و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

قیمت ‌مسکن سرسام‌آور می‌شود

آفتاب: عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان ایران درباره وضعیت بازار مسکن و ساخت و سازها در سال 87 و پیش‌بین سال 88 می‌گوید: «آنچه که دولت کاهش قیمت مسکن می‌نامد ناشی از رکود بازار مسکن است نه اجرای برنامه و اقدامات مهم از سوی آن».
محمدعلی ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: «اگر در یک بازار پول نباشد بالاخره به ناچار فروشندگان آن قیمت اجناس خود را پایین‌تر می‌آورند».

وی تصریح کرد: «مشکل اصلی گرانی مسکن و بازار سیاست‌گذاری‌های نادرست دولت است اما هیچ منفعتی از رکود بازار حاصل اقتصاد کشور نخواهد شد».

ربانی تاکید کرد: «رکود کنونی بازار مسکن تنها صنوف مختلف و مرتبط با مسکن را فلج می‌کند و نتیجه دیگری ندارد».

عضو انجمن انبوه‌سازان ادامه داد: «سیاستهای دولت سال آینده اقتصاد کشور را فلج می‌کند. صنعت ساختمان و انبوه‌سازی به یک حرفه وابسته نیست و از نفت تا شیشه و مصالح را در بر می‌گیرد که همه از ساختمان منتفع می‌شوند اما با ادامه این رکود سنگین وضع آنان در سال آینده مشخص نخواهد بود».

ربانی تصریح کرد: «دولت حتی به اهداف و سیاست‌های که خود طراح آن بوده نرسیده است این درحالی است که به گفته مسئولان باید یک میلیون و 500 هزار واحد برای برطرف کردن نیاز کشور ساخته شود».

وی افزود: «دولت متعهد به ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر شده در حالی که تنها پروانه 25 هزار واحد مسکونی از این طرح صادر شده است».

قائم مقام انجمن صنفی انبوه‌سازان قم ادامه داد: «به گفته وزیر مسکن در طرح مسکن مهر تاکنون 600 هزار نفر مبلغ یک میلیون تومان آماده‌سازی را پرداخت کرده‌اند. این خبر یک پیام در خود نهفته دارد، یعنی یک میلیون تومان پرداخت شده تا دو سال دیگر تازه پروانه ساخت صادر شود! پس تعهد دولت در طرح توسعه واحدهای مسکونی چیست تنها پروانه 25 هزار از یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی؟!».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد