و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

صد و یک روش برای بهبود انگیزش، بهره وری و رضایت شغلی کارکنان

1. سعی کنید فرهنگ بومی کارکنان خود را بشناسید. سازمان دارای فرهنگ خاص خود است و هر واحد نیز خرده فرهنگ خود را دارد.افراد نیز دارای فرهنگ سازمانی-درون واحدی –گروهی و بین فردی هستند و اشارات و رفتارهای آنها به شما می آموزد که چه انتظاراتی از شما دارند و شما نیز برای بیان انتظارات متقابل خود و سازمان از زبان و فرهنگ خاص آنها استفاده نمائید. برای مثال در یک تیم یا واحد افراد نمی خواهند مورد تشویق فردی قرار گیرند چون رابطه قدیمی دوستی با همکاران را بیشتر و ارزشمند تر از پاداش کار خود می دانند و ممکن است تشویق فردی شما ایشان را از گروه جدا نماید.و ایشان شاید پاداش فردی شما در اتاق کار خودتان را بیشتر ترجیح دهند.

2. قوانین و مقررات محیط کار را از زمان مصاحبه استخدام یا جذب و انتقال فرد برای وی شفاف بیان و در معرض دید قرار دهید.بیبشترین کمک برای شما در هدایت سازمان رعایت قوانین از سوی همه است و بزودی افراد خاطی با چند تذکر دوستانه همکاران و کمک شما برای درک بهتر موضوع آنها را رعایت خواهند نمود.

3. افرادی را که از خارج وارد سازمان می شوند و یا دارای فرهنگ بومی ویژه ای هستند(برای مثال افرادی از یکی از قوم های خاص یا مذاهب اقلییت و ... هستند) تحت مشاوره و  آموزش قرار دهید .با آنها راجب به فرهنگ ها و اختلافات پیش آمده گپ بزنید و سعی کنید آنها محدودیت های فرهنگ سازمان را درک نمایند.

4. گاهی بهتر است برای تیم هائی که در پروژه های خارج از کشور فعالیت می کنند ابتدا دو

نظرات 1 + ارسال نظر
محمود چهارشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:32 http://www.2xy.blogsky.com

http://www.2xy.blogsky.com
سلام وب لاگ جالب و قشنگی داری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد