و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

ریشه شعارهای تند در روز قدس چه بود؟

عصرایران- شعارهایی که شرکت کنندگان طیف سبز در جریان راهپیمایی روز قدس در تهران سرمی دادند، واکنش هایی را در میان فعالان سیاسی به دنبال داشته است. از جمله احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، آن شعارها، مانند "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" و نیز برخی شعارها علیه مسوولان کشور را مغایر با مبانی و اصول انقلاب اسلامی نامید و حتی روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نیز در سرمقاله خود برخی از این شعارها را "رادیکالی و تند" نامید

ادامه مطلب ...

خواص چای سبز

عید سعید فطر مبارک باد.

چای سبز خطر مرگ در اثر بیماری قلبی را بیش از بیست و پنج درصد کاهش می‌دهد.

از فواید بسیار چای سبز صحبت های زیادی می شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند . چای محتوی میزان کمی از رنگدانه ها ، مثل کافئین و ... است .
چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند.
تفاوت در این است که برای تهیه چای سبز برگها را بخار داده ، گرد می کنند و سپس آنرا خشک می نمایند . ولی برای تهیه چای سیاه برگها ، خشک شده ، تخمیر شده،در برخی اوقات مواد و رنگهای شیمیائی به آن اضافه میگردد و برشته می شود یعنی فرآیند بیشتری به روی چای صورت می گیرد.

ادامه مطلب ...

راز پیروزی اسکندر بر ایران

میگویند اسکندر قبل از حمله به ایران درمانده و مستأصل بود. از خود میپرسید که چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر میفهمند حکومت کنم؟ یکی از مشاوران میگوید: «کتابهایشان را بسوزان. بزرگان و خردمندانشان را بکش و دستور بده به زنان و کودکانشان تجاوز کنند».

اما ظاهراً یکی دیگر از مشاوران (به قول برخی، ارسطو) پاسخ میدهد: «نیازی به چنین کاری نیست. از میان مردم آن سرزمین، آنها را که نمیفهمند و کم سوادند، به کارهای بزرگ بگمار. آنها که میفهمند و باسوادند، به کارهای کوچک و پست بگمار. بی سوادها و نفهم ها همیشه شکرگزار تو خواهند بود و هیچگاه توانایی طغیان نخواهند داشت. فهمیده ها و با سوادها هم یا به سرزمینهای دیگر کوچ میکنند یا خسته و سرخورده، عمر خود را تا لحظه مرگ، در گوشه ای از آن سرزمین در انزوا سپری خواهند کرد...».

Why mother is always so special

When I came home in the rain,
Brother asked why you didn't take an umbrella.
Sister advised why you didn't wait till rain stopped.
Father angrily warned, only after getting cold, you will realize.
But Mother, while drying my hair, said: stupid rain!
Couldn't it wait till my child came home?

That's MOM

بعد از اعترافات

کلمه- دکترصادق زیباکلام:  دیدن چهره مغموم، افسرده و زار دوست و همکارم دکتر عبدالله رمضانزاده بر صفحه تلویزیون اخبار ساعت 14 روز سه شنبه مرا بی‌اختیار به یاد داستان روز شنبه چند روز قبلش انداخت.

هفته‌ها بود که دانشگاه برای تابستان تعطیل شده بود و بالطبع من هم دانشکده حقوق و علوم سیاسی که محل کارم هست نرفته بودم تا روز شنبه همین هفته. دفتر من در دانشکده درست روبروی اطاق دکتر رمضانزاده است.

سخنگوی دولت اصلاحات که بود طبلی صنمی با هم نداشتیم. گرفتار بود و فقط برای تدریس می آمد دانشکده هر بار که می آمد کلی دور و برش را می‌گرفتند. تا بالاخره آب‌ها از آسیاب فرو افتاد و شد یک استاد ساده، یک معلم.

ادامه مطلب ...

دلیل گرایش دختران به جراحى بینى

 قابل توجه ..............

مهر: دبیر علمى‌دومین کنگره بین‌المللى راینولوژى ایران با هشدار نسبت به افزایش جراحى بینى در سنین زیر 18 سال مهمترین دلایل اپیدمى‌شدن جراحى بینى را مد عنوان کرد.

دکتر ابراهیم رزم‌پا گفت: چشم و همچشمى‌و شاخص بودن بینى و صورت به علت نوع پوشش در کشور تمایل به انجام اعمال جراحى زیبایى بینى و صورت را افزایش داده به طورى که ایران بالاترین آمار اعمال جراحى زیبایى بینى را در جهان داراست.

وى ‌افزود: سن مناسب اعمال جراحى بینى در گذشته بالاتر از 18 سال در نظر گرفته مى‌شد اما دیدگاه‌هاى نوین در جراحى با توجه به سیر تکاملى و رشد بینی، سن مناسب را بعد از بلوغ و در سن حدود 12 تا 16 سالگى مى‌داند که با همین دید، سن مناسب در پسرها بیشتر از دخترهاست. البته این قانون کلى نبوده و با توجه به وضعیت جسمى‌و تکاملى افراد قابل تغییر است.

ادامه مطلب ...

خواص «انبه»

انبه از محدود میوه‌هاى با ارزشى است که برگ، گل، میوه و هسته آن مصارف خوراکى و درمانى دارد. انبه داراى مقدار زیادى اسیدگالیک است. انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و نارس آن سرد و خشک است. همچنین داراى مقادیر بسیار زیادى از ویتامین A، B، C است و براى تقویت بینایى موثر است. انبه در سلامتى پوست، استخوان و غشاهاى مخاطى و بافت خالى نرم بدن نقش مهمى دارد. مصرف انبه باعث تقویت بدن ‌شده، ادرارآور و خوشبو‌کننده دهان است و در تابستان باعث از بین بردن عطش و کاهش حرارت بدن مى‌شود. مغز هسته انبه برطرف‌کننده اسهال، درمان سرفه‌هاى سخت و بواسیر خونی، تسکین‌دهنده آسم، تنگى نفس و سرماخوردگى است. همچنین زنانى که دچار خونریزى از رحم هستند یا بین دو عادت ماهیانه خونریزى دارند براى رفع آن مى‌توانند از مغز هسته انبه استفاده کنند. صمغ درخت انبه با روغن و آبلیمو براى ناراحتى‌هاى پوستى مفید است. همچنین آب برگ‌هاى درخت انبه براى برطرف کردن ریزش مو استفاده مى‌شود. شایان ذکر است که زیاده‌روى در مصرف انبه براى افرادى که طبع گرم دارند مضر است و این افراد باید آن را با سکنجبین میل کنند. همچنین هضم انبه براى بعضى از افراد سخت است و ممکن است ایجاد خارش و دمل نماید؛ اگر خوردن انبه ایجاد نفخ کند باید آن را با زنجبیل مصرف کرد.