و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

فرمول موفقیت من (برایان تریسی)

موفقیت برای من مثل خیلی از موضوعات دیگر بدون رعایت تکنیک ممکن نیست و  تکنیک من به کار بستن یک فرمول در زندگی است و آن فرمول رعایت تعادل در زندگی‌تان است. شاید با خود بگویید خب تعادل که خیلی هم کار سختی نیست و حتما راز دیگری برای موفقیت وجود دارد که آدم‌های موفق آن را با دیگران در میان نمی‌گذارند، رازی مثل داشتن سرمایه، دوست و آشنای خوب یا موقعیت خانوادگی عالی اما داشتن تمام این‌ها بدون در نظر گرفتن تعادل تقریبا غیرممکن است.

می‌توانم به جرات بگویم که بیشتر شما که خواننده این مقاله هستید در زندگی‌تان تعادل ندارید. اصلا تعجب نکنید چون می‌توانم با دلیل این موضوع را برای‌تان ثابت کنم اما قبل از آن بیایید با هم قدری بیشتر در مورد تعادل صحبت کنیم. یونانی‌ها 2 جمله بسیار معروفی دارند. جمله اول این است: " خودت را بشناس "

باز هم جمله ساده ای به‌نظر می‌رسد اما اولین چیزی که برای رسیدن به تعادل در زندگی به آن نیاز دارید شناخت خودتان است. البته منظور من از شناخت خود این نیست که شما چه طور آدمی هستید و مثلا خودتان را با صفاتی مانند آرام، مهربان، عصبی یا سلطه جو توصیف کنید.  منظور من شناخت ارزش وجودی خودتان است و این ارزش وجودی تنها از طریق انتخاب‌هایی که در زندگی انجام می‌دهید خودش را نشان می‌دهد. اگر در حال حاضر شرایط معمولی در زندگی دارید و با توجه به نارضایتی و دلخوری که از این وضعیت دارید، همچنان دست روی دست می‌گذارید این نشان می‌دهد که شما ارزشی برای خود قائل نیستید. چون برای بهتر کردن شرایط‌تان کاری نمی‌کنید و این موضوع این پیام را به مغزتان می‌رساند که من لیاقت همین زندگی معمولی را دارم. بگذارید یک مثال دیگر برای‌تان بزنم. ممکن است شما در یک رابطه عاطفی قرار گرفته باشید که بیشتر از آرامش، استرس و آزردگی را نصیب شما کرده باشد اما شما همچنان به این انتخاب نادرست چنگ انداخته‌اید چون در ناخودآگاه ذهن‌تان خودتان را لایق یک ارتباط خوب نمی دانید. اگر شما برای خودتان ارزش و اهمیت بیشتری بگذارید به‌دنبال تغییر شرایط و انتخاب‌های‌تان خواهید رفت اما اگر دست روی دست بگذارید و اوضاع بد و شرایط نامساعد را تحمل کنید یعنی هنوز نتوانسته‌اید خودتان را در اولویت قرار دهید و این یعنی من به اندازه کافی اهمیت ندارم.

حالا جمله دوم و معروف یونانی‌ها این است: «تعادل را در هر چیزی رعایت کن» این جمله دقیقا با جمله اولی که برای‌تان گفتم در ارتباط است. وقتی ارزش وجودی خودتان را شناختید باید در انتخاب فعالیت‌ها و کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید محتاط‌تر باشید. همه انتخاب های شما حتی انتخاب یک لباس ساده باید براساس ارزشی باشد که برای خودتان قائل هستید و این هماهنگی انتخاب‌ها و ارزش‌های شما، همان اتفاقی است که باعث ایجاد تعادل در زندگی‌تان می‌شود. به شغل و حرفه‌ای که به آن مشغول هستید فکر کنید. به رابطه‌ای که در آن هستید بیشتر دقت کنید. آیا از آن راضی هستید؟ آیا آن را متناسب با ارزش وجودی خودتان می‌دانید؟ اگر جواب‌تان منفی است شما هنوز در زندگی تعادل ندارید.

نظرات 3 + ارسال نظر
sisi شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 22:11

خیلی جالب بود ممنون

مورچه جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 21:42

غنی سازی واژه ای است که به کرات در رسانه ها می شنویم اما کمتر رعایت می کنیم و رعایت می شود نگاهی به مشاغل خودمان که می اندازیم احترام تعامل مثبت همفکری واژه های غریب و عجیب بنظر می رسند بجای تحول در شیوه های مدیریت و توجه به منابع انسانی تنها به ابزار و فرایندها توجه می کنیم. انگار نه انگار که تمام صنعت ابزارها و فرایندها باید در خدمت انسان باشد و به برعکس.

سارا شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:09

دوست یعنی یه راه دو طرفه٬ یه قدم من یه قدم تو ؛ اما بدون شمارش و حساب و کتاب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد