و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

همسرتان بیش از رئیس اداره به شما استرس می دهد!

نتایج بررسیهای روانشناسان انگلیسی نشان می دهد که یک رئیس اداره نسبت به همسر و شریک زندگی استرس کمتری به افراد وارد می کند.
محققان دانشگاه لنکستر با هدف یافتن پاسخی برای این سئوال که "رئیس اداره استرس بیشتری می دهد یا شریک زندگی در خانه؟" تحقیقاتی را انجام دادند که نتایج آن نشان می دهد که کار کردن با یک رئیس کج خلق به مراتب "سالم تر" از سر و کله زدن با همسر است!

در این تحقیقات که با بودجه شرکت "فیلیپس" انجام شد این محققان سطح فشار روحی سه هزار مرد و زن را مورد کاوش قرار داده و دریافتند که 57 درصد از مصاحبه شوندگان معتقدند که همسرشان "بزرگترین منبع استرس" آنها است در حالی که تنها 43 درصد انگشت اتهام را به سوی رئیس خود نشانه گرفتند.

همچنین این تحقیقات نشان داد که 18 درصد از زنان شوهران را مقصر اصلی استرس خود می دانستند درذحالی که 12 درصد از مردان معتقد بودند که همسرشان در بروز استرس آنها نقش دارد.

براساس گزارش دیلی میل، به طور خلاصله نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که اگر کمی به آرامش نیاز دارید بهتر است در بیرون از خانه کار کنید اما در کار کردن زیاده روی نکنید.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "اگر ساعت کار بیش از حد باشد به سلامت آسیب می رساند."

در این تحقیق، سایر منابع استرس زا مثل وزن بدن و امنیت اقتصادی نیز مورد پرسش قرار گرفت و مشخص شد 36 درصد از زنان به دلیل وزن بدن دچار استرس می شدند که این رقم برای مردان 27 درصد بود. درحالی که امنیت اقتصادی و پول 27 درصد از زنان و 33 درصد از مردان را با استرس مواجه می کرد. 


نظرات 4 + ارسال نظر
دوست شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 15:02

آرزو دارم روزی این حقیقت به واقعیت مبدل شود که همه‌ی انسان‌ها برابرند. (مارتین لوتر‌کینگ)

علی اسماعیل زاده یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:54

با سلام ،
باخت 4-0 آرژانتین از آلمان برای من بسیار ناامیدکننده بود ، بیش از 20 سال است نتایج جام جهانی را دنبال می کنم و هر بار آرژانتین با وجود ستارگان نامدار حذف شده است و آلمانیها با وجود ستارگان کمتر نتایج درخشانتری گرفته اند . آلمانها به نظم ،دانش محوری ، کار گروهی ، وحدت و سختکوشی معروفند ؛ بوندسلیگا هیچگاه مانند کالچیو ، لالیگا و لیگ برتر ستارگان گران قیمت جذب نکرده است اماتیمهای ملی درخشانتری بیرون داده است ، بنظر می رسد بین رویا و خیالپردازی و واقعیت تمایزی باید قائل شد زمین بازی ، زمین حرکت ، عمل و دانش است و گرنه اسمهای بزرگ و جارو جنجالهای تبلیغاتی وسیع کمک چندانی نخواهد کرد.این همان راه غلطی است که ایران و تیم ملی ایران طی می کند بجای کار و استعداد یابی در جوانان و فعالیت دراز مدت به برنامه های زودبازده و تبلیغاتی کوتاه مدت روی آورده و نان هر شب را همان روز می پزد و می خورد.

رهگذر چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:04

با سلام - برای همین هست خیلی ها زن نمیگیرند.

رهگذر یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:24

از سایت عصر ایران و برای آگاهی بیشتر مردم از نظرات ایشان: رحیم پور ازغدی به زنانی که نمی خواهند باردار شوند: مرده شور هیکلتان را ببرد! تو این هیکل رو می خوای چه کار ؟ غیر از اینه که می خوای ببری تو قبر یا اینکه می خوای هیکلت رو ببری تو خیابون نشون بدی. استفاده هیکلت برای شوهرته و البته شوهرت برای توئه و برای بچه آوردن." ازغدی، استاد معروف دانشگاه در اظهاراتی که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد با اشاره به موضوع ازدیاد جمعیت و زاد و ولد در جامعه گفت: " هم اکنون برخی خانم ها می گویند بچه دار نمی شویم برای اینکه هیکلمون به هم می خوره . ای مرده شور ببره هیکلت رو . مگه هیکلت رو می خوای ببری آخرت ؟ تو این هیکل رو می خوای چه کار ؟ غیر از اینه که می خوای ببری تو قبر یا اینکه می خوای هیکلت رو ببری تو خیابون نشون بدی. استفاده هیکلت برای شوهرته و البته شوهرت برای توئه و برای بچه آوردن."* ازغدی علاوه براستادی دانشگاه، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست که صداوسیما مدتی است به صورت گسترده سخنرانی های مختلف وی را به طور کامل پخش می کند.
رحیم پور ازغدی در ادامه سخنانش گفت: من نمی گویم که خانواده ها زیاد بچه بیاورند یا کم. ولی بعضی خانواده ها 20 تا هم بچه بیاورند کم است بعضی دیگر دو تا هم زیاده. من خودم خانواده افغانی فقیری رو می شناسم که در یک اتاق زندگی می کنند و بچه های زیادی هم دارند. هر کدام رو نگاه می کنم بهتر از دیگری. همه نخبه و اعجوبه. آیا می توان به این خانواده بگویی که بچه زیاد نیار؟ من این سیاست رو که به طور کلی به همه بگوییم بچه زیاد نیاورید مخالفم.وی همچنین در سخنرانی اش خطاب به خانم ها اضافه می کند: شما نباید از مسولیتت کنار بروی برای تربیت بچه. بعضی ها می گویند ما حوصله نداریم شب بیدار بشیم و به بچه رسیدگی کنیم ولی این وظیفه شماست. این که دلیل نمیشه که خانم ها به خاطر سختی بچه نگه داشتن و خراب شدن هیکلشون بچه دار نشن. در غرب دولت ها می گویند که آقا ما سوبسید می دهیم که شما بچه بیاورید و برای هزینه هاش ولی آنجا می گویند که نه ، نمی صرفه برامون. البته عصرایران ، نظرات ایشان را به عنوان "یک نظر" محترم می داند اما آیا جناب استاد متوجه نیست که بچه دار شدن یا نشدن ، یک تصمیم شخصی است و اگر خانمی نخواهد باردار شود ، ایشان چه حقی برای خودش قائل است که با الفاظ زشتی مانند "مرده شور هیکلت را ببرد" اهانت نماید و بدتر از آن ،رسانه ملی هم این سخنان را به جمع خانواده ها ببرد!
آیا اگر زنی به زیبایی و تناسب اندام خود اهمیت دهد ، باید متهم شود که می خواهد در خیابان ها برای مردان جلوه گری کند؟!
این چه نگاه سخیفی است که برخی مردان به جنس زن دارند و شأن و شخصیت زن را در حد تولید مثل و وسیله ای برای تمتعات جنسی تقلیل می دهند؟ ای کاش این افراد ، با صدای بلند بگویند که گفته هایشان صرفاً نظرات شخصی است تا بهای چنین نگاه های عجیب و غریبی را "دین" نپردازد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد