و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

حاشیه های نمازجمعه

ایلنا: در نماز جمعه امروز تهران علاوه بر حضور پر رنگ مردم تهران، باید از حضور چشم‌گیر نیروهای امنیتی نیز به عنوان یک ویژگی برجسته نام برد.

از حاشیه‌های نماز جمعه امروز تهران، مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران، تجمع نیروهای امنیتی به حدی بود که عبور جمعیت با مشکل روبرو شده بود.

-اندکی قبل از پایان نماز جمعه، حجم نیروهای امنیتی به خصوص مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به شدت افزایش یافت و با پرواز یک فروند بالگرد این وضعیت تشدید شد.

نیروی انتظامی با شکل‌گیری تجمع مخالفت می‌کرد و تلاش داشت با مدارا مردم را راهنمایی کند که در این میان، برخوردهای غیرحرفه‌ای و جهت‌دار برخی نیروها با هویت نامعلوم که عمدتا نوجوان و یا جوان بودند، گاه تلاش‌های نیروی انتظامی را ناکام می‌گذاشت.

-جمع زیادی از هواداران میرحسین موسوی با بستند مچ‌بند و یا پیشانی‌بندهای سبز، شعار الله اکبر سر دادند. این گروه با حمایت از حضور میرحسین موسوی در نماز جمعه امروز، تجمعات پراکنده‌ای را شکل دادند و شعارهایی در حمایت از موسوی سر دادند.

-در برخی نقاط اطراف دانشگاه تهران مانند خیابان 16 آذر که تعداد بیشتری از حامیان موسوی تجمع کرده بودند، درگیری‌های مقطعی بین نیروهای انتظامی و امنیتی با معترضان رخ داد که در نهایت با پراکنده کردن هواداران موسوی وضعیت آرام شد.

-هواداران موسوی شعارهایی چون نیروی انتظامی، حمایت‌، حمایت / یا حسین،‌ میر حسین / زندانی سیاسی آزاد باید گردد، سر می‌دادند.

-بازار بحث‌های چند نفره در اطراف دانشگاه تهران بین موافقان و معترضان به نتیجه انتخابات گرم بود.

-چند صد نفر از جوانان حامی احمدی‌نژاد که پوسترهای از وی و مقام معظم رهبری در دست داشتند، نیز از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب راهپیمایی کردند و شعارهایی چون مرگ بر غارتگر بیت‌المال / حزب‌الله، ماشا‌الله سر دادند.

-بر خلاف اغلب نماز جمعه‌ها، از توزیع تراکت‌های تبلیغاتی خبری نبود و از بلندگو نیز از مردم دعوت شد که به اطلاعیه‌ها و یا دعوت به تجمع توجه نکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد