و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

میوه مصرف کنید ولی زیاده روی نکنید

ارزش‌های غذایی میوه ها شبیه سبزی ها است واین گروه نیز ویتامین ها واملاح معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کنند و با خاصیت آنتی اکسیدانی از بروز سرطانها پیشگیری می کنند.خواص و ارزش غذایی میوه ها به این معنی نیست که هر چه بیشتر میوه بخوریم سالمتر خواهیم بود رعایت مقدار مصرف در حد نیاز بدن و در کنار آن استفاده از سایر مواد غذایی، امر مهمی است.
به هنگام مصرف زیاد انواع میوه، قندشان در بدن باقی مانده و ضمن تجمع چربی اضافی در بدن، اضافه وزن و چاقی، سیری کاذب هم ایجاد می کنند که این خود می‌ تواند از مصرف متعادل دیگر مواد غذایی جلوگیری کند. بهتر است میوه ها به مقدار کم و برای مصرف کوتاه مدت تهیه شوند ضمنا به خاطر داشته باشید که آب میوه های تجارتی به هیچ عنوان جای میوه های تازه را نمی گیرند. 
مصرف خود میوه کامل به دلیل داشتن فیبر بیشتر مناسبتر از مصرف آب آن میوه است همچنین مصرف روزانه 5 میوه متوسط توصیه شده است یک میوه متوسط درحدود 60 کالری انرژی دارد بنابر این برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال درمصرف میوه ها هم رعایت شود.

سخن روز (شنبه)

بزرگ‌ترین مصیبت برای یک انسان این است که
نه سواد کافی برای حرف زدن داشته‌باشد
نه شعور لازم برای خاموش ماندن
(ژان دلابرویه)

سخن روز (از دوست عزیزی)

گروه اینترنتی golbarg 

وقتی یه آدم میگه
هیچکس منو دوست نداره،
منظورش از هیچکس
یک نفر بیشتر نیست . . .
همون یه نفری که واسه اون همـــه کسه !

شکلات سیاه

شکلات سیاه یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین مواد غذایی موجود محسوب می‌شود که در عین حال خواص زیادی نیز دارد. با این حال توجه داشته باشید نباید در مصرف آن دچار افراط شوید زیرا این ماده غذایی سرشار از قند و چربی است.

ادامه مطلب ...

پایان سال

 
دو قدم مانده به خندیدن برگ
یک نفس مانده به ذوق گل سرخ
چشم در چشم بهاری دیگر....
تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان
یک سبد عاطفه دارم
همه ارزانی تان!

سه نکته ای که هیچ گاه نباید به روی مردان آورد

در روابط زناشویی و دوستی مسائلی وجود دارند که یـک زن هیچگـاه نباید در مورد مرد مطرح و یا با سخنی نیش دار اقدام به آزار و اذیت او نماید. شما می توانید در مورد نحوه لـبـاس پـوشیـدن و یـا اضافه وزن شوهر یا دوست خود صحبت نمایید، بـدون ایـنکه برای وی دلخوری پیش بیاید و یا از شما دلگیـر گـردد امـا ۳ مـسئله وجـود دارد که پیش کشیدن هریک تاثیر ناگواری در روحیه و غرور یک مرد برجای خواهد گذاشت. چـرا که اولا باعث می گـردد که او خودش را با خصیصه های مـردان دیـگر مقایسه نموده و سرخورده شود ثـانـیا چون تـغییر مسائل مذکور به دست خود او نبوده و جزء ویژگیهای هر انسانی است، موجب افسردگی و نا امیدی خواهد گردید.

ادامه مطلب ...

چراغ می افروزم

ستیز من تنها با تاریکی است.

و برای نبرد با تاریکی، شمشیر روی تاریکی نمیکشم.

" چراغ می افروزم."

زرتشت

قیصر امین پور

آواز عاشقانه ما در گلو شکست
حق با سکوت بود، صدا در گلو شکست

دیگر دلم هوای سرودن نمی کند
تنها بهانه دل ما در گلو شکست

ادامه مطلب ...

سرکه سیب

حتما شنیده ایم که یک سیب در روز ما رو از مراجعه به دکتر بی نیاز می کنه! حالا سرکه اش هم سرشار از خاصیت هست و معجزات زیادی داره! سرکه سیب حاوی مواد معدنی زیادی هست و علاوه بر خواصی که سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون داره، سرکه ی سیب خواص بیشتری هم داره و نه تنها یک اسید استیک سالم و ملایم هست و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده داره، بلکه به مقدار قابل توجهی دارای پتاسیم، فسفر، کلرور منیزیم، کلرورسدیم، گوگرد، ویتامین های گروه بی و ویتامین دی هست که این مواد موجود در سرکه سیب باعث طراوت و نشاط سلول های بدن می شود و می تونه دستگاه گوارش را فعال کنه و اثر فوق العاده خوبی هم بر روی هضم مواد چربی گوشتی و پروتئین دارد.

ادامه مطلب ...

ایرانی‌ها دچار سوء برداشت عمیقی از جنبش وال‌استریت هستند

وقتی این مقاله رو که از طرف خانم «هیثر گاوتنی» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه فوردهام نیویورک که هفته گذشته به همراه ۳ استاد دیگر آمریکایی برای شرکت در همایش دو روزه «واکاوی جنبش فتح وال استریت» به تهران سفر کرده بود خوندم، گفتم بد نیست بیارم. البته اشکال این بود که این دکتر امریکایی صرفاً براساس دیده ها و شنیده های اهالی کنفرانس قضاوت کرده و از عمق پیچیدگی های سیاسی ما بی خبره. اینکه در ایران هیچ حقیقتی بدون در آمیختگی با سیاست و مصلحت قابل برجسته شدن نیست در مخیله این بنده خدا هم نمی گنجد. جدا زندگی در دنیایی که بهر حال حقیقت بصورت عریان هم قابل طرح هست لذتی دارد که فکر کنم نسل قبل و ما و بعد ما هم به چنین درکی نرسد. و حالا نظر ایشان:

ادامه مطلب ...

به آیین دل

برای رسیدن، چه راهی بریدم
در آغاز رفتن، به پایان رسیدم
به آیین دل سرسپردم دمادم
که یک عمر بی‌وقفه در خون تپیدم

ادامه مطلب ...

یوزف گوبلز؛ وزیر تبلیغات آدولف هیتلر

یوزف گوبلز (به آلمانی: Paul Joseph Goebbels) (‏۲۹ اکتبر ۱۸۹۷ - اول مه ۱۹۴۵) سیاست‌مدار ناسیونال سوسیالیست آلمانی که از ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ وزیر رایش برای تبلیغات و روشنگری مردم بود. او از نزدیک‌ترین دوستان و همکاران آدولف هیتلر بود و شهرت او تا حد زیادی ناشی از خطابه‌های پرشور و تبحرش در سخن‌وری بود.

ادامه مطلب ...

امروز در تاریخ: درگذشت دکتر مصدق

دکتر محمد مصدق استاد دانشگاه، سیاستمدار، دولتمرد و ایراندوست نامدار، دشمن سرسخت استعمار ملل و سلطه گران، رهبر جنبش ملی کردن صنعت نفت ایران و رئیس دولت در سال‌های 1330، 1331 و پنج ماه اول سال 1332 چهاردهم اسفند 1345 در بیمارستان نجمشیه تهران درگذشت. در سال‌های حکومت او، ایران که پرچم مبارزه با استعمار و سلطه را به دوش گرفته بود تحت فشار و تحریم اقتصادی و تهدید نظامی انگلستان بود که یکی از سه قدرت آن زمان بشمار می‌رفت.

ادامه مطلب ...

تحلیل زیباکلام از رای دادن هاشمی و خاتمی

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: معترضان به شرکت خاتمی در انتخابات نه متوجه نوع رابطه وی یا هاشمی با نظام هستند و نه متوجه جایگاه آن‌ها در درون نظام می‌باشند.

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با فارس، گفت: بسیاری از اصلاح‌طلبان و طرفداران آنان و بسیاری از معترضین و منتقدین دیگر پس از اعلام خبر رأی دادن خاتمی از این حرکت وی آزرده خاطر شدند و از وی گلایه‌مند شدند که چرا در انتخابات شرکت کرده و رأی داده است.

ادامه مطلب ...

ارامنه حمریان

دبیرستان تعطیل شده بود، سال دوم دبیرستان بودم، با شتاب به مدرسه ی طلبگی (مسجد حاج مد ابراهیم) می رفتم. توی ذهنم درس منطق را مرور می کردم. کتاب الکبری فی المنطق که البته کتاب کوچکی بود اما پر بار و پر نکته. درست سر پیچ کوچه مدرسه  توی خیابان عباس آباد، میان باغ ملی و سه راه ارامنه، دیدم زن خاچیک با دخترش سونیا دارند از روبرویم می آیند.

ادامه مطلب ...