و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

امروز سالروز تولد کوروش است

وبلاگ تاریخ فراموش شده ایران نوشت:
 امروز سالروز میلاد  شخصی است که تمام جهان به وجودش می بالد و تمامی مردمان دنیا آرزوی این را دارند که کاش وی جزئی از تاریخ آنها بود که مرد بود و مردانه زیست و مردانه دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.
او شاید تنها کسی بود که در آن روزگاران کهن هیچگاه اسیر جلای قدرت نشد و پایه های قدرت خود را بر مبنای ظلم و فجور بنا نکرد، در هیچ گذرگاهی عابری را نیازرد و بندگان خداوند را نه بندگان خویش که بندگان پروردگار دید و حقوق بشر را نه مانند سیاستمداران امروز جهان که فقط در شعار محترم می دارند، در تمامی مراحل زندگی خویش با تمام وجود محترم شمرد و بدان به معنای واقعی کلام عمل کرد.

او تنها کسی بود که تخت شاهی را از روی دوش مردمان برداشت و در کنار آنها و قدم به قدم آنها انسانیت را برایشان معنی کرد ؛‌ چنان که وقتی سرزمینی را فتح می کرد مردمانش خداوند را شاکر می شدند که عدالت به سرزمین آنها هم رسیده و روی خوش زندگی به آنها خندیده است.
کوروش کبیر پادشاهی بود بی ریا و تمامی دغدغه های صادقانه او در تلاش برای انتشار عدالت و مهرورزی به جهانیان خلاصه می شد.شاید تنها پادشاهی بود که در تمامی کتب آسمانی به نحوی از او یاد شده است ...همانگونه که در تاریخ مان شاهان ظالم و بی شرم را می شناسیم و از آنها به زشتی یاد می کنیم آرزومندم که از کوروش و تمامی شاهان عادل هم به نیکی یاد کنیم و آنها را به عنوان سرمایه های واقعی مان به جهانیان بشناسانیم(گر چه جهانیان بیش از ما از کوروش می دانند).
تنها راه ما برای اعتلاء و پیشرفت, تکیه بر داشته هایمان است ، تنها با میراث کهن خود و با بهره گیری از تجارب گرانبهای ایران زمین است که خواهیم توانست در جهان بی رحم امروز فرهنگ اصیل و باشکوه خود را نجات داده و از آن برای سرافرازی خاک پاکمان بهره جوییم.
با فراموش کردن گذشته خویش فقط و فقط به خودمان ظلم می کنیم و اسیر فرهنگ های هر چند محترم اما به نسبت کم رمق تر شرق و غرب می شویم و داشته هایمان را از بیگانگان می آموزیم به شکلی حقیرتر و بی مقدارتر.
باشد که در این روزگاران سراسر رنج و محنت که شرق و غرب و شمال و جنوب این کره خاکی سراسر گرفتار جنگ بین فقیر و غنی است با بهره گیری از تاریخ فراموش شده مان بذر صلح و آشتی و  مردانگی و مروت را که یادگار پدرانمان همچون کوروش است در خاک خسته جهان پاشیده و دنیا را از این نامردمی برهانیم.

نظرات 7 + ارسال نظر
کوروش یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:51

امروز ۲۹ اکتبر برابر با هفتم آبان ماه و "روز جهانی کوروش" است؛ کوروش، ملقب به کوروش بزرگ یا کوروش کبیر همچنین معروف به کوروش دوم، نخستین پادشاه و بنیان‌گذار شاهنشاهی هخامنشی بود. کوروش به مدت سی سال، از سال ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر ایران سلطنت کرد.‎‎‎‎‎‎‎‎
(نقش برجسته کوروش در پارک سیدنی استرالیا وجود دارد )دربارهٔ کوروش تمام مورخین توافق دارند که شاهی بود با عزم، عاقل و مهربان که در موارد مشکل به عقل بیش از قوه متوسل می‌شد و برخلاف پادشاهان آشور و بابل، با مردم مغلوب رئوف و مهربان بود. با پادشاهان مغلوب به اندازه‌ای مهربانی می‌کرد که آنها دوست کوروش شده و در مواقع مشکل به او یاری می‌نمودند. با مذهب و معتقدات مردم کاری نداشت بلکه برای جذب قلوب ملل آداب مذهبی آنها را محترم می‌داشت. شهرها و ممالکی که در تحت تسلط او در می‌آمدند، هیچگاه معرض قتل و غارت واقع نمی‌شدند.
آنچه درباب وی برای مورخ جای تردید ندارد، قطعاً این است که لیاقت نظامی و سیاسی فوق‌العاده در وجود او، با چنان انسانیت و مروتی در آمیخته بود که در تاریخ پادشاهان شرقی پدیده‌ای به‌کلی تازه به شمار می‌آمد.
منشور حقوق بشر کوروش بزرگ در موزه بریتانیا است. این سند به عنوان «نخستین منشور حقوق بشر» شناخته شده، و به سال ۱۹۷۱ میلادی، سازمان ملل آن را به بسیاری از زبان‌های رسمی سازمان منتشر کرد. نمونهٔ بدلی این استوانه، در مقر اصلی سازمان ملل، در شهر نیویورک نگهداری می‌شود.
گفتنی است که این منشور ارزشمند در شهریور ماه سال ۱۳۸۹طی مراسمی رسمی از طرف موزه بریتانیا به ایران قرض داده شد، که آن را برای بازدید عموم در موزهٔ ایران باستان در معرض نمایش قرار دادند و در تاریخ ۲۷ فروردین سال ۱۳۹۰ به لندن بازگردانده شد.
مرگ کورش در سال سی‌ام سلطنت او در حدود سال ۵۲۹ پیش از میلاد اتفاق افتاده‌است.

طراوت دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:23

پولیس قدیس در رساله خود به قرنتیان میگوید:

نرمی یکی از ویژگی های عشق است.

بیایید هرگز از یاد نبریم عشق لطافت است.یک روح سخت اجازه نمیدهد دستان خداوند آن را مطابق میل خود شکل ببخشد.

سرگردان در جاده باریکی در شمال اسپانیا سفر میکرد که مردی را دراز کشده در بستری از گل دید،سرگردان پرسید: اینطوری گل ها را له نمیکنی؟

مرد پاسخ داد:نه!سعی دارم اندکی از لطافت گل ها را جذب کنم.

...........آری عشق لطافت است.

حسین دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:02

کورش کبیر: من یاور یقین و عدالتم من زندگی ها خواهم ساخت، من خوشی های بسیار خواهم آورد من ملتم را سربلند ساحت زمین خواهم کرد، زیرا شادمانی او شادمانی من است

حمید دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:04

؛ فرمان دادم بدن مرا مومیایی نکنند و در تابوت نگذارند، به خاک بسپارند تا اجزای بدنم جزئی از خاک ایران شود"
کوروش پادشاه ایران زمین

مهدی دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:06

کورش همان ذوالقرنین قرآن ماست، مصلحی بزرگ که بزرگترین تمدن تاریخ بشر را بنیان گذاشت، ما مرده پرست نیستیم، ما برآنیم که آموزه های بلند کورش را احیا کنیم، من در سخنان کورش کبیر و پیامبر اسلام (ص) همخوانی و همنوایی عجیبی می بینم و یقین دارم که منشا هر دو یکی است، من کورش رامردی الهی و یکتا پرست می دانم و این باور که نبی بوده است، دور از ذهن نیست. در آن سال ها که سلاطین را مومیایی می کردند و در تابوت های گرانبها نگه می داشتند، کورش وصیت می کند که به سبک ما به خاک سپرده شود! ببینید:
همه سخنان کورش زیباست، بگذارید با هم بخوانیم:
*****
دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند.
* * * * *
اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود محبت کنید.
* * * * *
آنچه جذاب است سهولت نیست، دشواری هم نیست، بلکه دشواری رسیدن به سهولت است .
* * * * *
وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید، افراد درباره رفتار و عملکرد خود فکر می کنند، نه رفتار و عملکرد شما
* * * * *
سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد .
* * * * *
اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید، همان نتیجه ای را می گیرید که همیشه می گرفتید .
* * * * *
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.
* * * * *
پیش از آنکه پاسخی بدهی با یک نفر مشورت کن ولی پیش از آنکه تصمیم بگیری با چند نفر .
* * * * *
کار بزرگ وجود ندارد، به شرطی که آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنیم .
* * * * *
کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید .
* * * * *
انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند .
* * * * *
همواره بیاد داشته باشید آخرین کلید باقیمانده، شاید بازگشاینده قفل در باشد
* * * **
تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است .
* * * * *
دشوارترین قدم، همان قدم اول است .
* * * * *
عمر شما از زمانی شروع می شود که اختیار سرنوشت خویش را در دست می گیرید .
* * * * *
آفتاب به گیاهی حرارت می دهد که سر از خاک بیرون آورده باشد .
* * * * *
وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، بخاطر این است که شما چیز زیادی از آن نخواسته اید .
"" نقل از وبلاگ مهدی ""

وبگرد چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:36

اگه ایران الان یه کشور خیلی پیشرفته بود، مطمئن باشید الان ما تو یه کشور عقب افتاده بدنیا میومدیم، که به دنبال گرفتن اقامت و گرین کارت ایران بودیم!!

مریم شنبه 14 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 15:31

من خدایی دارم، که در این نزدیکی است
نه در ان بالاها ...
مهربان، خوب، قشنگ چهره اش نورانیست
گاهگاهی سخنی می گوید، با دل کوچک من،
ساده تر از سخن ساده من
او مرا می فهمد او مرا می خواند، او مرا می خواهد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد