و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

نامه زیباکلام به هاشمی‌شاهرودی

شنبه, ۲۷ تیر | ۹:۴۱ قبل از ظهر

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه، خواستار آزادی دو تن دیگر از استادان علوم سیاسی دانشگاه تهران، یعنی دکتر عبدالله رمضان‌زاده و دکتر محسن میردامادی شد.

در این نامه خطاب به آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی ریاست قوه قضائیه کشور آمده است: احتراماً معزول می‌دارد که دو تن از اساتید همکار بنده در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، آقایان دکتر عبدالله رمضان زاده و دکتر میردامادی قریب به یک ماه است که در بازداشت به سر می‌برند بدون آنکه اتهامی به آنان وارد شده باشد.

حقیر بدون آنکه هیچ وابستگی سیاسی یا مرامی به این اساتید مکرم داشته باشم مصراً از جنابعالی خواهان رسیدگی عاجل به وضعیت آنان هستم.

‌‌انگیزه بنده در نگارش این عریضه صرفاً از منظر همبستگی صنفی با همکارانم است. عدم مراوده سیاسی اینجانب با این بزرگواران در نزد امنای سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی و قضایی کشور آنقدر اظهر من الشمس‌است که بیان هر توضیحی در این فقره مصداق توضیح واضحات پیدا می‌کند.

در دانشکده ای که رسالت آن آموزش و تربیت ارکان قضایی و حقوقی کشور است، چگونه می‌توان بازداشت اساتید آن را برای دانشجویانش تبیین نمود؟

حضرت آیت الله جنابعالی به عنوان فقیهی عادل، خداترس و برخوردار از سعه صدر شناخته می‌شوید. دستور فرمایند اسباب استخلاص این اساتید معزز که در کارنامه‌شان به جز پارسایی، شریعتمداری و خدمت به نظام در عرصه‌های مختلف نقطه دیگری نیست عاجلاً فراهم آید

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:57

از مقالات ارزشمند شما متشکرم. هرچند وبلاگ شما تخصصی نیست اما چون همه مطالب را دارد با سر زدن به آن ادم فرش میشود.

زهره سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:58

خدا به همه ما رحم کند. از مطالب لذت بردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد