و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

این یک تاکتیک سیاسی است

فرارو- صادق زیباکلام با بیان این‌که من تصور می‌کنم که قطعا این یک تاکتیک سیاسی است گفت: «البته نکته دیگر این است که آقای احمدی‌نژاد و جریان منتسب به ایشان اساسا خودشان را بزرگتر و بالاتر از اصولگرایان می‌بینند، احتمالا آقای احمدی‌نژاد معتقدند که پیروزی در انتخابات به خود ایشان ربط دارد نه جریانی که برآمده از آن بودند.» 
مدتی است که در میان محافل اصولگرا بحث شکل گیری "جریان سوم" به شدت داغ است، حتی گفته می‌شود روزنامه "ملت ما" که از رسانه‌های نزدیک به محسن رضایی است به نوعی ارگان غیر رسمی این جریان خواهد بود.

اما این تنها ادعای "اصولگرایان منتقد" نیست که در پی ایجاد "جریان سوم" هستند برخی دولتی ها هم زمزمه "جریان سوم" را به راه انداخته‌اند. آن‌ها معتقدند که رای احمدی‌نژاد رای به اصولگرایی نبوده است بلکه رای به خود وی بوده است.
یکی از افرادی که استارت این بحث را زد علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رییس جمهور بود که در مناظره تلوزیونی با حمید رسایی این مطلب را مطرح کرد.
جوانفکر روز گذشته نیز در گفت‌وگویی عنوان کرد: «من معتقدم اصلا جریان اول و دوم دیگر وجود خارجی ندارند. چرا؟ چون احمدی نژاد جریان اصولگرایی را در عمل نشان داد و پرچم اصولگرایی واقعی در دستان اوست. البته اصولگرایی و اصلاح طلبی هر دو ارزش هستند و هر فرد مسلمان انقلابی حتما اصولگرا و حتما اصلاح طلب است.»
بنا به گفته جوانفکر، احمدی‌نژاد اصولگرایی را به صورت عملی معنا کرده است، در حالی که برخی افراد و گروهها در بحث اصولگرایی، از حد حرف و ادعا فراتر نرفته اند. بنابراین مردم به یک اصولگرا رای دادند، اما اصولگرایی از جنس خود احمدی نژاد… 
جوانفکر با بیان این‌که احمدی‌نژاد اصولگرای اصلاح طلب است تاکید کرد که احمدی‌نژاد با اقدامات و جهت‌گیری‌های اصلاح طلبانه و درعین حال اصولگرایانه خود در دوران ریاست جمهوری نشان داد که جریان اصلاحات و جریان اصولگرایی، دیگر موضوعیت خود را از دست داده‌اند. 
به این ترتیب به نظر می‌رسد شکاف‌ها روز به روز بیشتر می‌شود تاکنون دو جریان سیاسی از دل اصولگرایان به‌گونه‌ای ادعای "جریان سوم" بودن را مطرح کرده‌اند و از سوی دیگر عده ای از اصولگرایان سنتی هم‌چنان بر پایگاه خود وفادارند.
صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه درباره اظهارات جوانفکر و وضعیت پیش‌آمده در جبهه اصولگرایان به خبرنگار «فرارو» گفت: «آقای جوانفکر و مشاران نزدیک به رییس جمهور بعد از حوادث 22خرداد سعی کردند که به شکلی آقای احمدی‌نژاد را در ورای جریانات سیاسی اصولگرایی مطرح کنند. به نظر من این تلاش بیهوده است و آقای احمدی‌نژاد جایگاهش در میان جریان اصولگرایان بوده است.»
وی در پاسخ به این سوال که چرا این طیف می‌خواهد بین احمدی نژاد و اصولگرایان فاصله اندازد پاسخ داد: «حلقه نزدیک به رییس جمهور می‌خواهند که ایشان و جریان منتسب به ایشان را در انتخابات آینده ریاست جمهوری به شکلی مطرح کنند که بتوانند از آرای اصلاح طلبان بهره برداری نمایند و بگویند آقای احمدی‌نژاد در ورای جریان اصولگرایی قرار دارد.»
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: «این‌ها می‌خواهند به شکلی آقای احمدی‌نژاد را برای اقشار و لایه های جوان و 13میلیونی که به ایشان رای ندادند جدای از جریان سنتی اصولگرایان تعریف کنند. در عین حال نمی‌خواهند از اردوگاه اصولگرایان هم جا بمانند.»
وی با بیان این‌که البته این کار شاق و دشواری است، افزود: «آقای جوانفکر و دوستانشان می‌گویند که ما اصولگرایان را همراه خود داریم اما چه کنیم که برای آینده بخشی از تحصیل‌کرده‌ها و جوانان را از موسوی و کروبی جدا کنیم و آن‌ها را به اردوگاه خود بیافزاییم .»
زیبا کلام تاکید کرد: «بنابراین نه صددرصد می گویند رییس جمهور اصولگرا است و نه صددرصد می‌گویند ایشان اصلاح طلب است. لذا وارد مفاهیمی می شوند که این مفاهیم اصلا در جامعه ما معنایی ندارد. مانند این که می گویند "اصولگرایی و اصلاح‌طلبی موضوعیت ندارد و عمرش به سر آمده"، این افراد تلاش می‌کنند به شکلی آقای احمدی نژاد را در ورای جریانات سیاسی مطرح کنند.» 
اظهارات جوانفکر یک تاکتیک سیاسی است
وی با بیان این‌که من تصور می‌کنم که قطعا این یک تاکتیک سیاسی است گفت: «البته نکته دیگر این است که آقای احمدی‌نژاد و جریان منتسب به ایشان اساسا خودشان را بزرگتر و بالاتر از اصولگرایان می‌بینند، احتمالا آقای احمدی‌نژاد معتقدند که پیروزی در انتخابات به خود ایشان ربط دارد نه جریانی که برآمده از آن بودند.»
این استاد دانشگاه افزود: «آقای احمدی‌نژاد ارزش و احترامی برای جریان اصولگرایان قائل نیست نه برای مجلس اصولگرا، نه برای برخی روحانیون اصولگرا و نه برای احزاب اصولگرا چرا که معتقد است که من خودم این رای را به دست آوردم به روحانیت مبارز و موتلفه و... چه ارتباطی دارد.» 
با نزدیکی به انتخابات مدعیان "جریان‌ سوم" بیشتر می‌شوند
زیباکلام در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ظهور "جریان سوم" از دل اردوگاه اصولگرایی گفت: «دو نکته اساسی در این جا وجود دارد، هر قدر به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نزدیک می شویم، جریاناتی ظاهر می‌شوند که سعی می کنند بگویند ما جریان سوم هستیم.»
وی با تاکید بر این‌که فقط آقای جوانفکر و اصولگرایان منتقد نیستند که این ادعا را دارند، افزود: «ما شاهد جریان‌های دیگری هم خواهیم بود که در آینده نزدیک سعی می‌کنند خود ر ا به عنوان جریان سوم معرفی کنند دلیل این مسئله هم این است که آن‌ها می‌خواهند رای اکثریت خاموش، اصلاح طلبان، جوانان، زنان و... را جذب کنند.»
این تحلیل گر سیاسی در توضیح این مطلب گفت: «چون تصور می کنند که بخش کمی از این آرا به سمت اصولگرایان خواهد رفت بنابراین اصرار ندارند که خود را اصولگرا معرفی کنند و در عین حال تلاش دارند که به اصلاح‌طلبان هم نزدیک نشوند. در نتیجه سعی می کنند در وسط جاده حرکت کنند. تا هم با اصولگرایان باشند و هم با اصلاح طلبان میانه‌رو و می‌گویند ما جریان سوم هستیم.» 
وی در ادامه با اشاره به شکاف موجود در میان اصولگرایان تصریح کرد: «جریان اصولگرا به هیچ وجه یک دست و منسجم نیست. در میان اصولگرایان شخصیت‌های تندرویی وجود دارد که مفهوم اصولگرایی از نظر آن‌ها یعنی قلع وقمع اصلاح‌طلبان برای این افراد که "اصولگرایان رادیکال" هستند فقط قدرت و قلع و قمع منتقدین اصلاح‌طلب مهم است.»
وی اظهار کرد: «اما از سوی دیگر چهره‌ها و شخصیت های دیگر اصولگرایان وجود دارند که دغدغه، اقتصاد، ابعاد تحریم ها، ناهنجاری های اجتماعی و... دارند و این افراد از واقعیات فرار نمی‌کنند کسانی هم چون دکتر خوش چهره، توکلی، مهندس باهنر، قالیباف و برادران لاریجانی و اعضای موتلفه... این افراد مسائل کشور را می‌بینند و نمی‌توانند با یک سری شعارهای پوپولیستی همه مشکلات را نادیده بگیرند.»
زیباکلام با بیان این‌که این اصولگرایان طبیعتا با اصولگرایان دسته اول آبشان توی یک جوی نمی‌رود، گفت: «اما در قلع و قمع اصلاح‌طلبان با هم متفق هستند. اما وقتی که جریان اصلاح‌طلب به عنوان یک تهدید برای اصولگرایان مطرح نیستند اختلافات اصولگرایان از عمق به سطح می‌رسد. بنابراین بخشی از "خود را متفاوت دانستن" برای رای است اما بخش دیگری از آن نشان دهنده واقعیات تلخی است که در میان اصولگرایان وجود دارد.» 
اختلافات بر سر حقایق مملکت است
این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: «اختلافات اصولگرایان بر سر حقایق مملکت است بخشی از آن ها نمی‌خواهند مشکلات مملکت را ببینند و برخی دیگر مشکلات را می‌بینند اما در مورد آن‌ها به خاطر پیش‌گیری از تضعیف روحیه در کشور سخن نمی‌گویند با این‌حال می‌دانند که کشور با مشکلات فراوانی رو به رو است و انتظارشان این است که با سیاست‌هایی که نظام در پیش می‌گیرد این مشکلات را رفع کنند.»
زیباکلام در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان منتقد که مدعی "جریان سوم" بودن است در آینده سیاسی ایران موفق خواهند بود گفت: «بستگی به این دارد که اصولگرایان رادیکال چقدر اصرار دارند که قدرت را در اختیار خود قرار دهند اگر این جریان به هیچ وجه حاضر نشود دیگران را در قدرت شریک کند شانس زیادی برای جریان سوم که ادعای اصولگرایان منتقد است وجود ندارد.»

نظرات 3 + ارسال نظر
مورچه یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 14:04

DCS

"فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه قوانین و مجازات مجرمان در جامعه مشابه نیست، گفت: ظرفیت بازداشتگاه‌های اصفهان نیاز به بازنگری دارد.
وی دوچرخه سواری بانوان، ورق بازی در پارک‌ها، والیبال بازی و اسکیت بانوان و آواز خوانی در کنار پل جواجو را از جرم‌های آشکار اصفهان دانست و افزود: پلیس به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد."

چند وقت پیش کلاسی داشتیم در خصوص سیستم کنترل گسترده نیروگاهها (DCS ). نیروگاهها از گرانترین ، پیچیده ترین و پرهزینه ترین ارکان صنعت برق می باشند که کنترل ، نگهداری و هدایت آن بسیار دشوار است . در این سیستم متغیرهای فراوانی مانند دما ، سرعت ، ولتاژ ، فرکانس و... وجود دارد که چک شده و هرگونه فرمان اشتباه انسانی اصلاح می گردد .
غرض از نوشتار فوق توجه به مقوله مهم و راهبردی تصمیم سازی در دنیای پیچیده امروز است . اگر در عرصه صنعت و تکنولوژی می توان از هوش مصنوعی ، شبیه سازی ، رباتیک استفاده کرد و گوگل نوید خودروی بی سرنشین را می دهد ؛ در عرصه تصمیم سازی اجتماعی و اقتصادی نیز اگرچه امکان استفاده از سیستم های هوشمند و نرم افزارهای تحلیل داده برایمان فعلا مقدور نیست ؛ از کشیدن یک جدول 5 سطری و تحلیل ساده خودداری می کنیم و سخنانی بر زبان می آوریم و تصمیماتی می گیریم که بسیار هزینه زا است .

