و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

وقتی ...

وقتی 15 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم ...صورتت از شرم قرمز شد و سرت رو به زیر انداختی و لبخند زدی...

وقتی که 20 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم                                                                           

سرت رو روی شونه هام گذاشتی و دستم رو تو دستات گرفتی انگار از این که منو از دست بدی وحشت داشتی

وقتی که 25 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم ..

صبحانه مو آماده کردی وبرام آوردی  ..پیشونیم رو بوسیدی و

گفتی بهتره عجله کنی ..داره دیرت می شه    

وقتی 30 سالت شد و من بهت گفتم دوستت دارم ..بهم گفتی اگه راستی راستی دوستم داری

.بعد از کارت زود بیا خونه

وقتی  40 ساله شدی و من بهت گفتم که دوستت دارم

تو داشتی میز شام رو تمیز می کردی و گفتی .باشه عزیزم ولی الان وقت اینه که بری

تو درسها  به بچه مون کمک کنی

وقتی  که 50 سالت شد و من بهت گفتم که دوستت دارم  تو همونجور که بافتنی می بافتی

بهم نکاه کردی و خندیدی

وقتی  60 سالت شد بهت گفتم که چقدر دوستت دارم و تو به من لبخند زدی...

وقتی که 70 ساله شدی و من بهت گفتم دوستت دارم در حالی که روی صندلی راحتیمون نشسته بودیم من نامه های عاشقانه ات رو که 50 سال پیش برای من نوشته بودی رو می خوندم و دستامون تو دست هم بود

وقتی  که 80 سالت شد ..این تو بودی که گفتی که من رو دوست داری..

نتونستم چیزی بگم ..فقط اشک در چشمام جمع شد

اون روز بهترین روز زندگی من بود ..چون تو هم گفتی که منو دوست داری

به کسی که دوستش داری بگو که چقدر بهش علاقه داری

و چقدر در زندگی براش ارزش قائل هستی

چون زمانی که از دستش بدی

مهم نیست که چقدر بلند فریاد بزنی

اون دیگر صدایت را نخواهد شنید

نظرات 7 + ارسال نظر
دوست یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:42

گذر زمان با سرعتی باور نکردنی است. همیشه بدنبال گذشته ایم واینده را در غفلت میگذرانیم. به نظر من باید بدون قید و بند غیر لازم از اینده و مهمتر از آن از حال خود استفاده کنیم. بعدا ما می مانیم و پشیمانی.

مورچه دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:00

با سلام ،پریشب فیلم the country men با بازی بن افلک ، کوین کاستنر و تامی لی جونز را دیدم داستان مدیر بازاریابی و فروش شرکت بزرگی ( بن افلک ) که مشمول تعدیل نیرو شده است و شغل با درآمد ماهیانه 13 هزار دلار بعلاوه مزایایش را ازدست داده است . به او یک شعل با درآمد ماهی 6500دلار پیشنهاد می کنند نمی پذیرد ، اما کم کم قسط ها فرا می رسند و مجبور می شود ماشین اسپرت و گران قیمتش را بفروشد ، خانه مجلل را هم واگذار می کند و از فرط استیصال رو به عمویش کوین کاستنر که یک بنا و خانه ساز است می آورد کنار او تخته های چوب را جابه حا می کند دیوار را گچ می کند و به کارگری و عملگی با روزی 200 دلار می پردازد. بالاخره بعد از چند وقت یک پیشنهاد خوب به او می شود و وارد یک کار جدید می شود.
هدف از نقد فیلم جدا از ارزشهای آن و شرایط اقتصادی و مدیریت در آمریکا میزان واقع گرایی و باورپذیری آن است .جایی که بن افلک و کوین کاستنر بنایی می کنند چوب اره می کنند دیوار سفید می کنند توگویی سالها کارگری کرده اند جایی که در سینما و تلویزیون فیلم درباره کشتی است و یک کشتی درست نمی بینیم ، فیلم درباره رستوران است و یک آشپزی درست نمی بینیم ، این مساله در روشنفکری ایران نیز نمود بارزی دارد ؛ افرادی که گویا از دماغ فیل افتاده اند و ظاهرا جز نسخه نویسی هیچ کار دیگری بلد نیستند. مرسی

امیر سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:33

برای بسیاری خرابی دندان تنها به معنی درد کشیدن است در واقع تصور عمومی این است که خراب شدن دندان غیر از درد مشکل دیگری ایجاد نمی‌کند، اما نگاه پزشکان در این خصوص کاملا متفاوت است.

به عقیده متخصصان، سلامت دندان سلامت کل بدن است. رابطه خرابی دندان‌ها با امراض گوارشی بسیار واضح و شناخته شده است.

به همین دلیل پزشکان معتقدند سلامت دهان و دندان از ملزومات دستگاه گوارش بوده و سهم بسزایی در سلامت دارد. اما این تمام ماجرا نیست.

تحقیقات نشان داده سالخوردگانی که دارای دندان‌هایی با ریشه‌های خراب هستند تا حد زیادی در معرض ابتلا به بی‌نظمی ضربان قلب قرار دارند.

یعنی دندان‌های به اصطلاح کرم خورده و پوسیده نشانه این است که وضعیت عمومی صاحب دندان خوب نیست و ممکن است مبتلا به بیماری‌های قلبی یا بیماری‌های دیگر باشد.

لثه‌ها همچون پوست، محافظ بدن در مقابل میکروب‌ها محسوب می‌شوند. هنگامی که لثه‌ها سالم هستند، باکتری‌های موجود در دهان معمولا وارد جریان خون نمی‌‌شوند، اما بیماری لثه امکان ورود باکتری را به درون جریان خون فراهم می‌کند.

برخی پژوهشگران اعتقاد دارند باکتری‌هایی که از دهان وارد جریان خون می‌شوند و به شریان‌های قلب می‌رسند، بر دستگاه قلبی ـ عروقی تاثیر می‌گذارند.

احتمال داده می‌شود باکتری‌های دهانی که وارد جریان خون ‌شده است به پلاک‌های چربی در شریان‌های کورونر (رگ‌های تغذیه‌کننده عضله قلب) متصل می‌شوند و ایجاد لخته روی آنها را تحریک می‌کنند.

در نتیجه رگی که به علت وجود پلاک دیواره آن ضخیم و سفت شده و فضای داخلی آن از قبل تنگ شده، مسدود می‌شود و حمله قلبی رخ می‌دهد.

محققان دانشکده دندانپزشکی هاروارد نیز در تحقیقی به این نتیجه رسیدند که بیماری لثه و افتادن دندان‌ها خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

در واقع بیماری لثه و دندان‌ها باعث ایجاد عفونت و رشد باکتری‌ها می‌شود. این باکتری‌ها دندان‌ها را از بین می‌برند و وقتی از طریق زبان جذب بدن شدند بر سیستم خون و قلب تاثیرات بسیار منفی می‌گذارند و باعث سکته مغزی و قلبی می‌شود.

به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند سالخوردگان مرتب برای معاینه دندان‌های خود به دندانپزشک مراجعه کنند. پژوهشگران معتقدند بیماری‌های لثه حتی با زایمان زودرس نیز ارتباط دارند.

برخی پژوهش‌ها نشان داده است که باکتری‌های بیماری‌زا درون دهان زن باردار می‌توانند به جفت یا مایع آمنیونی وارد شوند و احتمالا با افزایش میزان عوامل زیست‌شناختی القا کننده زایمان باعث زایمان زودرس شوند.

زنان بارداری که دچار بیماری دندان یا لثه هستند، ممکن است تا 7 برابر با احتمال بیشتر نوزادی به دنیا آورند که زودرس باشد یا وزن کمی داشته باشد. همچنین زنان بارداری که بیماری‌های بافت‌های اطراف دندانی آنها در جریان بارداری بدتر می‌شود، در معرض خطر بیشتر داشتن نوزاد نارس هستند.

به همین علت است متخصصان زنان و زایمان توصیه می‌کنند پیش از باردارشدن اطمینان از سلامت دهان و دندان و ارزیابی دندانپزشکی صورت پذیرد.


مریم سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:39

رحمت خداوند ممکن است تاخیر داشته باشد ، اما حتمی است

امیر سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:42

اینقدر که این مخابرات از مسابقه اس ام اس استقلال پرسپولیس پول درآورد ، مایکروسافت از ویندوز درنیاورده! مخابراته داریم؟



سادات چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:14

نفرین بر آنان که امر به معروف می کنند و خود ترک می نمایند و نهی از منکر می کنند و خود مرتکب آن می شوند. امام علی علیه السلام

سارا شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:59

انسان های بزرگ درد دیگران را دارند
انسان های متوسط درد خودشان را دارند
انسان های کوچک بی دردند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد