و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

از هر 5 ایرانی، یک نفر به دیابت مبتلا یا در معرض آن است

جدی بگیریم 

طبق نتایج آخرین پژوهش‌ها؛ از هر 5 ایرانی، یک نفر به دیابت مبتلاست و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارد و بیشتر هزینه‌های این بیماری مربوط به درمان عوارض دیابت است.  هزینه‌های درمان دیابت در ایران، بیش از هزار میلیارد تومان در سال است. این در حالیست که 70 درصد افراد دیابتی فاقد عوارض این بیماری فقط 10 درصد هزینه‌ درمان دیابت را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین بیشترین هزینه‌ها مربوط به درمان عوارض دیابت است. در این شرایط کاهش هزینه‌های آتی دیابت فقط با ارتقای سطح مراقبت و درمان ‌به خصوص در زمینه «مراقبت از خود» امکان‌پذیر خواهد بود پس باید دیابت و آموزش آن جدی‌تر گرفته شوند. بر اساس این گزارش، امروزه بیش از 285 میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلایند و تا سال 2030 به بیش از 438 میلیون نفر خواهد رسید. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که بیش از 75 درصد کل جمعیت دیابتی‌ها، ‌متعلق به کشورهای در حال توسعه خواهند بود

نظرات 2 + ارسال نظر
دوست چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:44

روند زندگی جاری مردم طوری شده است که ابتلا به بیماری های این قرن رو بتزاید است. لذا لازم است همه ما بدنبال حرکت به شمت زندگی بهتر با رعایت اصول زندگی سالم باشیم. این امار هشدار دهنده است و لازم است در این خصوص بیشتر دقت کنیم. بیشتر مراقب رژیم غذایی و ورزشی خود باشیم.

مورچه چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:09

با سلام ، دیشب فیلم an education ( یک آموزش ) را دیدم . فیلمی در باره دختر16 ساله ای ساکن حومه لندن که برای قبولی در دانشگاه آکسفورد درس می خواند. سر راه جنی پسر سی و چند ساله ای بنام دیوید قرار می گیرد و او را به گردش، بارها و کلوپ های رقص می برد ، دختری که با فضاهای جدید آشنا شده و از فضای کهنه درس ، معلم و مدسه دلزده می شود ، در پایان مشخص می شود دیوید متاهل بوده ، جنی منصرف می شود و دوباره برای دانشگاه آکسفورد می خواند.
داستان بالا مرا به فکر دختران ایرانی انداخت ،آموزش و پرورشی بسیار کسل کننده و غیر کاربردی ، دانشگاههایی که به سختی می توان از مدارس متمایزش کرد بازار کاری که جایی برای دختران تحصیلکرده ندارد ، جامعه ای که تنها از او تکلیف می خواهد آنهم با شدیدترین سرزنشها ؛ شادی ، امید ، انگیزه های زندگی ، شور و شهوت جوانی مفاهیم گمشده در دل و جان دختران ایرانی است ، بسیاری بر فارسی وان می تازند اما نمی فهمند رویاها را نمی توان گرفت و این شبکه شاید دریچه کوچکی برای رویا پردازی دختران ایرانی باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد