و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

از پدر

رمضان عرصه نمایش میزان صبوری عشاق است. و عشق به مسابقه ای تبدیل می شود برای خوشبخت کردن و شاد کردن و رحمت رسانی به دیگران. 

در رمضان یکی به آرزویی می رسد و دیگری به آرزویی می رساند و این جشن باشکوه ادامه دارد. من شما را به این ضیافت فرا می خوانم.

نظرات 3 + ارسال نظر
مورچه چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 http://haftsine91.blogfa.com

رابطه خاص و رابطه عام
با سلام مدتهاست به نفس یک رابطه می اندیشم رابطه ای بین دو دوست ، بین پدرو پسر ، بین پدر و دختر ، بین دو همکار ، بین دوست پسرو دختر و رابطه زوج . بنظرم در هر رابطه موفق و دراز مدتی باید چیزی را به اشتراک گذاشت ، قسمتی از وجود را . چیزی خاص که فصل مشترک دو نفر باشد و دو نفررا بهم پیوند دهد . این فصل مشترک می تواند نیاز باشد مانند نیاز مادر و طفل خردسال بهم . می تواند اشتراک عمیق فکری باشد . می تواند نیازهای تن باشد. می تواند دوری از تنهایی ونیاز به هم صحبت باشد و.. .

اما در هرحال باید چیز خاصی بین دو نفر باشد تا رابطه ای خاص ایجاد کند فرهنگ لغت یکسان ، زمانهایی که باهم سپری می کنند ، فرزندی که از هم دارند و یا لذت منحصر به فردی که بهم می دهند.

یک رابطه باید رشد دهد شادی دهد و انرژی بخش باشد . اگر شما رابطه ای را شروع کنید استقلال خود را از دست دهید روابط دیگرتان حذف شود وامکان رشدتان محدود شود به آن ارتباط باید تردید و دوباره ارزیابی کرد./

می رسیم به ازدواج؛ در ازدواج چه می خواهیم ؟ آیا به مالکیت ۱۰۰ درصد می اندیشیم ؟ زن مرد را به تملک درآورد ،مرد زن را ! آیا این فصل مشترک را می خواهیم چنان گسترده باشد که تمام تن و یا روح و روان را در برگیرد و طرف را خفه کند؟ یا می خواهیم یک رابطه جذاب عاشقانه پایدار شکل بگیرد رابطه ای که در آن باهم اوقات ویژه ای دارند به نیازها درخواستها و عقاید طرف بصورت خاص توجه می کنند . از لحاظ عاطفی ومالی سهم بزرگی برای هم در نظر می گیرند.

بنظر می رسد یک بازنگری در خویش و عقاید خود باید کنیم . آیا برایمان مهم است که زن را آنچنان بپوشانیم که دیگران هیچ نبینند و یا جدا از دیگران و فقط با همجنسان معاشرت کند؟ یا می خواهیم در بین هزاران مرد محبتش به مرد خودش باشد و بین هزاران زن ، زن خویش زا خاص واستثنایی قلمداد کند .

راههای مختلفی برای زندگی کردن وجود دارد اما هنر زندگی در چیست ؟ هنر زندگی در جمع زندگی کردن و یاد گرفتن و یاد دادن از همدیگر بدون نگاه جنسیتی است . هنر زندگی این نیست که با محدودیت و قفل کردن طرف،بر او حکومت و ریاست کنیم . اگر نگاه او مال ما شد ، اگر رازهای خصوصیش را با ما در میان گذشت اگر بین من و او یک حریم شخصی زیبا اتفاق افتاد چیزهایی که فقط مال من و اوست ،در آنصورت آیا باید نگران او بود که چرا پوشیه یا چادر یا مانتو نپوشیده است ؟

من به عرف و پوشش عرف اعتقاد دارم اما بنظرم این حریم شخصی و رازهای شخصی است که ارتباط را پایدار می سازد . این محافظت ، این توجه خاص و این محبت واقعیست که رابطه را پایدار می سازد .

اینکه فرضا در کوچه و خیابان و یا اداره به زن ما نگاه کنند این ارتباط را خراب نمی کند اما مرد می خواهد توجه ویژه کند و توجه ویژه ببیند . شاید زن و مرد بتوانند با نکات ساده ای توجه ویژه دیگران را از بین ببرند زنی که چشمان جذاب بزرگی دارد با یک عینک آفتابی قشنگ ، مردی که هیکل زیبایی دارد با لباس کمی گشادتر .

اگر یاد بگیریم که چگونه رابطه برقرار کنیم وچگونه آنرا حفظ کنیم لازم نیست برای دیگران محدودیتهای عجیب و غریب وضع کنیم کافیست نگاه کنیم به زوجهایی که مثلا در آلمان هردو شناگرند ولی سالها بخوبی باهم زندگی می کنند چه چیزی یک رابطه را می سازد نگاه عادی یا نگاه خاص؟

مورچه شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 http://haftsine91.blogfa.com

بچگی
آدمها روکه میبینی احساس میکنی هرنقصی که دارند ازبچگیشون است .مدیر املاکی را می شناسم که چنان متکی به یکی از کارمندانش است که اگر او بگوید در املاک راگل بگیر می گیرد ! من شرط می بندم که این آدم با اعتماد به نفس کم بزرگ شده است. مدیر مدرسه دخترانه اسلامی را می شناسم که اصرار دارد که حتی بند کفش دختران راهنمایی باید مشکی باشد شرط می بندم او در کودکی با کمبود محبت و حسادت بزرگ شده است . مدیری را می شناسم که پر رنگ ترین حرف در جملاتش دشمن است ؛ یقین دارم در کودکی با ترس واضطراب بزرگ شده است. مرد میانسال و متاهلی را می شناسم که بزرگترین راهنمای زندگیش تنها وتنها نیازهای جنسی و کشش درونی اش است . شرط می بندم که شور عشق و محبت واقعی را در کودکی نچشیده است. خدا رحمت کند فرویدرا . بسیاری ازنارسائیهای مامربوط به چپ و راست یا دیندار وبی دین نیست . اشکالات اساسی و ناتعادلی ما در خواست قدرت و سلطه ،عطش ثروت ،حرص زن ، حسادت بی پایان ، روابط سست ، بی عاطفه گری ، ترسها و وسواسهای شدید ، جدایی زن و مرد همه در کودکی و در خانواده اتفاق افتاده است . شخصیت ما در آنجا شکل گرفته است . اگر از جامعه و ناهنجاریهای آن ناراحتید از خودشروع کنید برادرزاده کوچکتون رابه پارک ببرید ؛ به همکار خانمتان بیغرض سلام کنید ؛ مقدار شوخی ، خنده ،آواز و رقصتان را در هرجا که می توانید افزایش دهید ، از تجاوز و بیحرمتی به هرشخص با هر عقیده و هر پوششی چه زن و چه مرد پرهیز کنید.احترام بگذارید و به خود و دیگران محبت کنید. اگر کارهای بالا را انجام دادیدآنگاه دموکراسی ،آزادی وحقوقتان تامین نشد من داوطلبانه وبلاگم را تعطیل می کنم.

زهرا یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:58 http://zahra33.blogfa.com

همیشه سلامت باشی پدر، راست می گه امید که بتونیم دیگران را به آرزوشون حتی کوچک برسونیم که این نهایت آمال و آرزوی ماست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد