و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

دکتر علیرضا شیری

با آدم ضعیف تر از خودتون تا حالا پینگ پونگ بازی کرده اید؟ منظورم اینایی هستن که تازه راکت بدست شده اند و چند ساعتی مربی داشته اند و تازه از استایل والیبال اومده اند تو تنیس روی میز (با راکت اسبک میزنند) خیلی عجیبه که اینها چون بد بازی میکنند، نمیتونی ببریشون و اصلا هم مهم

نیست مهارتت! طرف عملا یه بازی دیگه میکنه و توهم زده که پینگ پونگ داره بازی میکنه. من و تو هم عملا تو این توهم وقتمون حروم میشه و اتفاق بدتر اینه که وقتی با یه آدم حسابی میشینی پای بازی میبینی مهارتت خیلی کم شده و طول میکشه تا برسی به سطح بازی اصلی خودت!

اینها را نوشتم تا بگم حرف اصلیم را 

وقتی با یه آدم کم فهم معاشرت میکنی یا آدمی که خودش را به نفهمی میزنه وقتی با یه آدم خاله زنک دم به دم میشی، وقتی با آدم احمق دمخور میشی که قضاوتهای عجیب غریب و خرافی داره و تحملش میکنی، وقتی با یه آدم روبرو میشی که دغدغه هایشمسکن ورستوران و لباس برند و(!...

دیگه انتظار نداشته باش که

از حروم شدن وقتت غصه بخوری

از درجا زدنت هم خجالت نمیکشی

از تجمع برنامه ای نصفه عمل شده و کارهای نیمه تمامت هم ککت نمیگزه

از نخواندن آخرین مقاله تخصصی رشته ات ، بهت بر نمیخوره

یا ندیدن فلان دانشمند و بلد نبودن مفاهیم بلند حافظ و مولوی و ....دردت نمیاره

داری بی غیرت میشی عزیزم

به مردنت ادامه بده

یا مثل یه بزرگمرد از این وضعیت بیا بیرون و نذار

زنده به گور بشی و بشی  یه مرده متحرک...

نظرات 4 + ارسال نظر
تنهاترین تنها جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:30

گوش های ما در حکم دو پلک اضافی هستند ، همان طور که پلک های چشم را برای دیدن باز می کنیم ، باید یاد بگیریم که گوش هایمان را برای شنیدن نظرات دیگران باز نگه داریم . اگر قرار باشد گوش هایمان را ببندیم ، بهتر است که آن ها را برای تعصب های بی جا و احساسات منفی ببندیم

زهرا شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 19:39 http://zahra33.blogfa.com

سلام داداش گل، می دونی من خیلی وقته از بازی بیرون افتادم و بازی کردنو یادم رفته می خوام به زمین بازی برگردم اما نمی دونم چطوری؟ و آیا این که می تونم دوباره بازی کنم!! و خیلی هم می ترسم

وبگرد دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:29

فقط تو ایرانه که وقتی صاحبخونه میخواد صمیمیتشو با مهمون نشون بده میگه پاشو شلوارتو در بیار ... !!

علی اسماعیل زاده پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:51 http://haftsine91.blogfa.com

گردش طبقات
با سلام ، گذرم به مرکز ترخیص خودرو وابسته به نیروی انتظامی در خیابان زنجان افتاد. سوله ای بود بزرگ با ۲۰-۳۰ تا غرفه . به باجه مربوطه مراجعه کردم ۲تاخانم نشسته بودند یکی چادری و دیگری مانتویی .داشتند با سربازی که تازه داشت ترخیص می شد با اسم کوچک خوش و بش می کردند .با نگاه به چهره زن چادری متوجه آخرین مدهای آرایشی و زیبایی در دنیا افتادم ابروهای تتو کرده ،گونه ها و لبهای برجسته و..

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دگرگونیهای فراوانی را در بافت شهرنشین و روستایی شاهدیم . پدر ومادری که در ابتدای انقلاب به رادیو و تلویزیون نگاه نمی کردند حالا تحمل چند روز قطعی ماهواره و فارسی وان را ندارند . گروههایی که در ابتدای انقلاب اجازه تحصیل و کار را به دختران و زنان نمی دادند حالا از قسمتی از درآمد زنان برای تامین معاش بهره می برند.

زنانی که از مالکیت و امکانات سهم کمی داشتند امروزه بخش بزرگی از بازار ملک و املاک در اختیار آنان است . دولت در مقاطع مختلف انقلاب سعی در حمایت گروههای خاصی از مردم نمود . هر گروهی که از این امکانات بهره برد؛ کم کم از لحاظ تحصیلی ،ارتباطی و شهرنشینی تغییر نمود. این تغییرات را در اقشار مذهبی مانند بسیجیان و یا زنان بارزتر می بینیم .تفکیک جنسیتی و اختصاص بسیاری از شغلهای زنانه به زنان اگرچه ماهیتی مرزبندی و دیوارکشی بین جامعه را دارد اما زمینه اختصاص بسیاری از مشاغل را به زنان و لاجرم درآمدزایی و تسریع در فرایند اجتماعی شدن این قشر را در برداشت.

گسترش تکنولوژی ارتباطات ، گسترده شدن امکان مسافرت به سایر کشورها و کسب اخبار از سبک زندگی آنان و استفاده وسیع از ابزارهای مادی و فناوری غربی روز به روز ما را جهانی تر کرده است و با تاتوجه به گسترده شدن سهم اقشار مذهبی در ساختارهای حکومتی مانند دولت ، صداو سیما و بسیج میزان تغییرات فرهنگی و اقتصادی آنان بسیار گسترده است .

نتیجه آنکه اگر امکان ایجاد گفتگوی درونی ، بیرونی و جهانی فراهم نگرددو زمینه بررسی ونقد مدرنیته و حتی فرهنگ خودی فراهم نگردد ؛ این تغییرات فرهنگی بصورت جزیره ای در کل کشور گسترش و نهایتا بهم می پیوندد ،آن زمان علما و مسئولان با عرف و جامعه ای رو به رو می شوند که در هیچ کتاب و منابع رسمی نیست اما واقعیست و وجود دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد