترین حماسه سرای جهان است. اهمیت فردوسی در آن است چه با آفریدن اثر همیشه جاوید خود، نه تنها زبان، بلکه کل فرهنگ و تاریخ و در یک سخن، همه اسناد اصالت اقوام ایرانی را جاودانگی بخشید و خود نیز بر آنچه که میکرد و برعظمت آن، آگاه بود و می دانست که با زنده نگه داشتن زبان ویژه یک ملت، در واقع آن ملت را زندگی و جاودانگی بخشیده است.

بسی رنج بردم در این سال سی
عجم زنده کـردم بدیــن پــــارسی

ادامه مطلب ...

سخن روز ( یک شنبه )

 

شر، مستلزم اراده است.  

وقتی اراده نکنیم، هرچه هست خیر است و عشق.

و این هم آقا پسر ...

 

 عشق و دوست صمیمی مبین

سخن روز ( از دوست عزیزی)

خدایا! 

راهی نمی بینیم، 

آینده پنهان است، اما مهم نیست. 

همین کافی است که تو راه را می بینی و من تو را ...

سفیر سابق ایران در سوریه

در مجموع به نظر می رسد که برای ترکیب کنونی حاکمیت در سوریه، شانسی برای ماندگاری وجود ندارد وحتما در آینده ترکیب متفاوتی و شرایط سیاسی دیگری را در سوریه شاهد خواهیم بود. البته برای شکل گیری شرایط جدید نمی توان زمان دقیقی را پیش بینی کرد اما به نظر نمی رسد که دولت سوریه و بشار اسد امکان بازگشت به شرایط ده ماه گذشته و آرام کردن اوضاع به نحوی که در آن استمرار حکومت حزب بعث و خانواده اسد ممکن باشد را داشته باشد و به طور قطع و یقین سوریه آبستن تغییرات جدی است.
ادامه مطلب ...

سخن روز (از دوست عزیزی)

کودکی اندیشید که خدا چه می خورد، چه می پوشد و در کجا منزل دارد؟ ندایی آمد که او غم بندگانش را می خورد، گناهانشان را می پوشاند و در قلب شکسته آنان ساکن است.

پیام رستگاری

مردم نیکوکار به نیکوترین و افزون بر آن پاداش می بینند. بر رخسارشان گرد خجلت و ذلت ننشیند. انان جاودان، اهل بهشتند. 

چوب حراج بر هویت و پیشینه ملت ایران

در کجای جهان، اگر فرخی یزدی (غرض شخص او نیست، بلکه منظور شاعری آزاده و میهن دوست و شجاع از طراز اوست) کشته می شد، کسی از گور او بی خبر می ماند؟ نمی دانم شما تا کنون به این نکته توجه کرده اید که هیچ کس نمی داند جای خاکسپاری فرخی یزدی کجا بوده است؟ این دیگر قبر فرخی سیستانی نیست که مربوط به یازده قرن پیش از این باشد و بگوینده در حمله تاتار از میان رفته است. فرخی یزدی در سال تولد من و همسالان من کشته شده است و شاید قاتلان او، که آن جنایت را در زندان قصر مرتکب شدند، هنوز زنده باشند. عمر طبیعی نسل قاتلان او چیزی حدود 90- 95 سال است.

ادامه مطلب ...