و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

سخن روز ( شنبه)

 

روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می گذشت. ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان ، یک پسر بچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد. پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد.

ادامه مطلب ...

این یک تاکتیک سیاسی است

فرارو- صادق زیباکلام با بیان این‌که من تصور می‌کنم که قطعا این یک تاکتیک سیاسی است گفت: «البته نکته دیگر این است که آقای احمدی‌نژاد و جریان منتسب به ایشان اساسا خودشان را بزرگتر و بالاتر از اصولگرایان می‌بینند، احتمالا آقای احمدی‌نژاد معتقدند که پیروزی در انتخابات به خود ایشان ربط دارد نه جریانی که برآمده از آن بودند.» 
مدتی است که در میان محافل اصولگرا بحث شکل گیری "جریان سوم" به شدت داغ است، حتی گفته می‌شود روزنامه "ملت ما" که از رسانه‌های نزدیک به محسن رضایی است به نوعی ارگان غیر رسمی این جریان خواهد بود.

ادامه مطلب ...

چه بر سر افتخاری آمد و چرا؟

با گذشت 500 روز از انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن، هنوز جامعه در اشکال مختلف با پیامدهای ناشی از التهابات سال گذشته مواجه است که یکی از این پیامدها مشکلات ایجاد شده برای علیرضا افتخاری، خواننده مشهور موسیقی ایران است.

تا کنون مطالب متعدد و مشروحی چه در دفاع از آقای افتخاری و حمله به جریان سبز و چه در حمله به وی منتشر شده است که اکثر مطالب مذکور توسط روزنامه نگاران متعصب دو طرف و نوعا با اسامی مستعار تحت عنوان استاد دانشگاه، کارشناس موسیقی، تشکل های دانشجویی و ... نگارش یافته است. اما کمتر شاهد نگاهی پدیدارشناسه به مصائب علیرضا افتخاری و واکاوی ریشه های این کنش ها و واکنش ها بوده ایم.

این یادداشت کوتاه تلاش بر آن است که به گوشه های کمتر مورد توجه قرار گرفته این موضوع بپردازد.

ادامه مطلب ...

امام رضا (ع)

چشمه‌های خروشان تو را می‌شناسند
موج‌های پریچشمه‌های خروشان تو را می‌شناسند

ادامه مطلب ...

خانواده

آیا میدونید واژه ی زیبای انگلیسی

Family

  به معنی  "خانواده" مخفف چه کلماتی است ؟

ادامه مطلب ...

کم هزینه ترین لذت های زندگی

 

1. گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.

2. سعی کنیم بیشتر بخندیم.

3. تلاش کنیم کمتر گله کنیم.

ادامه مطلب ...

20 غذایی که دشمن دیابت است

اگر مبتلا به دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می‌گذارید، می‌تواند سبب بالارفتن یا پایین آمدن قندخونتان شود. در اینجا 20 نوع ماده غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند جلوی بالارفتن قندخونتان را بگیرد.

سیب اکثر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب کالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. سیب همچنین دشمن کلسترول بد است و میزان قندخون را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب ...

آنچه زنان می خواهند

یادداشت زیر توسط یکی از کسانی که مستمر به این وبلاگ سر میزند و مرا مورد لطف قرار میدهد ارسال شده است (با نام مستعار مورچه). بنظرم جالب بود و بدون دخل و تصرف عینا در ادامه شما را به خواند آن توصیه می کنم:

چند شب پیش فیلم زیبا و کمدی" آنچه زنان می خواهند " را  دیدم. ماجرای مردی(مل گیبسون )که طی حادثه ای که برایش اتفاق می افتد توان شنیدن صدای تفکرات زنان را دارد. او صدای تفکرات زنی که جدیدا رییسش شده را می شنود و طرحهای او را زودتر اعلام می کند. شنیدن صدای تفکرات زنان باعث تحولی عمیق در او می شود و او را به زنان و خواسته های آنان نزدیکتر می کند. زن نامه رسانی که از بی توجهی همیق همکارانش ناراضی است. دخترش که بینشان فاصله ای چون یک دره افتاده است و...

ادامه مطلب ...

ملاقات با خدا

ظهر یک روز سرد زمستانی، وقتی امیلی به خانه برگشت، پشت در پاکت نامه ای را دید که نه تمبری داشت و نه مهر اداره پست روی آن بود. فقط نام و آدرسش روی پاکت نوشته شده بود. او با تعجب پاکت را باز کرد و نامه ی داخل آن را خواند:« امیلی عزیز، عصر امروز به خانه تو می آیم تا تو را ملاقات کنم. با عشق، خدا »

ادامه مطلب ...

ملا و شراب فروش!

حکایت پائولو کوئیلو، از تناقض باورها در مسجد و میخانه و محکمه جالب است، او حکایت غریبی از ایمان مرد شراب فروش به تاثیردعا و انکار ملای مسجد بر تاثیر دعا دارد ! می گوید:

سرمایه داری در نزدیکی مسجد قلعه فتح الله کابل رستورانی ساخت که در آن موسیقی  و رقص بود و برای مشتریان مشروب هم سرو می شد.
ملای مسجد هر روز در پایان موعظه دعا می کرد تا خدا صاحب رستوران را به قهر و غضب خود گرفتار کند و بلای آسمانی بر این رستوران نازل!.
ادامه مطلب ...

نظرات صادق زیباکلام درخصوص نطق های احمدی نژاد

آفتاب: صادق زیباکلام درباره دستاوردهای سفرهای احمدی‌نژاد به نیویورک گفت: اگر ملاک ما منافع ملی کشورمان باشد، تردیدهای جدی دارم که این چند سفر به سود و نفع منافع ملی جمهوری اسلامی ایران باشد. بالعکس معتقدم که اتفاقا سفرهای ایشان و مطالبی که در صحن علنی سازمان ملل مطرح کردند به هیچ‌وجه به خیر و صلاح و نفع کشور مان نبود.
این استاد دانشگاه در خصوص دلیل نظرش توضیح داد: معتقدم مطالبی که ایشان در اجلاس نیویورک مطرح می‌کنند باعث کدورت و دلخوری و رنجش رهبران کشورهای دیگر می‌شود؛ همچنان که در گذشته شاهد بودیم و این بار نیز این اتفاق افتاد.

ادامه مطلب ...

خاطرات

 

امروز داشتم تو بایگانی ام دنبال چیزی می گشتم که برخوردم به اثرات یکی از دوستان خوب و عزیز و البته مرحومم. بعضی از دوستان می شناختندش. آقای مهندس طاهرزاده. یادش بخیر. چقدر زمان زود میگذرد و ما هم فراموشکار. واقعا یکی از بهترین دوستان اولین دوره کاری من در شرکت سیمان بود. مردی متدین و بااخلاق. با وجودی که از منظر اجتماعی جایگاه قابل اتکایی داشت اما فوق العاده خاکی. حدود دو سالی تقریبا با هم زندگی کردیم. یادش بخیر. دو تا پسر گل هم داشت که نمیدونم کجا هستند. فوق العاده مودب. خدا رحمتش کند.