جدول تحلیلی فوق می تواند شامل سوالات و داده های ذیل باشد :
1- در شهر هدف ما حفظ نظم ، امنیت و اصول اخلاقی است .
2- یک میلیون دوچرخه به اندازه یک ماشین آلودگی ندارد .
3- با توجه به هدف مند کردن یارانه ها و مسائل زیست محیطی کم کردن مصرف سوخت اولویت دارد .
4- تندرستی و مشارکت زنان در شهر اصل است ولی نباید اعتبار شهر و اعتقادات مردم زیر سوال برود .
5- به علت عدم احداث خطوط مترو تردد دوچرخه سواران دارای خطرات زیادی برای خود و دیگران است .
............................
می توان اطلاعات و داده های فوق را حداقل با 3 مشاور قوی بررسی و نسبت به تصمیم گیری اقدام نمود. مرسی

مورچه یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 14:11 http://gistela.blogspot.com

الان 18 تا مهمانم رفتند من سوپ جو با سالاد ماکارونی درست کرده بودم مدتی است که از اشپزی لذت می برم نمی دانم علامت بلوغ است یا پیری اما زمانی از صحبت درباره غذا بیزار بودم یادم هست با هم اتاقی هایم در دانشگاه بابت این قضیه مشکل داشتم ...اینکه سر سفره مدام درباره انواع پخت ها در شهر های خودشان صحبت می کردند بدم می امد...حالا این مراحل فکر کردن به اینکه چی درست کنم چی تو یخچال دارم و چی باید بخرم بعد مرحله خرید انان و بعد لذت سرخ کردن و خورد کردن و مخلوط کردن... مانند یک رقص است. لذت بخش ترین قسمت قضیه زمانی است که مهمانها می خورند و تو در چهره شان ان حالتی را می بینی که منتظرش بودی: یک حظ عمیق... همین کافی است

مورچه سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:28

بن بست خانوادهها :
خانواده های ایرانی اکثرا زمانهایی به بن بست می خورند . آنموقع که پسر و دختر عزیزشان بزرگ شده اند و هنوز مجرد مانده و یا بیم خطر برای آنها می رود . معمولا خانوادهها برای محافظت از خود یک حصاری می کشند و با یک سری معدود از افراد گلچین شده که غالبا بستگان درجه یک هستند رفت و آمد و مراودات خانوادگی دارند.
اما بچه ها بزرگ شده اند و دنبال خواستگار دلخواه می گردند ؛ آنموقع است که خانوادهها به دردسر می افتند و پی به روابط محدود و کلیشه ای خود می برند . در این موقع معمولا سعی می کنند به همسایه ها و فامیل بیشتر توجه کنند و تازه یاد پسرخاله قدیمی می افتند .
بعد از این غریبه ها را بیشتر تحویل و سعی می کنند سر صحبت و آشنایی با خانواده های پسر و دختر جواندار را باز کنند و یا آنها را دعوت کنند .
بعد از مدتی معمولا موفق می شوند و بالاخره دختر و یا پسر مورد نظر را پیدا و یا به حداقل ها راضی می شوند . دوباره روند معکوس شروع شده و ارتباطات کم و حصار در سطح دیگر برپا می شود .
روابط خود را مقطعی و بر اساس نیازهای کوتاه مدت خود بنا می کنیم اما نمی دانیم مهمترین عامل رشد کودکان ارتباطات اجتماعی است ؛ اما نمی دانیم مهمترین عامل شادی نه ثروت و مقام بلکه روابط اجتماعی عالی است . نمی دانیم نیاز به محارمی داریم که بتوانیم عمیقترین دردها و رنجهای خود را بازگو کنیم و بدست آوردن چنین افرادی و اعتماد متقابل یک عمر طول می کشد . روابط خود را دست کم نگیریم و به همه بعنوان ظروف یکبار مصرف و یا حداکثر چند بار نگاه نکنیم . مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد