و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

مزایای مصرف آجیل برای سلامت قلب

مصرف آجیل مانند گردو و بادام  در جایی که  بخشی  از یک رژیم غذایی متعادل باشند می تواند مزایایی را برای سلامت بدن به ویژه سلامت قلب ها در بر داشته باشد . اما نکته مشکل ساز در مورد مصرف آجیل در کشور ما این است که اکثر افراد وقتی در مقابل خود آجیل را می بینند به خوردن مقادیر اندک و متعادل از آجیل بسنده نمی کنند و بیشتر از حد مجاز می خورند و نمی توانند میزان مصرف خود را تحت کنترل داشته باشند.
اگر مغزها در حد اعتدال در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شوند برای سلامت قلب مفید می باشند. مغزها شامل چربی های چند زنجیره ای غیر اشباع و دیگر مواد مغذی هستند و مصرف آنها به عنوان میان وعده گزینه مناسبی است. گردو، بادام و فندق و اغلب انواع دیگر مغز ها غنی از مواد مغذی مفید هستند.

آیا واقعا  مصرف آجیل برای سلامت قلب  مفید  واقع می گردد؟  اغلب مطالعات که مصرف آجیل در یک رژیم غذایی سالم برای سلامت قلب را مطالعه کرده اند چنین دریافته اند که مغزها در کاهش کلسترول بد یا LDL موثر اند.  بالا بودن کلسترول بد(LDL)  یکی از عوامل اولیه در پیدایش بیماری های قلبی می باشد لذا از این جهت  چنین به نظر می رسد که قابلیت مغزها در کاهش کلسترول نامطلوب(LDL  )  بر سلامت قلب موثر است.
در واقع مصرف آجیل خطر توسعه لخته های خونی که می توانند عامل حمله های قلبی کشنده باشند را کاهش می دهد. آجیل  همچنین به سلامت دیواره عروق کمک می نماید. البته باید توجه داشته باشید که  شواهد مبنی بر سودمندی آجیل برای سلامت قلب هنوز به مرحله قطعیت و اثبات نهایی نرسیده اند.
کدام ترکیبات در مغزها هستند که تصور می شود برای سلامت قلب مفیدند؟  البته ترکیبات بسته به نوع مغزها تفاوت می کنند ولی محققین بر این باورند که اغلب مغزها حداقل برخی از مواد مغذی برای سلامت قلب به شرح زیر  را دارا هستند:
چربی غیر اشباع:  هرچند هنوز علل آن به خوبی ثابت نشده است اما تصور می شود که چربی های مفیدی که در مغزها هستند ( هم چربی های تک زنجیره ای غیر اشباع و هم  چند زنجیره ای غیر اشباع) سطوح کلسترول بد خون را کاهش می دهند.
اسیدهای چرب امگا3: بسیاری از مغزها غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشند. اسیدهای چرب امگا 3 یک شکل مفید و سالم از اسیدهای چرب می باشند که به نظر می رسد به سلامت قلب شما و پیشگیری از ریتم های نامنظم و خطرناک قلبی که می توانند منجر به حمله قلبی  شوند کمک می نمایند. البته اسید های چرب امگا 3 در بسیاری از ماهی ها و غذاهای دریایی یافت می شوند، اما آجیل یک منبع گیاهی خوب از اسیدهای چرب امگا3 می باشد.
اسید آمینه ال-آرژنین: آجیل حاوی مقادیر فراوانی از اسید آمینه ال-آرژنین می باشد که این ماده می تواند به سلامت عروق خونی شما کمک نماید بدین صورت که انعطاف پذیری عروق خونی را افزایش می دهد و لذا عروق خونی کمتر مستعد تشکیل لخته های خونی (که جلوی جریان مناسب خون را می گیرند)، میگردند.
فیبر: تمام مغزها حاوی فیبر هستند که فیبر به کاهش سطوح کلسترول خون کمک می نماید. فیبر ها همچنین در تقویت احساس سیری و کمتر غذا خوردن متعاقب از آن  موثر اند.  همچنین تصور می شود که فیبر در پیشگیری از دیابت نقش دارد.
ویتامین ای: شواهدی وجود دارند مبنی بر این که ویتامین ای ممکن است در ممانعت از تشکیل پلاک در دیواره عروق خونی (که موجب  باریک ساختن مسیر عبور خون و در نهایت منجر به درد قفسه سینه و بیماری عروق خونی و حمله های قلبی می شوند)، موثر است. 
استرول های گیاهی: برخی مغزها حاوی استرول های گیاهی هستند؛ استرول ماده است که می تواند به کاهش کلسترول خون شما کمک نماید. استرول های گیاهی اغلب به تولیداتی نظیر مارگارین و آب پرتقال برای افزایش مزایای ماده غذایی در سلامت، افزوده می شوند در حالی که استرول ها به طور طبیعی در مغزها موجودند.
مصرف چه میزان آجیل در طی روز مطلوب است؟ مغزها علیرغم مواد مغذی و مزایایی که برای سلامت بدن در بر دارند حاوی کالری بالایی می باشد و بنابراین باید حتما اعتدال را در مصرف آجیل رعایت فرمایید و زیاده روی نکنید.
بر طبق توصیه انجمن غذا و داروی امریکا، برای افراد با وزن سالم،  مصرف یک مشت آجیل (در حدود 42.5 گرم) غیر بو داده از اغلب آجیل ها  در طی روز مطلوب است  و آجیل های منتخب می توانند شامل مواردی بدین شرح باشند: اغلب آجیل ها از جمله بادام و فندق و بادام زمینی و گردو و پسته.
البته باید این نکته را بدانید مصرف آجیل به موازات مصرف چربی های اشباع، محصولات لبنی و گوشتهای پرچرب و دیگر تولیدات پرچرب  کمکی به سلامت  قلب شما نخواهد کرد و لذا باید همواره دریافت چربی های مضر و اشباع را محدود کنید. نکته مهمی که نباید فراموش کنید آنست که در رژیم های اولیه برای افراد چاق مصرف آجیلها بدلیل انرژی بالا بایستی محدود گردد.
آیا روغن مغزها نیز مانند مغزهای کامل مفید هستند؟ هر چند روغن مغزها نیز غنی از اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین ای می باشد ولی فاقد فیبری هستند که در مغز کامل یافت می شود و خواص مفید آن کمتر از خود آجیل است و اگر زیاد حرارت ببیند تلخ مزه می شود . در کل اگر قصد استفاده از روغن مغزها را دارید توجه کنید که آنها نیز مانند بقیه روغن ها غنی از کالری هستند و باید حتما میزان مصرف خود را کنترل نمایید . مصرف مغزهای کامل بر روغن آنها ارجحیت دارد. 
 

نظرات 10 + ارسال نظر
وبگرد چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:15

امروز روز رحلت پیامبر اکرم است. تسلیاباد

سارا چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 21:31

میری به شاهزاده خانمی گفت : من عاشق توام ... شاهزاده گفت : زیباتر از من خواهرم است که در پشت سر تو ایستاده است ... امیر برگشت و دید هیچکس نیست . شاهزاده گفت:عاشق نیستی !!!!

امیر چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:12

با سلام - این که نمیشه همش باید مواظب باشیم چی بحوریم و یا چی نخوریم. باید چی کار کنیم ما. این هم شد رندگی آحه

وبگرد شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:56

بر اساس یک پژوهش جدید، نوشیدن قهوه، قدرت مغز زنان را در شرایط استرس‌زا افزایش داده، اما مردان را دچار بحران می‌کند!

به گزارش ایسنا، طبق این تحقیقات در حالی‌که نوشیدن یک قهوه عملکرد زنان را در زمان کار با دیگران افزایش می‌دهد، به خاطره مردان آسیب زده و تصمیم‌گیری آنان را کند می‌کند.

دانشمندان دانشگاه بریستول انگلیس با انجام آزمایشاتی قصد داشتند بفهمند که قهوه چه تاثیراتی بر فردی که در موقعیت استرس زا قرار دارد می‌گذارد.

آنها در تحقیقات خود از 68 زن و مرد خواستند تا وظایف مختلفی همچون شرکت در مذاکرات، حل جدول و انجام معماهای یادآوری را انجام دهند و به آنها گفته شد که پس از انجام این کارها باید به صورت عمومی در مورد کار محوله خود صحبت کنند.

به نیمی از این افراد قهوه بدون کافئین و به سایر افراد قهوه‌ای با میزان کافئین بالا داده شد.

محققان دریافتند که عملکرد مردان در آزمایش‌های مربوط به حافظه با مصرف قهوه کافئین‌دار دچار اختلال بالایی می‌شود. آنها جداول خود را به طور میانگین 20 ثانیه دیرتر از افرادی که قهوه بدون کافئین خورده بودند حل کردند.

اما زنانی که قهوه کافئین‌دار مصرف کرده ‌بودند 100 ثانیه سریع‌تر آزمایش خود را به اتمام رساندند.

مطالعات قبلی به این موضوع اشاره داشته‌اند که قهوه احتمالا در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت، آلزایمر و آسیب کبدی و نقرس از بدن محافظت می‌کند.

امیر شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:58

آفتاب: سایت مشرق نوشت: رادیو بین‌المللی هلند در پی ایجاد تنش در روابط هلند و ایران بر سر اجرای حکم اعدام زهرا بهرامی، از روز گذشته برای تاثیرگذاری بر ایرانیان برنامه‌های فارسی خود را آغاز کرد.

در پی ایجاد تنش در روابط هلند و ایران بر سر اجرای حکم اعدام زهرا بهرامی، رادیو بین‌المللی هلند و سایت مرتبط با آن از روز گذشته برای تاثیرگذاری بر ایرانیان و سایر فارسی زبانان آغاز به کار کرد.

رادیو بین‌المللی هلند، قصد دارد تا حد امکان با رسانه‌های غیر دولتی فارسی زبان داخل و خارج ایران همکاری کند. به این ترتیب، رادیو بین‌المللی هلند نیز به جنگ نرم علیه ایران خواهد پرداخت.

به گفته مسئولین این رادیو ، ضرورت راه اندازی سایت "عصر هلند" پس از بحران فزاینده در تونس و مصر، که تاثیر بسیاری بر سایرکشورهای منطقه دارد، نیز بیشتر احساس شد.

از نظر «ریک رنسن» سردبیر رادیو بین‌المللی هلند، نیاز زیادی به شنیدن صدای مستقل و معتدل هلند در ایران وجود دارد.

وی افزود: «وب سایت عصر هلند فعلا به صورت موقت راه‌اندازی شده است و ادامه کار آن پس از یکماه بررسی خواهد شد».

به گفته وی بخش‌هایی از مطالب عصر هلند در رسانه‌های اجتماعی در میان ایرانیان قرار داده خواهد شد.

رادیو بین‌المللی هلند از مدت‌ها پیش از طریق رادیو و وب سایتی عربی در خاورمیانه فعال بوده و قرار است مطالب مهم این سایت و سایت‌های انگلیسی، هلندی و بویژه رادیو بین‌المللی هلند از این پس به زبان فارسی در سایت عصر هلند منتشرخواهد شد.

همچنین سرخط مهمترین مطالب سایر رسانه‌های هلندی برای اطلاع خوانندگان فارسی زبان ترجمه می‌شود

امیر یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:17

DAMN FINE EXPLANATION


The wife came home early and found
her husband in their bedroom making
love to a very attractive young woman.

And she was somewhat upset. 'You are a disrespectful pig!' she cried. 'How dare you do this to me -- a faithful wife, the mother of your children! I'm leaving you.
I want a divorce right away!'

The husband replied, 'Hang on just a
minute honey, so at least I can tell you what happened.'

'Fine, go ahead,' she sobbed,'

but they'll be the last words you'll say to me!'

The husband began -- 'Well, I was getting into the car to drive home,

and this young lady here asked me for a lift.

She looked so down and out and defenseless,

that I took pity on her and let her into the car.

I noticed that she was very thin, not well dressed and very dirty.

She told me she hadn't eaten for three days.

So, in my compassion, I brought her home
and warmed up the enchiladas I made for
you last night, the ones you wouldn't eat because you're afraid you'll put on weight. The poor thing devoured them in moments.

"Since she needed a good clean-up, I suggested a shower, and while she was doing that, I noticed her clothes were dirty and full of holes,

so I threw them away.Then, as she needed clothes, I gave
her the designer jeans that you,ve had for a few years,

but don't wear because you say they're too tight.

I also gave her the underwear that was your anniversary present,

which you don't wear because, " I don't have good taste".

I found the sexy blouse my sister gave you for Christmas that you don't wear just to annoy her, and I also donated those boots
you bought at the expensive boutique and don't wear because someone at work has a pair the same.'

The husband took a quick breath and continued -

'She was so grateful for my understanding and help that as I
walked her to the door, she turned to me with tears in her eyes and said,


'Please ... Do you have anything
else that your wife doesn't use?

دوست یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:52

هر کس بد ما به خلق گوید/ ما چهره دل نمی خراشیم. ما خوبی او به خلق گوییم /تا هردو دروغ گفته باشیم (دکتر علی شریعتی

مورچه یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:49

برای اینکه بت پرست نباشی ،کافی نیست که بتها را شکسته باشی ،باید خوی بت پرستی را ترک گفته باشی.نیچه
شجاعت و از روبرو به گذشته نگاه کردن، نعمتى است که نصیب هر کس نمى شود

دو گروه از امت من هستند که اگر صلاح یابند ، امت من صلاح می یابد و اگر فاسد شوند ، امت من فاسد می شود : علما و حکام.
(پیامبر اکرم (ص))
علی بن ابی طالب درباره ی قلب می فرمایند :

بر رگی از رگهای انسان پاره گوشتی آویخته است که شگفت ترین عضو به شمار می رود .و آن قلب است که برایش اوصاف پسندیده و ناپسند بسیاری وجود دارد .اگر طمع در آن به جوش آید حرص تباهش می سازد اگر نومیدی به آن دست یابد حسرت و اندوه می کشدش ، اگر ترس ناگهانی آن را فرا گیرد ،دوری جستن از کار مشغولش سازد . اگر به او مصیبت و اندوه روی آورد ،بی تابی رسوایش سازد .اگر مالی و ثروتی بیابد ،توانگری یاغیش گرداند . اگر بی چیزی آن را بیازارد ، بلا و سختی گرفتارش کند اگر گرسنگی برا آن غلبه کند ،ناتوانی از پای در آوردش پس هر کثرت از حد آن زیان رساند و هر فزونی از حد آن تباه گرداند . بنابراین هر که اعتدال و میانه روی را از دست ندهد و به حکمت رفتار کند ، سود دنیا و آخرت را کسب کند .
Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and be my friend. Albert Camus
عشق نا بالغ: من عاشق تو هستم چون بهت احتیاج دارم
عشق بالغ: من بهت احتیاج دارم چون که عاشقت هستم.
اریک فروم (Erich Fromm)

ساعت درس یک دانشجوی دوره دکترای نروژی ، سوالی مطرح کرد: استاد،شما که از جهان سوم می آیید،جهان سوم کجاست ؟؟
فقط چند دقیقه به آخر کلاس مانده بود.من در جواب مطلبی را فی البداهه گفتم که روز به روز بیشتر به آن اعتقاد پیدا می کنم. به آن دانشجو گفتم: جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند،خانه اش خراب می شود و هر کس که بخواهد خانه اش آباد باشد باید در تخریب مملکتش بکوشد. پروفسورمحمودحسابی
نادان پیوسته از گذشته لاف میزند و خردمندان در اندیشه حالند و دیوانگان سخن آینده بر زبان میاورند.ناپلئون بناپارت
گذشت زمان بر آنها که منتظر می مانند بسیار کند ،بر آنها که می هراسند بسیار تند، بر آنها که زانوی غم بغل می گیرند بسیار طولانی و بر آنها که به سرخوشی می گذرانند بسیار کوتاه است. اما بر آنها که عشق میورزند ،زمان را آغاز و پایانی نیست. (ویلیام شکسپیر)

حمید دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:47

نتایج یک نظرسنجی که در بین مردم سوئیس انجام گرفت نشان می دهد آنها احساس خوشبختی کرده و فکر می کنند در آینده نیز خوشبخت خواهند ماند.

بهه گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه؛ در بین مردم این کشور ، بخش آلمانی زبان سوئیس بیشتر از دیگر مردم این کشور احساس خوشبختی می کنند.

دیان لوییز لاسوند، مردم شناس و رئیس بنیاد دوونیر (Devnir) در این باره می گوید: در غرب مفهوم و اندیشه خوشبختی از فلسفه سقراط سرچشمه می گیرد که زندگی خوب را تعریف می کند.

این مردم شناس سوئیسی در ادامه سخنان خود درباره عوامل تاثیر گذار در خوشبختی مردم سوئیس، بهبود وضع اقتصادی، پیشرفت علم، رعایت عدالت، نحوه اداره کشور و جامعه، توجه به محیط زیست و همکاری را نام می برد. دایان لویز لاسوند افزود اینکه فرد به خوشبختی نیز فکر کند در خوشبخت بودن تاثیر گذار است.

لطیفه سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:49

غضنفر هلو میخوره به هسته اش که میرسه یهو میگه : ای ول گردو هم داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد