و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

ورود ترکیه و برزیل در موضوع ایران - دکتر باوند

یک تحلیل گر مسائل بین الملل گفت:مجموعه اختلاف نظرهای گروه 1+5 با ترکیه و برزیل به دلیل آن است که این کشورها هرگونه تصمیم گیری برخلاف خواست غرب را خطی انحرافی از قطعنامه های شورای امنیت علیه پرونده هسته ای کشورمان قلمداد می کند.  هرمیداس باوند در گفت وگو با ایلنا، در رابطه با اظهارات اخیر یکی از مقامات روسیه مبنی بر اینکه ترکیه و برزیل از برنامه های هسته ای ایران کنار خواهند کشید و حضور این کشورها در بحث هسته ای این کشور بی معناست، گفت: از دیدگاه گروه 1+5 که روسیه نیز یکی از آنها به شمار می رود، هرگونه تفاهمی به غیر از تفاهم گروه وین بی معناست.

وی افزود: این کشورها معتقدند باید روندی را که در چارچوب قطعنامه شورای امنیت صورت گرفت، ادامه پیدا کند و اضافه کردن کشورهایی چون ترکیه و برزیل به این روند را خطی انحرافی می دانند.  این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که آنچه در بیانیه سه جانبه تهران صورت گرفت مورد تائید 1+5 نبود،گفت: پیشنهادی که ایران برای به امانت گذاشتن هزار و 200 کیلوگرم اورانیوم سه و نیم درصد نزد ترکیه داشت، نیز از سوی غرب مورد توجه قرار نگرفت. علاوه بر این مسیری که ایران برای مذاکره با گروه 1+5 در دست بررسی دارد، بسته پیشنهادی کشورمان است، این در حالی است که آنها مذاکراتشان را تنها پیرامون تعلیق و یا توقف غنی سازی در ایران به پیش می برند.  وی متذکر شد: کشورهای غربی و اعضای گروه 1+5 از هر گونه فرآیندی که در راستای خواسته های آنها نباشد، استقبال نمی کند. شایعاتی که اخیرا در رابطه با کناره گیری ترکیه از برنامه های هسته ای ایران مطرح شده است نیز، خط فکری است که غرب برای کنار گذاشتن ترکیه و برزیل از برنامه های هسته ای ایران مطرح کرده است.  وی افزود:بالن آزمایشی گزینه سخت افزاری علیه ایران توسط آمریکا است در افکار عمومی این کشور که در جهان مطرح شده است;آنها در صدد هستند قبل از اجرای این سیستم میزان واکنش افکار عمومی را مورد سنجش قرار دهند. 
 

نظرات 5 + ارسال نظر
امیری دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 16:45

با سلام - دکتر هرمیداس باوند از اساتید برجسته سیاسی این کشور هستند. حیف که زیان عدم توجه به این اندیشمندان گریبانگیر این کشور شده است.

حمید دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 17:00

کسی نیست که بیاید و زیان این کشور از سیاست های جاری درخصوص مسائل هسته ای را محاسبه کند. اگر بشود سهم هر ایرانی را محاسبه کند باید آمار جالب بدست بیاید.

حسین دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 19:13

هر کاری که اساسا درخور انجام دادن باشد ارزش درست انجام دادن را دارد.

حمید پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 13:34

به سه چیز تکیه نکن، غرور، دروغ و عشق. آدم با غرور می تازد، با دروغ می بازد و با عشق می میرد. «دکتر علی شریعتی»



مورچه یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:58

با سلام ، پس برای یکی از عزیزانم می نویسم که این روزها بسیار دمغ و غمگین است . اوکه تنها و بزرگترین سرگرمی و دلخوشی اش را از دست داده است. به او پیشنهاد دیدن برنامه های جعبه جادوی ضرغامی داده می شود امتناع می کند ، دیگر دوست ندارد و از تحمیل خسته شده است . اوکه بعد از کار ، گاهی بسیار دیر به خانه می رسد چشم انتظار رسیدن 5 صبح و دیدن تکرار سریالهاست ، سریالهایی که درمورد آنها با همکارانش حرف می زند و روح خسته اش را زنده و بر زخمهایش مرهم است ، سیاسیون ، واعظان و اصحاب حکومتی شمشیر سانسور و فیلتر را بدست دارند ، اگر می خواهند کاسه آب را بگیرند بگیرند اما عطش ببنندگان داخلی و مردم خسته با شربت ضرغامی و مانند او برطرف نمی شود . مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد