و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

آنچه موجب بروز سینوزیت می شود

ایسنا : یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت:‌ آلرژی، عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفس فوقانی و پلیپ می‌تواند موجب بروز سینوزیت باشد. همچنین مصرف آنتی بیوتیک در صورت عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی، مقاومت این ویروس را به همراه دارد و می‌تواند محیط مناسبی برای سینوزیت میکروبی ایجاد کند.

دکتر قاسم کریمی اظهار داشت:‌ عوامل مختلفی می‌توانند در بروز بیماری سینوزیت نقش داشته باشند که شایع‌ترین علت آن آلرژی است.

وی گفت: بیماری سینوزیت زمانی ایجاد می‌شود که کیفیت و کمیت ترشحات سینوسی به هرعلتی تغییر کند و موجب انسداد دهانه سینوس‌ها شود.

وی پولیپ و تومورهای داخل بینی، آلرژی تومورهای زیر سینوس را از عوامل ایجاد سینوزیت عنوان کرد.

کریمی افزود: هوای گرم و خشک و کشیدن سیگار نیز می‌تواند با تاثیر مخرب بر روی مژکهای داخل سینوس باعث تغییر در ترشحات سینوس شده و منجر به عفونت میکروبی شود.

وی همچنین بیماری‌های ژنتیکی خاص را نیز عامل تغییر در ترشحات سینوسی دانست و افزود: ‌این نوع بیماری‌ها می‌توانند محیط مناسبی برای رشد میکروبهای عفونی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام در بیماری سینوزیت رفع انسداد و عامل انسداد سینوس است، تصریح کرد: هر زمانی که این کار با داروهای مربوط موفقیت آمیز نبود نیاز به عمل جراحی است تا فعالیت سینوس‌ها به شکل معمول برگردد.

وی اضافه کرد: افراد باید در فصل سرد زمستان مراقبت از خود را جدی بگیرند؛ چرا که عفونت‌های ویروسی، دستگاه تنفس فوقانی را ایجاد می‌کند و از آنجایی‌که این نوع عفونت هیچ نیازی به آنتی بیوتیک ندارد، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت ویروسی دستگاه فوقانی می‌تواند مقاومت ویروس را افزایش دهد و از این طریق محیط مناسبی را برای ایجاد سینوزیت میکروبی فراهم کند.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: بیماری سینوزیت ناشی از آلرژی می‌تواند در صورت درمان نشدن آلرژی فرد، تداوم پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سینوزیت یک نوع عفونت ثانویه دستگاه تنفسی به شمار می‌آید و معمولا به علت سرماخوردگی و یا آلرژی ایجاد می‌شود که با درمان به موقع این بیماری‌ها می‌توان از بروز سینوزیت جلوگیری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد