و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

نوشته روی باد

  

پیش از شما
به سان شما
بی شمارها
با تار عنکبوت
نوشتند روی باد
کین دولت خجسته ی جاوید زنده باد

بمناسبت رخدادهای اخیر و نهضت بیداری مسلمانان جهان 

از محمد رضا شفیعی کدکنی

نظرات 9 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:18

" تو نمی دانی مردن، وقتی که انسان مرگ را شکست داده است چه زندگی است! "
احمد شاملو

[ بدون نام ] دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:24

خدایا ! امشب نامت را فریاد می زنیم ، تنهایمان نگذار ،دستمان را بگیر ...
امشب بر فراز بامها دلهایمان را به سوی تو پرواز می دهیم و نامت را و بزرگیت را فریاد می کنیم. امشب مظلومیتمان را و البته استقامت و صبرمان را فریاد می زنیم .
خدایا تنهایمان نگذار ،دستمان را بگیر ، یاریمان کن . خسته ایم از این همه ظلم و قساوت .خسته ایم ...

[ بدون نام ] دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:26

گروه اخوان المسلین اعلام کرد به دنبال به دست گرفتن قدرت در مصر نیست بلکه از مسیر عاقلانه‌ای که ارتش مصر برای انتقال قدرت به دولتی غیرنظامی به صورت مسمالت آمیز در پیش گرفته، حمایت می‌کند.
اخوان المسلین همچنین اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزدی معرفی نخواهد کرد و هم چنین به دنبال به دست گرفتن اکثریت کرسی‌های مجلس مصر نیست.
این سخنان اخوان المسلین روز شنبه در پی آن ابراز شد که مقامات نظامی مصر متعهد شده‌اند که قدرت را به غیرنظامی‌ها واگذار کرده و حکومتی دموکراتیک پدید آورند.

دوست دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:28

رمان «بلندی‌های بادگیر» نوشته «امیلی برونته» به عنوان عاشقانه‌ترین کتاب ادبیات انگلیسی معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویتر، انگلیسی‌ها طی یک نظرسنجی یک خط از رمان معروف «بلندی‌های بادگیر»، اثر «امیلی برونته» نویسنده قرن نوزدهمی انگلیس، را به عنوان رمانیتک‌ترین جمله در ادبیات انگلیسی انتخاب کردند.

طبق آمار حاصل از این نظرسنجی که 2000 بزرگسال در آن شرکت داشتند، 20 درصد شرکت‌کنندگان جمله «روح ما از هرچه تشکیل شده باشد، مال من و او از یک جنس است» را انتخاب کردند و با این آراء، کتاب «بلندی‌های بادگیر» لقب عاشقانه‌ترین کتاب ادبیات انگلیسی را کسب کرد.

پس از این رمان عاشقانه، عاشقانه‌ترین جمله به «وینی پو»، خرس کارتونی معروف، نسبت داده شد: «اگر تو 100 سال عمر کردی، امیدوارم من 100 سال منهای یک روز زنده بمانم تا مجبور نباشم بدون تو زندگی کنم.»

جمله‌ای از مشهورترین تراژدی «ویلیام شکسپیر» هم مقام سوم را در این نظر‌سنجی کسب کرد. این جمله بخشی از نمایشنامه «رومئو و ژولیت» است: «آرام‌باش! این چه نوری است که از آن پنجره می‌تابد؟ آنجا مشرق است و ژولیت خورشید تابان».

در کل این شرکت‌کنندگان عاشقانه‌ترین عبارات را انتخاب کردند که به ترتیب عبارت‌اند از:

* «او برای من شمال بود، جنوب بود، شرق و غرب من بود. هفته‌ کاری و فراغت آخر هفته من؛ ظهر و نیمه‌شب، حرف و آهنگ من بود. فکر می‌کردم عشق تا ابد بپاید، اما اشتباه می‌کردم.» _ «دبلیو. اچ . اودن»

* «وقتی می‌فهمی عاشق شدی که دوست نداری بخوابی، چون واقعیت شیرین‌تر از رویاهایت شده.» _«دکتر سوس»

* «عاشقی یک دیوانگی موقتی است. مثل یک زلزله طغیان می‌کند و سپس فرو می‌نشیند و وقتی فروکش کرد، تو باید یک تصمیم بگیری. باید ببینی آیا ریشه‌هایت آنچنان به هم تنیده شده که جدا کردنشان قابل تصور نیست یا نه». _‌ از فیلم «کاپیتان کورلیست ماندولین»

* «با من پیرشو! بهترین اتفاق هنوز نیفتاده» _‌ «رابرت براونینگ»

* «همان‌طور که می‌بینی، من هر روز تو را بیشتر از دیروز دوست دارم، امروز بیش از دیروز و کمتر از فردا» _ «روزاموند جرالد»

* «دیدن او به معنای عاشق او شدن است، تنها عاشق او بودن، و تا ابد عاشقش‌بودن» _ «رابرت برنز»

[ بدون نام ] دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:31

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی بر نقش مردم در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب تاکید کرد و خواست مردم را مقدم بر هر مقامی دانست. وی تاکید کرد من به این قشر ناراضی توصیه‌ام این است که بیائید در صحنه. انقلاب مال آنها هم هست.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:55

عکس از نظاهرات کجاست؟ مصره؟

بله این مربوط به تظاهرات معترضین مصر است و فکر کنم عکس رو از خبرانلاین گرفتم. فکر کنم

مورچه سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:19

با سلام صفحه اصلی خیلی سنگین شده است و با سرعت این روزهای اینترنت به سختی بالا می آید . لطفا بیش از 10 مطلب در صفحه اصلی قرار ندهید.مرسی

[ بدون نام ] شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:48

محمد منظرپور، خبرنگار اعزامی بی بی سی فارسی به قاهره: صحنه ای که فکر کنم هیچ وقت از ذهنم پاک نشود، صحنه ای بود که روز جمعه در حاشیه تجمع چند صد هزار نفری مخالفان حکومت شاهدش بودم. در خیابانی مجاور میدان تحریر یک خانم جوان محجبه به تنهایی در بین انبوه مخالفان فریاد می زد "درود بر مبارک، نعم مبارک". به محض مشاهده این صحنه، وحشت وجودم را فرا گرفت و هر لحظه انتظار داشتم مردان جوان خشمگین این دختر جوان را حداقل مورد بی حرمتی لفظی قرار دهند، اما در کمال نا باوری دیدم که مردم صرفا ً با حفظ فاصله شعار "لا مبارک، لا مبارک" سر دادند و حتی مسیری برای عبور این دختر جوان گشودند. من هرگز این میزان تساهل را نه در ایران بلکه حتی در انگلستان هم ندیده بودم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:56

مارتین لوتر کینگ:
با این ایمان می‌توانیم از کوه یاس، سنگ امید استخراج کنیم
با این ایمان می‌توانیم با هم کار کنیم، با هم نیایش کنیم
با هم تلاش کنیم، با هم به زندان برویم
با هم برای آزادی قد علم کنیم...
با یقین به روزی که آزاد خواهیم شد. »

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد