و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

شکایت شتر

مردی هنگام مرگ خود در خواست کرد تمام اهل خانواده اش در بالینش جمع شوند تا از آنها حلالیت بطلبد. در آخر گفت شتر مرا هم بیاورید تا او هم مرا حلال کند، چون شتر را به حضور او آوردند دست محبتی بر سر و صورت او کشید و گفت: ای حیوان! مدتها بود که به من سواری می دادی و از برای من زحمت می کشیدی چنانچه در این مدت صدمه ای به تو رسیده یا در آب و علفت کوتاهی نموده ام مرا حلال کن. شتر گفت: هر بدی از ناحیه تو به من رسیده می گذرم؛ مگر یکی از آنها را که هرگز نمی بخشم و آن اینکه گاهی تو افسار مرا به پالان الاغ می بستی و سوار او می شدی و مرا به دنبال الاغ می بردی و مردم با دیده حقارت به من نگاه می کردند که الاغی جلو دار من شده، بر من این کار تو سخت می گذشت و در قیامت جلوی تو را می گیرم که چرا توهین به حیثیت من نمودی و الاغی را بر من مقدم داشتی. مگر نمی دانستی مقدم داشتن کوچک و نادان بر بزرگ و دانا خلاف عدالت و گناهی نابخشودنی است!

(منبع: منهاج السرور)

 

   

نظرات 2 + ارسال نظر
دختر شیطون و داغ دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 18:42 http://sahar-tala14.mihanblog.com

سلام،یه آپ کردم فقط بیا بخون،پسرا نیان که س ک س می خونند و روشون باز میشه و نمیشه جمعشون کرد(شوخی کردم بیاید بخونید ولی فقط جنبه داشته باشید).

چشم

مورچه شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:07 http://haftsine91.blogfa.com

امروز صبح تلویزون راروشن کردم و دیدم فیلم کیت و لئوپولد رانشان می دهد. فیلمی زیبا درباره سفر مردی از چند قرن پیش به زمان حال و عاشق دختری زیبا شدن . لئوپولد مردی اصیل و مودب است که در عشق پایبند است و چون از گذشته آمده است از آفات امروزه به دور است او به بیانی نماد سنتهای زیبای قدیمی است .

نسخه اصلی این فیلم را چندسال پیش و با زیر نویس دیدم. ازهمان موقع مفتون فیلم شدم .امالحظاتی که این فیلم را در تلویزیون می دیدم لحظات بسیار آزاردهنده ای بود تصاویر کش آمده منقطع و بدون پیوستگی . اگر هزار دلیل اخلاقی برای لزوم سانسور بیاورند اما برای یک انسان بالغ موضوعی درباره عشق و با این بازیهای درخشان موضوعی نیست که مثله شده اش بدرد بخورد .

سانسور اطلاعات باارزش که می تواند فیلم موزیک نمایش کتاب و غیره باشد امروزه یکی از دلایل اصلی کم رغبتی عموم به محصولات داخلی شده است . همین مساله باعث شده است که مثلا محصولات شبکه نمایش خانگی نتواند نه جایگزین دی وی دی های قاچاق شود و نه خللی به شبکه های ماهواره ای وارد کند . یک جای فلسفه کار ما می لنگدپیدا کنیم پرتقال فروش را ؟!!!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد