و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

عشق

پشت سر هر معشوق، خدا ایستاده است. پشت سر هر آنچه که دوستش می داری. و تو برای اینکه معشوقت را از دست ندهی، بهتر است بالاتر را نگاه نکنی. زیرا ممکن است چشمت به خدا بیفتد و او آنقدر بزرگ است که هر چیز پیش او کوچک جلوه می کند. پشت سر هر معشوق، خدا ایستاده است. اگر عشقت ساده است و کوچک و معمولی، اگر عشقت گذراست و تفنن و تفریح، خدا چندان کاری به کارت ندارد. اجازه می دهد که عاشقی کنی، تماشایت می کند و می گذارد که شادمان باشی. اما هر چه که در عشق ثابت قدم تر شوی، خدا با تو سختگیرتر می شود. هر قدر که در عاشقی عمیق تر شوی و پاکبازتر و هر اندازه که عشقت ناب تر شود و زیباتر، بیشتر باید از خدا بترسی. زیرا خدا از عشق های پاک و عمیق و ناب و زیبا نمی گذرد، مگر آنکه آن را به نام خودش تمام کند.

ادامه مطلب ...

افشای 12 راز موفقیت استیو جابز

خبر درگذشت «استیو جابز»، جادوگر اپل، بدون شک یکی از مهم‌ترین اخباری بود که دوستداران فن‌آوری ‌اطلاعات نه‌تنها در ماهی که گذشت بلکه در یک‌سال اخیر، شنیدند.

آقای اپل در اثر متازتاز سرطان پانکراس دچار ایست تنفسی شد و در 56‌ سالگی درگذشت. او در طول 35‌سال فعالیت حرفه‌ای خود، همواره موفق بود و بی‌شک برای رسیدن به این موفقیت از رموزی استفاده می‌کرد که شاید کمتر کسی از آن آگاه باشد. شاید به همین دلیل بود که پس از مرگ استیو جابز، تعداد بسیاری پیام تسلیت از مردم دنیا که تحت تاثیر وی و نبوغش قرار گرفته بودند، مخابره و به اطرافیان وی ارسال شد.

ادامه مطلب ...

فایده های عجیب لیموی ترش و شیرین

این آخرین دست آورد پزشکی در طب موثر، برای سرطان است.
لیمو (از مرکبات) محصولی معجزه آسا برای کشتن سلول های سرطان است که 10000 بار قوی تر از شیمی درمانی است.چرا ما در مورد آن نمی دانیم؟ چون آزمایشگاه ها (شرکت های دارو سازی) با ساخت مشابه و مصنوعی آن سود زیادی میبرند. شما هم اکنون می توانید به یک دوست کمک کنید تا از آنها بی نیاز شود و بداند که آب لیمو در پیشگیری از بیماری بسیار مفید است.

ادامه مطلب ...

شهری بود که همه اهالی آن دزد بودند...!

شهری بود که همه اهالی آن دزد بودند. اهالی پس از صرف شام، هرکس دسته کلید بزرگ و فانوس را برمیداشت و از خانه بیرون میزد؛ برای دستبرد زدن به خانه یک همسایه!. حوالی سحر با دست پر به خانه برمیگشت، به خانه خودش که آن را هم دزد زده بود!!!

به این ترتیب، همه در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی میکردند؛ چون هرکس از دیگری می دزدید و او هم متقابلاً از دیگری، تا آنجا که آخرین نفر از اولی می دزدید.

ادامه مطلب ...

کوزه

در افسانه هندی آمده است که مردی هر روز  دو کوزه  بزرگ به دو انتهای چوب می بست  چوب را روی شانه اش می گذاشت و برای خانه اش آب می برد. یکی از کوزه ها کهنه تر بود و ترک های کوچکی داشت هربار که مرد مسیر خانه اش  را می پیمود ، نصف آب کوزه می ریخت. مرد دو سال تمام همین کار را می کرد کوزه ی سالم و نو ، مغرور بود که وظیفه ای را که بخاطر انجام آن خلق شده به طور کامل انجام می دهد . اما کوزه کهنه و ترک خورده ، شرمنده بود که فقط  می تواند نصف وظیفه اش را انجام دهد.هر چند می دانست آن ترک ها حاصل سال ها کار است.

ادامه مطلب ...

آن روز که با یار وفادار بخندیم

 

 

آن روز که با یار وفادار بخندیم
کی‌ می‌رسد از راه که بسیار بخندیم

از دیدنِ آن روزِ طربناک، همه شهر
سرمست می و بادهٔ دیدار بخندیم

ادامه مطلب ...

بهترین غذا

بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است و بهترین روغن, روغن حیوانی است. روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهیست. بهترین نان نانهای سبوس دار است مثل نان سنگک بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل سرکه و ... می باشد بیش از صد نوع چای هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف انواع آنها توصیه می شود

ادامه مطلب ...

از وصیت نامه دکتر شریعتی

واقعیت, خوبی و زیبایی

در این دنیا جز این سه, هیچ چیز دیگر به جست و جو نمی ارزد. نخستین, با اندیشیدن, علم. دومین با اخلاق, مذهب و سومین با هنر, عشق.

عشق می تواند تو را از این هر سه محروم کند. یک احساساتی لوس سطحی هذیان گوی خنگ. و نیز می تواند تو را از زندان تنگ زیستن, به این هر سه دنیای بزرگ پنجره ای بگشاید و شاید هم دری. و من نخستینش را تجربه کرده ام و این است که آن را "دوست داشتن" نام کرده ام. که هم, همچون علم و بهتر از علم آگاهی می بخشد وهم همچون اخلاق, روح را به خوب بودن میکشاند و خوب شدن و هم زیبایی و زیبایی ها.


درباره روز عرفه

عرفه روز دعا و روز نیایش و مناجات با پروردگار عالمیان است، دعایی که طبق فرموده علی (ع) همه هستی انسان هاست. اساساً انسان از خودش چیزی ندارد و در این عالم او فقط مالک دعاست. وجود مبارک امام حسین (ع) ناتوان ترین مردم را کسی می داند که از دعا کردن عاجز باشد و می فرماید:

ادامه مطلب ...

امروز سالروز تولد کوروش است

وبلاگ تاریخ فراموش شده ایران نوشت:
 امروز سالروز میلاد  شخصی است که تمام جهان به وجودش می بالد و تمامی مردمان دنیا آرزوی این را دارند که کاش وی جزئی از تاریخ آنها بود که مرد بود و مردانه زیست و مردانه دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.
او شاید تنها کسی بود که در آن روزگاران کهن هیچگاه اسیر جلای قدرت نشد و پایه های قدرت خود را بر مبنای ظلم و فجور بنا نکرد، در هیچ گذرگاهی عابری را نیازرد و بندگان خداوند را نه بندگان خویش که بندگان پروردگار دید و حقوق بشر را نه مانند سیاستمداران امروز جهان که فقط در شعار محترم می دارند، در تمامی مراحل زندگی خویش با تمام وجود محترم شمرد و بدان به معنای واقعی کلام عمل کرد.

ادامه مطلب ...

روزی که امیرکبیر گریست

هرچند این داستان تکراری است اما بنظر می رسد که بسیاری از مشکلات ما ناشی از همین نگرش ها و کم کاری های دولتمردان و دانشمندان ماست. برای همین دوباره این متن را در این جا گذاشتم. شاید ...

سال 1264 قمرى، نخستین برنامه‌ى دولت ایران براى واکسن زدن به فرمان امیرکبیر آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانى ایرانى را آبله‌کوبى مى‌کردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبى به امیر کبیر خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمى‌خواهند واکسن بزنند. به‌ویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شنایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان مى‌شود.

ادامه مطلب ...

سخن روز (پنجشنبه)

 

شاید کسی که روزی با تو خندیده است را از یاد ببری،

اما هرگز آن را که با تو اشک ریخته، فراموش نخواهی کرد

دوست داشتن

 

 کسی که دوستت داره، همش نگرانته. 

به خاطر همین بیشتر از اینکه بگه دوستت دارم میگه مواظب خودت باش